[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.
Cewkę wymieniłem na sprawną. W końcu się udało. jest lepiej, ale wibracje zoastały tak jak praktycznie były. W przyszłym roku sprzęgo idzie do wymiany, więc sprawdzę dwumas.-=Rafal=- pisze:Cena ASO 1300złraymund pisze: Mysle ze potrzebna nowa cewka,najlepiej bremi.Powodzenia
Używkę dostaniesz za jakieś 300zł. Ale ciężko trafić dobrą.
Poduszka raczej nie ma nic do bujania obrotów. Raczej do trzęsienia się budy.
Ezektor nowy, odmy drożne. Przepływomierz przy max bucie u mnie pokazał około 130g/s czyli 80 % mocy auta, czyli też ksiażkowo.WIęc??pancurski pisze:Jest jeden element, który z dużym prawdopodobieństwem może powodować trzęsienie.
Na VAGU może być ok, a w rzeczywistości już nie koniecznie.
Przepływomierz.
Do sprawdzenie też ezektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
U mnie powodem wibracji na jałowym jak również szarpania przy 1800-2200obrotów były dwa wtryskiwacze gazu, które od nowości były felerne. Teraz na gazie chodzi idealnie i bieg jałowy również równiutki. ÂŚwiece mają 25tyś przejechane ( NGK dwuelektrodowe wg katalogu). Jeżdżę na 3 przewodach nowych ngk i 3 starych od nowości Boscha.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Podczas wymiany uszczelek pokryw zaworów niestety 3 uszkodziłem.
Okazało się potem, że mechanik, który wymieniał mi wcześniej uszczelki dał dużo silikonu na uszczelkę świec i część wyszła i przykleiła kable.
A że kable NKG nie są tak twarde jak oryginalne tylko gumowe to nie mogłem inaczej ich wyciągnąć. Jeżdzę na 3 starych przewodach i jest wszystko ok!!!
Okazało się potem, że mechanik, który wymieniał mi wcześniej uszczelki dał dużo silikonu na uszczelkę świec i część wyszła i przykleiła kable.
A że kable NKG nie są tak twarde jak oryginalne tylko gumowe to nie mogłem inaczej ich wyciągnąć. Jeżdzę na 3 starych przewodach i jest wszystko ok!!!
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kolego Misiups, Osobiście jestem po przejściach z cewką. Cewka Bremi z ASO sprzedawana tam od 2010 r pochodzi z Chin nie a nie jak to było podczas montażu pierwszej wersji naszych fur w fabryce gdzie cewka byla jeszcze produkowana w Germanii. Wiec kupno cewki z ASO tak jak mówisz to drogi interes i odradzam każdemu. jest identyczna jak zamiennik na alledrogo firmy nijakiej. Cewka BERU to też nie jest już to samo beru co kiedyś. Najlepiej na tym wyjdziesz jak kupisz cewkę używaną w bardzo dobrym stanie lub chińską zwyczajną z alledrogo. tak naprawde jak nie zobaczysz po montażu nowej cewki zakupionej zadnych iskier i wyładowań w nocy na niej lub przeskakujących iskier na przewody to cewka w 100% sprawna. Ważną sprawą jest to żęby nie stwarzać dużego obciążenia an cewkę czyli dobre kable tutaj akurat bremi się dobrze u mnei spisują a beru musialem wymienic po 3 miesiącach do tego świeczki jak są wyapalone to powodują zwiekszenie oporu powstawania iskry co za tym idzie nagrzewanie się cewki ktora i tak moim zdaniem jest zle umiejscowiona w aucie pownieważ zaraz za chłodnica więc non stop jest podgrzewana. Bolączką tych cewek jest wlasnie przegrzewanie się i powstawanie przez to przebić. Temat przerobilem od a do ż i mogę dodać że ten silnik żeby calkowicie nie drgał to chyba musi być nowy. U mnie po wymianach ukladu wysokiego napięcia czyli kable cewka świeczki problem jest na tyle mały z drganiami że praktycznie nie odczuwalny. Drgania mogą powodować też źle ustawione lub źle działające instalacje LPG. Po pierwsze sprawdź korekty lambda. jezeli krotko i długoterminowe są bliskie -5 do +5 to masz wszsytko dobrze ustawione. u mnei sprawdza sie to w kanale 6-7 w grupie silnik.
Kolego fishmanr11, kiedyś poleciłeś mi świece irydowe NGK to teraz mam takie w aucie bo założyłem je zaraz przy montażu gazu. Ja mam problem następujący. Przez prawie całe wakacje auto mi sporadycznie szarpało przy obciążeniu tj najbardziej wyczuwalne jak jedziesz na 5 biegu 70 i dodajesz gazu wtedy szarpie i mój gazownik od razu powiedział że to wina WM a nie gazu. Uzbierając trochę kasy kupiłem nowe kable NGK bo wydawały mi się ok na przynajmniej rok dwa i jak je założyłem problem zniknął i cieszyłem się jazdą jak na benzynce bo problem leżał i lezy tylko na zasilaniu LPG.
Mówię lezy bo po 3 tygodniach auto znowu zaczęło mi szarpać podczas trasy ale na razie jest to bardzo delikatne;/ boję się że pewnie kabel któryś już trafia albo jednak i cewka jest do wymiany, ehhh 3 tygodnie temu świeciły tylko kable a przy cewce nic nie widziałem , teraz niesprawdzałem bo auto stoi pod blokiem i nim nie jeżdżę.
Pytam o cewkę Beru bo kosztuje nowa 430zł to jeszcze do przeżycia jakby była warta tej ceny skoro mówisz że to chiny. Ale cóż na razie musi się auto rozszarpać żebym wiedział co i jak a na razie przeczyściłem wtyki kabli przy cewce i muszę się przejechać autem czy coś pomogło ale to dopiero w piątek pewnie. Swoją drogą jak tam kolego twoje opracowanie na temat WM w silniku v6???
Mówię lezy bo po 3 tygodniach auto znowu zaczęło mi szarpać podczas trasy ale na razie jest to bardzo delikatne;/ boję się że pewnie kabel któryś już trafia albo jednak i cewka jest do wymiany, ehhh 3 tygodnie temu świeciły tylko kable a przy cewce nic nie widziałem , teraz niesprawdzałem bo auto stoi pod blokiem i nim nie jeżdżę.
Pytam o cewkę Beru bo kosztuje nowa 430zł to jeszcze do przeżycia jakby była warta tej ceny skoro mówisz że to chiny. Ale cóż na razie musi się auto rozszarpać żebym wiedział co i jak a na razie przeczyściłem wtyki kabli przy cewce i muszę się przejechać autem czy coś pomogło ale to dopiero w piątek pewnie. Swoją drogą jak tam kolego twoje opracowanie na temat WM w silniku v6???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
- Imię: Damian
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich walczących z trzęsieniem.
Obecnie jest coraz zimniej na dworze i auto wraz ze spadkiem temp zewnętrznej zaczęło chodzić coraz lepiej. Gdyby nie wypadające zapłony (tu 100% cewka , bo świeci) to było by super.
Ciekawy jestem czy jeszcze ktoś zaobserwował to co ja .Dodatkowo auto jest wyraźnie żwawsze.
Nasuwają mi się trzy rzeczy :
- przepływka
- czujnik temp powietrza dolotowego
- czujnik położenia wału (zdaje się że ma największy wpływ na zapłon i jest mocno podejrzany ) może ktoś wie w których blokach można popatrzeć na kąt wyprzedzenia zapłonu i jak się on zmienia.
Pozdr
Obecnie jest coraz zimniej na dworze i auto wraz ze spadkiem temp zewnętrznej zaczęło chodzić coraz lepiej. Gdyby nie wypadające zapłony (tu 100% cewka , bo świeci) to było by super.
Ciekawy jestem czy jeszcze ktoś zaobserwował to co ja .Dodatkowo auto jest wyraźnie żwawsze.
Nasuwają mi się trzy rzeczy :
- przepływka
- czujnik temp powietrza dolotowego
- czujnik położenia wału (zdaje się że ma największy wpływ na zapłon i jest mocno podejrzany ) może ktoś wie w których blokach można popatrzeć na kąt wyprzedzenia zapłonu i jak się on zmienia.
Pozdr
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
to że przy niższych temperaturach silnik lepiej pracuje to po prostu fizyka, zimniejsze powietrze ma większą gęstość za czym idzie większa ilość tlenu przy tej samej zasysanej do komory spalania objętości powietrza co ma wpływ na lepsze spalanie mieszanki, na benzynie jest to w zasadzie niezauważalne ale zasilanie lpg jest bardziej czułe na zmiany temperatury, zaobserwowałem to samo wcześniej podczas użytkowania innych aut zasilanych gazem