Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Szarpanie,kontrolki...

Układ napędowy i skrzynie biegów
długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 28 wrz 2012, 18:22

Zagór pisze:Zloguj MAF dynamicznie.
Mam pewnie śmieszne pytanie-jak to zrobić? <zdziwiony> Napewno podpiąć vaga i co dalej?Wejść w skrzynię i....Pewnie coś zmierzyć w czasie jazdy,ale czy podczas mierzenia "zrobić" żeby skrzynia szarpała?Sory,ale nie mam jeszcze zabardzo pojęcia w tych tematach(ale szybko się uczę <haha> )
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

grzechu 031
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: grzechu 031 » 03 lis 2012, 21:01

wg mnie to przepływka nie ma tu nic do tego że skrzynia szarpie. gdzieś zanika informacja między skrzynią ,a silnikiem o stopniu obciążenia silnika. wtedy skrzynia nie wie czy ma zmienić bieg czy nie i przy jakich obrotach i obciążeniu i robi to z zapisanej mapy a nie z aktualnych warunków - stąd te uderzenia. musisz sprawdzić kable łączące ecu silnika z ecu skrzyni.
skrzynia pin:35,40,85,86
motor pin:5,6,29,41

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 03 lis 2012, 22:45

długas, Odnosnie logowania MAF...

Tutaj masz jak zbierac logi :

allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm

niestety nie powiem Ci ktore grupy dotycza Twojego silnika...musisz poszukac.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 05 lis 2012, 15:40

grzechu 031, ja też myślę że to jest błąd przesyłu danych i sprawdzę te połączenia o których pisałeś.
michok, dzięki,coś z tego wyrzezbie(przynajmniej sprubuję) <lol>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 lis 2012, 16:17

grzechu 031 pisze:wg mnie to przepływka nie ma tu nic do tego że skrzynia szarpie. gdzieś zanika informacja między skrzynią ,a silnikiem o stopniu obciążenia silnika
Dobrze napisane wg Ciebie, ale rzeczywistość jest zgoła inna :)
długas pisze:ja też myślę że to jest błąd przesyłu danych i sprawdzę te połączenia o których pisałeś.
Możesz równie dobrze pomierzyć zarówki stopu ;)
Nie trać czasu, podbierz od kogoś sprawną przepływkę i zobaczysz - IMO będzie OK.
A na popraedniej stronie zadałem Ci pytanie co do samej zmienianej przepływki - nową założyłeś?
Zrób te logi dynamiczne, na trzecim biegu, wiem że aura nie sprzyja rozwijaniu prędkości, ale warto byłoby spojrzeć również w dynamiczny kiedy pojawia się błąd i szarpanie, skoro wiesz jak wywołać.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 06 lis 2012, 15:53

Zagór, jak już pisałem-przepływkę mam nową-sprawną.Jej błąd wywala tylko przy tym szarpaniu.Jeżeli chodzi o logi(o których mi wcześniej pisałeś) to szukam kogoś kto wie z czym to się je i mi pokaże lub sam zrobi(wiem jak wywołać szarpanie-pojawia się zawsze przy przekraczaniu 140km/h przy dynamicznej jezdzie-szybkim wyprzedzaniu)Jak coś wyrzezbię to dam cynk,ale jak ktoś coś jeszcze pomoże to będzie fajnie.Dzięki wszystkim za zainteresowanie :]
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 lis 2012, 16:09

długas pisze:Zagór, jak już pisałem-przepływkę mam nową-sprawną.Jej błąd wywala tylko przy tym szarpaniu.Jeżeli chodzi o logi(o których mi wcześniej pisałeś) to szukam kogoś kto wie z czym to się je i mi pokaże lub sam zrobi(wiem jak wywołać szarpanie-pojawia się zawsze przy przekraczaniu 140km/h przy dynamicznej jezdzie-szybkim wyprzedzaniu)Jak coś wyrzezbię to dam cynk,ale jak ktoś coś jeszcze pomoże to będzie fajnie.Dzięki wszystkim za zainteresowanie :]
Nowa dla mnie znaczy kupiona w zaklejonym pudełeczku z ASO, bądź innego miejsca gdzie można kupić nowy MAF.
Nie interesuje mnie, że twierdzisz że Twoja jest nowa - sprawna - bo system twierdzi co innego :(
Odepnij przepływkę i się przejedź, auto pojedzie na sztywnej mapie, z założenia będzie lało paliwem, ale będzie wiadomo, czy przejdzie magiczne 140 i czy będzie szarpało skrzynią - jeśli nie .. problem rozwiązany.
I zrozum, że szarpie z powodu wywalania błędu MAF, a nie wywala błąd MAF od szarpania.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 17:05 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 06 lis 2012, 16:59

Dzięki Zagór, było tak odrazu <okok> .Napewno zrobię jak radzisz.Co do przepływki to kupilem nową w sklepie motoryzacyjnym-nie w ASO,ale teraz już wiem,że są to przepływki po regeneracji( bosza,z gwarancją,w pudełku itp)bo kosztują 300zł a nie 900,więc może być wadliwa.Jeszcze tylko dwa pytania do ciebie.Rozumiem że przepływkę wystarczy odpiąć-nie trzeba wyciągać?,oraz czy sprawdzać tylko na benzynie,czy nie ma znaczenia jak przeskoczy na gaz.Jeszcze raz wielkie dzięki Zagór, <lol>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 lis 2012, 17:07

długas pisze:Dzięki Zagór, było tak odrazu <okok> .Napewno zrobię jak radzisz.Co do przepływki to kupilem nową w sklepie motoryzacyjnym-nie w ASO,ale teraz już wiem,że są to przepływki po regeneracji( bosza,z gwarancją,w pudełku itp)bo kosztują 300zł a nie 900,więc może być wadliwa.Jeszcze tylko dwa pytania do ciebie.Rozumiem że przepływkę wystarczy odpiąć-nie trzeba wyciągać?,oraz czy sprawdzać tylko na benzynie,czy nie ma znaczenia jak przeskoczy na gaz.Jeszcze raz wielkie dzięki Zagór, <lol>
Wystarczy odpiąć wtyczkę. Nie wyciągaj MAF, bo rozszczelnisz dolot :(
A jak Ci dobrali ten MAF, sprawdzałeś numer BOSCHA,zgadzał się z tym co miałeś, o ile miałeś właściwą?
Bo może być tak, że masz niewłaściwą, a sprawna może być.
Ty masz ARS'a?, sprawdź w Etce online, czy numer MAF jest taki sam dla ANK, to spojrzę do siebie i będzie wiadomo.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 12 lut 2013, 08:38

Problem rozwiązany.MAF okazał się dobry(ten po regeneracji),powodem szarpania było zasysanie spalin przez rurkę powietrza wtórnego,przez co MAF "wariował".Po odpięciu rurki nic nie szarpało,więc założyłem na końcówkę rurki folię i wpiołem na miejsce.Od tej pory ani jednego szarpnięcia,aż się przyjemniej jezdzi <rotfl> Dzięki wszystkim a szczególnie koledze Zagór-owi.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Sebi629
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2013, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sebi629 » 26 sie 2013, 14:58

Witam wszystkich

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat gdyż objawy mam identyczne. Wymieniłem już dwie przepływki. Pierwszą kupiłem używaną i niestety nic to nie dało. Drugą kupiłem już nową dokładnie taką jak miałem w aucie czyli hitachi. Niestety nadal bez reakcji :(

Rozumiem z postu kolegi długas że powinienem szukać przyczyny w nieszczelności układu wtórnego powietrza???

wszelkie rady chętnie przyjme :)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 26 sie 2013, 20:00

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w puszce filtra powietrza jest dodatkowa rurka przez którą pompka powietrza wtórnego zasysa powietrze przy zimnym silniku żeby szybciej dogrzać katalizatory.Moja jest padnięta i jak jechałem to mi zasysało spaliny przez tą rurkę i objawy były takie jak pisałem.Zaślepiłem po prostu tą rurkę i mam spokuj <okok> Jak masz to samo to spróbuj zrobić tak jak ja i po kłopocie.Jeszcze jedno-nie kupuj używanych przepływek,ja też kupiłem używaną (od kolegi z forum zresztą)i okazała się padnięta ale nie robiłem afery.Nowa to nowa.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Sebi629
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2013, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sebi629 » 26 sie 2013, 22:08

Teraz to i ja już wiem żeby nie kupować używek ;)

Dziś jeszcze raz wyjąłem obudowę filtra i niestety z mojego nie odchodzą żadne przewody :( Będę musiał szukać przyczyny gdzie indziej.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 27 sie 2013, 16:45

Sebi629, najlepiej podłącz pod kompa i powinno wywalić błędy, jak nie w silniku to w skrzyni.Ja miałem błąd przepływomierza i w skrzyni po takim szarpaniu.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Sebi629
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2013, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sebi629 » 27 sie 2013, 22:05

Mam to samo.

Ciekawe jest to że błąd przepływki pojawi się nawet gdy skrzynia jest na P. Wystarczy zrobić mocniejsza przegazówkę tak do 5000 obrotów.

To wykluczałoby problemy spowodowane skrzynią.

Na razie szukam jakiejś dziury w dolocie albo w tym nieszczęsnym obiegu powietrza wtórnego :(

U was też tak dmucha pod samochodem podczas przegazówki??? Liście zamiata jak wściekły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja