Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ANB 1.8 150 KM] błąd i przyczyna nie do znalezienia :)

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
atlas audi a6

[ ANB 1.8 150 KM] błąd i przyczyna nie do znalezienia :)

Post autor: atlas audi a6 » 13 mar 2013, 18:01

Witam wszystkich forumowiczów.

Noszę się z takim problemem, który wielkorotnie był poruszany lecz jasności po przeczytaniu postów nie nabrałem :)
Po podłączeniu komputera warsztatowego z oprogramowaniem VAS5550 i odczytaniu błędów pojawiają się dwa mówiące o zbyt ubogiej mieszance. Co za tym idzie jak sądzę, komputer widzi błąd i próbuje coś z tym zrobić co przekłada sie na wysokie spalanie. Gazu pobiera 18l/100km a paliwa 13-14l/100km. Jak wiecie spalanie tego auta przy normalnej-wręcz dziadkowej jeÂździe nie powinno być tak duże.
Sprawdziliśmy przepływkę, sondy lambda, czujnik temperatury, wypadanie zapłonu i wszystko mieści się w wartościach mierzonych. Jedyne co zastanawia to kąt wyprzedzenia zapłonu, który wariuje od 6 do 25 a nie jak być powinno do 12. Dlaczego? Nie mam pojęcia.
Jedyna rzecz, która nie została zrobiona to nie mierzyłem ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej oraz nie dokonałem inspekcji wszystkich podciśnień. Z tego co zauważyłem to jedno podciśnienie pod kolektorem dolotowym wygląda na zassane ( chyba do EGR-u idzie )

Czy ktoś z forumowiczów z 3miasta byłby tak uprzejmy i użyczył mi wiedzy oraz VAGA celem statycznego i dynamicznego odczytania błędów? Moze tam znajdę jakąś wskazówke?

Dziękuję i pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 mar 2013, 19:25

Jesli jest bład ubogiej to musisz zacząć od sprawdzenia dolotu i wszystkich podciśnień. Dolot musi być szczelny jak i wszystkie podciśnienia i nie zapomnij o zaworze dv.
Jak skasujesz błedy to pojawiają się również gdy jeździsz na samej pb ??

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 13 mar 2013, 21:20

Widzisz Grzemo sprawa ma się tak, że jak tydzień temu zmieniłem turbinkę to zawór DV nowiutki z ASO założyłem :) Przed chwila polazłem w mrozie do auta i odpaliłem na zimnym, ssanko ruszyło na chwilę ale zostawiłem go na benzynce. Jak dawałem mu obroty mniejwięcej do 2000 to się dławił, potem jakoś się wkręcał ? ( chyba turbo mu pomagało ) dławił siuę jakku gaz wciskałem jakby mu paliwa brakło. Jak przełączyłem na gazownię to piknie się wkręcał. Zacznę od sprawdzenia ciśnienia paliwa w listwie. Nie wiem jak ale chyba można jakoś potencjometr podłączyć czy też inne ustrojstwo żeby sprawdzić ile bar na listwie jest. Wiem, że na listwie jest też regulator ciśnienia paliwa ale jak to ustrojstwo sprawdzić to już dla mnie mega zagadka. Dziękuję za odpo i zainteresowanie. Może jeszcze Ci coś do głowy wpadnie to chętnie poczytam...aha no i podciśnienia sprawdzę :)

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 14 mar 2013, 09:38

a jak spradzales przeplywke kolego? pokaz logi dynamiczne ;)
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 15 mar 2013, 08:17

Przepływka sprawdzona była na postoju i mieściła się w tzw. normie, na obciążeniu nie mierzyłem bo nie mam czym a co do tych logów to nie mam pojęcia jak si czym się je robi. ;/
Dziś kolejny pomiar i spalanie gazu to 18-19 litrów na setkę. MASAKRA. Poprawcie mnie jak się mylę. Czy jak odpalam auto na zimnym silniku i pracuje na paliwie ( prawdopodobnie wtedy łapie błąd ubogiej mieszanki ) to czy komputer będzie chciał ją wzbogacić dając więcej paliwa? Jeżeli tak to będzie nawalał gazu ile wlezie bo będzie miał go skąd brać.
Nie będę do gazownika jechał jeszcze bo 3 tygodnie temu jak byłem tomówił, że gaz wyregulowany i pewnie przyczyna w pracy silnika na paliwie gdzieś jest. Co do tych logów to poszukuję klubowicza tóry pomoże i to ogarnie w 3 mieście

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 15 mar 2013, 09:43

moja tez na postoju byla OK i wiekszosc padnietych tak pokazuje... po logach dynamicznych przy 5000obr pokazywala 80g/s zamiast 120g/s i po wyjeciu MAFa ukazal sie przepalony i caly zasniedziały lizak ;)

na forum Passata masz ladnie opisane jak diagnozowac silniki 1.8T:
http://forum.vw-passat.pl/threads/82343 ... UIDE-v-0-3

pozdrawiam
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 15 mar 2013, 13:34

Dziękuję za cenne wskazówki. Dziś kożystając z tego że kasy mam całe worki pochowane po piwnicach hahaha ( śmiech przez łzy )pojechałem podłączyć auto do innego urządzenia. Wyniki:

P1128 Bank 1 powietrze adaptacyjne mieszanki ( mult. ) System zbyt ubogi
P1136 Bank 1 Adaptacja mieszanki ( add. ) System zbyt ubogi
P1250 Zbyt niski status paliwa

Nie mam już siły wróżyć z fusów :) z tego co wiem to może małe ciśnienie paliwa lub przepływka właśnie. ÂŻal tylko wymieniac wszystkiego po kolei w ciemno :) Po skasowaniu błędów nie chce zbyt na benzynie jeÂździć, dławi się i nie przyspiesza, po kilku kilometrów jakby się odmulił i w zasadzie jakoś sobie radzi. Jak przełacze na LPG to od razu normalnie zaczyna hulać. CZy przepływka nie ma wpływu na LPG?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 mar 2013, 20:58

atlas1977,
Odepnij przepłykę i sprawdÂź czy jest jakaś zmiana w pracy silnika.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 29 mar 2013, 17:05

przepływka wypięta i żadnej róznicy, po skasowaniu błędów nie chce jechać na benzynie do chwili kiedy przełączy się w tryb awaryjny, wtedy jakoś jedzie.

[ Dodano: 2013-03-30, 13:11 ]
czy ktoś w 3misście może mi auto do Vaga podpiąć i zdiagnozować które gówno nalezy wymienić ?:) od razu mówię, że warsztatom dziekuję

[ Dodano: 2013-04-07, 11:48 ]
przyczyna chyba znaleziona...i to nie żadnym Vagiem a kombinerkami :)

Jak zaciskam powrót paliwa to auto piknie chodzi i piknie się wkręca na obroty a jak go puszczę to muli i łapie błędy :)

Myślę, że to regulator ciśnienia paliwa, kupię, zamontuję, dam znać

pozdrawiam

[ Dodano: 2013-04-09, 10:43 ]
top nie regulator.......:( po wymianie i skasowaniu błędów dalej się nie wkręca i wywala za ubogo. Powrót zaciśnięty i jest ok. Teraz sprawdzę pompę paliwa i wtryski

[ Dodano: 2013-04-09, 18:19 ]
ciśnienie na listwie 3,5 bara, po naciśnięciu gazu wzrasta do 4.0 barów więc jest ok. Po skasowaniu błędu bank1 mieszanka za uboga auto nie chce jeÂździć dopóki nie wejdzie w tryb awaryjny, wtedy jedzie. <font color='red'><b>censored</b></font> mnie strzela....

[ Dodano: 2013-04-10, 13:06 ]
Dziś jadę do gdyni do kolegi "Gobasu" który zaoferował pomoc w diagnozie, trzymac kciuki :)

[ Dodano: 2013-04-11, 20:08 ]
ku#@% mać!! Sonda nowa, wskazania prawidłowe, przepływka śmiga, lewego powietrza nie ma a auto łapie błąd bank1/korekta długotrwała mieszanki-mieszanka za uboga. Nie wiem już co jeszcze mogę zrobić. Po skasowaniu blędu auto nie chce się wkręcać dopiero po wejściu w tryb serwisowy jakoś jedzie ale bez szału. Ciśnienie na listwie jest ok, regulator ciśnienia na listwie wymieniony. H E L P..................................nie wiem gdzie dalej szukać. Jutro wyjmę listwę wtryskową i wyczyszczę wtryski ultradÂźwiękami jak się da. Rozrząd sprawdziłem i jest na znakach. Pomóżcie, dajcie jakieś sugestie.

[ Dodano: 2013-04-12, 10:45 ]
może mam już nierozsądne pomysły ale czy to może być uszkodzony ECU?.....heh. Dziś po skasowaniu błędów jak zapalił to zgasł po kilku sekundach, dusił się jak zwykle. Odpalałem kilka razy żeby złapał temperaturę i przerzucił na lpg. Wtedy dopiero kulawo ruszył i po kilku kilometrach wszedł w tryb serwisowy co pozwala na jako takie poruszanie sie.

[ Dodano: 2013-04-12, 15:29 ]
wtryski wyjęte i umyte w myjce ultradÂźwiękowej, sprawdzone i działają. Czy ktos z Was wie może co wpływa na pracę wtryskiwaczy? nielicząc samego ECU bo ten chyba jest ok skoro błędów nie wywala

[ Dodano: 2013-04-16, 07:48 ]
poddaje się....do dupy z takim samochodem

[ Dodano: 2013-04-22, 08:06 ]
przepływka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja