Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
julas.wrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: julas.wrc » 29 lip 2013, 09:11

Ja w ogóle nie biorę od uwagę ubezpieczenia. Przecież powyżej 2.0 nie ma znaczenia czy będzie to 5.0 czy 2.2 Koszt ubezpieczenia liczy się według wieku, zniżek, miejsca zamieszkania i pojemności, ale tylko do 2L. Pytam ogólnie o koszty eksploatacji. Ale jak na razie nikt nie potrafi mi tego wytłumaczyć. Chodzi o proste porównanie 3 silników. Np 2.8 = 6 świec, 2 katalizatory, droży rozrząd itd. Jak to się ma do 1.8T i 4.2?? Jeżeli kumacie o co mi chodzi to proszę o krótkie porównanie. Zaznaczam że auto ma być w gazie ( bardzo dobra instalacja). Jeżeli chodzi o modele audi jestem laikiem. Słyszałem tylko, że 2.8 jest bardzo mało awaryjnym silnikiem. Dlaczego nie 2.4 bo pali tyle samo a odpycha się gorzej. Już to kiedyś przerabiałem. Miałem auto z silnikiem 1.8 które miało mało palić. Natomiast ten sam model z 2.0 miał 30KM więcej i pali dokładnie tyle samo co 1.8 Teraz szukam naprawdę żywego i wygodnego auta.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 29 lip 2013, 09:24

julas.wrc pisze:Zaznaczam że auto ma być w gazie ( bardzo dobra instalacja).
julas.wrc pisze:Teraz szukam naprawdę żywego i wygodnego auta
W takim razie 4.2

Kup zadbane i nie będziesz żałował <okok>

julas.wrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: julas.wrc » 29 lip 2013, 11:08

Teacher pisze:Kup zadbane i nie będziesz żałował
Dobrze, a jak ma się sprawa części pomiędzy 4.2 a 2.8 ? I spalanie gazu? Różnica niewielka czyli 2-3L czy 6-8L Zastanawia mnie też jedna sprawa. Dogrzewanie silnika i przełączanie gazu zimą. Mam bardzo blisko do pracy, ok 5km. Zaznaczam, że nie jadę w korkach. Na tym odcinku penie tylko benzyna :)

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 29 lip 2013, 11:43

Co do różnic w cenach cześci to się nie wypowiem bo 2.8 nigdy nie miałem a przy swoim nic praktycznie robić nie musiałem. Kupiłem jedynie klocki na przód (300zł). Resztę można łatwo sprawdzić przeglądając ceny cześci w katalogach internetowych. Co do przełączania na gaz w zimie to mi się przełącza bardzo szybko. Otwieram garaż, odpalam auto, otwieram bramę wjazdową, wracam, ustawiam ulubioną muzykę i wyjeżdżając z posesji auto już na gazie jedzie. To chyba zależy od tego jak masz temperaturę przełączania ustawioną. Spalanie gazu w moim przypadku to 23-24l /100 ale na emertya nie jeżdżę więc pewnie da się coś urwać :)

julas.wrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: julas.wrc » 29 lip 2013, 12:07

Teacher pisze:Spalanie gazu w moim przypadku to 23-24l /100 ale na emertya nie jeżdżę więc pewnie da się coś urwać
No to nie ukrywam, że jak dla mnie to dużo. Chciałem się zmieścić w max 20L po mieście. Myślę, że jednak 2.8 będzie dla mnie rozsądniejsze.

Pozdrawiam.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 29 lip 2013, 17:36

julas.wrc pisze:
Teacher pisze:Spalanie gazu w moim przypadku to 23-24l /100 ale na emertya nie jeżdżę więc pewnie da się coś urwać
No to nie ukrywam, że jak dla mnie to dużo. Chciałem się zmieścić w max 20L po mieście. Myślę, że jednak 2.8 będzie dla mnie rozsądniejsze.

Pozdrawiam.
jeżeli masz do pracy 5km to po co Ci gaz?

imm3

Post autor: imm3 » 29 lip 2013, 22:23

BartG60 pisze:
julas.wrc pisze:
Teacher pisze:Spalanie gazu w moim przypadku to 23-24l /100 ale na emertya nie jeżdżę więc pewnie da się coś urwać
No to nie ukrywam, że jak dla mnie to dużo. Chciałem się zmieścić w max 20L po mieście. Myślę, że jednak 2.8 będzie dla mnie rozsądniejsze.

Pozdrawiam.
jeżeli masz do pracy 5km to po co Ci gaz?
A to autem tylko do pracy się jeÂździ? <luzik>

julas.wrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: julas.wrc » 30 lip 2013, 08:44

BartG60 pisze:jeżeli masz do pracy 5km to po co Ci gaz?
Do pracy mam 5km ale jeżdżę sporo w trasy. Miesięcznie ok 800km. Poza tym jak będzie gaz to nie będę się oglądał na koszty. Wsiadam i jadę.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 30 lip 2013, 20:36

Jaki byś nie kupił to zawsze możesz trafić na przekręcony szrot i wszystkie wytyczne w bezawaryjności można sobie wsadzić.
Mój 3.0 ASN dotychczas nie sprawia problemów ale jego utrzymanie jest pewnie 2 razy droższe niż 4 cylindrowe 1.8t. Choćby sam rozrząd na oryginalnych częściach kosztuje majątek. Spalanie na dojazdach do pracy 24KM to około 14l LPG. Na spokojnej trasie (100-120km/h) można zejść do 12l LPG. Zimą wciąga dużo benz. ale to dlatego, że mam wysoko przełączanie nastawione (zdrowsze dla silnika). Na dobrej instalacji zachowuje się idealnie - zero check engin'ów, można go dokręcić do końca i wszystko jest ok. Chodzi fajnie ale jak szukasz mocnych wrażeń to lepiej 2.7t lub 4.2 bo ten głowy nie urywa - no chyba, że się już przyzwyczaiłem :)

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 31 lip 2013, 13:08

julas.wrc pisze:
BartG60 pisze:jeżeli masz do pracy 5km to po co Ci gaz?
Do pracy mam 5km ale jeżdżę sporo w trasy. Miesięcznie ok 800km. Poza tym jak będzie gaz to nie będę się oglądał na koszty. Wsiadam i jadę.
To podbnie jak ja, jednak zostałem przy Pb. Jednak do jakiejś większej pojemności raczej bym też gaz zakładał, zawsze lepszy od ropniaka :-)

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 04 sie 2013, 08:30

W moim przypadku bylo to tak ze szukalem silnika tylko 2,8 przejechalem setki km zeby znalezc cos w miare dobrego i w kazdej albo cos ulamane zadrapane wytarte itp, wiadomo ze to stary samochod ale bez przesady i w koncu trafilem na a6 z silnikiem 2,4 przebieg moze duzy bo 260tys ale srodek bardzo ladny bez zadnych bajerow wszystko w oryginale i wlasnie ogolny stan tech zadecydowal ze bedzie to 2,4 moze faktycznie nie ciagnie jak 2,8 ale bezpiecznie dojechalismy z rodzinka nad morze gdzie zaskoczylo mnie spalanie, fis pokazuje 8,7l takze to tez swiadczy o dobrej kondycji silnika, pozdrawiam wszystkich i zycze udanych zakupow

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 04 sie 2013, 11:55

Jeśli ma być ekonomicznie i dynamicznie to brałbym to co miałem czyli 3.0 asn właśnie z napędem na ośkę i skrzynia manual lub serwisowana multi i w 10lpg/100 się zmieścisz spokojnie.
Jeśli szukasz wrażeń / quattro i w ogóle lepszego wypasu to s6 z 4.2 i manualem piękna sprawa. A jak ktoś wyżej pisał przyzwyczaić można się do wszystkiego i zawsze będzie mało (no chyba że rs6 c6 mocno zmodowane to może być wesoło non stop:)
W ogóle na trasy jeśli kopciuch odpada to tylko DUÂŻA zagazowana benzyna i masz komfort wyprzedzania/ zawsze zapas mocy / v max jak potrzebujesz bardzo szybko dojechać. Spalanie to różnice tak naprawdę znikome bo czy spali Ci 3.0 quattro załóżmy 12-13 czy jak w moim 14-16 LPG to chyba tragedii nie ma przeliczając na benę po dzisiejszych kosztach.

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 06 sie 2013, 21:17

Panowie a co jest takiego w silniku 3,0 (np ASN) że specjalnie nikt nie poleca? Drogie części? Czy te awarie polegające na przegrzaniu silnika i pęknięciu bloku (tak kiedyś czytałem że to wada fabryczna tego motoru) zdarzają się tak często? Fakt że taki silnik na allegro kosztuje 5-6 tys i zasłyszane opinie o awariach nie zachęcają do zakupu auta z takim motorem. Czy rzeczywiście ten silnik to duże ryzyko? Ciężko już znaleźć żywe 2.8 zwłaszcza z quattro :/

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 07 sie 2013, 19:15

Jak ja szukałem tego 3.0 dwa lata temu to nie mogłem znaleźć nic negatywnego o tym motorze. Jest to dość rzadki motor i chyba przez to, że cieszył się małym wzięciem audi w sumie produkowało go tylko 4 lata. Teraz to już nie ma pewniaków. Każdy silnik ma swoje bolączki. Nie ma różnicy - czy Ci padną turbiny w 2.7t czy pęknie głowica w 2.0tdi czy (hipotetycznie) pęknie blok w 3.0 to i tak trzeba parę klocków wyciągnąć żeby to naprawić. Najgorzej na ten moment jest z tymi rozrządami na łańcuchu w V-kach po 2004r. Mój Ojciec poleciał na kilkanaście tyś zł w A6 C6 2.4 benz. (kolektor ssący, wariatory, zawory, uszczelniacze, uszczelki pod głowicami i oczywiście sam rozrząd), a niby taki miał być solidny ten motor... najtaniej będzie utrzymać 1.8t nie ma co do tego wątpliwości. Poszukaj zadbanego auta, które nie budzi wątpliwości na ten moment a co będzie to i tak się okaże po pewnym czasie... nie ma innej rady.

slawek a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: slawek a6 » 09 sie 2013, 23:32

Witam ja polecam 1.8T posiadam go ponad trzy lata i naprawdę fajny silnik Polecam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga