Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] problem z ruszaniem automat+tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

[ A6 C5] problem z ruszaniem automat+tiptronic

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 12:43

witam wszystkich otóz mam problem otóż w momencie kiedy przełącze na D i dodam ostrzej gazu że by żwawo ruszyć to czuć takie ostre szarpnięcie jakby cos tam trzasneło w skrzyni na funkcji TIP TRONIC jest tak samo ale jeżeli ruszam delikatnie i spokojnie to nic sie nie dzieje ogólnie auto zmienia biego płynnie i bez problemów. dodam jeszcze że od ostaniej zmiany oleju w skrzyni auto przejechało 80tyś wiec olej jest napewno do wymiany ale czy może być powodem takiego szarpnięcia przy ruszaniu????? prosze o jakies sugestie....

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 sie 2011, 12:50

Moim zdaniem warto przeVAGować, zrobić próbę glikolową (szczelność chłodnicy), wymienić olej, adaptacja... chyba, że wyjdą jakieś błędy na VAGu, to najpierw ponaprawiać... U mnie miałem takie mocne szarpnięcie ze stuknięciem na trybie S (zmiana z 2 na 1), gdy skrzynia schodziła delikatnie po biegach do zatrzymania... po opisanych wyżej czynnościach jest super!

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 14:38

co to jest ta adaptacja??? mam tez taki komunikat po przekręceniu stacyjki troszke niewidoczny bo pixele są powypalane ale po kliknięciu na fotke jakośc sie poprawia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

xxrhxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 14 cze 2011, 17:42
Lokalizacja: Kraków/Andrychów

Post autor: xxrhxx » 11 sie 2011, 14:49

To znaczy że musisz nacisnąć hamulec żeby zmienić ,,bieg" (np. z P na D) <rotfl>
Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 15:06 przez xxrhxx, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 sie 2011, 14:54

j.w. oraz co do adaptacji. Chodzi o adaptację bazową. Robi się to przy użyciu VAGa i odpowiednio jeżdżąc. Każda skrzynia ma swoją procedurę... Oczywiście znajdą się tu tacy, którzy uważają, że nie trzeba, ale każdy robi jak uważa...

I zmień w opisie profilu, bo masz manual...

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 15:07

byłem właśnie u mechanika i powiedział mi że to szarpanie to przez nie wymianiony olej w skrzyni i po 80tyś to najwyższy czas na wymiane mówił ze być może jakiś filterek tam sie zatyka czy coś i olej sie gdzieś nie dostaje....... za wymiane chce około 500zł wraz z filterkiem i usczelką oraz olejem czy to duzo??

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 15:11

umnie jest 308tyś olej w skrzyni był wymieniany przy 220tyś bodajże..... robił to poprzedni właściciel

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 15:23

wiec co sugerujesz??? bo juz sie pogubiłem....

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 15:27

niemam pojęcia jak to sie robi.... jestem w tym zielony a remont skrzyni ile kosztuje??? ewentualnie wymiana na inną...

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 15:58

to już nie dlamnie hehe niemam możliwości zrobienia tego bo niemam oprogramowania itp.... ehh sam już niewiem co rozbic

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 sie 2011, 16:17

Przemcio moim zdaniem nie ma sensu tu Koledze kazać to samemu robic, bo widać, że nie siedzi w tym...

karol_srem, moim zdaniem wymiany oleju mają sens, szczególnie, że miałeś wymieniany olej... Ja bym wymienił... przy założeniu, że nie ma poważnych błędów na VAGu...

U Ciebie i tak olej nie będzie drogi... pomyśl, ze mój kosztuje ~230 PLN w ASO za litr... a Ty chyba możesz jakiś inny wlać, zresztą trzeba specyfikacje sprawdzić, numery itp... a najlepiej do jakiegoś ogarniętego warsztatu podjechac...

A i próba glikolowa obowiązkowo...

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 16:56

umnie litr kosztuje jakieś 50zł myśle że jak nie zaryzykuje z tą wymianą to niebede wiedział co jest przyczyną tego szarpania przy mocniejszym ruszeniu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 sie 2011, 17:13

karol_srem pisze:umnie litr kosztuje jakieś 50zł
Nie daj się robic na kase ! Jakie 50 zł ???

Jeszcze niedawno byl po 25 zł więc chyba az tak bardzo nie podrożał ?

A i jeszcze jedno, w tiptronikach takich jak Twój (i mój zreszta też) nie robi się żadnej adaptacji, jak ktos tu sugeruje.

Tez zgadzam sie z opinią, że na Twoje objawy wymiana oleju nie pomoże. Czy skrzynia była kiedyś robiona ? Chyba tak bo ponad 300 kkm to rekord jakiś byłby. Może już czas na drugą naprawę ?

A tak wgle to jestes pewien, że to szarpanie jest z wnetrza skrzyni ? A nie np. z powodu poluzowanego zawieszenia, czy hamulców ? Proszę się nie smiac, jak się okazało jeździłem z belką zawieszenia na 3 śrubach, z tego 1 luźna i też szarpało przy gwałtownym hamowaniu lub przyspieszaniu <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 11 sie 2011, 20:00

zawieszenie było wymieniane na nowe hamulce też i robił to ten sam mechanik który teraz bedzie wymieniał olej facet ma najlepsza renome w naszej okolicy wiec na partactwo z jego strony bym ni stawiał bo gośc jest konkretny http://autogazsrem.pl/ to jego stronka.... słyszałem juz wiele opini że jak jest za mało oleju to tak poszarpuje pozatym gdyby była jakaś inna usterka mechaniczna to skrzynia przełączyła by sie w tryb awaryjny

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 11 sie 2011, 21:10

Przemcio pisze:karol_srem, jestes nastepnym żywym dowodem czyt: twoje auto
ze jak sie od poczatku wymian nie robiło to lepiej z tym nie zaczynac

Według mnie chcąc wymienic olej przy przebiegu wiekszym niz 120tys km najlepiej wywalic skrzynie na stół rozebrac w mak wyczyscic i wtedy zalac czystym olejem

mój bardzo dobry nadgorliwy przyjaciel którem sprzedałem poprzednie AKE naczytał sie ze trzeba wymieniac olej i tak tez zrobił, po 20tys km konwerter do wymiany (przebieg 184tys)

napewno jest wiecej takich nadgorliwców którzy wymienili olej i skrzynia była do remontu

Najlepszym sposobem na wymiane oleju przy duzym przebiegu bez wyciagania i czyszczenia TIPa jest 2-3 razy wymiana statyczna przeciagu 1000-2000km wtedy bedziesz pewien ze wszystko wypłukało


Takie jest moje zdanie i mam do tego prawo <glupek>
wiekszych bzdur to ja dawno nie slyszalem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja