Witam, tak jak w tytule ,czy któryś z kolegów wie jak to zrobić? tj. czy są sposoby na stwierdzenie w jakim stanie jest taka skrzynia?
Jak sprawdzić luz na torsenie i przednim mechanizmie różnicowym?
Jak sprawdzić sam torsen żeby nie kupić złomu gdy jest sprzedawany osobno?
Pozdrawiam
Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Jeśli w czasie jazdy nie ma drgań/wibracji, to można przyjąć, że napędy są sprawne. Możesz też pomacać flansze od półosi, czy nie mają luzów góra-dół. Na torsenie to samo, ale tutaj ciężko sprawdzić luz bez odkręcania wału.
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Bardziej chodziło mi o skrzynie wyciągniętą z auta ale dziękuje za odpowiedz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Z wyciągniętą skrzynią może i nie sprawdzisz wibracji podczas jazdy ale śmiało możesz sprawdzić luzy na kielichach/flanszach wychodzących ze skrzyni do półosi i wału. Sprawdź wycieki przy nich - czy nie pocą się pod simeringami, poszarp się z nimi góra/dół - sprawdzisz czy występuje niewskazany tzw. luz promieniowy, który świadczy o zużytych łożyskach owych kielichów. Blokując jeden z kielichów próbuj kręcić pozostałymi sprawdzając luz na zębatkach skrzyni - minimalny/kilka stopni - wszystko OK. Niestety na wyjętej nie sprawdzisz wibracji, jak wbijają biegi/synchro i czy nie wyją łożyska/zużyte zębatki.
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
O to właśnie mi chodziło
dziękuje za odpowiedz. Tak też sprawdziłem niedawno zakupioną skrzynie, mam nadzieje ,że nie będzie wyła, napęd w koncu przestanie stukać i synchronizatory będą całe. Generalnie wymieniam olej na nowy i wszystkie uszczelniacze. Zamontuje to dam znać
Wie ktoś może czy na wyjściu na wał napędowy zawsze jest taki minimalny luz ? chodzi mi o okolo 0.8cm obrotu prawo-lewo?
Na dyfrze tylnej osi tez zwyczajny jest lekki luz prawo lewo ?
Co jeszcze mogę sprawdzić by wyeliminować stuki w napędzie?

Wie ktoś może czy na wyjściu na wał napędowy zawsze jest taki minimalny luz ? chodzi mi o okolo 0.8cm obrotu prawo-lewo?
Na dyfrze tylnej osi tez zwyczajny jest lekki luz prawo lewo ?
Co jeszcze mogę sprawdzić by wyeliminować stuki w napędzie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Takie luzy przy zablokowanych kolach to raczej norma jesli chodzi o luzy. Zebatki nie sa pasowane na sztywno stad sie to buerze.