[ MANUAL] Pytanie o półoś
[ MANUAL] Pytanie o półoś
Koledzy czy mogłby ktoś napisać jaki powinien być numer pólosi w 1.8t AEB bo jak zagladałem pod auto to nie mam nalepek u siebie a prawa będzie do wymiany bo są luzy.ewentulanie jeszcze jesli ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć ze połoś z 1.9 TDI pasuje bo kolega twierdzi ze pasuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie, że jest : ETKA.qnitus pisze:czy jest jakieś zródło w ktorym mógłbym zweryfikować te numery?
Półosie nie tylko róznia się w zalezności od silnika ale tez do każdego rodzaju skrzyni sa inne.
Niektóre przeguby są takie same, inne są tylko długosci rury, więc moznaby przeguby przełozyc do Twojej półosi

Części samochodowe online - Motostacja pl
Odswieżę troche temat w odpowiedzi na pytanie "kaszeszczuk" dlaczego wymienić półoś - mam luz wzdłużny wiec przegub wewnetrzny prawdopodobnie padł/pada ale ostatnio uzupełniłem wiedze z tego zakresu i dowiedziałem sie że mozna kupic sam przegub cena ok 130 zl i wymienić.Teraz tylko zastanawiam sie czy to pomoże czy aby frez na połosi sie nei wytral i bedzie powodował luz tak czy inaczej.
Do "kolo98" no najgorsze jest to ze moje półosie sa pozbawione naklejek;/ i nei mam jak sprawdzić ich oznaczenia.
Do "RomanS" wiem że jest ETKA ale nie mam do neij dostępu więc jeśli podałbym Ci kod skrzyni i inne info jakie potrzebujesz to czy mógłbyś sprawdzic dla mnie ten numer??
Do "kolo98" no najgorsze jest to ze moje półosie sa pozbawione naklejek;/ i nei mam jak sprawdzić ich oznaczenia.
Do "RomanS" wiem że jest ETKA ale nie mam do neij dostępu więc jeśli podałbym Ci kod skrzyni i inne info jakie potrzebujesz to czy mógłbyś sprawdzic dla mnie ten numer??
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
"Kaszeszczuk" tak mogę ruszać tak jak napisałes.
Objawów jako takich nie mam ,a cała sprawę zauważyłem zupełnie przypadkiem będac pod autem jedyne co to czasami przy maks skrecie czu jakby chrobotanie na kole kierownicy(ciężko to nazwać).
Hmm przeguby zewnętrzne nowe więc to chyba raczej nie jest brak podkładki ale trzeba bedzie sprawdzic.
Objawów jako takich nie mam ,a cała sprawę zauważyłem zupełnie przypadkiem będac pod autem jedyne co to czasami przy maks skrecie czu jakby chrobotanie na kole kierownicy(ciężko to nazwać).
Hmm przeguby zewnętrzne nowe więc to chyba raczej nie jest brak podkładki ale trzeba bedzie sprawdzic.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
qnitus, półoś musi mieć mozliwość przemieszczania się osiowego w pewnych granicach. Jest to zwiazane z tym, że przy "pracy" zawieszenia w czasie jazdy zmienia się ciagle odległość między piasta koła a flanszą skrzyni biegów 
EDIT:
Natomiast na postoju luzu tego (osiowego) nie powinno sie za bardzo wyczuwac, gdyż rura półosi trzymana jest przez przegub zewnetrzny.

EDIT:
Natomiast na postoju luzu tego (osiowego) nie powinno sie za bardzo wyczuwac, gdyż rura półosi trzymana jest przez przegub zewnetrzny.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2012, 19:37 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
qnitus, edytowałem swój poprzedni post bo wcześniej o czymś zapomniałem
Jeśli masz przegub wewnętrzny trójpalczasty to on daje możliwość przemieszczania osiowego rury półosi. Natomiast na postoju nie powinno się to dawać przesuwać (no może milimetry) bo rurę trzyma przegub zewnetrzny, który pracuje głównie na skręcania.
Jezeli udało ci się rurę przesuwać te 2 cm to mozna domniemywać, że przegub zewnętrzny jej nie trzyma (agonia
?).
Takie mam domysły, obadał bym przeguby

Jeśli masz przegub wewnętrzny trójpalczasty to on daje możliwość przemieszczania osiowego rury półosi. Natomiast na postoju nie powinno się to dawać przesuwać (no może milimetry) bo rurę trzyma przegub zewnetrzny, który pracuje głównie na skręcania.
Jezeli udało ci się rurę przesuwać te 2 cm to mozna domniemywać, że przegub zewnętrzny jej nie trzyma (agonia

Takie mam domysły, obadał bym przeguby

Części samochodowe online - Motostacja pl
z moje skromnego doświadczenia było tak że przegub zewnętrzny był wytłuczony i wtedy cała póoś chodziła wzdłużnie, bo sam przegób wewnętrzna ma luz osiowy i z czego zauważyłem dość spory nawet kiedy jest sprawnyqnitus pisze:RomanS rozumiem ale zatem jak wytłumaczysz fakt że prawa półos ma powiedzmy minimalny luz rzedu kilku milimetrów natomiast lewa przesuwa sie o dobre 2 cm w osi??