Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 Tiptronik] Najlepsze przyspieszenie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maciupek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2009, 06:56
Lokalizacja: Płock

[A6 C5 Tiptronik] Najlepsze przyspieszenie

Post autor: maciupek » 19 maja 2009, 18:15

Witam.
Ostatnio miałem okazję się przejechać C4 2.2Turbo takim troche po tuningu i powiem szczerze zadziwił mnie koleś. Nie wiedziałem że to ma takiego kopa.
Moje autko na brak mocy nie narzeka ale sam nie wiem czy bym sobie z nim poradził.
Dużą różnice daje to że miał skrzynie manual a wtedy wiadomo 6tys. obrotów strzał ze sprzęgła i przy napędzie na cztery koła efekt jest piorunujący.
W automacie zaś właśnie tego brak, praktycznie z wolnych obrotów trzeba ruszać no ale potem jak już się wkręci wyżej to inaczej się jedzie.

Moje takie amatorskie pytanie. Co zrobić przy ruszaniu żeby ten automat miał jak największe przyspieszenie, no i oczywiście nie chodzi mi o jeden start a potem prosto do mechanika po nową skrzynke. :lol: :roll:

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 19 maja 2009, 19:02

U mnie na sekwencji reaguje troche lepiej ale na normalnym D to tez ten start mulowaty :-(

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 maja 2009, 19:13

Auto ma największego kopa przy obrotach przy których jest największy moment obrotowy, a nie świadczy to o tym że przy najwyższych obrotach.

Awatar użytkownika
maciupek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2009, 06:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: maciupek » 19 maja 2009, 21:39

Voytec pisze:U mnie na sekwencji reaguje troche lepiej ale na normalnym D to tez ten start mulowaty :-(
Widze że masz też Tiptronika czyli o co chodzi z tą sekwencją :?:

Przy przełączeniu na ręczną zmianę nie zauważyłem zbytniej różnicy przy starcie tyle tylko że samemu się wajchuje ale przy gazie w podłodze na prostej to nawet na D chyba automat zmienia lepiej biegi.

Myślałem co by się stało gdyby tak z położenia wajchy N dodać troche obrotów i wrzucić D.
Może ktoś już to tak testował :?: :roll:

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 19 maja 2009, 22:02

Myślałem co by się stało gdyby tak z położenia wajchy N dodać troche obrotów i wrzucić D.
Może ktoś już to tak testował :?: :roll:
zdecydowanie odradzam chyba ze masz ochote na remont skrzyni :shock:

Co do sekwencji to mialem na mysli tryb reczny 123...jak go wlaczysz i dasz pedal przyspieszenia do konc czyli w podloge :mrgreen: to bedzie ciagnal na kazdym biegu do konca i sam przelanacza na wyzsze ale mozesz tez sam to zrobic w okolicach najwyzszego momentu obrotowego :mrgreen:

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 22 maja 2009, 12:57

mozesz przytrzymać na D hamulec lewą noga i wystartować z podniesionych nieco obrotów, ale - z oczywistych wzgledów - nie polecam ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja