Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 30 maja 2011, 10:02

dwumas w automacie!!??

raymund
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:58
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: raymund » 30 maja 2011, 17:21

he he wlasnie.
Kable nowe bremi,swiece nowe,moze cewka?
Jest tez jedna poducha pod silnikiem do wymiany-moze ona bruzdzi?
Z drugiej strony -obroty bujaja o 1 milimetr tak jak wczesniej na starym silniku,ale te silniki tak maja <mysli>
Mysle ze potrzebna nowa cewka,najlepiej bremi.
Co radzicie?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 30 maja 2011, 17:31

raymund pisze: Mysle ze potrzebna nowa cewka,najlepiej bremi.
Cena ASO 1300zł :) Powodzenia :) Używkę dostaniesz za jakieś 300zł. Ale ciężko trafić dobrą.
Poduszka raczej nie ma nic do bujania obrotów. Raczej do trzęsienia się budy.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 30 maja 2011, 18:57

-=Rafal=- pisze:
raymund pisze: Mysle ze potrzebna nowa cewka,najlepiej bremi.
Cena ASO 1300zł :) Powodzenia :) Używkę dostaniesz za jakieś 300zł. Ale ciężko trafić dobrą.
Poduszka raczej nie ma nic do bujania obrotów. Raczej do trzęsienia się budy.
Cewkę wymieniłem na sprawną. W końcu się udało. jest lepiej, ale wibracje zoastały tak jak praktycznie były. W przyszłym roku sprzęgo idzie do wymiany, więc sprawdzę dwumas.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 30 maja 2011, 23:48

Jest jeden element, który z dużym prawdopodobieństwem może powodować trzęsienie.
Na VAGU może być ok, a w rzeczywistości już nie koniecznie.
Przepływomierz.
Do sprawdzenie też ezektor.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 31 maja 2011, 12:29

pancurski pisze:Jest jeden element, który z dużym prawdopodobieństwem może powodować trzęsienie.
Na VAGU może być ok, a w rzeczywistości już nie koniecznie.
Przepływomierz.
Do sprawdzenie też ezektor.
Ezektor nowy, odmy drożne. Przepływomierz przy max bucie u mnie pokazał około 130g/s czyli 80 % mocy auta, czyli też ksiażkowo.WIęc??

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 20 sie 2011, 13:12

U mnie powodem wibracji na jałowym jak również szarpania przy 1800-2200obrotów były dwa wtryskiwacze gazu, które od nowości były felerne. Teraz na gazie chodzi idealnie i bieg jałowy również równiutki. ÂŚwiece mają 25tyś przejechane ( NGK dwuelektrodowe wg katalogu). Jeżdżę na 3 przewodach nowych ngk i 3 starych od nowości Boscha.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 06 wrz 2011, 11:31

Kaszeszczuk, czemu nie masz wszystkich kabli nowych ?? U mnie jest co raz gorzej... Już w sumie sam nie wiem :) Jutro wymieniam świece i cewkę. Zobaczymy..

Fontesen

Post autor: Fontesen » 06 wrz 2011, 21:33

djmatys pisze:Kaszeszczuk, czemu nie masz wszystkich kabli nowych ?? U mnie jest co raz gorzej... Już w sumie sam nie wiem :) Jutro wymieniam świece i cewkę. Zobaczymy..
Ciekaw czy ci się coś zmieni. U siebie zmieniłem i NIC.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 07 wrz 2011, 08:16

Podczas wymiany uszczelek pokryw zaworów niestety 3 uszkodziłem.
Okazało się potem, że mechanik, który wymieniał mi wcześniej uszczelki dał dużo silikonu na uszczelkę świec i część wyszła i przykleiła kable.

A że kable NKG nie są tak twarde jak oryginalne tylko gumowe to nie mogłem inaczej ich wyciągnąć. Jeżdzę na 3 starych przewodach i jest wszystko ok!!!
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Misiups
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:04
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Post autor: Misiups » 28 wrz 2011, 21:23

Czy ktoś ma doświadczenie z nową cewką BERU do 2.8?? Ta bremi jest niedostępna i strasznie droga w ASO a jestem ciekaw czy BERU zrobiło już dobrą cewkę do tego samochodu???

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 28 wrz 2011, 22:19

Kolego Misiups, Osobiście jestem po przejściach z cewką. Cewka Bremi z ASO sprzedawana tam od 2010 r pochodzi z Chin nie a nie jak to było podczas montażu pierwszej wersji naszych fur w fabryce gdzie cewka byla jeszcze produkowana w Germanii. Wiec kupno cewki z ASO tak jak mówisz to drogi interes i odradzam każdemu. jest identyczna jak zamiennik na alledrogo firmy nijakiej. Cewka BERU to też nie jest już to samo beru co kiedyś. Najlepiej na tym wyjdziesz jak kupisz cewkę używaną w bardzo dobrym stanie lub chińską zwyczajną z alledrogo. tak naprawde jak nie zobaczysz po montażu nowej cewki zakupionej zadnych iskier i wyładowań w nocy na niej lub przeskakujących iskier na przewody to cewka w 100% sprawna. Ważną sprawą jest to żęby nie stwarzać dużego obciążenia an cewkę czyli dobre kable tutaj akurat bremi się dobrze u mnei spisują a beru musialem wymienic po 3 miesiącach do tego świeczki jak są wyapalone to powodują zwiekszenie oporu powstawania iskry co za tym idzie nagrzewanie się cewki ktora i tak moim zdaniem jest zle umiejscowiona w aucie pownieważ zaraz za chłodnica więc non stop jest podgrzewana. Bolączką tych cewek jest wlasnie przegrzewanie się i powstawanie przez to przebić. Temat przerobilem od a do ż i mogę dodać że ten silnik żeby calkowicie nie drgał to chyba musi być nowy. U mnie po wymianach ukladu wysokiego napięcia czyli kable cewka świeczki problem jest na tyle mały z drganiami że praktycznie nie odczuwalny. Drgania mogą powodować też źle ustawione lub źle działające instalacje LPG. Po pierwsze sprawdź korekty lambda. jezeli krotko i długoterminowe są bliskie -5 do +5 to masz wszsytko dobrze ustawione. u mnei sprawdza sie to w kanale 6-7 w grupie silnik.

Misiups
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:04
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Post autor: Misiups » 28 wrz 2011, 23:17

Kolego fishmanr11, kiedyś poleciłeś mi świece irydowe NGK to teraz mam takie w aucie bo założyłem je zaraz przy montażu gazu. Ja mam problem następujący. Przez prawie całe wakacje auto mi sporadycznie szarpało przy obciążeniu tj najbardziej wyczuwalne jak jedziesz na 5 biegu 70 i dodajesz gazu wtedy szarpie i mój gazownik od razu powiedział że to wina WM a nie gazu. Uzbierając trochę kasy kupiłem nowe kable NGK bo wydawały mi się ok na przynajmniej rok dwa i jak je założyłem problem zniknął i cieszyłem się jazdą jak na benzynce bo problem leżał i lezy tylko na zasilaniu LPG.
Mówię lezy bo po 3 tygodniach auto znowu zaczęło mi szarpać podczas trasy ale na razie jest to bardzo delikatne;/ boję się że pewnie kabel któryś już trafia albo jednak i cewka jest do wymiany, ehhh 3 tygodnie temu świeciły tylko kable a przy cewce nic nie widziałem , teraz niesprawdzałem bo auto stoi pod blokiem i nim nie jeżdżę.
Pytam o cewkę Beru bo kosztuje nowa 430zł to jeszcze do przeżycia jakby była warta tej ceny skoro mówisz że to chiny. Ale cóż na razie musi się auto rozszarpać żebym wiedział co i jak a na razie przeczyściłem wtyki kabli przy cewce i muszę się przejechać autem czy coś pomogło ale to dopiero w piątek pewnie. Swoją drogą jak tam kolego twoje opracowanie na temat WM w silniku v6???

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 16 paź 2011, 18:29

Witam wszystkich walczących z trzęsieniem.
Obecnie jest coraz zimniej na dworze i auto wraz ze spadkiem temp zewnętrznej zaczęło chodzić coraz lepiej. Gdyby nie wypadające zapłony (tu 100% cewka , bo świeci) to było by super.
Ciekawy jestem czy jeszcze ktoś zaobserwował to co ja .Dodatkowo auto jest wyraźnie żwawsze.
Nasuwają mi się trzy rzeczy :
- przepływka
- czujnik temp powietrza dolotowego
- czujnik położenia wału (zdaje się że ma największy wpływ na zapłon i jest mocno podejrzany ) może ktoś wie w których blokach można popatrzeć na kąt wyprzedzenia zapłonu i jak się on zmienia.

Pozdr

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 17 paź 2011, 20:15

to że przy niższych temperaturach silnik lepiej pracuje to po prostu fizyka, zimniejsze powietrze ma większą gęstość za czym idzie większa ilość tlenu przy tej samej zasysanej do komory spalania objętości powietrza co ma wpływ na lepsze spalanie mieszanki, na benzynie jest to w zasadzie niezauważalne ale zasilanie lpg jest bardziej czułe na zmiany temperatury, zaobserwowałem to samo wcześniej podczas użytkowania innych aut zasilanych gazem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja