[Audi a6 1.9 tdi afn] koło jednomasowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
- Lokalizacja: wielkopolska
z tego co wiem to żeby przejść z na jednomas to potrzeba koło zamachowe z audi 80 z silnikiem 1z + tarcza i docisk z tego też modelu albo inna tarcza i docisk ważne żeby był rozmiar 228mm. ja w poprzednim aucie tzn golfie mk3 dwumase zmieniłem na jednomase na bazie koła zamachowego z golfa 1z, tarczy z t4 2.4D i docisku z mk3 VR6, koszt części ok 500zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 cze 2011, 22:16
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Każdy pisze o wymianie koła dwumasowego na nowe lub zastąpienie go jednomasowym.A ja mam pytanie;co z regeneracją starego?
http://www.maglownice-kielce.pl/index.p ... _dwumasowe
http://www.maglownice-kielce.pl/index.p ... _dwumasowe
A ja mam problem typu.
Nie jestem pewny czy problem leży w kole dwumasowym - nadmienie tu tylko że zauwazyłem problem w tym że jak dodawałem gazu jadac na najniższych biegach tzn wtedy kiedy było największe przeciążenie to wtedy własnie czyłem taki jak by stuk dochodzący własnie gdzieś tam z pod maski. Myślałem że to może coś z wachaczmi bo niedługo przed tym wymianiałem cały komplet i myslałem że któryś się popuścił. Ale podniosłem maskę postawiłem auto na biegu i kołysałem w tył i w przód i wyczaiłem że ten dÂźwięk dochodzi własnie gdzieś z łączenia skrzyni z silnikiem gdzieś z tamtej okolicy. Przykładałem nawet do tej dziurki tam co widać kawałek koła masowego słuchawki lekarskie i dalej kołysame autem i słychac przez słuchawki taki dzwięk jak by zardzewiałej sprężyny. Ale nie mam żadnych objawów padającego koła 2-masowego. Nic mi nie telepie nic nie trzęsie. Kurcze myśle tak sobie że to może poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów lub coś w tym stylu. Nie wiem już sam co mam o tym myśleć.
Pomóżcie będę bardzo zobowiązany bo nie wiem własnie co mam z tym zrobić i jeśli to by było koło nawet to ile jeszcze moge na nim przejechać. A wybieram się teraz na wakacje i nie wiem czy nie ryzykuje zbytnio.
Ale dodam jeszcze że naprawdę jak kołysze tym autem w tył i przód na biegu to silnik chodzi razem ze skrzynia w tył i przód aż za bardzo wg mnie i wydaje mi się że na tym łączeniu coś jest nie tak bo to troche taki skut metaliczny. Juz nie wiem jak mam to opisać.
[ Dodano: 2013-08-27, 09:30 ]
dodatek do powyższego postu. Stuk podczas jazdy słychac na tym przeciążeniu jak dodaje i puszczam nogę z gazu wtedy włąsnie słychać STUK. jak jest własnie to przeciżenie od dodawania gazu i puszczania pedału nagle.
Nie jestem pewny czy problem leży w kole dwumasowym - nadmienie tu tylko że zauwazyłem problem w tym że jak dodawałem gazu jadac na najniższych biegach tzn wtedy kiedy było największe przeciążenie to wtedy własnie czyłem taki jak by stuk dochodzący własnie gdzieś tam z pod maski. Myślałem że to może coś z wachaczmi bo niedługo przed tym wymianiałem cały komplet i myslałem że któryś się popuścił. Ale podniosłem maskę postawiłem auto na biegu i kołysałem w tył i w przód i wyczaiłem że ten dÂźwięk dochodzi własnie gdzieś z łączenia skrzyni z silnikiem gdzieś z tamtej okolicy. Przykładałem nawet do tej dziurki tam co widać kawałek koła masowego słuchawki lekarskie i dalej kołysame autem i słychac przez słuchawki taki dzwięk jak by zardzewiałej sprężyny. Ale nie mam żadnych objawów padającego koła 2-masowego. Nic mi nie telepie nic nie trzęsie. Kurcze myśle tak sobie że to może poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów lub coś w tym stylu. Nie wiem już sam co mam o tym myśleć.
Pomóżcie będę bardzo zobowiązany bo nie wiem własnie co mam z tym zrobić i jeśli to by było koło nawet to ile jeszcze moge na nim przejechać. A wybieram się teraz na wakacje i nie wiem czy nie ryzykuje zbytnio.
Ale dodam jeszcze że naprawdę jak kołysze tym autem w tył i przód na biegu to silnik chodzi razem ze skrzynia w tył i przód aż za bardzo wg mnie i wydaje mi się że na tym łączeniu coś jest nie tak bo to troche taki skut metaliczny. Juz nie wiem jak mam to opisać.
[ Dodano: 2013-08-27, 09:30 ]
dodatek do powyższego postu. Stuk podczas jazdy słychac na tym przeciążeniu jak dodaje i puszczam nogę z gazu wtedy włąsnie słychać STUK. jak jest własnie to przeciżenie od dodawania gazu i puszczania pedału nagle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
ale słuchaj, to jest walenie głową o mur bo my ani tego nie widzimy, ani nie słyszymy i nie wiem jak ktoś z nas miałby wiedzieć co to dokładnie stuka. Jeśli masz jechać na wakacje to nie zastanawiaj się tylko albo stawiaj samochód do kogoś na podnośnik i niech sprawdza co to stuka albo sam bierz kogoś do pomocy, samochód nad kanał albo na podnośnik i rozbierajcie, to jest dzień roboty odkręcić skrzynię i założyć s powrotem bo inaczej to żaden z nas tutaj nie wyczaruje co to może być. Może i poduszki ale gdyby poduszki to na luzie telepałoby silnikiem i ogólnie wszystko wibrowałoby w środku o wiele bardziej a skoro to stukot to raczej bym tego nie bagatelizował tylko brał się za to czym szybciej bo jeśli to rzeczywiście sprzęgło to żeby Ci skrzyni nie roztelepało
Do A6 1.9 AFN pasuje koło zamachowe z silnika 1Z A4 90 KM, bądź Audi 80, należy też zakupić krótsze śruby koła zamachowego, a także krótsze śruby docisku, zestaw sprzęgła od A4 90 KM nr SACHS 3000 722 002, LUK 623 1139 00. (sprzęgła od 80 1Z są nieco tańsze, ale możliwe że tłumienie tarczy jest słabsze, albo coś innego?) Koszt koła 100 zł, sprzęgło 500 i więcej. ÂŚruby w ASO Skody 120 zł za 6 szt. ÂŚruba docisku, około 2 zł / szt. Numer śrub docisku N90320701. Numer śrub koła zamachowego FEBI FE01197. (Są dużo tańsze niż w ASO) Cały zestaw pasuje bez żadnych dodatkowych przeróbek. Co do drgań, to nie są jakieś bardzo odczuwalne w moim aucie, a o żywotności nic na razie nie powiem bo mam na tym za mały nalot. Zobaczymy 

Witam, i jak sprawuje się ten zestaw, czy takie koło zamachowe zastosowałeś http://olx.pl/oferta/kolo-zamachowe-1z- ... 5955b7ae64. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 03 maja 2014, 12:33
- Lokalizacja: niemce
witam wszystkich kupilem audi a6 1998 rok po tygodniu padlo sprzeglo podczas odpalania stukalo jakby korba sie urywala przerazilo mnie to . zmienielem na jednomas tylko wszystko kupilem nowe =, nie potrzebnie bo kolo zamachowe asuje od 1z tylko do skrzyni 5 tki.ale ok koszt 1300 zl zestaw waleo ze sztywnym kolem robocizna 300zl.teraz jest ok sprzeglo chodzi lzej niz wczesnie porownywalnie z pedalem gazu.zostala mi do wymiany jeszcze przednia poduszka kolo belki.po wymianie jest wszystko ok,jednak troche mniej amortyzuje drgania jednomas podczas ruszania,dodatkowo u mnie poduszka do wywalenia wiec to poteguje,ale jest zajebiscie koniec dwumasy.
tomekk
takie koło można sobie w tyłek wsadzić bo to jest do silnika poprzecznego a nie wzdłużnegokrymu pisze:Witam, i jak sprawuje się ten zestaw, czy takie koło zamachowe zastosowałeś http://olx.pl/oferta/kolo-zamachowe-1z- ... 5955b7ae64. Pozdrawiam

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Wszystko pięknie tylko jakoś nikt nie bierze pod uwagę tego, że prócz zmiany konstrukcji sprzęgła zamianie uległa budowa samej skrzyni oraz silnika. A właśnie głównym zadaniem koła dwumasowego jest ochrona skrzyni. O ile 5 biegowa może jeszcze wytrzyma brak tłumienia drgań skrętnych, o tyle już skrzynie 6 biegowe nie są w stanie. A już nieraz spotkałem się z dieslami z jednomasą i skrzynią rozwaloną pomimo, że miała opinię jako niezniszczalna.tomcioniemce pisze:witam wszystkich kupilem audi a6 1998 rok po tygodniu padlo sprzeglo podczas odpalania stukalo jakby korba sie urywala przerazilo mnie to . zmienielem na jednomas tylko wszystko kupilem nowe =, nie potrzebnie bo kolo zamachowe asuje od 1z tylko do skrzyni 5 tki.ale ok koszt 1300 zl zestaw waleo ze sztywnym kolem robocizna 300zl.teraz jest ok sprzeglo chodzi lzej niz wczesnie porownywalnie z pedalem gazu.zostala mi do wymiany jeszcze przednia poduszka kolo belki.po wymianie jest wszystko ok,jednak troche mniej amortyzuje drgania jednomas podczas ruszania,dodatkowo u mnie poduszka do wywalenia wiec to poteguje,ale jest zajebiscie koniec dwumasy.
http://forum.q-servicetruck.org/viewtopic.php?p=125
tu jest ciekawie przedstawione jak samo spełnienie norm enisji spalin przekłada się na drgania i jaki jest rozkład drgań (zwłaszcza rezonansowych, które mają największy wpływ na skrzynię biegów) w zależności od zastosowanego sprzęgła. Jak widać drgania w zakresie obrotów biegu jałowego to najmniejszy problem. Drgania rezonansowe układu jednomasowego zaczynają się przy wyższych obrotach odpowiadających eksploatacji miejskiej. Przy dwumasie są pomiżej zakresu obrotów biegu jałowego.
http://www.kms.polsl.pl/mi/pelne_15/15_15_46.pdf
oraz opracowanie bardziej naukowe
Zestaw z kolem 1z
Po 60 tysiącach żadnych niepokojących objawów, ale gdybym miał jeszcze raz to robić, to zastosowałbym rozwiązanie konwencjonalne, dla świętego spokoju, mam tez wrażenie, ze szarpniecie po odpuszczeniu gazu jest znacznie bardziej odczuwalne niż przy dwu masie, co z czasem bywa irytujące, poza tym nie wierze żeby w dłuższej perspektywie nie miało to żadnego wpływu na żywotność silnika i skrzyni. Ale z drugiej strony pakowanie 2500 zł w auto o wartości 7 -15 tys?