Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 4.2 V8 ANK Dziwne zachowanie błędy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Szakal_PTK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

A6 C5 4.2 V8 ANK Dziwne zachowanie błędy

Post autor: Szakal_PTK » 14 sie 2018, 20:55

Witam
Od dłuższego czasu mam problem z moją A6 :/ Przez dłuższy czas próbowałem go rozwiązać ale w końcu odpuściłem. Teraz do niego powracam. Autko lata na LPG.
Rok temu wymieniono błędy pozostały:
Rozrząd, świece, przepływke (org. reg), cewki, napinacze, łańcuchy. (to na silniku) wszystko oryginał. Zalany 5w30 Motul.

Autko łapie błędy: 17544 17536 17538 17546 16486

Rozrząd wskazuje o ile dobrze pamiętam rozjaz (-1,-3)
Robiłem logi dynamiczne (z pół roku temu) brak niepokojących wskazań. Ciężko teraz bo nie mam laptopa, który chodzi na bateri :/

I teraz najważniejsze. Po SKASOWANIU błędów autko łapie doła. Obroty lecą gdzieś nisko (300-350) na jakąś sekundę. I zaczyna być słychać pukanie w silniku. Rytmiczne zależne od obrotów. Na wolnych około 1,5 puknięcia na sekundę. Jak przejadę około 120-150km pukanie ustaje. Cięzko mi powiedzieć czy zanika powyżej jakiś obrotów. Oczywiście po ponownym podpięciu błędy się pojawiają. Przypuszczam, że koryguje sobie jakoś mapę mieszanki i się uspokaja.

Nie ma znaczenia czy te kilometry przejadę na Pb czy na Lpg. Mapa od Lpg była korygowana i generalnie bardzo ładnie schodzi się z mapą benzyny.

Autko generalnie żwawe, klapy w kolektorze chodzą, gruszki też, ciężko mi powiedzieć czy tako powinno śmigać bo nie mam porównania z inną 4.2
Przebieg nieznany bo silnik po swapie bo w zeszłym rozsypał mi się nastawnik rozrządu.

Dorzucam screan z VCDSa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 15 sie 2018, 18:54

kompresja robiona?? wszystkie podcisnienia i lewizna wyeliminowana??

Szakal_PTK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szakal_PTK » 25 sie 2018, 19:40

Kompresja była mierzona około rok temu (bo teraz nie ma jak) za dużo nie wypluł. Na sześciu miał po 11.8 na dwóch najbliżej grodzi po 10.8. Podciśnienia sprawdzone/szczelne bo wymieniłem wężyki. Lewizne nie do końca wiem jak sprawdzić. Nie słychać żeby gdzieś ssał. Próbowałem psikając zmywaczem po silniku ale obroty się nie zmieniały :/

[ Dodano: 2018-08-25, 19:40 ]
Nikt nie ma pomysłu ??

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 26 sie 2018, 10:08

e wiazka elektryczna byla sprawdzna

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 26 sie 2018, 13:51

Coś ubogo masz.koniecznie nieszczelności sprawdź. Polataj na samej pb i znowu podepnij vaga. A sondy jak pracują? Pokaż korekty jak możesz.( 32, 33 engine).

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 26 sie 2018, 21:44

wyregulować gaz i zmienić przepływke i tyle

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 sie 2018, 11:33

Przychylam się do sprawdzenia przepływki.

Szakal_PTK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szakal_PTK » 30 sie 2018, 22:38

Dwa tygodnie (5 tysięcy km) temu skasowałem wszystkie błędy i wymyłem gniazdo i wtyczkę przepływki kontaktesem. Dziś odczytałem błędy i wróciły mi tylko 2. 17544 i 17546 (dorzucam)
Jednakże od wczoraj autko zaczęło się dziwnie zachowywać. Telepie się na wolnych i przy przyśpieszaniu szarpie (do 70 km/h) spalanie bez zmian. Objawy jakby nie palił na wszystkich. Podmieniłem dziś cewki nic się nie zmieniło. Jutro postaram się zmierzyć kompresje. Zrobiłem dwa logi. Oba statycznie bo laptop na kablu. Jeden kanały 032 i 033 (zaczęte od Lpg i na przemian z Pb oznaczone markerami) na wolnych i drugi 091, 092, 093 też statycznie but w podłoge.
http://vaglogi.pl/log-032_033_MSjBiKP.html
http://vaglogi.pl/log-091_092_093_S6vxbZ8.html
Dziś błędów nie kasowałem.
Chciałem zlogować 015, 016 i 017 bo myślałem że tam są wypadające zapłony ale brak tam wartości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 674
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 30 sie 2018, 22:44

Kolego może tu znajdziesz podpowiedzi -c5-lpg-regulacja-instalacji-blad-17544-vt43469.htm
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 30 sie 2018, 23:51

Szakal_PTK pisze:kanały 032 i 033 (zaczęte od Lpg i na przemian z Pb oznaczone markerami)
zrób sam 033 z markerami i napisz od którego paliwa zacząłęs.
Najprawdopodobniej Twoje wtryski gazowe się kleją. Sprawdź sobie na "kablolapku" czy przy przy pierwszym przełaczeniu po nocy (zminiym silniku) korekty nei lecą na plus.

Szakal_PTK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szakal_PTK » 31 sie 2018, 23:54

Dynamiczny dla 090, 092 i 093 tyle że padł mi laptop i więcej się nie udało :/ Robiony na lpg ale gdzieś koło 4k przeskoczył na Pb. Trzeci bieg zaczyna się od 1 markera. Wcześniej 1 i 2 bieg rozruch. Może ktoś rozkoduje
http://vaglogi.pl/log-090_092_093_A810dE.html
Dodatkowo udało mi się podpiąć pod sterownik Lpg i zmierzyć kompresję.
Kompresja Licząc od lewej (pasażer) od lamp 12.0 12.5 11.7 12.5 i druga 12.0 12.1 14.0 14.0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 02 wrz 2018, 00:57

dość wysokie podciśnienie na screenach lpg, to często zwiastun nieszczelności.

Szakal_PTK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szakal_PTK » 02 wrz 2018, 20:46

No ja właśnie gdzieś czytałem że 0.36 to książkowe na wolnych obrotach :?
Wymieniłem dziś 3 świece bo były okopcone i problem jak ręką odjął. Czekam na komplet nowych bo wrzuciłem na podmianke z zapasu. Nie wiem jak z błędami bo nie zdążyłem się dziś podpiąć ale autko chodzi równo :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 03 wrz 2018, 15:46

Raczej koło 0.30 a 0.33 ale to duży silnik to nie wiem dokładnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja