Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.5]cos nie tak ze szkrzynia w A6

Układ napędowy i skrzynie biegów
paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 02 maja 2008, 13:42

hmm to nie jestem sam ;-) ale to i tak troche niepokojace :-( ja czy jade powolutku czy szybko na jedno wychodzi i tez nie ma roznicy czy jest zimny czy cieply. ale coz narazie mozna powiedziec ze jest ok i nie bede chyba dawal skrzyni do mechana dopoki nie ma powazniejszych objawow. dzieki mikita2003, Robert, za kilka slow otuchy :lol:

3majcie sie razwm z waszymi autkami ;-)
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 05 maja 2008, 08:04

Paweł pisze:hmm to nie jestem sam ;-) ale to i tak troche niepokojace :-( ja czy jade powolutku czy szybko na jedno wychodzi i tez nie ma roznicy czy jest zimny czy cieply. ale coz narazie mozna powiedziec ze jest ok i nie bede chyba dawal skrzyni do mechana dopoki nie ma powazniejszych objawow. dzieki mikita2003, Robert, za kilka slow otuchy :lol:

3majcie sie razwm z waszymi autkami ;-)
Możesz to zbagatelizować, ale zadzwonić do Sserwis zawsze możesz i wypytać czy to normalne. Ja bym tak zrobił.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 05 maja 2008, 10:38

W servisie to na bank zaproszą cię na wizytę bo oni muszą sprawdzić i zarobić ;-)

marcinpoznan74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 22 maja 2008, 19:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinpoznan74 » 23 maja 2008, 14:37

W trzech jakimi jeździłem, ten sam efekt.
3 bieg ma jakby podbieg.
Byłem na serwisie, skrzynia była sprawdzana, i poprostu tak jest.
Drążyłem temat już wcześniej, ale narazie go odpuściłem do wymiany oleju
Wtedy dam skrzynię do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 16 wrz 2008, 08:34

witam

u mnie jest to samo wiec chyba A6 tiptronic tak ma na 3 biegu jak by 2 biegi - półbiegi.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 16 wrz 2008, 14:17

siemano,u mnie jest identycznie,włączając tip na sekwencję jadąc na 2 lub 3 jest to widoczne jak na dłoni (obroty spadają),auto ma jakby nadbieg czy pół bieg,nie wiem,może nie wszystkie tak mają,ale to nie przeszkadza,może mniej ropuchy wtedy siorbie...?pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 16 wrz 2008, 21:52

Ludzie kochani. Skrzynia tiptronic chodzi na pięciu biegach. pierwszy i drugi chodzi na sprzegle hydrokinetycznym. trzeci, czwarty i piaty chodzi na sprzegle ciernym aby mieć mniejsze zużycie paliwa. jeżeli po przełączeniu na trzeci bieg sprzegło nie załącza na sztywno to nakprawdopodobniej macie poślizg sprzęgła ciernego które jest wmontowane w sprzęgle hydrokinetycznym. musicie wiedzieć, że trzeci i natępne biegi powinny chodzić na sprzęgle ciernym. sprzęgło hydrokinetyczne działa tyko w mimencie przełączania biegu. ja miałem to samo ale wymieniłem trzy razy olej w skrzyni i po kilku tysiącach przebiegu wróciło wszystko do normy, chociaż jak bardzo delikatnie przyspieszam to dalej występuje poślizg na trzecim biegu. Taki poślizg wystepuje też często na piątym biegu. U mnie było tak, że jak skrzynia nie była zbyt mocno katowana to chodziłą na sztywno, ale kilka przegonień na autostradzie do dwustu na godzinę i zaczynała się ślizgać- tzn chodzić na hydrokinetycznym. Jeździłem po warsztatach i sewisach, mając wrażenie, że walą mnie po rogach wymieniłem sam olej i pomału wszyustko zaczęło wracać do normy. nadmienię tylko że warsztaty i sewisy wymyślały testy, przeglądy i diagnostyki oraz wymiany sprzęgła hydrokinetycznego w przedziale 1.800 do 6.000 zł neto. Pozdrawiam, życząc zdrowego rozsądku.

Awatar użytkownika
aro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2008, 22:01
Lokalizacja: krakow, reading

Post autor: aro » 18 wrz 2008, 15:54

nie zapominajcie ze sa dwa rodzaje tipa z polbiegami i bez.

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 17 lis 2008, 12:54

Witam wszystkich!
U mnie był dokładnie taki sam objaw. Przy ruszaniu daje gaz, obroty rosna do 2000 obr/min i dopiero zaczyna ciągnać. Potem kojene biegi aż do 3 ciągną na "półsprzęgle" i dopiero jak odejme gaz to zapina na sztywno. Do tego czasem pojawiały się dziwne wibracje.
Wkurzało mnie to więc oddałem autko do skrzyniarza. Diagnoza - sprzęgło hydrokinetyczne w stanie rozkładu... mieli juz własne bebechy i sypie trocinami do skrzyni przez co nie dość że się slizga to jeszcze pył z niego zapycha kanały i zawory w skrzyni zaburzając rokład ciśnień. Wymontowanie/zamontowanie skrzyni, wymiana uszczelnień, wymiana sprzęgła hydrokinetycznego (potocznie skrzynki :-) do tego płyn = 3400 zł
Koło piątku, jak odbiore tą moja strychnine z warsztatu będę znał efekt tych zabiegów.

Pozdro

ps. Półbiegi w TipTroniku...? :-) To nie ciężarówka... :-)
Sleepknot

ArturJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 21 gru 2008, 12:52
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: ArturJ » 31 sty 2009, 21:53

Sleepknot pisze:Witam wszystkich!
U mnie był dokładnie taki sam objaw. Przy ruszaniu daje gaz, obroty rosna do 2000 obr/min i dopiero zaczyna ciągnać. Potem kojene biegi aż do 3 ciągną na "półsprzęgle" i dopiero jak odejme gaz to zapina na sztywno. Do tego czasem pojawiały się dziwne wibracje.
Wkurzało mnie to więc oddałem autko do skrzyniarza. Diagnoza - sprzęgło hydrokinetyczne w stanie rozkładu... mieli juz własne bebechy i sypie trocinami do skrzyni przez co nie dość że się slizga to jeszcze pył z niego zapycha kanały i zawory w skrzyni zaburzając rokład ciśnień. Wymontowanie/zamontowanie skrzyni, wymiana uszczelnień, wymiana sprzęgła hydrokinetycznego (potocznie skrzynki :-) do tego płyn = 3400 zł
Koło piątku, jak odbiore tą moja strychnine z warsztatu będę znał efekt tych zabiegów.

Pozdro

ps. Półbiegi w TipTroniku...? :-) To nie ciężarówka... :-)
i?

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 24 cze 2013, 22:42

Sleepknot pisze: Koło piątku, jak odbiore tą moja strychnine z warsztatu będę znał efekt tych zabiegów.
:-)
I jak sie spisuje skrzynia od tamtego piatku? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja