Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Multitronic szarpie przy cofaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Multitronic szarpie przy cofaniu

Post autor: Audi165 » 21 lip 2019, 21:43

Witam
Mój problem polega na tym, że jak włączę R to jest odczuwalne jedno mocne szarpnięcie całym samochodem. Zdarza się to co jakiś czas, reszta pozycji działa bez zarzutów oznaczenie skrzyni FNW. Co może być tego przyczyną.

[ Dodano: 2019-07-17, 22:04 ]
Może podpowiecie co sprawdzić ?

[ Dodano: 2019-07-21, 21:43 ]
18149 P1741 Adaptacja ciśnienia sprzęgła - limit adaptacji osiągnięty
18265 P1857 Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika
18159 P1751 Zasilanie - napięcie zbyt wysokie
18158 P1750 Zasilanie - napięcie zbyt niskie
18258 P1850 Przesył magistrali danych - brak informacji z silnika

Kiedyś wyskoczyły takie błędy, po usunięciu nie powróciły lecz może mogą mieć coś wspólnego z zaistniałą sytuacją.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 lip 2019, 00:05

widziałem w innym temacie że masz inne problemy z silnikiem - ogarnij tamo i zobacz jak sie skrzynia będzie zachowywywać

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 28 lip 2019, 14:38

Chciałbym się zabrać za wymianę oleju i filtra w skrzyni ale nie mam pojęcia jak zacząć i gdzie znajduje się filtr, będę wdzięczny za pomoc lub jakąś serwisówkę. ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lip 2019, 08:02

tylko olej wymieniasz - filtr znajduje się w skrzyni i jest wymienny tylko przy jej rozłożeniu

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 15 sie 2019, 17:51

Dzięki wielkie

[ Dodano: 2019-08-08, 07:28 ]
Wczoraj znowu chwilę szukałem problemu w skrzyni i wyskakuje błąd
18149 P1741 Adaptacja ciśnienia sprzęgła - limit adaptacji osiągnięty
I na fisie podświetlają się P.R.N.D oraz wszystkie 6 stopni na tiptroniku.
Usunołem wyuczone adaptacje i cofała znacznie mocniej i silniej tak samo do przodu, co o tym myślicie i jak teraz zrobić nową adaptację ? <zalamka>

[ Dodano: 2019-08-15, 17:51 ]
Witam, chciałbym jutro wymienić olej w skrzyni tylko nie mam pojęcia jak to się robi, ile oleju do niej wchodzi i oczywiście jakiego. Będę wdzięczny za rady i zdjęcia :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sie 2019, 21:25

Podaj numer VIN albo wyślij mi go na PW, to napiszę co potrzebujesz :). Wyślę również instrukcję wymiany.

[ Dodano: 2019-08-15, 21:25 ]
Potrzebujesz 5 litrów oleju G052180A2, a instrukcję już kiedyś wrzucałem na forum:

https://www.dropbox.com/s/hrnlqwzk5eh3w ... tronic.zip

Do wymiany potrzebny jest specjalny klucz:

Obrazek

Oczywiście olej tylko oryginalny.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 31 sie 2019, 00:55

Dzięki kolego <lol>

[ Dodano: 2019-08-31, 00:29 ]
Chciałbym poruszyć jeszcze kwestię tego oleju. Słyszałem, że oprócz wymiany oleju w skrzyni wymienia się jeszcze olej w dyferencjale przed skrzynią. Podobno jest w skrzyni jakieś uszczelnienie, które oddziela oba oleje. Czy to prawda ? szukałem jakiegoś miejsca przy dyferencjale gdzie można by było dolać oleju i znalazłem jakiś korek nad lewą półosią czy to od tego ? <mysli>

[ Dodano: 2019-08-31, 00:54 ]
Na zdjęciu zaznaczyłem tą śrubę

[ Dodano: 2019-08-31, 00:55 ]
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sie 2019, 10:05

To jest to :).

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 31 sie 2019, 12:38

I jak mam przeprowadzić wymianę tego oleju ? Będę wdzięczny za pomoc <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sie 2019, 13:12

Masz dwa warianty wymiany:
  • 1. Odkręcenie lewej półosi i wyjęcie flanszy ze skrzyni, a następnie odkręcenie pokrywy mechanizmu różnicowego. Dzięki temu olej wyleci. Potem zamontowanie wszystkiego z powrotem (+ nowy uszczelniacz na flanszę) i nalanie oleju przez ten korek.
    2. Odkręcenie korka, wyssanie oleju, a następnie zalanie świeżym.
Nalewasz ok. 8 mm poniżej krawędzi korka, więc nie do pełna. Możesz to sprawdzić za pomocą np. wygiętego druta. Druga metoda, to zalanie do pełna, a potem odessanie 200 ml.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 31 sie 2019, 16:38

Widzę, że jesteś obeznany. Ciekawi mnie jeszcze jedno, strasznie ciężko obrócić koła napędowe, trzeba sobie pomagać dwoma rękami ale nawet jednego obrotu nie zrobi.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sie 2019, 16:52

Rozumiem, że na luzie, tak?

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 01 wrz 2019, 00:30

Tak na N

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 wrz 2019, 14:54

A czasami hamulce nie trzymają? Na luzie, to koła powinny się kręcić.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 01 wrz 2019, 15:49

Też brałem pod uwagę hamulce bo zaciski były w opłakanym stanie więc wszystkie cztery zregenerowałem ale to nie przez nie. Tak jakby w mechanizmie różnicowym coś stawiało opór <mysli> ciężki temat

[ Dodano: 2019-09-01, 15:49 ]
A co do tego oleju, jaki mam kupić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga