[ INNY] AWT 150KM Zamiennik katalizatora
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Oczywiście nie jest to cziptunning i nie oczekujcie wzrostu mocy na poziomie 20KM :D Ja nie sądzę, żeby w ogóle był jakikolwiek wzrost mocy, co najwyżej 3-4kuce. Wg mnie efekt robi bardziej to, że moment i moc są dostępne troszeczkę wcześniej, przez co silnik jest bardziej elastyczny, a odczucia są lepsze. Tak czy inaczej wymianę czuć i to zdecydowanie.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W innym temacie już to pisałem i napiszę i tutaj - w momencie, gdy wprowadzono katalizatory te same jednostki sprzed i po różniły się od pięciu do nawet piętnastu koni mechanicznych na niekorzyść generatorów z katalizatorem. I to zarówno wolnossące, jak i doładowane jednostkiHattoriHonza pisze:Oczywiście nie jest to cziptunning i nie oczekujcie wzrostu mocy na poziomie 20KM :D Ja nie sądzę, żeby w ogóle był jakikolwiek wzrost mocy, co najwyżej 3-4kuce. Wg mnie efekt robi bardziej to, że moment i moc są dostępne troszeczkę wcześniej, przez co silnik jest bardziej elastyczny, a odczucia są lepsze. Tak czy inaczej wymianę czuć i to zdecydowanie.


Â
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
co by nie było, co by się nie działo... Najważniejsze że turbinka powinna odetchnąć i swobodniej pracować
[ Dodano: 2013-11-26, 14:16 ]
No to ja mogę się już podzielić wrażeniami po zmianie kata... Otóż sama wymiana nie odbyła się bez problemów, śruby były dość skorodowane i zapieczone, wobec czego trzeba było niektóre z nich ciąć... Sam dostęp do śrub przedniej części katalizatora był ok, wszystko było dosyć dobrze dostępne po wyjęciu puszki filtra powietrza... Gorzej ze śrubami z tylnej części kata... Ale wracając do meritum... Po wymianie po pierwsze znacznie bardziej słychać pracę turbiny, ale i przyspieszenie nieporównywalnie lepsze... Auto faktycznie zbiera się znacznie szybciej niż wcześniej, tj. turbina wstaje wcześniej i generalnie auto lepiej i szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Powiem, że przy pierwszej jeździe po wymianie gęba mi się uśmiechnęła
ESP mnie tylko ogranicza 

[ Dodano: 2013-11-26, 14:16 ]
No to ja mogę się już podzielić wrażeniami po zmianie kata... Otóż sama wymiana nie odbyła się bez problemów, śruby były dość skorodowane i zapieczone, wobec czego trzeba było niektóre z nich ciąć... Sam dostęp do śrub przedniej części katalizatora był ok, wszystko było dosyć dobrze dostępne po wyjęciu puszki filtra powietrza... Gorzej ze śrubami z tylnej części kata... Ale wracając do meritum... Po wymianie po pierwsze znacznie bardziej słychać pracę turbiny, ale i przyspieszenie nieporównywalnie lepsze... Auto faktycznie zbiera się znacznie szybciej niż wcześniej, tj. turbina wstaje wcześniej i generalnie auto lepiej i szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Powiem, że przy pierwszej jeździe po wymianie gęba mi się uśmiechnęła


Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D