Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ALF 2.4 165 KM] 2.4 korekty długoterminowe szarpie na Pb

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 01 mar 2012, 20:17

Petroniusz566 pisze:
paput pisze:od czasu do czasu zafaluje
w takim razie trzeba jednak odrzucić tezę o walniętych wtryskach i zająć się cewką.. Nawet jeśli nie ma błędów to cewka może być główną winowajczynią.. przy okazji zastanawiałbym się nad świecami... Napisałem wcześniej żebyś spróbował popryskać trochę zraszaczem (choćby takim do kwiatków) na cewkę i na kable.. jeśli praca silnika się zmieni na gorsze podczas tej czynności to będzie znak, że trzeba wymienić elementy układu zapłonowego... Iskra w tym przypadku jest najważniejsza.. bez tego nic
Grzałkami się nie przejmuj bo sondy reagują... Co innego jeśli nie udałoby Ci się usunąć błędów sond.. wtedy trzeba by było im się przyjrzeć bardziej


[ Dodano: 2012-03-01, 20:21 ]
Sondy reaguja ale jak jest zimny to ich nie dogrzewa i moze wtedy wpada w tryb awaryjny. I blad od grzalki sondy powraca

rookie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: rookie » 01 mar 2012, 20:37

Niestety możesz się mylić. Do prawidłowej pracy lambdy potrzebna jest temperatura ponad 300stC. Jeżeli nie działa grzałka to po wyliczonym czasie komputer pobiera zafałszowane odczyty z jeszcze niedogrzanej sondy. Dlatego lecą Ci korekcje.
Rozgrzej silnik, wyzeruj ECU na ciepłym silniku i pojeźdź trochę od razu po tym zabiegu.
Korekcje nie powinny się już tak rozjechać do czasu jak znów odpalisz zimny silnik.
Na twoim miejscu wykręcił bym świece i zobaczył czy czasem jedna ze świec na bloku na którym wykazuje bogatą mieszankę (czyli większe korekcje na -), nie jest czasem czarna bardziej niż wszystkie. Jeżeli tak , to może świeca albo kabel się koĂączy. Ale bardziej mi tu pasują te grzałki.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2012, 20:46 przez rookie, łącznie zmieniany 1 raz.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 01 mar 2012, 20:42

rookie pisze:Niestety możesz się mylić. Do prawidłowej pracy lambdy potrzebna jest temperatura ponad 300stC. Jeżeli nie działa grzałka to po wyliczonym czasie komputer pobiera zafałszowane odczyty z jeszcze niedogrzanej sondy. Dlatego lecą Ci korekcje.
Rozgrzej silnik, wyzeruj ECU na ciepłym silniku i pojeźdź trochę od razu po tym zabiegu.
Korekcje nie powinny się już tak rozjechać do czasu jak znów odpalisz zimny silnik.
no wlasnie, a wiesz kolego jak sprawdzic rezystancje tej grzalki?

rookie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: rookie » 01 mar 2012, 20:48

Bierzesz omomierz, ustawiasz na pomiar dużego oporu, jak pokaże ci opór nieskoĂączony grzałka spalona. A jak pokaże Ci jakąś konkretną wartość to grzałka ok i szukaj w bezpiecznikach. Do prawidłowego diagnozowania VAG potrzebny jest dobry aku.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 01 mar 2012, 20:53

rookie pisze:Bierzesz omomierz, ustawiasz na pomiar dużego oporu, jak pokaże ci opór nieskoĂączony grzałka spalona. A jak pokaże Ci jakąś konkretną wartość to grzałka ok i szukaj w bezpiecznikach. Do prawidłowego diagnozowania VAG potrzebny jest dobry aku.
ale jak ma to mierzyc? Na wpietej wtyczce tak? Zagszony czy zapalony silnik?
Juz wiem jak.




Na odpietej kostce podpiac omomierz w dwa biale kable i opornosc powinna byc miedzy 5-15 ohm

rookie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: rookie » 01 mar 2012, 21:40

paput pisze:
rookie pisze:Bierzesz omomierz, ustawiasz na pomiar dużego oporu, jak pokaże ci opór nieskoĂączony grzałka spalona. A jak pokaże Ci jakąś konkretną wartość to grzałka ok i szukaj w bezpiecznikach. Do prawidłowego diagnozowania VAG potrzebny jest dobry aku.
ale jak ma to mierzyc? Na wpietej wtyczce tak? Zagszony czy zapalony silnik?
Juz wiem jak.




Na odpietej kostce podpiac omomierz w dwa biale kable i opornosc powinna byc miedzy 5-15 ohm
<brawo>

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 01 mar 2012, 23:25

paput pisze:Na odpietej kostce podpiac omomierz w dwa biale kable i opornosc powinna byc miedzy 5-15 ohm
toż to jest to samo co korekty krótkie w VAGu <lol> przecież na tej podstawie powstają <milczek>
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 01 mar 2012, 23:32

Petroniusz566 pisze:
paput pisze:Na odpietej kostce podpiac omomierz w dwa biale kable i opornosc powinna byc miedzy 5-15 ohm
toż to jest to samo co korekty krótkie w VAGu <lol> przecież na tej podstawie powstają <milczek>
ale powstają na podstawie napięć sondy a nie rezystancji grzałki chyba <uoee>

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 02 mar 2012, 15:27

zimna sonda działać nie będzie więc poznasz to w korektach krótkich.. ale sprawdzić miernikiem możesz.. nic się nie dzieje..ale jeśli będzie z tym problem to VAG i tak wyrzuci błąd..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 02 mar 2012, 17:38

Zmierzyłem oporność grzałki sondy tylko żę na ciepym silniku po przejechaniu 150 km, wyszło jakieś 5.7Ohma, napięcie na grzałkę i sondę dochodzi.
Co dziwne nawet po zrobieniu dłużej trasy na gazie (dzisiaj to zaobserwowałem) czy też benzynie problem znika, ale gdy auto postoi i ostygnie znowu jest to samo

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 02 mar 2012, 17:56

a zapala dobrze? Ile musi pokręcić, żeby zaskoczył?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 02 mar 2012, 17:58

Petroniusz566 pisze:a zapala dobrze? Ile musi pokręcić, żeby zaskoczył?
bardzo dobrze pali
brakuje mi pomysłów, może zacznę od świec jednak

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 02 mar 2012, 18:59

powiedz jeszcze bo chyba nie pytałem:
- czy objawy niedomagaĂą są tylko podczas jazdy czy na biegu jałowym również? Na jałowym wchodzi dobrze na obroty..? (oczywiście cały czas mówimy o zimnym silniku) i schodzi z nich?
- Jest falowanie obrotów na benzynie na postoju?
- Czy problem występuje może tylko podczas obciążenia silnika jazdą?
- podczas hamowania silnikiem lub gwałtownego odjęcia lub gwałtownego wciśnięcia gazu czujesz zapach benzyny?
- Czy samochód na ciepłym silniku wtedy gdy nie występują te dramaty wykazuje dobrą elastyczność czy wydaje się, że mógłby być mocniejszy?
- Na ciepłym silniku na wskazanich VAG pokazuje Ci obroty 680-720 czy tylko 720?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 02 mar 2012, 19:55

Petroniusz566 pisze:powiedz jeszcze bo chyba nie pytałem:
- czy objawy niedomagaĂą są tylko podczas jazdy czy na biegu jałowym również? Na jałowym wchodzi dobrze na obroty..? (oczywiście cały czas mówimy o zimnym silniku) i schodzi z nich?
- Jest falowanie obrotów na benzynie na postoju?
- Czy problem występuje może tylko podczas obciążenia silnika jazdą?
- podczas hamowania silnikiem lub gwałtownego odjęcia lub gwałtownego wciśnięcia gazu czujesz zapach benzyny?
- Czy samochód na ciepłym silniku wtedy gdy nie występują te dramaty wykazuje dobrą elastyczność czy wydaje się, że mógłby być mocniejszy?
- Na ciepłym silniku na wskazanich VAG pokazuje Ci obroty 680-720 czy tylko 720?
-podczas postoju na biegu jałowym silnik pracuje nierówno, trzęsie nim, czuć to w środku i widać jak pracuje na poduszkach, podczas przyspieszania auto przerywa, ale im wyższe obroty tym trochę lepiej, słabo też wchodzi na obroty i ma kiepskie przyspieszenie
-na benzynie ani na gazie nie ma falowania obr na postoju
-problem występuje cały czas nie tylko podczas obciążenia silnika
-nie czuję wtedy benzyny
-własnie o to chodzi że jest słabszy nawet na ciepłym silniku
-VAG pokazuje obroty tak 680-720






p.s moze to czujnik płynu powoli pada? ba blacie mam 90 stopni a na vagu 82

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 02 mar 2012, 20:22

napewno coś się złego dzieje na banku cylindrów 2 bo tam korekty ostro się rozjeżdzają.. tylko nie wiem jeszcze co.. <mysli>

Czy Ty masz jeszcze katalizatory czy już wycięte?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl