[ A6 C5] Kodowanie tip'a
[ A6 C5] Kodowanie tip'a
Witam serdecznie wszytkich.
Mam pytanie odnosnie kodowania tipa!
Czytalem ,ze fabryczne kodowanie skrzyni to 00003 i nie jestem zadowolony ani zmiana biegow ani tym trybem Dsp.
Jak u was zmieniaja sie biegi na standardowym kodowaniu?
U mnie biegi srednio zmieniaja sie na 2100tys bez pomogania, co jest troche denerwujace bo czasami jeszcze przeciagnie wyzej i skutkuje wiekszym spalaniem:((
Myslalem ,ze jak wymienie olej to bedzie wszytko grało ale dalej zmienia biegi na 2100tys ale sprawniej i szybciej bez szarpniec.
Myslalem ,ze zmienic kodowanie na 00033(czytalem ,ze bardziej sportowa ale na nizszych obrotach zmienia biegi).
Myslicie ,ze to dobry pomysł i nie zaszkodzi mojej skrzyni? Chyba ,ze sa inne kody ktore spowoduja zmiane biegu na nizszych obrotach! Mieszkam we wroclawiu wiec zmiana biegu przy 2100tys jest uciazliwa w korkach bo auto wyje nim zdaze doejchac do nastepnego auta.
Blagam o pomoc:)
Mam pytanie odnosnie kodowania tipa!
Czytalem ,ze fabryczne kodowanie skrzyni to 00003 i nie jestem zadowolony ani zmiana biegow ani tym trybem Dsp.
Jak u was zmieniaja sie biegi na standardowym kodowaniu?
U mnie biegi srednio zmieniaja sie na 2100tys bez pomogania, co jest troche denerwujace bo czasami jeszcze przeciagnie wyzej i skutkuje wiekszym spalaniem:((
Myslalem ,ze jak wymienie olej to bedzie wszytko grało ale dalej zmienia biegi na 2100tys ale sprawniej i szybciej bez szarpniec.
Myslalem ,ze zmienic kodowanie na 00033(czytalem ,ze bardziej sportowa ale na nizszych obrotach zmienia biegi).
Myslicie ,ze to dobry pomysł i nie zaszkodzi mojej skrzyni? Chyba ,ze sa inne kody ktore spowoduja zmiane biegu na nizszych obrotach! Mieszkam we wroclawiu wiec zmiana biegu przy 2100tys jest uciazliwa w korkach bo auto wyje nim zdaze doejchac do nastepnego auta.
Blagam o pomoc:)
Muszę ci powiedzieć ,że na zmianę biegów przy danych obrotach ogromny wpływ ma kondycja silnika.
Normalnie biegi /oczywiście bez butowania/mogą być zmieniane już przy ok.1600-1700 obr.
Jednak jeśli masz ciężka nogę,to oczywiście może zmieniać przy ponad 2000 obr/min.
Spróbuj pozmieniać biegi ręcznie,zobaczysz co za frajda,a i spalanie może się zmniejszyć.
Normalnie biegi /oczywiście bez butowania/mogą być zmieniane już przy ok.1600-1700 obr.
Jednak jeśli masz ciężka nogę,to oczywiście może zmieniać przy ponad 2000 obr/min.
Spróbuj pozmieniać biegi ręcznie,zobaczysz co za frajda,a i spalanie może się zmniejszyć.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Po 1-sze sprawdź ciśnienie w oponach - za niskie powoduje przeciąganie na biegach, niezależnie od kodowania.
Jeżdżę od 8 miesięcy na 00013, bo nie pasuje mi DSP i jak na razie nic złego z moją skrzynią się nie dzieje. Nauczyłem się tak jeździć, by odpowiednim operowaniem gazem zmuszać ją do zmiany biegu na wyższy kiedy ja tego chcę (z DSP to chyba niemożliwe).
Wcześniej 3 miesiące jeździłem na 00033 - na tym kodowaniu zmiany były szybsze, ale mniej delikatne.
Kodowanie 00033 jest mniej bezpieczne dla silnika pod tym względem, że pozwala go dużo wyżej kręcić w trybie ręcznej zmiany biegów - skrzynia nie zmieni biegu na wyższy choćby nawet wskazówka obrotomierza na dobre zagościła na czerwonym polu. Na tym kodzie w trybie TIP nie działa również kickdown - skrzynia jest ślepo posłuszna guziczkom na kierownicy i to jest akurat pomocne przy wykonywaniu logowań dynamicznych.
Na 00013 skrzynia nie pozwoli Ci katować silnika, ale niestety w trybie TIP działa kickdown (tak jak masz teraz). W tym trybie nie działa (wkurzające mnie) DSP.
Powinieneś pamiętać, że niepoprawna praca skrzyni biegów może wskazywać na jakąś niesprawność silnika i warto go przebadać.
Jeżdżę od 8 miesięcy na 00013, bo nie pasuje mi DSP i jak na razie nic złego z moją skrzynią się nie dzieje. Nauczyłem się tak jeździć, by odpowiednim operowaniem gazem zmuszać ją do zmiany biegu na wyższy kiedy ja tego chcę (z DSP to chyba niemożliwe).
Wcześniej 3 miesiące jeździłem na 00033 - na tym kodowaniu zmiany były szybsze, ale mniej delikatne.
Kodowanie 00033 jest mniej bezpieczne dla silnika pod tym względem, że pozwala go dużo wyżej kręcić w trybie ręcznej zmiany biegów - skrzynia nie zmieni biegu na wyższy choćby nawet wskazówka obrotomierza na dobre zagościła na czerwonym polu. Na tym kodzie w trybie TIP nie działa również kickdown - skrzynia jest ślepo posłuszna guziczkom na kierownicy i to jest akurat pomocne przy wykonywaniu logowań dynamicznych.
Na 00013 skrzynia nie pozwoli Ci katować silnika, ale niestety w trybie TIP działa kickdown (tak jak masz teraz). W tym trybie nie działa (wkurzające mnie) DSP.
Powinieneś pamiętać, że niepoprawna praca skrzyni biegów może wskazywać na jakąś niesprawność silnika i warto go przebadać.
A co to znaczy,ze nie bedzie katowac silnika?Ze nie ma kick downa, albo jest ale mniej agresywny i reczna zmiana innaczej dziala?mwx pisze:Na 00013 skrzynia nie pozwoli Ci katować silnika, ale niestety w trybie TIP działa kickdown (tak jak masz teraz). W tym trybie nie działa (wkurzające mnie) DSP.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
KICKDOWNmichul pisze: A co to znaczy,ze nie bedzie katowac silnika?Ze nie ma kick downa, albo jest ale mniej agresywny i reczna zmiana innaczej dziala?
Przez zmianę kodowania można między innymi wybrać pomiędzy dwoma strategiami działania trybu TIPTRONIC, czyli trybu w której ręcznie zmieniasz biegi guzikami na kierownicy, bądź lewarkiem.
1. tzw. "Nowa strategia tiptronica" - po osiągnięciu przez silnik wysokich obrotów skrzynia w trybie tiptronic zmieni bieg na wyższy sama, nawet jeśli nie naciśniesz +, chroniąc w ten sposób silnik i pozwalając Ci dalej przyspieszać. Jednocześnie nie pozwoli Ci zredukować ręcznie biegu, jeśli wiązałoby się to z wkręceniem silnika na zbyt wysokie obroty. W tej strategii pełne wciśnięcie gazu i guzika pod pedałem (kickdowna) powoduje redukcję biegu, jeśli obroty nie są za wysokie.
2. tzw. "Stara strategia tiptronica" - w trybie ręcznej zmiany skrzynia nie zmieni biegu na wyższy, choćbyś piłował na pełnym gazie i na maksymalnych obrotach silnika. Skrzynia zredukuje bieg dopuszczając do wkręcenia silnika na maksymalne obroty. Wciśnięcie kickdowna nie spowoduje redukcji biegów. Jednym słowem pełne posłuszeństwo kierowcy, umożliwiające katowane silnika.
Kod 00003: DSP włączone, nowa strategia
Kod 00033: DSP wyłączone, stara strategia
Kod 00013: DSP wyłączone, nowa strategia
- handsomedaniel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 cze 2011, 12:06
- Lokalizacja: HollyŁódź
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na rocznik Twojego samochodu. To kodowanie dotyczy skrzyń z trybem S, czyli tych poliftowych. W starszych jest inaczej.michul pisze:a ktory to jest kod do tej nowej strategii tiptronica?I na kazdym tiptronicu da sie zastosowac ta strategie? ja mam tipa jeszcze bez funkcji "S" czy chyba starsza, audi ake 2000r.
Z tego co gdzieś tam wyczytałem starszym skrzyniom też można zaaplikować tryb który niektórzy nazywają sportowym, inni serwisowym/testowym, ale robi się to przez wprowadzenie innych kodowań niż te, które wymieniłem. Nie mam żadnego doświadczenia z kodowaniem starszej skrzyni, więc nie będę się wymądrzał na tym polu. Musisz postudiować takie tematy jak TEN - może coś tam się znajdzie.
Naucz żonę, że turbinkę trzeba nie tylko chłodzić , ale też czasem przedmuchać :PPrzemcio pisze: Chciałbym to bardzo zmienic bo jak wsiade po żonie raz na jakis czas to ze 180koni mam moze 100 przez jakis kilometr (ÂŻona straszny eco driver)
Napisz jaką masz skrzynię, napęd i jaki kod
Czyli nie moge zastosowac nowej strategii w moim bez S tiptronicu? A jesli moge to ona poprawi zmiane biegu tzn bedzie zmieniac je na nizszych obrotach i jaki ta bedzie kod?
Bo to jest tak wcisne 10% gazu to wolono sie rozpedza zmienia biegi na 2000rpm ale jest to na tyle wolno ,ze blokuje caly pas;s a jak troche bardziej wcisne to juz leci nawet do 2.5 rpm;ssss
pozdrawiam i dziekuje za pomoc!
Bo to jest tak wcisne 10% gazu to wolono sie rozpedza zmienia biegi na 2000rpm ale jest to na tyle wolno ,ze blokuje caly pas;s a jak troche bardziej wcisne to juz leci nawet do 2.5 rpm;ssss
pozdrawiam i dziekuje za pomoc!
- danielmarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
- Lokalizacja: Białystok