Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 26 wrz 2015, 21:03

Dziś odplailiśmy auto. Poskładaliśmy według sztuki i...KLOPS!!!

Ad. 1 - rozrząd na znakach, na blokadach, ze znacznikami na łańcuchach i rozstrzał z -11 +1 wyszedł na -11 +3. A zaznaczam, że ruszaliśmy głowicę 1-4. Napinacz zmieniony, łańcuchy nowe i nadal nie wiemy co jest wyj....ne :/

Ad. 2 - niby odpalił, niby działa poprawnie ale w głowicy, której był przeprowadzony remoncik słychać jakby szuranie. Zdjeliśmy pokrywy i jest wrażenie jakby wałki nie miały smarowania - łańcuch i napinacz w oleju, widać lej w głowicy ale same wałki jakby suche - czy głowica jest zasilania tylko jednym mostkiem czy dwoma?

Macie jakieś pomysły jeszcze co może powodować rozstrzał na rozrządzie? Czujnik na wałku źle podaje? Wałki? (tu zagadka bo na wałkach jest numer nabity oraz jakby odrecznie napisany ale brak oznaczeń typu OOOO.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 26 wrz 2015, 22:55

Mysle, ze nalezy sobie zadac pytanie......skad sterownik silnika bierze info i na jakiej podstawie wprowadza korekty. Byc moze problem nie lezy w ogole w obrebie glowicy. Skoro rozrzad wymieniony....ustawiony na blokadach......kolejny napinacz wstawiony.......wymienione zawory.........to ten rozjazd stron nie ma juz zwiazku z tymi wszystkimi elementami, ktore zostaly powymieniane, no bo w przeciwnym razie cos w tych korektach by sie pozmienialo. A u ciebie jest taki sam rozjazd, jaki byl przed rozpoczeciem grzebania. Ewidentnie problemem jest cos innego. Ale co.......odpowiedziec nie potrafie. Trzeba przesledzic wszystkie zaleznosci miedzy poszczegolnymi podzespolami, ktore maja potencjalny zwiazek z rozjazdem. Przeciez oprocz mechanicznej strony problemu......jest jeszcze elektronika. Mnie to troche przerasta, ale moze ktos inny ma jakis pomysl.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 27 wrz 2015, 08:30

To jest niemożliwe , aby dalej był taki rozjazd. Blacha na wałku pod hallem dobrze osadzona? Źle łańcuch założony. Nie widzę innej możliwości.

Gość.

Post autor: Gość. » 27 wrz 2015, 08:40

Bywało że jeszcze same koła zębate sie potrafia przestawić ale to rzadka sprawa...

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 27 wrz 2015, 10:09

Apophis, mówisz o przestawieniu się na stożku ? To raczej wątpliwe , jeśłi jest to dokręcone jak powinno ( jak pamiętam 55 nm).
bloku, a sprawdzałeś podkładki które osadza się na wałkach ? Czy dobrze wchodzą i nie mają luzu. Może podkładka jest ustawiona dobrze na blokadzie , a wałek jest przestawiony wobec niej.


co prawda RS6 , ale fajne zdjęcia http://www.rs6.com/showthread.php/31975-Timing-Belt-DIY

[ Dodano: 2015-09-27, 10:09 ]
Znalazłem temat http://audisrs.com/ftopic31253-0-asc-105.php ( strona 8 ) ,gdzie gość miał rozjazd 12 i 1 . Wszystko niby ustawiane na blokadach.
Podejrzenie padło na podkładki na wałkach . Widać na zdjęciach jak wałek się przestawia w nich. Po ich wymianie i ustawieniu wyszło -2 i 1 .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 27 wrz 2015, 10:45

Bawół1 pisze: ( jak pamiętam 55 nm).
65 niutów.

Ale sądzę, że bardziej mu chodzi o zębatkę od łańcuchów. Ona jest wprasowywana i na 99% raczej cięzko by było ją przestwić. A jeśli już misiałaby to zrobić o jeden pełny ząb - znaki wszystkie są ok.
Bawół1 pisze:bloku, a sprawdzałeś podkładki które osadza się na wałkach ? Czy dobrze wchodzą i nie mają luzu. Może podkładka jest ustawiona dobrze na blokadzie , a wałek jest przestawiony wobec niej.
Mamy inną blokadę - wchodzi dwoma bolcami na motylek/podkłądkę koła zębatego. Raczej nie ma możliwości aby się przestawiło. Chyba, ze te motylki (podkładki) są przekoszone ale znowu pytanie od czego?

Tak czy siak nie omieszkamy sprawdzić.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 27 wrz 2015, 11:16

bloku pisze:Mamy inną blokadę - wchodzi dwoma bolcami na motylek
jaką inną blokadę? na zdjęciu jest taka sama , na dwa otwory motylka.
Często wewnętrzna dziura w motylku się rozkalibrowuje , myślę że przez nieodpowiednie zakładanie i dokręcanie.
bloku pisze:Ale sądzę, że bardziej mu chodzi o zębatkę od łańcuchów.
nie sądzę , jaka by tam musiała zadziałać siła.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 27 wrz 2015, 12:32

Ze zdjęć nie wygląda tak samo ale może się myle.


Co do zebatki to wszystko co nie jest trwale ze sobą spięte może się przesunąć choć też w to nie wierze, że akurat to się tutaj stało. Nadal jednak mnie zastanawia czy błąd ten może wynikać z czujnika na wałku?
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Gość.

Post autor: Gość. » 27 wrz 2015, 18:02

Tak,chodziło mi o zebatke. Ja tylko napisałem że sie to zdarzyło komuś więc no zawsze warto sprawdzić jak nie bedzie juz innych opcji.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 28 wrz 2015, 21:48

Klątwa trwa!!!

Dziś odpalił na nowo. Wszystko pięknie, ładnie, cicho. Pomijam kwestie rozrządu bo dałem sobie spokój. Pochodził 20 minut na jałowych i nagle coś pierdło i silnik zgasł. Obejrzeliśmy wszystko i póki co widzimy tylko ubytek w pasku rozrządu od strony silnika. Brak około 8mm paska na całej długości. Prawdopodobnie po oderwaniu zablokował rozrząd.

Idąc dalej...co mogło się stać? Stawiamy, że wałek wydechowy dalej się przycierał (choć został "luźno" osadzony a olej docierał wszedzie) i po nabraniu temperatury nabierał takiego oporu, że pasek się poddał.

Jutro szukanie dalej usterki. Jednym słowem - porażka :|

Prawdopodobnie będę musiał się go pozbyć w takim stanie jakim jest bo już mi się budżet skończył...albo 4k wydrukować i nie bawić się tylko drugi słupek wstawić.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 29 wrz 2015, 13:47

Wstawiaj drugi silnik i się nie męcz więcej <okok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 29 wrz 2015, 16:58

Rozchodzi się jeszcze o $$$. Obecnie jestem wypompowany z kasy :/
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 29 wrz 2015, 18:54

To ja ją biorę jak stoi :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 wrz 2015, 19:17

bloku, Nie wiem jak mam Ci współczuć :/ Ale z drugiej strony... Oddałeś auto do mechanika, on zawalił, więc powinien na własny koszt naprawić.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 29 wrz 2015, 19:42

Nie do końca zawinił. Zaczęło się od rozrządu i prawdopodobnie łańcuch zdarzeń przyczynił się do obecnego efektu.

gibon_81, rzuć propozycje na PW :)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga