Znalazłem jeszcze coś takie tylko dla A4 https://www.drive2.ru/l/3706379/
[MANUAL+Q] S6 C5 wymiana uszczelniacza wału 01E409400
[MANUAL+Q] S6 C5 wymiana uszczelniacza wału 01E409400
Na wyjściu na wał (ten który biegnie do tylnego mostu) z manualnej skrzyni cieknie olej. Z etki wyszło, że uszczelniacz ma numer 01E409400. Czy wymiana tego uszczelniacza wiąże się z większą rozbiórką? Czy wystarczy opuścić wydechy, odpiąć wał i uszczelniacz będzie prawie na wierzchu? Dane techniczne: silnik 4,2 manualna 6-biegowa skrzynia, rok produkcji z Vin-u 2000. Czy jest jakiś problem z demontażem wału kołnierzowego (na rys nr 14) - chodzi mi głównie o dostęp do pierścienia zabezpieczającego (na rys. nr 11) ![Obrazek]()
Znalazłem jeszcze coś takie tylko dla A4 https://www.drive2.ru/l/3706379/
Znalazłem jeszcze coś takie tylko dla A4 https://www.drive2.ru/l/3706379/
- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
Jeśli umiesz ustawić luz między zębny na elemencie nr.6 to problemu nie ma. Bo tam jest wałek (ataku) i to jest grubsza sprawa już kolego. Sama wymiana nie jest trudna ale ustawienie luzu międzyzębnego już tak. Elementy 12 i 8 to łożyska stożkowe i też musisz odpowiednio dokręcić nakrętkę/śrubę na kołnierzu(element 14) aby ten luz skasować. Jednym słowem sam tego raczej nie zrobisz. Chyba, że na co dzień zajmujesz się remontami skrzyń biegów.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
marek_gnd, O czym Ty tu piszesz 
uti1, Normalnie odkręcasz i wyciągasz flansze, wyciągasz uszczelniacz, wbijasz nowy, i złożyć w odwrotnej kolejności, poznacz sobie tylko ułożenie wału w SPAM do flanszy, żebyś skręcił tak samo - niby nie powinno mieć to znaczenia dla wyważenia wału - ale .....
Nie sądzę aby w MT było inaczej niż w przypadku auta z tipem, więc co do demontażu się nie mylisz.... raczej
Pierścień Cię nie interesuje, jest za uszczelniaczem.

uti1, Normalnie odkręcasz i wyciągasz flansze, wyciągasz uszczelniacz, wbijasz nowy, i złożyć w odwrotnej kolejności, poznacz sobie tylko ułożenie wału w SPAM do flanszy, żebyś skręcił tak samo - niby nie powinno mieć to znaczenia dla wyważenia wału - ale .....
Nie sądzę aby w MT było inaczej niż w przypadku auta z tipem, więc co do demontażu się nie mylisz.... raczej

Pierścień Cię nie interesuje, jest za uszczelniaczem.
Dzięki za pomoc. Za temat pewnie będę zabierał się we wtorek. Przejrzałem dokładnie schematy w ETCE i wygląda na to, że trzeba odkręcić 6 śrub, którymi przykręcony jest element 01e301315A (obudowa łożyska) bo flansza jest zabezpieczona pierścieniem zabezpieczającym i po prostu nie wyjdzie. Widocznie są różnice między MT a AT. ![Obrazek]()