[AMX 2.8 193 KM] brak mocy i momentu
[AMX 2.8 193 KM] brak mocy i momentu
Cześć
Jest to moja pierwsza wiadomość na tym forum - witam wszystkich serdecznie Mam na imię Mateusz i jestem posiadaczem Skody Superb I. Dlaczego pojawiam się tutaj na forum - mam problemy z moją skodziną, a silniki mamy praktycznie te same i chciałbym Was prosić o pomoc. Niestety forum superby jeśli chodzi o ten model troszkę umiera, a tutaj widzę, że jest większa aktywność. Wydaje mi się, że temat może też się przydać użytkownikom Audi żeby nie zanudzać - do rzeczy.
30 tys. kilometrów temu kupiłem Skodę. Przesiadałem się z A3 1.9tdi. Wcześniej nie miałem doświadczenia z v6, przeczytałem opinie, że ogólnie samochód demonem nie jest i z takim nastawieniem kupiłem samochód już z zainstalowaną instalacją LPG (Stag). Jedynym nieseryjnym rozwiązaniem jest tłumik końcowy - niby jakiś sportowy noname (jest cichy). Jednak na drodze czegoś brakowało w porównaniu do innych samochodów, więc odwiedziłem hamownię - wynik 140KM 200Nm - kiepsko. Samochód jest słaby zarówno na noPB jak i LPG. Zacząłem szukać informacji, coś samemu sprawdzałem (brak dostępu do vag'a). Przestawianie się kolektora działa. Czasem wyrzuca błąd o niskiej sprawności katalizatora i raz wyrzuciło błąd odnośnie odpowietrzenia baku. Z uwagi na brak czasu i możliwości diagnostycznych oddałem samochód do warsztatu. Wedle mechanika wygląda to tak: dolot szczelny, fazatory działają, elektrycznie auto jest ok, przepływka ok (podmieniono na nową magneti marelli bez rezultatu), rozpięto wydech celem wykluczenia niedrożności katalizatorów (samochód dalej nie jechał), podmieniono sondy, sprawdzono ustawienie rozrządu na blokadach - idealnie, kompresja 11,8-12,3bar, ciśnienie paliwa ok. Świece były zużyte więc wymieniono na nowe (samochód zrobił się bardziej czuły na pedał gazu). Po tej wymianie pojechałem na hamownie - doszło 10Nm w całym średnim zakresie. Przy robieniu pomiaru w okolicach odcinki samochód puścił czarnego bąka obroty spadły na 1500rpm po czym skodzina zgasła. Nie można było uruchomić ponownie silnika, zaskoczył dopiero przy odpalaniu z lekko wciśniętym pedałem gazu.
Po czasie udało się zrobić logi, którymi chciałem się z Wami podzielić:
003 + 090 + 093
002 + 031 + 016
002 + 026 + 110
po zrobieniu 30km na noPB
002 + 031 +032
po zrobieniu 200km na noPB korekty w grupie 32 wyglądały następująco : -0.2% 3.9% 0.6% -3.9%.
Zapłon wypadał tylko po przekroczeniu 5500obr zawsze na tym samym cylindrze. Jako, że w ciepłe dni na postoju też potrafiło szarpnąć silnikiem (potrafił nawet zgasnąć) i lekko poszarpywało przy okolizach 2000obr na 3 biegu na zimnym silniku - postanowiłem zrobić opisywanego tutaj moda na pojedyncze cewki. Teraz wypadanie zapłonu na 4tym cylindrze nie występuje za każdym razem, a jeśli już jest to max 4 (check nie mruga). Muszę przyjrzeć się świecy. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa.
Po logach dziwnie zachowuje się sonda na banku drugim, za każdym razem umiera przy tych samych obrotach. Dodatkowo na banku 1 robi się ubogo powyżej 5000rpm. Niestety nie wiem jak połączyć wszystkie fakty i od czego zacząć - bylibyście w stanie mi pomóc?:)
Pozdrawiam!
Jest to moja pierwsza wiadomość na tym forum - witam wszystkich serdecznie Mam na imię Mateusz i jestem posiadaczem Skody Superb I. Dlaczego pojawiam się tutaj na forum - mam problemy z moją skodziną, a silniki mamy praktycznie te same i chciałbym Was prosić o pomoc. Niestety forum superby jeśli chodzi o ten model troszkę umiera, a tutaj widzę, że jest większa aktywność. Wydaje mi się, że temat może też się przydać użytkownikom Audi żeby nie zanudzać - do rzeczy.
30 tys. kilometrów temu kupiłem Skodę. Przesiadałem się z A3 1.9tdi. Wcześniej nie miałem doświadczenia z v6, przeczytałem opinie, że ogólnie samochód demonem nie jest i z takim nastawieniem kupiłem samochód już z zainstalowaną instalacją LPG (Stag). Jedynym nieseryjnym rozwiązaniem jest tłumik końcowy - niby jakiś sportowy noname (jest cichy). Jednak na drodze czegoś brakowało w porównaniu do innych samochodów, więc odwiedziłem hamownię - wynik 140KM 200Nm - kiepsko. Samochód jest słaby zarówno na noPB jak i LPG. Zacząłem szukać informacji, coś samemu sprawdzałem (brak dostępu do vag'a). Przestawianie się kolektora działa. Czasem wyrzuca błąd o niskiej sprawności katalizatora i raz wyrzuciło błąd odnośnie odpowietrzenia baku. Z uwagi na brak czasu i możliwości diagnostycznych oddałem samochód do warsztatu. Wedle mechanika wygląda to tak: dolot szczelny, fazatory działają, elektrycznie auto jest ok, przepływka ok (podmieniono na nową magneti marelli bez rezultatu), rozpięto wydech celem wykluczenia niedrożności katalizatorów (samochód dalej nie jechał), podmieniono sondy, sprawdzono ustawienie rozrządu na blokadach - idealnie, kompresja 11,8-12,3bar, ciśnienie paliwa ok. Świece były zużyte więc wymieniono na nowe (samochód zrobił się bardziej czuły na pedał gazu). Po tej wymianie pojechałem na hamownie - doszło 10Nm w całym średnim zakresie. Przy robieniu pomiaru w okolicach odcinki samochód puścił czarnego bąka obroty spadły na 1500rpm po czym skodzina zgasła. Nie można było uruchomić ponownie silnika, zaskoczył dopiero przy odpalaniu z lekko wciśniętym pedałem gazu.
Po czasie udało się zrobić logi, którymi chciałem się z Wami podzielić:
003 + 090 + 093
002 + 031 + 016
002 + 026 + 110
po zrobieniu 30km na noPB
002 + 031 +032
po zrobieniu 200km na noPB korekty w grupie 32 wyglądały następująco : -0.2% 3.9% 0.6% -3.9%.
Zapłon wypadał tylko po przekroczeniu 5500obr zawsze na tym samym cylindrze. Jako, że w ciepłe dni na postoju też potrafiło szarpnąć silnikiem (potrafił nawet zgasnąć) i lekko poszarpywało przy okolizach 2000obr na 3 biegu na zimnym silniku - postanowiłem zrobić opisywanego tutaj moda na pojedyncze cewki. Teraz wypadanie zapłonu na 4tym cylindrze nie występuje za każdym razem, a jeśli już jest to max 4 (check nie mruga). Muszę przyjrzeć się świecy. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa.
Po logach dziwnie zachowuje się sonda na banku drugim, za każdym razem umiera przy tych samych obrotach. Dodatkowo na banku 1 robi się ubogo powyżej 5000rpm. Niestety nie wiem jak połączyć wszystkie fakty i od czego zacząć - bylibyście w stanie mi pomóc?:)
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Przeplywka. A cały problem w MM. Vagi nie tolerują innych niż Bosch.
Proponuję zrobić najpierw logi jak Bóg przykazal. 002+033.do tego 003+020.to na początek. Gaz zakręcić na butli. Nie jeździsz na nim ale mimo wszystko może się dostawać do silnika. Trzeba to wykluczyć. Bo przy tych wskazaniach przepływu powinno być... Ubogo a n nie jest..
Szczelność bym sprawdził sam bo do końca nie wierze mechanikowi. Nie prym co piszesz i co widzę.
Pasowałoby też więcej info odnośnie lpg. Co jest ile przebiegu jaki ecu a może nawet fotki z pod maski
Proponuję zrobić najpierw logi jak Bóg przykazal. 002+033.do tego 003+020.to na początek. Gaz zakręcić na butli. Nie jeździsz na nim ale mimo wszystko może się dostawać do silnika. Trzeba to wykluczyć. Bo przy tych wskazaniach przepływu powinno być... Ubogo a n nie jest..
Szczelność bym sprawdził sam bo do końca nie wierze mechanikowi. Nie prym co piszesz i co widzę.
Pasowałoby też więcej info odnośnie lpg. Co jest ile przebiegu jaki ecu a może nawet fotki z pod maski
Dziękuję za nakierowanie:)
002+033
003+020
Jeśli chodzi o instalację: założona 100tys km temu: reduktor/parownik AC S.A. R 01, wtryskiwacz AC W01, czujnik ciśnienia AC S.A. PS-02, ecu stag 300-6. W załączniku zdjęcie spod maski
002+033
003+020
Jeśli chodzi o instalację: założona 100tys km temu: reduktor/parownik AC S.A. R 01, wtryskiwacz AC W01, czujnik ciśnienia AC S.A. PS-02, ecu stag 300-6. W załączniku zdjęcie spod maski
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kończące się wtryski nie powinny "wyjść" w trakcie regularnych przeglądów instalacji? Samochodem poruszam się dopiero od około 30 tysięcy km, nie mam pojęcia czy wcześniej były już wymieniane - w książce serwisowej brak informacji o wymienionych wtryskach
Ostatnio zmieniony 20 lis 2019, 23:02 przez Mati965, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
no szczytem kunsztu to ta instalacja nie jest. Wezyki od wtryskiwaczy maja pewnie z 20kilka cm. Reszty nie widzę więc nie wiem, za wiele.
CO do logów. Zakładam że zrobiłeś je tak jak kazałem z zakręconym LPG.
Na pewno przepływ jest za mały, tu nie ma wątpliwości. Czy to dziura czy przepływka... Kto wie. Ja tam nie ufam "w dolot szczelny", zresztą zależy kto co rozumie przez dolot.
Na pierwszym banku dawkowanie "paliwa" nierówne. Na drugim znowu ... wydaje mi się że za dużo leje, ale nie znam dokłądnej charakterystyki tego silnika. Sprawdź czy wężyki na wtryskiwaczach LPG nie padły (wiem wiem log na Pb, ale tak czy siak sprawdź). Generalnie spodziewałbym się mniejszych wskazań na sondzie przy tym przepływie.
Układ zapłonowy jest albo w tragicznym stanie albo to kwestia ogromnej dziury.
Podsumowując, zacznij od sprawdzenia dwóch rzczy prostymi domowymi sposobami:
-układ zapłonowy - spryskiwacz do szyb, woda, noc, psikasz i patrzysz czy nie iskrzy
-szczelność taką metodą:
Zastrzegam żebyś najpierw sprzadził czy nie ma iskier. Iskra i substancja łatwo palna to nie zbyt mądre połączenie.
A i zrób jeszcze jedno, jeździj bez gazu/z zakręconym, oraz odepnij bezpiecznik od ECU LPG.
jak pojedziesz do dobrego speca to tak. W 99% nie wyjdzie, bo gazownik patrzy na mapę, wymienia filtr i papa. Sposób na sprawdzenie jest dośc prosty mając soft i kabelek, ale ... u Ciebie są problemy już na Pb więc o D rozbić sprawdzanie wtryskiwaczy.Mati965 pisze:kończące się wtryski nie powinny "wyjść" w trakcie regularnych przeglądów instalacji?
CO do logów. Zakładam że zrobiłeś je tak jak kazałem z zakręconym LPG.
Na pewno przepływ jest za mały, tu nie ma wątpliwości. Czy to dziura czy przepływka... Kto wie. Ja tam nie ufam "w dolot szczelny", zresztą zależy kto co rozumie przez dolot.
Na pierwszym banku dawkowanie "paliwa" nierówne. Na drugim znowu ... wydaje mi się że za dużo leje, ale nie znam dokłądnej charakterystyki tego silnika. Sprawdź czy wężyki na wtryskiwaczach LPG nie padły (wiem wiem log na Pb, ale tak czy siak sprawdź). Generalnie spodziewałbym się mniejszych wskazań na sondzie przy tym przepływie.
Układ zapłonowy jest albo w tragicznym stanie albo to kwestia ogromnej dziury.
Podsumowując, zacznij od sprawdzenia dwóch rzczy prostymi domowymi sposobami:
-układ zapłonowy - spryskiwacz do szyb, woda, noc, psikasz i patrzysz czy nie iskrzy
-szczelność taką metodą:
Zastrzegam żebyś najpierw sprzadził czy nie ma iskier. Iskra i substancja łatwo palna to nie zbyt mądre połączenie.
A i zrób jeszcze jedno, jeździj bez gazu/z zakręconym, oraz odepnij bezpiecznik od ECU LPG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Ja bym sprawdzał w tej kolejności (kup przewód - to nie majątek):
1. Wymiana filtra powietrza
2. czy nie ma przebicia "psikaczem" wody (obstawiam, że nie masz, ale najłatwiej i najtaniej sprawdzisz)
Psikarz przewody WN i patrzysz, czy nie ma iskry
2. Potem sprawdziłbym SAI
3. Test szczelności dolotu (jak zwonko napisał)
4. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy + sprawdzenie czujnika temperatury zasysanego powietrza - G42
5. Sprawdził przepływkę (odłącz i sprawdź, czy tak samo jeździ) - będzie w trybie serwisowym.
6. Sprawdził sondy lambda i wymienił uszkodzone.
Poszukaj na google pliku: "Opis Grup Silnika - Silniki AGA AJG ALF ALW" autorstwa kolegi xoslox. Tak, wiem, że nie ma twojego silnika, ale będziesz wiedział która grupa jest od czego.
1. Wymiana filtra powietrza
2. czy nie ma przebicia "psikaczem" wody (obstawiam, że nie masz, ale najłatwiej i najtaniej sprawdzisz)
Psikarz przewody WN i patrzysz, czy nie ma iskry
2. Potem sprawdziłbym SAI
3. Test szczelności dolotu (jak zwonko napisał)
4. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy + sprawdzenie czujnika temperatury zasysanego powietrza - G42
5. Sprawdził przepływkę (odłącz i sprawdź, czy tak samo jeździ) - będzie w trybie serwisowym.
6. Sprawdził sondy lambda i wymienił uszkodzone.
Poszukaj na google pliku: "Opis Grup Silnika - Silniki AGA AJG ALF ALW" autorstwa kolegi xoslox. Tak, wiem, że nie ma twojego silnika, ale będziesz wiedział która grupa jest od czego.
kiler22, zwonko, - ciesze się, że wyprowadziliście mnie z błędu jeśli chodzi o konserwację instalacji LPG;)
Ile powinny mieć wężyki pomiędzy kolektorem a wtryskami LPG? niebawem miałem w planie je wymienić, więc mogę to zaraz poprawić.
zwonko, tak jak pisałeś logi były z butlą zakręconą.
Układ zapłonowy - świece wymienione 2tys. km temu, w zeszłym tygodniu przeszedłem na pojedyncze cewki i wcale się nie poprawiło, a nawet porównując grupę 20 jest troszkę gorzej.
Porównałem przed chwilą kilka logów z grupy 31 - w międzyczasie trzy razy zrzucałem wężyki od wtryskiwaczy. Raz robiło się ubogo powyżej 5500rpm, teraz jest nierówno. Jutro mam wolny dzień i chciałem poświęcić go na dolot, zacznę od tych wężyków i zobaczymy co dalej
edit:
qwerty01,
1) analizując brak mocy samochodu, był on od czasu zakupu, w tym czasie filtr już był zmieniany 3 razy i nigdy nie było różnicy - ale jak najbardziej przyśpieszymy jego wymianę
2) j.w.
3) SAI - już drugi raz wyrzuciło mi błąd o zbyt małym przepływie (sporadyczny) postaram się coś w tym kierunku również zrobić
5) czujnik g42 - o ile może wskazywać więcej niż temp otoczenia?
7) sonda - wedle logu 31 dziwna jest diagnostyczna na banku drugim
Jeśli chodzi o oznaczenie grup - już wygooglowałem tylko musicie mną pokierować które robić obok siebie, żeby jak najlepiej było widać zależności - ale dziękuję
Ile powinny mieć wężyki pomiędzy kolektorem a wtryskami LPG? niebawem miałem w planie je wymienić, więc mogę to zaraz poprawić.
zwonko, tak jak pisałeś logi były z butlą zakręconą.
Układ zapłonowy - świece wymienione 2tys. km temu, w zeszłym tygodniu przeszedłem na pojedyncze cewki i wcale się nie poprawiło, a nawet porównując grupę 20 jest troszkę gorzej.
Porównałem przed chwilą kilka logów z grupy 31 - w międzyczasie trzy razy zrzucałem wężyki od wtryskiwaczy. Raz robiło się ubogo powyżej 5500rpm, teraz jest nierówno. Jutro mam wolny dzień i chciałem poświęcić go na dolot, zacznę od tych wężyków i zobaczymy co dalej
edit:
qwerty01,
1) analizując brak mocy samochodu, był on od czasu zakupu, w tym czasie filtr już był zmieniany 3 razy i nigdy nie było różnicy - ale jak najbardziej przyśpieszymy jego wymianę
2) j.w.
3) SAI - już drugi raz wyrzuciło mi błąd o zbyt małym przepływie (sporadyczny) postaram się coś w tym kierunku również zrobić
5) czujnik g42 - o ile może wskazywać więcej niż temp otoczenia?
7) sonda - wedle logu 31 dziwna jest diagnostyczna na banku drugim
Jeśli chodzi o oznaczenie grup - już wygooglowałem tylko musicie mną pokierować które robić obok siebie, żeby jak najlepiej było widać zależności - ale dziękuję
Sprawdziłem dzisiaj - wszystkie mają 17cm długości. Jazda na odpiętej przepływce - nie czuję żadnej różnicy. Psikałem samostartem dzisiaj po całym dolocie ii... niczego nie znalazłem...
Czy korekty na wolnych obrotach powinny tak latać?
002+033
Czy korekty na wolnych obrotach powinny tak latać?
002+033
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga