[ A6 C5] problem z ruszaniem automat+tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
[ A6 C5] problem z ruszaniem automat+tiptronic
witam wszystkich otóz mam problem otóż w momencie kiedy przełącze na D i dodam ostrzej gazu że by żwawo ruszyć to czuć takie ostre szarpnięcie jakby cos tam trzasneło w skrzyni na funkcji TIP TRONIC jest tak samo ale jeżeli ruszam delikatnie i spokojnie to nic sie nie dzieje ogólnie auto zmienia biego płynnie i bez problemów. dodam jeszcze że od ostaniej zmiany oleju w skrzyni auto przejechało 80tyś wiec olej jest napewno do wymiany ale czy może być powodem takiego szarpnięcia przy ruszaniu????? prosze o jakies sugestie....
Moim zdaniem warto przeVAGować, zrobić próbę glikolową (szczelność chłodnicy), wymienić olej, adaptacja... chyba, że wyjdą jakieś błędy na VAGu, to najpierw ponaprawiać... U mnie miałem takie mocne szarpnięcie ze stuknięciem na trybie S (zmiana z 2 na 1), gdy skrzynia schodziła delikatnie po biegach do zatrzymania... po opisanych wyżej czynnościach jest super!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
byłem właśnie u mechanika i powiedział mi że to szarpanie to przez nie wymianiony olej w skrzyni i po 80tyś to najwyższy czas na wymiane mówił ze być może jakiś filterek tam sie zatyka czy coś i olej sie gdzieś nie dostaje....... za wymiane chce około 500zł wraz z filterkiem i usczelką oraz olejem czy to duzo??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
Przemcio moim zdaniem nie ma sensu tu Koledze kazać to samemu robic, bo widać, że nie siedzi w tym...
karol_srem, moim zdaniem wymiany oleju mają sens, szczególnie, że miałeś wymieniany olej... Ja bym wymienił... przy założeniu, że nie ma poważnych błędów na VAGu...
U Ciebie i tak olej nie będzie drogi... pomyśl, ze mój kosztuje ~230 PLN w ASO za litr... a Ty chyba możesz jakiś inny wlać, zresztą trzeba specyfikacje sprawdzić, numery itp... a najlepiej do jakiegoś ogarniętego warsztatu podjechac...
A i próba glikolowa obowiązkowo...
karol_srem, moim zdaniem wymiany oleju mają sens, szczególnie, że miałeś wymieniany olej... Ja bym wymienił... przy założeniu, że nie ma poważnych błędów na VAGu...
U Ciebie i tak olej nie będzie drogi... pomyśl, ze mój kosztuje ~230 PLN w ASO za litr... a Ty chyba możesz jakiś inny wlać, zresztą trzeba specyfikacje sprawdzić, numery itp... a najlepiej do jakiegoś ogarniętego warsztatu podjechac...
A i próba glikolowa obowiązkowo...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie daj się robic na kase ! Jakie 50 złkarol_srem pisze:umnie litr kosztuje jakieś 50zł

Jeszcze niedawno byl po 25 zł więc chyba az tak bardzo nie podrożał ?
A i jeszcze jedno, w tiptronikach takich jak Twój (i mój zreszta też) nie robi się żadnej adaptacji, jak ktos tu sugeruje.
Tez zgadzam sie z opinią, że na Twoje objawy wymiana oleju nie pomoże. Czy skrzynia była kiedyś robiona ? Chyba tak bo ponad 300 kkm to rekord jakiś byłby. Może już czas na drugą naprawę ?
A tak wgle to jestes pewien, że to szarpanie jest z wnetrza skrzyni ? A nie np. z powodu poluzowanego zawieszenia, czy hamulców ? Proszę się nie smiac, jak się okazało jeździłem z belką zawieszenia na 3 śrubach, z tego 1 luźna i też szarpało przy gwałtownym hamowaniu lub przyspieszaniu <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
zawieszenie było wymieniane na nowe hamulce też i robił to ten sam mechanik który teraz bedzie wymieniał olej facet ma najlepsza renome w naszej okolicy wiec na partactwo z jego strony bym ni stawiał bo gośc jest konkretny http://autogazsrem.pl/ to jego stronka.... słyszałem juz wiele opini że jak jest za mało oleju to tak poszarpuje pozatym gdyby była jakaś inna usterka mechaniczna to skrzynia przełączyła by sie w tryb awaryjny
wiekszych bzdur to ja dawno nie slyszalem.Przemcio pisze:karol_srem, jestes nastepnym żywym dowodem czyt: twoje auto
ze jak sie od poczatku wymian nie robiło to lepiej z tym nie zaczynac
Według mnie chcąc wymienic olej przy przebiegu wiekszym niz 120tys km najlepiej wywalic skrzynie na stół rozebrac w mak wyczyscic i wtedy zalac czystym olejem
mój bardzo dobry nadgorliwy przyjaciel którem sprzedałem poprzednie AKE naczytał sie ze trzeba wymieniac olej i tak tez zrobił, po 20tys km konwerter do wymiany (przebieg 184tys)
napewno jest wiecej takich nadgorliwców którzy wymienili olej i skrzynia była do remontu
Najlepszym sposobem na wymiane oleju przy duzym przebiegu bez wyciagania i czyszczenia TIPa jest 2-3 razy wymiana statyczna przeciagu 1000-2000km wtedy bedziesz pewien ze wszystko wypłukało
Takie jest moje zdanie i mam do tego prawo