Witam, tak jak w tytule ,czy któryś z kolegów wie jak to zrobić? tj. czy są sposoby na stwierdzenie w jakim stanie jest taka skrzynia?
Jak sprawdzić luz na torsenie i przednim mechanizmie różnicowym?
Jak sprawdzić sam torsen żeby nie kupić złomu gdy jest sprzedawany osobno?
Pozdrawiam
			
			
									
									
						Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
- CapitanA6bryka
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 55
 - Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
 - Imię: Kris
 - Rocznik: 2012
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
- 
				
				mat1324
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 15143
 - Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
 - Imię: Mateusz
 - Rocznik: 2011
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 CDYA 239KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Nowy Tomyśl
 - Kontakt:
 
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Jeśli w czasie jazdy nie ma drgań/wibracji, to można przyjąć, że napędy są sprawne. Możesz też pomacać flansze od półosi, czy nie mają luzów góra-dół. Na torsenie to samo, ale tutaj ciężko sprawdzić luz bez odkręcania wału.
			
			
									
									
						- CapitanA6bryka
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 55
 - Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
 - Imię: Kris
 - Rocznik: 2012
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Bardziej chodziło mi o skrzynie wyciągniętą z auta ale dziękuje za odpowiedz
			
			
									
									
						- 
				
				Lukasz007
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 225
 - Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
 - Imię: Łukasz
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Łukow/Wawa
 
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Z wyciągniętą skrzynią może i nie sprawdzisz wibracji podczas jazdy ale śmiało możesz sprawdzić luzy na kielichach/flanszach wychodzących ze skrzyni do półosi i wału. Sprawdź wycieki przy nich - czy nie pocą się pod simeringami, poszarp się z nimi góra/dół - sprawdzisz czy występuje niewskazany tzw. luz promieniowy, który świadczy o zużytych łożyskach owych kielichów. Blokując jeden z kielichów próbuj kręcić pozostałymi sprawdzając luz na zębatkach skrzyni - minimalny/kilka stopni - wszystko OK. Niestety na wyjętej nie sprawdzisz wibracji, jak wbijają biegi/synchro i czy nie wyją łożyska/zużyte zębatki.
			
			
									
									
						- CapitanA6bryka
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 55
 - Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
 - Imię: Kris
 - Rocznik: 2012
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
O to właśnie mi chodziło 
 dziękuje za odpowiedz. Tak też sprawdziłem niedawno zakupioną skrzynie, mam nadzieje ,że nie będzie wyła, napęd w koncu przestanie stukać i synchronizatory będą całe. Generalnie wymieniam olej na nowy i wszystkie uszczelniacze. Zamontuje to dam znać
Wie ktoś może czy na wyjściu na wał napędowy zawsze jest taki minimalny luz ? chodzi mi o okolo 0.8cm obrotu prawo-lewo?
Na dyfrze tylnej osi tez zwyczajny jest lekki luz prawo lewo ?
Co jeszcze mogę sprawdzić by wyeliminować stuki w napędzie?
			
			
									
									
						Wie ktoś może czy na wyjściu na wał napędowy zawsze jest taki minimalny luz ? chodzi mi o okolo 0.8cm obrotu prawo-lewo?
Na dyfrze tylnej osi tez zwyczajny jest lekki luz prawo lewo ?
Co jeszcze mogę sprawdzić by wyeliminować stuki w napędzie?
- 
				
				Lukasz007
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 225
 - Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
 - Imię: Łukasz
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Łukow/Wawa
 
Re: Jak sprawdzić nową skrzynie quattro lub sam torsen przed zakupem
Takie luzy przy zablokowanych kolach to raczej norma jesli chodzi o luzy. Zebatki nie sa pasowane na sztywno stad sie to buerze.
			
			
									
									
						
							







