[Audi a6 1.9 tdi afn] koło jednomasowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 17:12
- Lokalizacja: toruń
[Audi a6 1.9 tdi afn] koło jednomasowe
witam mam audi a6 1.9tdi afn czy ktoś z was zamieniał koło dwumasowe na jednomasowe
chce to zrobić ale niewiem od czego pasuje , mam takie obiawy ; na wolnych obrotach trzesie mi sie kierownica i są drgania jak dodam troche gazu to przestaje nic nie stuka i nie puka i buczy powyrzej 1900 obrotów poduszki dobre
chce to zrobić ale niewiem od czego pasuje , mam takie obiawy ; na wolnych obrotach trzesie mi sie kierownica i są drgania jak dodam troche gazu to przestaje nic nie stuka i nie puka i buczy powyrzej 1900 obrotów poduszki dobre
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Też mam taki sam problem z dwumasówką (AFN, 1,9 TDI), 900 zł na Allegro za część firmy Sachs to nie jest dużo. Ta część ma wyłapywać te wibracje więc koło jednomasowe może Ci działać tak samo jak nie sprawne dwumasowe. Chyba nie warto się w coś takiego bawić o ile jest to możliwe. Nie wiele zaoszczędzisz, a po za tym lepiej zrobić raz a porządnie i mieć problem z głowy, niż za chwilę żałować. Sama robocizna przy wymianie 300 zł.
Rób jak uważasz, ale przemyśl to i porównaj ceny części.
Rób jak uważasz, ale przemyśl to i porównaj ceny części.
Panowie, można śmiało zamienic w AFN na jednomasówkę z kompletnym sprzęgłem firmy Valeo - http://translate.google.pl/translate?hl ... D%26sa%3DG ( u nas też można kupic w Intecars.
Od prawie roku po wymianie koła znacznej różnicy w jeździe nie odczuwam (zapomniałem już jak się jeździ na dwumasie) - jedynie sprzęgło bierze szybciej i przy 1, 2 biegu bardziej reaguje na pedał gazu (tak jak we wszystkich pojazdach z jednomasówka). Przy szybkim puszczaniu sprzęgłą przy kole dwumasowym mniej was szarpnie. Drgań nie odczuwam i nie mam problemu , że po następnych 40tys. bedę musiał wymieniac następną dwumasówke. W tym układzie w perspektywie pozostaje tylko sprzęgło do wymiany. Pozdrawiam
Od prawie roku po wymianie koła znacznej różnicy w jeździe nie odczuwam (zapomniałem już jak się jeździ na dwumasie) - jedynie sprzęgło bierze szybciej i przy 1, 2 biegu bardziej reaguje na pedał gazu (tak jak we wszystkich pojazdach z jednomasówka). Przy szybkim puszczaniu sprzęgłą przy kole dwumasowym mniej was szarpnie. Drgań nie odczuwam i nie mam problemu , że po następnych 40tys. bedę musiał wymieniac następną dwumasówke. W tym układzie w perspektywie pozostaje tylko sprzęgło do wymiany. Pozdrawiam
Temat trochę stary, ale nic nowszego nie znalazłem na Forum odnośnie wymiany dwumasu na "zwykłe" koło zamachowe w 1.9 TDI.teko-2008 pisze:Od prawie roku po wymianie koła znacznej różnicy w jeździe nie odczuwam
Na dniach będę zakładał (mam w planach) Valeo Kit4P i w wzwiązku z tym mam pytanie...
Czy ktoś już je "testuje" i jeździ dłuższy czas ? teko-2008 :?:
Jak to się sprawuje jeśli chodzi o hałas i drgania.
W związku z tym, że mam trochę więcej momentu (360 Nm), to mam nadzieję, żę będzie to lepsze rozwiązanie niż dwumas.
Będzie to coś takiego:
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 87254.html
Link do ulotki producenta:
http://www.valeoservice.com/data/master ... df?rnd=796
Co do jednomasówki to po 3 latach na tyle się przyzwyczaiłem, że nie pamiętam, jaka jest różnica jazdy na dwumasówce? Myślę, że zaraz po wymianie każdy będzie miał tendencję do oceniania i wyłapywania różnic. Mnie osobiście wydawało się przez pierwsze dni, że kierownica bardziej mi drga na luzie. Ogólnie w tym temacie od wymiany do dnia dzisiejszego nie miałem żadnych problemów i negatywnych odczuć. Drgań nie odczuwam a głośność silnika jest podobna lub taka sama. Myślę, że jedyna wyczuwalna różnica występuje przy wolnej jeździe w korku na 1 biegu. Samochód ma tendencje do gwałtownej reakcji przy delikatnej zmianie gazu tak jak we wszystkich samochodach bez dwumasówki. Pozdrawiam.
Ciekawe jak to będzie przy 165 KM/360 Nm :roll:teko-2008 pisze:Samochód ma tendencje do gwałtownej reakcji przy delikatnej zmianie gazu tak jak we wszystkich samochodach bez dwumasówki
Generalnie jestem zdecydowany...
Kit4P - ok. 1600 zł + ok. 200 zł różne mniej istotne elementy + ok. 400 zł wymiana, więc w 2500 zł spokojnie się zamknę

Oryginał z wymianą - ok. 4500 zł :shock:
[quote="Jurek85"]cena 676,5 EUR!! za jednomasówkę
Gdzie tyle jednomas kosztuje?
Ja W Bruxeli dzisiaj pytalem to za komplet czyli Dwumas sprzeglo lozysko wycisk 680€ i to za marke LUK . A na necie znalazlem nawet za cos okolo 608€ we Francji .
Ja juz chyba nie bede swoim jezdzil az do wymiany tego hu.....a bo chyba przeklne ten samochod .
Wymienilem juz mase rzeczy wraz z poduchami i nic nie ustepuje i nikt nie jest pewien ze to dwumas , a auto zachowuje sie jakby mu wyjeto poduszki ale jak sie jeszcze troszeczke wpienie to albo se zmienie na cos nowego albo juz nigdy Audi albo jutro zamowie te kupe zelaza HEHE .
A osobiscie kazdemu kto ceni sobie komfort i cisze odradzam jednomasa .
Gdzie tyle jednomas kosztuje?
Ja W Bruxeli dzisiaj pytalem to za komplet czyli Dwumas sprzeglo lozysko wycisk 680€ i to za marke LUK . A na necie znalazlem nawet za cos okolo 608€ we Francji .
Ja juz chyba nie bede swoim jezdzil az do wymiany tego hu.....a bo chyba przeklne ten samochod .
Wymienilem juz mase rzeczy wraz z poduchami i nic nie ustepuje i nikt nie jest pewien ze to dwumas , a auto zachowuje sie jakby mu wyjeto poduszki ale jak sie jeszcze troszeczke wpienie to albo se zmienie na cos nowego albo juz nigdy Audi albo jutro zamowie te kupe zelaza HEHE .
A osobiscie kazdemu kto ceni sobie komfort i cisze odradzam jednomasa .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
- anemia7
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2010, 12:41
- Imię: Anna
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Odswiezam temat. Widzę ze nikt nie próbował innego cuda oprócz kompletu za 1500.
Nie da się tego zrobić taniej.posztukowac jakiś tańszy zestaw... Ja jestem na etapie kompletowania sprzęgła do zamachu z 1z.zobaczymy co wyjdzie.
Jeśli ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat proszę o radę.
Jeśli wkoncu coś mi z tego wyjdzie...opisze.
Nie da się tego zrobić taniej.posztukowac jakiś tańszy zestaw... Ja jestem na etapie kompletowania sprzęgła do zamachu z 1z.zobaczymy co wyjdzie.
Jeśli ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat proszę o radę.
Jeśli wkoncu coś mi z tego wyjdzie...opisze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
ja tam tylko się mocno wkur**łem po wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasy
zapłaciłem za cały komplet LUK'a 2000 zł a razem z robocizną wyszło 2500 zł a po miesiącu okazało się że NOWY DWUMAS JEST UWALONY!!
teraz tak jeżdżę z uwalonym dwumasem bo nie stać mnie żeby wywalić znowu 500 zł za robociznę żeby dać do reklamacji chociaż na pewno się nad tym zastanowię na dniach
miałem w planach założyć jednomas ale jak w sklepie za samo koło jednomasowe powiedział mi 1700 zł a komplet z dwumasowym kosztował 2000 to się nie zastanawiałem i wziąłem dwumas, teraz żałuję bo bym się nie męczył a jezda i tak byłaby ta sama, starsze modele ze stajni audi czy vw jeżdżą z afn'ami i z jednomasami i jakoś dają radę
poZDrawiam



poZDrawiam