[ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału
[ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału
Witam,
Ostatnio zawitałem do mechanika z problematycznym stukaniem z pod auta. Okazało się, że do wymiany jest podpora dyfra ponieważ była urwana. Zleciłem jej wymianę co poskutkowało następnymi problemami.
Obecnie podczas jazdy na drugim i trzecim biegu odczuwam wibracje w kabinie jak i na drążku zmiany biegów. Serwisant stwierdził, że coś tam musi się ułożyć w tej podporze i mam z dwa trzy tygodnie pojeździć i zobaczyć czy problem nie ustąpi (?!). Pomyślałem, że koleś robi mnie w balona i pojechałem do innego mechanika, który zdjął cały wał i sprawdził czy jest dobrze zamontwany.
W obecnej chwili jestem zagubiony bo nikt nie potrafi mi wytłumaczyć co się właściwie dzieje z moim samochodem.
Proszę was o pomoc i o jakieś wskazówki co sprawdzić i co wymienić w pierwszej kolejności.
Ostatnio zawitałem do mechanika z problematycznym stukaniem z pod auta. Okazało się, że do wymiany jest podpora dyfra ponieważ była urwana. Zleciłem jej wymianę co poskutkowało następnymi problemami.
Obecnie podczas jazdy na drugim i trzecim biegu odczuwam wibracje w kabinie jak i na drążku zmiany biegów. Serwisant stwierdził, że coś tam musi się ułożyć w tej podporze i mam z dwa trzy tygodnie pojeździć i zobaczyć czy problem nie ustąpi (?!). Pomyślałem, że koleś robi mnie w balona i pojechałem do innego mechanika, który zdjął cały wał i sprawdził czy jest dobrze zamontwany.
W obecnej chwili jestem zagubiony bo nikt nie potrafi mi wytłumaczyć co się właściwie dzieje z moim samochodem.
Proszę was o pomoc i o jakieś wskazówki co sprawdzić i co wymienić w pierwszej kolejności.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2016, 21:33 przez mrowa87, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Moim zdaniem powinno pomóc a jak nie to sprawdził bym przeguby wewnętrzne półosi bo być może pierwsza diagnoza była trefna i to od razu była ich wina jeśli chodzi o stukanie albo wibracje...mrowa87 pisze:Wał nie był wyważony po ponownym złożeniu, czy to może pomóc ?
Widziałeś starą podporę wału? Była zerwana czy co się z nią działo że to na nią padło podejrzenie?
Ja też od jakiegoś czasu zmagam się z wibracjami i zamówiłem już 2 przeguby wewnętrzne i zamierzam się za to zabrać w miarę możliwości... jeśli okaże się że to nie to to następną opcją będzie wymiana właśnie podpory wału.
A tak z ciekawości jaką podporę kupiłeś? Ted-gum?
Stara podpora była zerwana - tak ta nowa jest jakieś polskiej firmy dokładnie nie wiem
wał (niby) ustawiony jest dobrze byłem u dwóch różnych mechaników , jeden auto trzymał cztery dni i z tym walczył - powiedział, że podpora wału prawdopodobnie jest ch****a i nic z tym nie zrobię (oryginału w ASO już nie mają) lub mam czekać aż coś się bardziej rozwali w sensie usterka bardziej uwidoczni ...
wał (niby) ustawiony jest dobrze byłem u dwóch różnych mechaników , jeden auto trzymał cztery dni i z tym walczył - powiedział, że podpora wału prawdopodobnie jest ch****a i nic z tym nie zrobię (oryginału w ASO już nie mają) lub mam czekać aż coś się bardziej rozwali w sensie usterka bardziej uwidoczni ...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Na 99% Tedgum. Sporo ludzi narzeka na te podpory, ale zrobiłem na niej już ok 15kkm i zero problemów. Oryginalna podpora jest dostepna w ASO ale tylko w komplecie z wałem, koszt to ok 7000 zł.mrowa87 pisze:Stara podpora była zerwana - tak ta nowa jest jakieś polskiej firmy dokładnie nie wiem
wał (niby) ustawiony jest dobrze byłem u dwóch różnych mechaników , jeden auto trzymał cztery dni i z tym walczył - powiedział, że podpora wału prawdopodobnie jest ch****a i nic z tym nie zrobię (oryginału w ASO już nie mają) lub mam czekać aż coś się bardziej rozwali w sensie usterka bardziej uwidoczni ...
Tak jak bym wjechał na linie przerywaną oddzielającą pas od pobocza tylko mocniejsze... dzisiaj przyszły mi przeguby niedługo mam zamiar się tym zająć więc dam znać czy to była ich wina.Apophis pisze:A ty jakiego rodzaju wibracje masz?Zbój pisze:Ja też od jakiegoś czasu zmagam się z wibracjami i zamówiłem już 2 przeguby wewnętrzne i zamierzam się za to zabrać w miarę możliwości... jeśli okaże się że to nie to to następną opcją będzie wymiana właśnie podpory wału.