Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[MANUAL+Q] S6 C5 wymiana uszczelniacza wału 01E409400

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
uti1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2014, 23:09
Lokalizacja: Łuków, Warszawa

[MANUAL+Q] S6 C5 wymiana uszczelniacza wału 01E409400

Post autor: uti1 » 21 lis 2014, 22:06

Na wyjściu na wał (ten który biegnie do tylnego mostu) z manualnej skrzyni cieknie olej. Z etki wyszło, że uszczelniacz ma numer 01E409400. Czy wymiana tego uszczelniacza wiąże się z większą rozbiórką? Czy wystarczy opuścić wydechy, odpiąć wał i uszczelniacz będzie prawie na wierzchu? Dane techniczne: silnik 4,2 manualna 6-biegowa skrzynia, rok produkcji z Vin-u 2000. Czy jest jakiś problem z demontażem wału kołnierzowego (na rys nr 14) - chodzi mi głównie o dostęp do pierścienia zabezpieczającego (na rys. nr 11) Obrazek

Znalazłem jeszcze coś takie tylko dla A4 https://www.drive2.ru/l/3706379/

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 22 lis 2014, 21:36

Jeśli umiesz ustawić luz między zębny na elemencie nr.6 to problemu nie ma. Bo tam jest wałek (ataku) i to jest grubsza sprawa już kolego. Sama wymiana nie jest trudna ale ustawienie luzu międzyzębnego już tak. Elementy 12 i 8 to łożyska stożkowe i też musisz odpowiednio dokręcić nakrętkę/śrubę na kołnierzu(element 14) aby ten luz skasować. Jednym słowem sam tego raczej nie zrobisz. Chyba, że na co dzień zajmujesz się remontami skrzyń biegów.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 lis 2014, 22:43

marek_gnd, O czym Ty tu piszesz ??
uti1, Normalnie odkręcasz i wyciągasz flansze, wyciągasz uszczelniacz, wbijasz nowy, i złożyć w odwrotnej kolejności, poznacz sobie tylko ułożenie wału w SPAM do flanszy, żebyś skręcił tak samo - niby nie powinno mieć to znaczenia dla wyważenia wału - ale .....
Nie sądzę aby w MT było inaczej niż w przypadku auta z tipem, więc co do demontażu się nie mylisz.... raczej :)
Pierścień Cię nie interesuje, jest za uszczelniaczem.

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 23 lis 2014, 08:16

Kurcze. Przepraszam. <stres>
Popierniczyło mi się z tylnym mostem, tam jest problem z ustawieniem luzu międzyzębnego na wałku ataku. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

uti1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2014, 23:09
Lokalizacja: Łuków, Warszawa

Post autor: uti1 » 23 lis 2014, 15:46

Dzięki za pomoc. Za temat pewnie będę zabierał się we wtorek. Przejrzałem dokładnie schematy w ETCE i wygląda na to, że trzeba odkręcić 6 śrub, którymi przykręcony jest element 01e301315A (obudowa łożyska) bo flansza jest zabezpieczona pierścieniem zabezpieczającym i po prostu nie wyjdzie. Widocznie są różnice między MT a AT. Obrazek

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 lis 2014, 22:56

Rzeczywiście, w przypadku MT jest to operacja trochę bardziej skomplikowana :( W AT flansza jest przykręcana śrubą, wykręcasz śrubę i wychodzi, tu trzeba będzie trochę więcej powalczyć :(

uti1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2014, 23:09
Lokalizacja: Łuków, Warszawa

Post autor: uti1 » 08 gru 2014, 23:39

Wracając do tematu. Jest dokładnie tak: rozpina się wydechy, odpina się wał, odkręca się obudowę łożyska, zdejmuje się zabezpieczenie, wyjmuje się flanszę i wymienia uszczelniacz. Dokładnie tak samo jak w linku wyżej. Później w odwrotnej kolejności. Oczywiście robił mi to mój ulubiony mechanik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl