[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?
Ja w ogóle nie biorę od uwagę ubezpieczenia. Przecież powyżej 2.0 nie ma znaczenia czy będzie to 5.0 czy 2.2 Koszt ubezpieczenia liczy się według wieku, zniżek, miejsca zamieszkania i pojemności, ale tylko do 2L. Pytam ogólnie o koszty eksploatacji. Ale jak na razie nikt nie potrafi mi tego wytłumaczyć. Chodzi o proste porównanie 3 silników. Np 2.8 = 6 świec, 2 katalizatory, droży rozrząd itd. Jak to się ma do 1.8T i 4.2?? Jeżeli kumacie o co mi chodzi to proszę o krótkie porównanie. Zaznaczam że auto ma być w gazie ( bardzo dobra instalacja). Jeżeli chodzi o modele audi jestem laikiem. Słyszałem tylko, że 2.8 jest bardzo mało awaryjnym silnikiem. Dlaczego nie 2.4 bo pali tyle samo a odpycha się gorzej. Już to kiedyś przerabiałem. Miałem auto z silnikiem 1.8 które miało mało palić. Natomiast ten sam model z 2.0 miał 30KM więcej i pali dokładnie tyle samo co 1.8 Teraz szukam naprawdę żywego i wygodnego auta.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dobrze, a jak ma się sprawa części pomiędzy 4.2 a 2.8 ? I spalanie gazu? Różnica niewielka czyli 2-3L czy 6-8L Zastanawia mnie też jedna sprawa. Dogrzewanie silnika i przełączanie gazu zimą. Mam bardzo blisko do pracy, ok 5km. Zaznaczam, że nie jadę w korkach. Na tym odcinku penie tylko benzynaTeacher pisze:Kup zadbane i nie będziesz żałował
Co do różnic w cenach cześci to się nie wypowiem bo 2.8 nigdy nie miałem a przy swoim nic praktycznie robić nie musiałem. Kupiłem jedynie klocki na przód (300zł). Resztę można łatwo sprawdzić przeglądając ceny cześci w katalogach internetowych. Co do przełączania na gaz w zimie to mi się przełącza bardzo szybko. Otwieram garaż, odpalam auto, otwieram bramę wjazdową, wracam, ustawiam ulubioną muzykę i wyjeżdżając z posesji auto już na gazie jedzie. To chyba zależy od tego jak masz temperaturę przełączania ustawioną. Spalanie gazu w moim przypadku to 23-24l /100 ale na emertya nie jeżdżę więc pewnie da się coś urwać
jeżeli masz do pracy 5km to po co Ci gaz?julas.wrc pisze:No to nie ukrywam, że jak dla mnie to dużo. Chciałem się zmieścić w max 20L po mieście. Myślę, że jednak 2.8 będzie dla mnie rozsądniejsze.Teacher pisze:Spalanie gazu w moim przypadku to 23-24l /100 ale na emertya nie jeżdżę więc pewnie da się coś urwać
Pozdrawiam.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
A to autem tylko do pracy się jeÂździ?BartG60 pisze:jeżeli masz do pracy 5km to po co Ci gaz?julas.wrc pisze:No to nie ukrywam, że jak dla mnie to dużo. Chciałem się zmieścić w max 20L po mieście. Myślę, że jednak 2.8 będzie dla mnie rozsądniejsze.Teacher pisze:Spalanie gazu w moim przypadku to 23-24l /100 ale na emertya nie jeżdżę więc pewnie da się coś urwać
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Jaki byś nie kupił to zawsze możesz trafić na przekręcony szrot i wszystkie wytyczne w bezawaryjności można sobie wsadzić.
Mój 3.0 ASN dotychczas nie sprawia problemów ale jego utrzymanie jest pewnie 2 razy droższe niż 4 cylindrowe 1.8t. Choćby sam rozrząd na oryginalnych częściach kosztuje majątek. Spalanie na dojazdach do pracy 24KM to około 14l LPG. Na spokojnej trasie (100-120km/h) można zejść do 12l LPG. Zimą wciąga dużo benz. ale to dlatego, że mam wysoko przełączanie nastawione (zdrowsze dla silnika). Na dobrej instalacji zachowuje się idealnie - zero check engin'ów, można go dokręcić do końca i wszystko jest ok. Chodzi fajnie ale jak szukasz mocnych wrażeń to lepiej 2.7t lub 4.2 bo ten głowy nie urywa - no chyba, że się już przyzwyczaiłem
Mój 3.0 ASN dotychczas nie sprawia problemów ale jego utrzymanie jest pewnie 2 razy droższe niż 4 cylindrowe 1.8t. Choćby sam rozrząd na oryginalnych częściach kosztuje majątek. Spalanie na dojazdach do pracy 24KM to około 14l LPG. Na spokojnej trasie (100-120km/h) można zejść do 12l LPG. Zimą wciąga dużo benz. ale to dlatego, że mam wysoko przełączanie nastawione (zdrowsze dla silnika). Na dobrej instalacji zachowuje się idealnie - zero check engin'ów, można go dokręcić do końca i wszystko jest ok. Chodzi fajnie ale jak szukasz mocnych wrażeń to lepiej 2.7t lub 4.2 bo ten głowy nie urywa - no chyba, że się już przyzwyczaiłem
To podbnie jak ja, jednak zostałem przy Pb. Jednak do jakiejś większej pojemności raczej bym też gaz zakładał, zawsze lepszy od ropniakajulas.wrc pisze:Do pracy mam 5km ale jeżdżę sporo w trasy. Miesięcznie ok 800km. Poza tym jak będzie gaz to nie będę się oglądał na koszty. Wsiadam i jadę.BartG60 pisze:jeżeli masz do pracy 5km to po co Ci gaz?
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
- Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt
W moim przypadku bylo to tak ze szukalem silnika tylko 2,8 przejechalem setki km zeby znalezc cos w miare dobrego i w kazdej albo cos ulamane zadrapane wytarte itp, wiadomo ze to stary samochod ale bez przesady i w koncu trafilem na a6 z silnikiem 2,4 przebieg moze duzy bo 260tys ale srodek bardzo ladny bez zadnych bajerow wszystko w oryginale i wlasnie ogolny stan tech zadecydowal ze bedzie to 2,4 moze faktycznie nie ciagnie jak 2,8 ale bezpiecznie dojechalismy z rodzinka nad morze gdzie zaskoczylo mnie spalanie, fis pokazuje 8,7l takze to tez swiadczy o dobrej kondycji silnika, pozdrawiam wszystkich i zycze udanych zakupow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Jeśli ma być ekonomicznie i dynamicznie to brałbym to co miałem czyli 3.0 asn właśnie z napędem na ośkę i skrzynia manual lub serwisowana multi i w 10lpg/100 się zmieścisz spokojnie.
Jeśli szukasz wrażeń / quattro i w ogóle lepszego wypasu to s6 z 4.2 i manualem piękna sprawa. A jak ktoś wyżej pisał przyzwyczaić można się do wszystkiego i zawsze będzie mało (no chyba że rs6 c6 mocno zmodowane to może być wesoło non stop:)
W ogóle na trasy jeśli kopciuch odpada to tylko DUÂŻA zagazowana benzyna i masz komfort wyprzedzania/ zawsze zapas mocy / v max jak potrzebujesz bardzo szybko dojechać. Spalanie to różnice tak naprawdę znikome bo czy spali Ci 3.0 quattro załóżmy 12-13 czy jak w moim 14-16 LPG to chyba tragedii nie ma przeliczając na benę po dzisiejszych kosztach.
Jeśli szukasz wrażeń / quattro i w ogóle lepszego wypasu to s6 z 4.2 i manualem piękna sprawa. A jak ktoś wyżej pisał przyzwyczaić można się do wszystkiego i zawsze będzie mało (no chyba że rs6 c6 mocno zmodowane to może być wesoło non stop:)
W ogóle na trasy jeśli kopciuch odpada to tylko DUÂŻA zagazowana benzyna i masz komfort wyprzedzania/ zawsze zapas mocy / v max jak potrzebujesz bardzo szybko dojechać. Spalanie to różnice tak naprawdę znikome bo czy spali Ci 3.0 quattro załóżmy 12-13 czy jak w moim 14-16 LPG to chyba tragedii nie ma przeliczając na benę po dzisiejszych kosztach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Panowie a co jest takiego w silniku 3,0 (np ASN) że specjalnie nikt nie poleca? Drogie części? Czy te awarie polegające na przegrzaniu silnika i pęknięciu bloku (tak kiedyś czytałem że to wada fabryczna tego motoru) zdarzają się tak często? Fakt że taki silnik na allegro kosztuje 5-6 tys i zasłyszane opinie o awariach nie zachęcają do zakupu auta z takim motorem. Czy rzeczywiście ten silnik to duże ryzyko? Ciężko już znaleźć żywe 2.8 zwłaszcza z quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Jak ja szukałem tego 3.0 dwa lata temu to nie mogłem znaleźć nic negatywnego o tym motorze. Jest to dość rzadki motor i chyba przez to, że cieszył się małym wzięciem audi w sumie produkowało go tylko 4 lata. Teraz to już nie ma pewniaków. Każdy silnik ma swoje bolączki. Nie ma różnicy - czy Ci padną turbiny w 2.7t czy pęknie głowica w 2.0tdi czy (hipotetycznie) pęknie blok w 3.0 to i tak trzeba parę klocków wyciągnąć żeby to naprawić. Najgorzej na ten moment jest z tymi rozrządami na łańcuchu w V-kach po 2004r. Mój Ojciec poleciał na kilkanaście tyś zł w A6 C6 2.4 benz. (kolektor ssący, wariatory, zawory, uszczelniacze, uszczelki pod głowicami i oczywiście sam rozrząd), a niby taki miał być solidny ten motor... najtaniej będzie utrzymać 1.8t nie ma co do tego wątpliwości. Poszukaj zadbanego auta, które nie budzi wątpliwości na ten moment a co będzie to i tak się okaże po pewnym czasie... nie ma innej rady.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga