[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą
Dziś odplailiśmy auto. Poskładaliśmy według sztuki i...KLOPS!!!
Ad. 1 - rozrząd na znakach, na blokadach, ze znacznikami na łańcuchach i rozstrzał z -11 +1 wyszedł na -11 +3. A zaznaczam, że ruszaliśmy głowicę 1-4. Napinacz zmieniony, łańcuchy nowe i nadal nie wiemy co jest wyj....ne
Ad. 2 - niby odpalił, niby działa poprawnie ale w głowicy, której był przeprowadzony remoncik słychać jakby szuranie. Zdjeliśmy pokrywy i jest wrażenie jakby wałki nie miały smarowania - łańcuch i napinacz w oleju, widać lej w głowicy ale same wałki jakby suche - czy głowica jest zasilania tylko jednym mostkiem czy dwoma?
Macie jakieś pomysły jeszcze co może powodować rozstrzał na rozrządzie? Czujnik na wałku źle podaje? Wałki? (tu zagadka bo na wałkach jest numer nabity oraz jakby odrecznie napisany ale brak oznaczeń typu OOOO.
Ad. 1 - rozrząd na znakach, na blokadach, ze znacznikami na łańcuchach i rozstrzał z -11 +1 wyszedł na -11 +3. A zaznaczam, że ruszaliśmy głowicę 1-4. Napinacz zmieniony, łańcuchy nowe i nadal nie wiemy co jest wyj....ne
Ad. 2 - niby odpalił, niby działa poprawnie ale w głowicy, której był przeprowadzony remoncik słychać jakby szuranie. Zdjeliśmy pokrywy i jest wrażenie jakby wałki nie miały smarowania - łańcuch i napinacz w oleju, widać lej w głowicy ale same wałki jakby suche - czy głowica jest zasilania tylko jednym mostkiem czy dwoma?
Macie jakieś pomysły jeszcze co może powodować rozstrzał na rozrządzie? Czujnik na wałku źle podaje? Wałki? (tu zagadka bo na wałkach jest numer nabity oraz jakby odrecznie napisany ale brak oznaczeń typu OOOO.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Mysle, ze nalezy sobie zadac pytanie......skad sterownik silnika bierze info i na jakiej podstawie wprowadza korekty. Byc moze problem nie lezy w ogole w obrebie glowicy. Skoro rozrzad wymieniony....ustawiony na blokadach......kolejny napinacz wstawiony.......wymienione zawory.........to ten rozjazd stron nie ma juz zwiazku z tymi wszystkimi elementami, ktore zostaly powymieniane, no bo w przeciwnym razie cos w tych korektach by sie pozmienialo. A u ciebie jest taki sam rozjazd, jaki byl przed rozpoczeciem grzebania. Ewidentnie problemem jest cos innego. Ale co.......odpowiedziec nie potrafie. Trzeba przesledzic wszystkie zaleznosci miedzy poszczegolnymi podzespolami, ktore maja potencjalny zwiazek z rozjazdem. Przeciez oprocz mechanicznej strony problemu......jest jeszcze elektronika. Mnie to troche przerasta, ale moze ktos inny ma jakis pomysl.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Apophis, mówisz o przestawieniu się na stożku ? To raczej wątpliwe , jeśłi jest to dokręcone jak powinno ( jak pamiętam 55 nm).
bloku, a sprawdzałeś podkładki które osadza się na wałkach ? Czy dobrze wchodzą i nie mają luzu. Może podkładka jest ustawiona dobrze na blokadzie , a wałek jest przestawiony wobec niej.
co prawda RS6 , ale fajne zdjęcia http://www.rs6.com/showthread.php/31975-Timing-Belt-DIY
[ Dodano: 2015-09-27, 10:09 ]
Znalazłem temat http://audisrs.com/ftopic31253-0-asc-105.php ( strona 8 ) ,gdzie gość miał rozjazd 12 i 1 . Wszystko niby ustawiane na blokadach.
Podejrzenie padło na podkładki na wałkach . Widać na zdjęciach jak wałek się przestawia w nich. Po ich wymianie i ustawieniu wyszło -2 i 1 .
bloku, a sprawdzałeś podkładki które osadza się na wałkach ? Czy dobrze wchodzą i nie mają luzu. Może podkładka jest ustawiona dobrze na blokadzie , a wałek jest przestawiony wobec niej.
co prawda RS6 , ale fajne zdjęcia http://www.rs6.com/showthread.php/31975-Timing-Belt-DIY
[ Dodano: 2015-09-27, 10:09 ]
Znalazłem temat http://audisrs.com/ftopic31253-0-asc-105.php ( strona 8 ) ,gdzie gość miał rozjazd 12 i 1 . Wszystko niby ustawiane na blokadach.
Podejrzenie padło na podkładki na wałkach . Widać na zdjęciach jak wałek się przestawia w nich. Po ich wymianie i ustawieniu wyszło -2 i 1 .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
65 niutów.Bawół1 pisze: ( jak pamiętam 55 nm).
Ale sądzę, że bardziej mu chodzi o zębatkę od łańcuchów. Ona jest wprasowywana i na 99% raczej cięzko by było ją przestwić. A jeśli już misiałaby to zrobić o jeden pełny ząb - znaki wszystkie są ok.
Mamy inną blokadę - wchodzi dwoma bolcami na motylek/podkłądkę koła zębatego. Raczej nie ma możliwości aby się przestawiło. Chyba, ze te motylki (podkładki) są przekoszone ale znowu pytanie od czego?Bawół1 pisze:bloku, a sprawdzałeś podkładki które osadza się na wałkach ? Czy dobrze wchodzą i nie mają luzu. Może podkładka jest ustawiona dobrze na blokadzie , a wałek jest przestawiony wobec niej.
Tak czy siak nie omieszkamy sprawdzić.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
jaką inną blokadę? na zdjęciu jest taka sama , na dwa otwory motylka.bloku pisze:Mamy inną blokadę - wchodzi dwoma bolcami na motylek
Często wewnętrzna dziura w motylku się rozkalibrowuje , myślę że przez nieodpowiednie zakładanie i dokręcanie.
nie sądzę , jaka by tam musiała zadziałać siła.bloku pisze:Ale sądzę, że bardziej mu chodzi o zębatkę od łańcuchów.
Ze zdjęć nie wygląda tak samo ale może się myle.
Co do zebatki to wszystko co nie jest trwale ze sobą spięte może się przesunąć choć też w to nie wierze, że akurat to się tutaj stało. Nadal jednak mnie zastanawia czy błąd ten może wynikać z czujnika na wałku?
Co do zebatki to wszystko co nie jest trwale ze sobą spięte może się przesunąć choć też w to nie wierze, że akurat to się tutaj stało. Nadal jednak mnie zastanawia czy błąd ten może wynikać z czujnika na wałku?
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Klątwa trwa!!!
Dziś odpalił na nowo. Wszystko pięknie, ładnie, cicho. Pomijam kwestie rozrządu bo dałem sobie spokój. Pochodził 20 minut na jałowych i nagle coś pierdło i silnik zgasł. Obejrzeliśmy wszystko i póki co widzimy tylko ubytek w pasku rozrządu od strony silnika. Brak około 8mm paska na całej długości. Prawdopodobnie po oderwaniu zablokował rozrząd.
Idąc dalej...co mogło się stać? Stawiamy, że wałek wydechowy dalej się przycierał (choć został "luźno" osadzony a olej docierał wszedzie) i po nabraniu temperatury nabierał takiego oporu, że pasek się poddał.
Jutro szukanie dalej usterki. Jednym słowem - porażka
Prawdopodobnie będę musiał się go pozbyć w takim stanie jakim jest bo już mi się budżet skończył...albo 4k wydrukować i nie bawić się tylko drugi słupek wstawić.
Dziś odpalił na nowo. Wszystko pięknie, ładnie, cicho. Pomijam kwestie rozrządu bo dałem sobie spokój. Pochodził 20 minut na jałowych i nagle coś pierdło i silnik zgasł. Obejrzeliśmy wszystko i póki co widzimy tylko ubytek w pasku rozrządu od strony silnika. Brak około 8mm paska na całej długości. Prawdopodobnie po oderwaniu zablokował rozrząd.
Idąc dalej...co mogło się stać? Stawiamy, że wałek wydechowy dalej się przycierał (choć został "luźno" osadzony a olej docierał wszedzie) i po nabraniu temperatury nabierał takiego oporu, że pasek się poddał.
Jutro szukanie dalej usterki. Jednym słowem - porażka
Prawdopodobnie będę musiał się go pozbyć w takim stanie jakim jest bo już mi się budżet skończył...albo 4k wydrukować i nie bawić się tylko drugi słupek wstawić.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga