Mam pewnie śmieszne pytanie-jak to zrobić?Zagór pisze:Zloguj MAF dynamicznie.
[ TIP+Q] Szarpanie,kontrolki...
-
długas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
-
grzechu 031
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 167
- Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
- Lokalizacja: zielona góra
wg mnie to przepływka nie ma tu nic do tego że skrzynia szarpie. gdzieś zanika informacja między skrzynią ,a silnikiem o stopniu obciążenia silnika. wtedy skrzynia nie wie czy ma zmienić bieg czy nie i przy jakich obrotach i obciążeniu i robi to z zapisanej mapy a nie z aktualnych warunków - stąd te uderzenia. musisz sprawdzić kable łączące ecu silnika z ecu skrzyni.
skrzynia pin:35,40,85,86
motor pin:5,6,29,41
skrzynia pin:35,40,85,86
motor pin:5,6,29,41
-
michok
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
długas, Odnosnie logowania MAF...
Tutaj masz jak zbierac logi :
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
niestety nie powiem Ci ktore grupy dotycza Twojego silnika...musisz poszukac.
Tutaj masz jak zbierac logi :
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
niestety nie powiem Ci ktore grupy dotycza Twojego silnika...musisz poszukac.
-
długas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
grzechu 031, ja też myślę że to jest błąd przesyłu danych i sprawdzę te połączenia o których pisałeś.
michok, dzięki,coś z tego wyrzezbie(przynajmniej sprubuję)
michok, dzięki,coś z tego wyrzezbie(przynajmniej sprubuję)
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dobrze napisane wg Ciebie, ale rzeczywistość jest zgoła innagrzechu 031 pisze:wg mnie to przepływka nie ma tu nic do tego że skrzynia szarpie. gdzieś zanika informacja między skrzynią ,a silnikiem o stopniu obciążenia silnika
Możesz równie dobrze pomierzyć zarówki stopudługas pisze:ja też myślę że to jest błąd przesyłu danych i sprawdzę te połączenia o których pisałeś.
Nie trać czasu, podbierz od kogoś sprawną przepływkę i zobaczysz - IMO będzie OK.
A na popraedniej stronie zadałem Ci pytanie co do samej zmienianej przepływki - nową założyłeś?
Zrób te logi dynamiczne, na trzecim biegu, wiem że aura nie sprzyja rozwijaniu prędkości, ale warto byłoby spojrzeć również w dynamiczny kiedy pojawia się błąd i szarpanie, skoro wiesz jak wywołać.
-
długas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zagór, jak już pisałem-przepływkę mam nową-sprawną.Jej błąd wywala tylko przy tym szarpaniu.Jeżeli chodzi o logi(o których mi wcześniej pisałeś) to szukam kogoś kto wie z czym to się je i mi pokaże lub sam zrobi(wiem jak wywołać szarpanie-pojawia się zawsze przy przekraczaniu 140km/h przy dynamicznej jezdzie-szybkim wyprzedzaniu)Jak coś wyrzezbię to dam cynk,ale jak ktoś coś jeszcze pomoże to będzie fajnie.Dzięki wszystkim za zainteresowanie ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nowa dla mnie znaczy kupiona w zaklejonym pudełeczku z ASO, bądź innego miejsca gdzie można kupić nowy MAF.długas pisze:Zagór, jak już pisałem-przepływkę mam nową-sprawną.Jej błąd wywala tylko przy tym szarpaniu.Jeżeli chodzi o logi(o których mi wcześniej pisałeś) to szukam kogoś kto wie z czym to się je i mi pokaże lub sam zrobi(wiem jak wywołać szarpanie-pojawia się zawsze przy przekraczaniu 140km/h przy dynamicznej jezdzie-szybkim wyprzedzaniu)Jak coś wyrzezbię to dam cynk,ale jak ktoś coś jeszcze pomoże to będzie fajnie.Dzięki wszystkim za zainteresowanie
Nie interesuje mnie, że twierdzisz że Twoja jest nowa - sprawna - bo system twierdzi co innego
Odepnij przepływkę i się przejedź, auto pojedzie na sztywnej mapie, z założenia będzie lało paliwem, ale będzie wiadomo, czy przejdzie magiczne 140 i czy będzie szarpało skrzynią - jeśli nie .. problem rozwiązany.
I zrozum, że szarpie z powodu wywalania błędu MAF, a nie wywala błąd MAF od szarpania.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 17:05 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
-
długas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dzięki Zagór, było tak odrazu
.Napewno zrobię jak radzisz.Co do przepływki to kupilem nową w sklepie motoryzacyjnym-nie w ASO,ale teraz już wiem,że są to przepływki po regeneracji( bosza,z gwarancją,w pudełku itp)bo kosztują 300zł a nie 900,więc może być wadliwa.Jeszcze tylko dwa pytania do ciebie.Rozumiem że przepływkę wystarczy odpiąć-nie trzeba wyciągać?,oraz czy sprawdzać tylko na benzynie,czy nie ma znaczenia jak przeskoczy na gaz.Jeszcze raz wielkie dzięki Zagór, 
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wystarczy odpiąć wtyczkę. Nie wyciągaj MAF, bo rozszczelnisz dolotdługas pisze:Dzięki Zagór, było tak odrazu.Napewno zrobię jak radzisz.Co do przepływki to kupilem nową w sklepie motoryzacyjnym-nie w ASO,ale teraz już wiem,że są to przepływki po regeneracji( bosza,z gwarancją,w pudełku itp)bo kosztują 300zł a nie 900,więc może być wadliwa.Jeszcze tylko dwa pytania do ciebie.Rozumiem że przepływkę wystarczy odpiąć-nie trzeba wyciągać?,oraz czy sprawdzać tylko na benzynie,czy nie ma znaczenia jak przeskoczy na gaz.Jeszcze raz wielkie dzięki Zagór,
A jak Ci dobrali ten MAF, sprawdzałeś numer BOSCHA,zgadzał się z tym co miałeś, o ile miałeś właściwą?
Bo może być tak, że masz niewłaściwą, a sprawna może być.
Ty masz ARS'a?, sprawdź w Etce online, czy numer MAF jest taki sam dla ANK, to spojrzę do siebie i będzie wiadomo.
-
długas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Problem rozwiązany.MAF okazał się dobry(ten po regeneracji),powodem szarpania było zasysanie spalin przez rurkę powietrza wtórnego,przez co MAF "wariował".Po odpięciu rurki nic nie szarpało,więc założyłem na końcówkę rurki folię i wpiołem na miejsce.Od tej pory ani jednego szarpnięcia,aż się przyjemniej jezdzi
Dzięki wszystkim a szczególnie koledze Zagór-owi.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Witam wszystkich
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat gdyż objawy mam identyczne. Wymieniłem już dwie przepływki. Pierwszą kupiłem używaną i niestety nic to nie dało. Drugą kupiłem już nową dokładnie taką jak miałem w aucie czyli hitachi. Niestety nadal bez reakcji
Rozumiem z postu kolegi długas że powinienem szukać przyczyny w nieszczelności układu wtórnego powietrza???
wszelkie rady chętnie przyjme
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat gdyż objawy mam identyczne. Wymieniłem już dwie przepływki. Pierwszą kupiłem używaną i niestety nic to nie dało. Drugą kupiłem już nową dokładnie taką jak miałem w aucie czyli hitachi. Niestety nadal bez reakcji
Rozumiem z postu kolegi długas że powinienem szukać przyczyny w nieszczelności układu wtórnego powietrza???
wszelkie rady chętnie przyjme
-
długas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w puszce filtra powietrza jest dodatkowa rurka przez którą pompka powietrza wtórnego zasysa powietrze przy zimnym silniku żeby szybciej dogrzać katalizatory.Moja jest padnięta i jak jechałem to mi zasysało spaliny przez tą rurkę i objawy były takie jak pisałem.Zaślepiłem po prostu tą rurkę i mam spokuj
Jak masz to samo to spróbuj zrobić tak jak ja i po kłopocie.Jeszcze jedno-nie kupuj używanych przepływek,ja też kupiłem używaną (od kolegi z forum zresztą)i okazała się padnięta ale nie robiłem afery.Nowa to nowa.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
-
długas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Sebi629, najlepiej podłącz pod kompa i powinno wywalić błędy, jak nie w silniku to w skrzyni.Ja miałem błąd przepływomierza i w skrzyni po takim szarpaniu.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Mam to samo.
Ciekawe jest to że błąd przepływki pojawi się nawet gdy skrzynia jest na P. Wystarczy zrobić mocniejsza przegazówkę tak do 5000 obrotów.
To wykluczałoby problemy spowodowane skrzynią.
Na razie szukam jakiejś dziury w dolocie albo w tym nieszczęsnym obiegu powietrza wtórnego
U was też tak dmucha pod samochodem podczas przegazówki??? Liście zamiata jak wściekły.
Ciekawe jest to że błąd przepływki pojawi się nawet gdy skrzynia jest na P. Wystarczy zrobić mocniejsza przegazówkę tak do 5000 obrotów.
To wykluczałoby problemy spowodowane skrzynią.
Na razie szukam jakiejś dziury w dolocie albo w tym nieszczęsnym obiegu powietrza wtórnego
U was też tak dmucha pod samochodem podczas przegazówki??? Liście zamiata jak wściekły.









