[ A6 C5] Kodowanie tip'a
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7184
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Mam pewien trop dla właścicieli przedliftów - wcale nie musi być to kwestia kodowania
Przyciski działają na zasadzie zwarcia do masy przy wciśnięciu , zmienili podłączenia w polifcie.
I tak masa do przycisków w przedlifcie jest podłączona do wybieraka pinu 9 jego wtyczki - tam masa pojawia się dopiero po wrzceniu wajhy w tryb ręczny czyli dlatego działają dopiero wtedy te przyciski na kierownicy
W polifcie masa na przyciski jest stała.
Oczywiście może być to dodatkowo programu sterownika , trudno mi coś więcej dodaać. Jakby się znalazł ktoś odważny to trzeba by z wtyki taśmy z czterami kabelkami ( mówimy o kierownicy trójramiennej ) wypiąć połączenie z wybierakiem pin 9 i dać tam stałą masę.
Jestem w trakcie dokładana kierownicy poliftowej multifunkcyjnej z tipem - zobaczę jak będzie w moim działać ale u mnie przez przekaźnik.
Przyciski działają na zasadzie zwarcia do masy przy wciśnięciu , zmienili podłączenia w polifcie.
I tak masa do przycisków w przedlifcie jest podłączona do wybieraka pinu 9 jego wtyczki - tam masa pojawia się dopiero po wrzceniu wajhy w tryb ręczny czyli dlatego działają dopiero wtedy te przyciski na kierownicy
W polifcie masa na przyciski jest stała.
Oczywiście może być to dodatkowo programu sterownika , trudno mi coś więcej dodaać. Jakby się znalazł ktoś odważny to trzeba by z wtyki taśmy z czterami kabelkami ( mówimy o kierownicy trójramiennej ) wypiąć połączenie z wybierakiem pin 9 i dać tam stałą masę.
Jestem w trakcie dokładana kierownicy poliftowej multifunkcyjnej z tipem - zobaczę jak będzie w moim działać ale u mnie przez przekaźnik.
Sprawdzone w wersji w kierownicy 4 ramiennej z multifunkcją - masa z wybieraka idzie do pinu numer 2 w przekazniku kierownicy multifunkcyjnej, co powoduje załączenie guzików od biegów.
niestety, pomimo podlaczenia masy na stałe, skrzynia (tip) nie przyjmuje komend zmiany biegów na D. Co ciekawe skrzynia przyjmuje kodowanie na x1xxx, co znacza Tip Buttons installed (fabrycznie było x0xxx, czyli NOT instaled, pomimo fabrycznych guzikow w kierownicy) ale to i tak nic nie zmienia.
Bendzji pisał ze w multi jest tak samo
niestety, pomimo podlaczenia masy na stałe, skrzynia (tip) nie przyjmuje komend zmiany biegów na D. Co ciekawe skrzynia przyjmuje kodowanie na x1xxx, co znacza Tip Buttons installed (fabrycznie było x0xxx, czyli NOT instaled, pomimo fabrycznych guzikow w kierownicy) ale to i tak nic nie zmienia.
Bendzji pisał ze w multi jest tak samo
Tak, widac wczesniej nie brali wogole pod uwage takiej opcji. Mala szamsa na znalezienie kogos kto ogarnie przeprogramowanie softu w sterowniku. Z multitronikiem moze byc latwiej - pewnie da sie zgrac sterownik z po-lifta. tipa raczej nie znajdziecie sterownika co to ogarnie i bedzie smigal z blokadami biegow (321) zamiast trybu sportowego.
Swoja droga, kazda poliftowa skrzynia zmienia biegi z kierownicy w trybie D? Czy dopiero od ktoregos roku? Bo w prywatnym aucie jeszcze nie wsadzilem nowej kiery, a bardzo mi na zrzucaniu biegow na drivie zalezy:)
Swoja droga, kazda poliftowa skrzynia zmienia biegi z kierownicy w trybie D? Czy dopiero od ktoregos roku? Bo w prywatnym aucie jeszcze nie wsadzilem nowej kiery, a bardzo mi na zrzucaniu biegow na drivie zalezy:)
u mnie temat powraca - tymczasowo zalozona kiera 3 ramienna z guzikami tip.
auto po-lift, polowa 2002, skrzynia TIP, oczywiscie z S-ka zamiast blokad.
guziole oczywscie dzialaja ale tylko po przerzuceniu wajchy w TIP, sterownik skrzyni widzi komendy ale nie zmienia biegow w trybie D. (masa do guzikow stała)
sterwnik przedstawia sie jako 4B0 927 156 FE, skrzynia FAQ,
fabryczne kodowanie sterownika to 01002, (auto z usa wiec xxxx2 sie zgadza, jednak fabrycznie goła kierownica, a sterownik ma na sztywno x1xxx)
sterownik nie przyjmuje zadnych zmian oprocz czwartej cyfry (xxx?x)
przyjmuje w tym miejscu zakres od 0 do 3, jednak nie zmienia to reakcji na guziki TIPa w kierownicy.
(jakis czas jezdzilem na xxx1x i czuc wyraznie brak DSP w pracy skrzyni, co by potwierdzało rozpiske kodowania z ross-tech wiki, jednak nie ma tam info o 2 i 3... pojezdze troche z xxx2x i xxx3x z ciekaowsci)
tak wiec jak widac po-lift nie zawsze zmienia biegi z kierownicy w trybie D - myslę dla testu poszukac innego sterownika - ma ktos info ktore sterowniki na to pozwalaja? moze napiszcie komu dziala to sterowaniew z numerem sterownika? moze uda sie cos wskorac:)
auto po-lift, polowa 2002, skrzynia TIP, oczywiscie z S-ka zamiast blokad.
guziole oczywscie dzialaja ale tylko po przerzuceniu wajchy w TIP, sterownik skrzyni widzi komendy ale nie zmienia biegow w trybie D. (masa do guzikow stała)
sterwnik przedstawia sie jako 4B0 927 156 FE, skrzynia FAQ,
fabryczne kodowanie sterownika to 01002, (auto z usa wiec xxxx2 sie zgadza, jednak fabrycznie goła kierownica, a sterownik ma na sztywno x1xxx)
sterownik nie przyjmuje zadnych zmian oprocz czwartej cyfry (xxx?x)
przyjmuje w tym miejscu zakres od 0 do 3, jednak nie zmienia to reakcji na guziki TIPa w kierownicy.
(jakis czas jezdzilem na xxx1x i czuc wyraznie brak DSP w pracy skrzyni, co by potwierdzało rozpiske kodowania z ross-tech wiki, jednak nie ma tam info o 2 i 3... pojezdze troche z xxx2x i xxx3x z ciekaowsci)
tak wiec jak widac po-lift nie zawsze zmienia biegi z kierownicy w trybie D - myslę dla testu poszukac innego sterownika - ma ktos info ktore sterowniki na to pozwalaja? moze napiszcie komu dziala to sterowaniew z numerem sterownika? moze uda sie cos wskorac:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lip 2021, 14:23
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [ A6 C5] Kodowanie tip'a
Witam pamięta ktoś jaki jest Login do kodowania skrzyni biegów tiptronik.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7184
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: [ A6 C5] Kodowanie tip'a
żaden login niepotrzebny , ty masz skrzynie nie do przekodowania bo masz przepustnice na linkę - wtedy masz tylko same 00000 w kodowaniu , tzn jest jeszcze opcja 00010 - wtedy wyłączasz DSP ( czyli dostosowanie się skrzyni do stylu jazdy )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lip 2021, 14:23
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [ A6 C5] Kodowanie tip'a
Hmm właśnie nie mogę nic zmienić a pamiętam że kiedyś to zmieniałem i coś mi ten Login świta.
Dodano po 29 minutach 31 sekundach:
A ok racja jednak się pomyliłem to do innego sterownika używałem Loginu.
Dodano po 29 minutach 31 sekundach:
A ok racja jednak się pomyliłem to do innego sterownika używałem Loginu.