Multitronic szarpie przy cofaniu
Multitronic szarpie przy cofaniu
Witam
Mój problem polega na tym, że jak włączę R to jest odczuwalne jedno mocne szarpnięcie całym samochodem. Zdarza się to co jakiś czas, reszta pozycji działa bez zarzutów oznaczenie skrzyni FNW. Co może być tego przyczyną.
[ Dodano: 2019-07-17, 22:04 ]
Może podpowiecie co sprawdzić ?
[ Dodano: 2019-07-21, 21:43 ]
18149 P1741 Adaptacja ciśnienia sprzęgła - limit adaptacji osiągnięty
18265 P1857 Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika
18159 P1751 Zasilanie - napięcie zbyt wysokie
18158 P1750 Zasilanie - napięcie zbyt niskie
18258 P1850 Przesył magistrali danych - brak informacji z silnika
Kiedyś wyskoczyły takie błędy, po usunięciu nie powróciły lecz może mogą mieć coś wspólnego z zaistniałą sytuacją.
Mój problem polega na tym, że jak włączę R to jest odczuwalne jedno mocne szarpnięcie całym samochodem. Zdarza się to co jakiś czas, reszta pozycji działa bez zarzutów oznaczenie skrzyni FNW. Co może być tego przyczyną.
[ Dodano: 2019-07-17, 22:04 ]
Może podpowiecie co sprawdzić ?
[ Dodano: 2019-07-21, 21:43 ]
18149 P1741 Adaptacja ciśnienia sprzęgła - limit adaptacji osiągnięty
18265 P1857 Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika
18159 P1751 Zasilanie - napięcie zbyt wysokie
18158 P1750 Zasilanie - napięcie zbyt niskie
18258 P1850 Przesył magistrali danych - brak informacji z silnika
Kiedyś wyskoczyły takie błędy, po usunięciu nie powróciły lecz może mogą mieć coś wspólnego z zaistniałą sytuacją.
Dzięki wielkie
[ Dodano: 2019-08-08, 07:28 ]
Wczoraj znowu chwilę szukałem problemu w skrzyni i wyskakuje błąd
18149 P1741 Adaptacja ciśnienia sprzęgła - limit adaptacji osiągnięty
I na fisie podświetlają się P.R.N.D oraz wszystkie 6 stopni na tiptroniku.
Usunołem wyuczone adaptacje i cofała znacznie mocniej i silniej tak samo do przodu, co o tym myślicie i jak teraz zrobić nową adaptację ?
[ Dodano: 2019-08-15, 17:51 ]
Witam, chciałbym jutro wymienić olej w skrzyni tylko nie mam pojęcia jak to się robi, ile oleju do niej wchodzi i oczywiście jakiego. Będę wdzięczny za rady i zdjęcia
[ Dodano: 2019-08-08, 07:28 ]
Wczoraj znowu chwilę szukałem problemu w skrzyni i wyskakuje błąd
18149 P1741 Adaptacja ciśnienia sprzęgła - limit adaptacji osiągnięty
I na fisie podświetlają się P.R.N.D oraz wszystkie 6 stopni na tiptroniku.
Usunołem wyuczone adaptacje i cofała znacznie mocniej i silniej tak samo do przodu, co o tym myślicie i jak teraz zrobić nową adaptację ?

[ Dodano: 2019-08-15, 17:51 ]
Witam, chciałbym jutro wymienić olej w skrzyni tylko nie mam pojęcia jak to się robi, ile oleju do niej wchodzi i oczywiście jakiego. Będę wdzięczny za rady i zdjęcia

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podaj numer VIN albo wyślij mi go na PW, to napiszę co potrzebujesz
. Wyślę również instrukcję wymiany.
[ Dodano: 2019-08-15, 21:25 ]
Potrzebujesz 5 litrów oleju G052180A2, a instrukcję już kiedyś wrzucałem na forum:
https://www.dropbox.com/s/hrnlqwzk5eh3w ... tronic.zip
Do wymiany potrzebny jest specjalny klucz:
![Obrazek]()
Oczywiście olej tylko oryginalny.

[ Dodano: 2019-08-15, 21:25 ]
Potrzebujesz 5 litrów oleju G052180A2, a instrukcję już kiedyś wrzucałem na forum:
https://www.dropbox.com/s/hrnlqwzk5eh3w ... tronic.zip
Do wymiany potrzebny jest specjalny klucz:
Oczywiście olej tylko oryginalny.
Dzięki kolego
[ Dodano: 2019-08-31, 00:29 ]
Chciałbym poruszyć jeszcze kwestię tego oleju. Słyszałem, że oprócz wymiany oleju w skrzyni wymienia się jeszcze olej w dyferencjale przed skrzynią. Podobno jest w skrzyni jakieś uszczelnienie, które oddziela oba oleje. Czy to prawda ? szukałem jakiegoś miejsca przy dyferencjale gdzie można by było dolać oleju i znalazłem jakiś korek nad lewą półosią czy to od tego ?
[ Dodano: 2019-08-31, 00:54 ]
Na zdjęciu zaznaczyłem tą śrubę
[ Dodano: 2019-08-31, 00:55 ]
![Obrazek]()

[ Dodano: 2019-08-31, 00:29 ]
Chciałbym poruszyć jeszcze kwestię tego oleju. Słyszałem, że oprócz wymiany oleju w skrzyni wymienia się jeszcze olej w dyferencjale przed skrzynią. Podobno jest w skrzyni jakieś uszczelnienie, które oddziela oba oleje. Czy to prawda ? szukałem jakiegoś miejsca przy dyferencjale gdzie można by było dolać oleju i znalazłem jakiś korek nad lewą półosią czy to od tego ?

[ Dodano: 2019-08-31, 00:54 ]
Na zdjęciu zaznaczyłem tą śrubę
[ Dodano: 2019-08-31, 00:55 ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz dwa warianty wymiany:
- 1. Odkręcenie lewej półosi i wyjęcie flanszy ze skrzyni, a następnie odkręcenie pokrywy mechanizmu różnicowego. Dzięki temu olej wyleci. Potem zamontowanie wszystkiego z powrotem (+ nowy uszczelniacz na flanszę) i nalanie oleju przez ten korek.
2. Odkręcenie korka, wyssanie oleju, a następnie zalanie świeżym.