Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] ÂŚlizgający się tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 27 paź 2011, 21:51

W sprawie ślizgania się sprzęgła i przełączania na 2 razy zamieściłem kiedyś filmiki
a6-c5-25-tdi-tiptronic-zmiana-biegu-z-2 ... t20190.htm
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 28 paź 2011, 09:12

SCORPI pisze:W sprawie ślizgania się sprzęgła i przełączania na 2 razy zamieściłem kiedyś filmiki
a6-c5-25-tdi-tiptronic-zmiana-biegu-z-2 ... t20190.htm
to napisz jeszcze jak się temat u Ciebie zakończył

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 28 paź 2011, 10:44

Wyczyściłem przepływomierz specjalnym środkiem z allegro do czyszczenia przepływomierzy, i czekam do zimy i zobaczymy czy będzie się ślizgać. Aktualnie poprawnie zmienia biegi tak jak w ostatnim linku.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
a_b_i_t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 paź 2011, 21:30
Lokalizacja: warszawa

Post autor: a_b_i_t » 29 paź 2011, 16:44

Cześć koledzy ja mam podobny problem i nawet opisałem go (-a6-c5-sarpanie-przy-zmianie-biegow-vt39695.htm#438264) na naszym forum ale nikt nie odpowiedział. Proszę pomóżcie.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 29 paź 2011, 17:09

Wiesz no jak nie wiesz czy olej był zmieniany to jest podstawa przede wszystkim. Ja opisywałem swój problem ze względu na to że olej miałem zmieniany przez poprzednika i błędów vag nie pokazuje a mimo wszystko czasami szarpnie przy zmianie biegów. Oraz mam wyższe obroty na każdym biegu zanim samochód załapie chodź trochę ciepła.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
a_b_i_t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 paź 2011, 21:30
Lokalizacja: warszawa

Post autor: a_b_i_t » 29 paź 2011, 17:32

Faktycznie nie wiem czy był wymieniany olej w skrzyni i od tego zacząłem. Wybrałem się do ASO gdyż nie miałem zielonego pojęcia jaki typ skrzyni bo wszyscy piszą ze mają tiptronika 5 biegowego a ja mam 6, no i dobra dowiedziałem się w ASO po vin ze to jest tiptronic na dodatek powiedzieli mi ze nie wymienia się filtra w skrzyni bo to wiąże się z rozebraniem jej czy to możliwe? Czyli szanowni koledzy powinienem zacząć od wymiany oleju czy uzupełnienia i jak mam to zrobić pewnie jest jakaś procedura na to, bo kiedyś słyszałem ze robi się to w nastepujacy sposób: oczywiście spuszczamy olej i następnie zalewamy aż będzie się przelewać potem uruchamiamy auto i lecimy po wszystkich biegach D,R,1,2.. i uzupełniam olej na pracującym silniku czy inaczej?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 29 paź 2011, 20:17

Bzdurą ASO jest odpowiedź że oleju się nie wymienia. Nie chcąc powtarzać każdemu po kolei jak to się robi polecam przeczytać na forum jest zbiór wiedzy o skrzyni tip a jeżeli nie masz o tym pojęcia zleć to dla zakładu zajmującego się ASB w twojej okolicy. Filtr będzie widoczny po zdjęciu miski olejowej skrzyni biegów. I po to ten filtr jest w środku żeby przy okazji wyczyścić magnesy i zmienić oring i olej.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 29 paź 2011, 21:39

a_b_i_t pisze:Wybrałem się do ASO gdyż nie miałem zielonego pojęcia jaki typ skrzyni bo wszyscy piszą ze mają tiptronika 5 biegowego a ja mam 6, no i dobra dowiedziałem się w ASO po vin ze to jest tiptronic na dodatek powiedzieli mi ze nie wymienia się filtra w skrzyni bo to wiąże się z rozebraniem jej czy to możliwe?
Jeżeli przełączysz na tryb manualny i wyświetla 6 biegów tzn.że masz skrzynię Multitronic (tzw. skrzynia bezstopniowa).
Jeżeli ktoś chciałby się cieszyć bezawaryjną eksploatacją tej skrzyni to powinien pierwszy raz wymienić olej z filtrem przy 60K km od nowości.
Kolejne wymiany oleju co 30K km, wymiana filtra co druga wymiana -czyli co 60K km.
Podobno filtr jest tam gdzieś głęboko i to nie takie proste jak w Tiptronic'u...

Awatar użytkownika
a_b_i_t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 paź 2011, 21:30
Lokalizacja: warszawa

Post autor: a_b_i_t » 30 paź 2011, 19:54

M0NEER pisze:Jeżeli przełączysz na tryb manualny i wyświetla 6 biegów tzn.że masz skrzynię Multitronic (tzw. skrzynia bezstopniowa).
Jeżeli ktoś chciałby się cieszyć bezawaryjną eksploatacją tej skrzyni to powinien pierwszy raz wymienić olej z filtrem przy 60K km od nowości.
Kolejne wymiany oleju co 30K km, wymiana filtra co druga wymiana -czyli co 60K km.
Podobno filtr jest tam gdzieś głęboko i to nie takie proste jak w Tiptronic'u...
Czyli mam rozumieć że Aso okłamało mnie mówiąc mi sprawdzając VIN ze mam skrzynie typu Tiptronic a nie Multitronic.
Druga sprawa to wiec co mam zrobić z moim problemem? wymieniem olej czy porostu sprawdzić jego stan i ewentualnie uzupełnić i czy zrobić to samemu czy tez zlecić to specjaliście i gdzie polecacie to zrobić w warszawie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 lis 2011, 21:03

M0NEER pisze:Jeżeli przełączysz na tryb manualny i wyświetla 6 biegów tzn.że masz skrzynię Multitronic (tzw. skrzynia bezstopniowa).
Jeżeli ktoś chciałby się cieszyć bezawaryjną eksploatacją tej skrzyni to powinien pierwszy raz wymienić olej z filtrem przy 60K km od nowości.
W przypadku multitronika nic nie daje gwarancji na cieszenie się bezawaryjnością.

Wystarczy tylko obejrzeć jak ta skrzynia jest zbudowana. Metalowy łańcuch pracujacy na metalowych stożkach. Owszem jak jest to nowe to idzie plynnie ale w końcu się zużywa. To jest nieuchronne.
I Panowie w multi nie ma biegów jako takich. Jest przełączanie pomiedzy 6 programami pracy, a to ciągle ten sam lańcuch zasuwa po tych samych stożkach, tyle że w innym ich miejscu. Jak trafia na wyzłobienia powierzchni stożka to idzie to nierówno.

No ale koniec offtopa, temat jest o tiptroniku <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja