
[INNY] Audi A3 1.6 problem z odpaleniem jak zimny
[INNY] Audi A3 1.6 problem z odpaleniem jak zimny
Witam panowie.otóż mam taki problem z a3 mojej dziewuchy.teraz jak już chłodniej i wilgotniej to z rana i wogóle po dłuższym postoju jak już jest zimne ciężko odpala,troche długo kręci ale zapali a jak wcisnie sie gaz to jakby predzej załapał,albo tak mi sie wydaje...i nie wiem o co chodzi.błędów na komputerze brak,czujnik temp.sprawny,przepływka też,przepustnica wyczysczona zaadaptowana,kable i świece nowe,dolot szczelny...i co może być przyczyną?może ktoś podpowie? auto ogólnie chodzi ładnie,bez zarzutu,instalacja gazowa jest.dodam jeszcze ze jak było cieplej to nie było tego problemu,auto paliło od strzała 

- Karolex...
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
- Lokalizacja: Lublin
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
o jakich dokładnie korektach mówisz? dodam jeszcze ze jak juz odpali to obroty ma praktycznie jak na rozgrzanym silniku,czyli nie ma ssania
[ Dodano: 2013-11-04, 19:19 ]
mysle jeszcze czy filtr paliwa nie jest zapchany....a jest jakis zaworek zwrotny w układzie paliwowym?moze cofa sie paliwo...hmm ale to i by jak cieplo bylo to by tez tak było...
[ Dodano: 2013-11-04, 19:19 ]
mysle jeszcze czy filtr paliwa nie jest zapchany....a jest jakis zaworek zwrotny w układzie paliwowym?moze cofa sie paliwo...hmm ale to i by jak cieplo bylo to by tez tak było...
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
po pierwsze sprawdź jak odpalisz na gazie czy jest ok. jeśli będzie dobrze to wtedy skasuj korekty vagiem kasując błędy w silniku nawet jeśli ich nie ma, a jak nie masz vaga to odłączając akumulator na pół godziny korekty same się wykasują. wtedy powrócą ustawienia fabryczne i trzeba pojeździć na samej benzynie ( najlepiej z zakręconą butlą). jeśli wtedy problem nie będzie występował to znaczy że winna jest zła regulacja lpg. wtedy zrobić logi i sprawdzić czy na gazie mieszanka jest za uboga czy za bogata, ja miałem problem że wtryski już się skończyły i przylewało na gazie, wtedy sondy próbowały tą mieszankę cały czas zubażać i takie ustawienia zapisały się w ecu, na zimnym silniku kiedy sondy nie pracują benzyna była zubożana tak jak w pamięci było zapisane i auto nie chciało jechać.
odwrotna sytuacja gdy np. instalacja jest wystrojona za ubogo albo np. kończy się reduktor i nie podaje odpowiedniej dawki gazu wtedy sondy próbują cały czas wzbogacać mieszankę i po odpaleniu zimnego silnika podaje za dużo benzyny i przylewa.
odwrotna sytuacja gdy np. instalacja jest wystrojona za ubogo albo np. kończy się reduktor i nie podaje odpowiedniej dawki gazu wtedy sondy próbują cały czas wzbogacać mieszankę i po odpaleniu zimnego silnika podaje za dużo benzyny i przylewa.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
panowie błędy jednak są
01312-Powertrain data bus
37-00-Faulty
01316-ABS Control Module
49-00- No Communications
00537- Lambda(Oxygen Sensor) Regulation
18-10-Upper Limit-Intermittent
Wydaje mi sie że to coś z tą Lambdą może być ale te i jednak zauważyłem że temperatura płynu gdy 90 jest na wskazówce to na vagu pokazuje 116 stopni...
[ Dodano: 2013-11-11, 16:00 ]
a zle wyregulowany gaz może też dawac ten błąd z lambdą? bo powykasowaniu błędów auto odpaliło ładnie i ssanie też było..może gaz coś pieprzy mape benzynową...
01312-Powertrain data bus
37-00-Faulty
01316-ABS Control Module
49-00- No Communications
00537- Lambda(Oxygen Sensor) Regulation
18-10-Upper Limit-Intermittent
Wydaje mi sie że to coś z tą Lambdą może być ale te i jednak zauważyłem że temperatura płynu gdy 90 jest na wskazówce to na vagu pokazuje 116 stopni...
[ Dodano: 2013-11-11, 16:00 ]
a zle wyregulowany gaz może też dawac ten błąd z lambdą? bo powykasowaniu błędów auto odpaliło ładnie i ssanie też było..może gaz coś pieprzy mape benzynową...
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
błąd może być spowodowany instalacją lpg, sonda nie pracuje na zimnym silniku jeśli po wykasowaniu błędów jest ok to tak jak pisałem prawdopodobnie lpg miesza. zrobić teraz 50-100km na samej benzynie aż ustawią się mapy pod pb i wtedy można sprawdzić vagiem jak wygląda sprawa korekt długoterminowych i porównać krótkie na pb i lpg. będzie wiadomo więcej czy lpg jest ustawione za ubogo czy może wtryski przylewają i jest za bogato.
no i druga sprawa a może nawet najpierw to sprawdź. czujnik temperatury do wymiany. sprawdź jeszcze jakie są wskazania temperatury na zimnym silniku.
no i druga sprawa a może nawet najpierw to sprawdź. czujnik temperatury do wymiany. sprawdź jeszcze jakie są wskazania temperatury na zimnym silniku.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
może być, że po takim czasie skończyły się wtryski i przylewa. wtedy rano po odpaleniu dostaje za mało benzyny i nie chce jechać. przerabiałem to własnie u siebie. wymiana trzpieni wtryskiwaczy załatwiła sprawę. najlepiej tak jak pisałem sprawdzić wartości korekt na benzynie i na gazie i będziesz wiedział co i jak.