[A6 C5] ÂŚlizgający się tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
to napisz jeszcze jak się temat u Ciebie zakończyłSCORPI pisze:W sprawie ślizgania się sprzęgła i przełączania na 2 razy zamieściłem kiedyś filmiki
a6-c5-25-tdi-tiptronic-zmiana-biegu-z-2 ... t20190.htm
Cześć koledzy ja mam podobny problem i nawet opisałem go (-a6-c5-sarpanie-przy-zmianie-biegow-vt39695.htm#438264) na naszym forum ale nikt nie odpowiedział. Proszę pomóżcie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Wiesz no jak nie wiesz czy olej był zmieniany to jest podstawa przede wszystkim. Ja opisywałem swój problem ze względu na to że olej miałem zmieniany przez poprzednika i błędów vag nie pokazuje a mimo wszystko czasami szarpnie przy zmianie biegów. Oraz mam wyższe obroty na każdym biegu zanim samochód załapie chodź trochę ciepła.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Faktycznie nie wiem czy był wymieniany olej w skrzyni i od tego zacząłem. Wybrałem się do ASO gdyż nie miałem zielonego pojęcia jaki typ skrzyni bo wszyscy piszą ze mają tiptronika 5 biegowego a ja mam 6, no i dobra dowiedziałem się w ASO po vin ze to jest tiptronic na dodatek powiedzieli mi ze nie wymienia się filtra w skrzyni bo to wiąże się z rozebraniem jej czy to możliwe? Czyli szanowni koledzy powinienem zacząć od wymiany oleju czy uzupełnienia i jak mam to zrobić pewnie jest jakaś procedura na to, bo kiedyś słyszałem ze robi się to w nastepujacy sposób: oczywiście spuszczamy olej i następnie zalewamy aż będzie się przelewać potem uruchamiamy auto i lecimy po wszystkich biegach D,R,1,2.. i uzupełniam olej na pracującym silniku czy inaczej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Bzdurą ASO jest odpowiedź że oleju się nie wymienia. Nie chcąc powtarzać każdemu po kolei jak to się robi polecam przeczytać na forum jest zbiór wiedzy o skrzyni tip a jeżeli nie masz o tym pojęcia zleć to dla zakładu zajmującego się ASB w twojej okolicy. Filtr będzie widoczny po zdjęciu miski olejowej skrzyni biegów. I po to ten filtr jest w środku żeby przy okazji wyczyścić magnesy i zmienić oring i olej.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Jeżeli przełączysz na tryb manualny i wyświetla 6 biegów tzn.że masz skrzynię Multitronic (tzw. skrzynia bezstopniowa).a_b_i_t pisze:Wybrałem się do ASO gdyż nie miałem zielonego pojęcia jaki typ skrzyni bo wszyscy piszą ze mają tiptronika 5 biegowego a ja mam 6, no i dobra dowiedziałem się w ASO po vin ze to jest tiptronic na dodatek powiedzieli mi ze nie wymienia się filtra w skrzyni bo to wiąże się z rozebraniem jej czy to możliwe?
Jeżeli ktoś chciałby się cieszyć bezawaryjną eksploatacją tej skrzyni to powinien pierwszy raz wymienić olej z filtrem przy 60K km od nowości.
Kolejne wymiany oleju co 30K km, wymiana filtra co druga wymiana -czyli co 60K km.
Podobno filtr jest tam gdzieś głęboko i to nie takie proste jak w Tiptronic'u...
Czyli mam rozumieć że Aso okłamało mnie mówiąc mi sprawdzając VIN ze mam skrzynie typu Tiptronic a nie Multitronic.M0NEER pisze:Jeżeli przełączysz na tryb manualny i wyświetla 6 biegów tzn.że masz skrzynię Multitronic (tzw. skrzynia bezstopniowa).
Jeżeli ktoś chciałby się cieszyć bezawaryjną eksploatacją tej skrzyni to powinien pierwszy raz wymienić olej z filtrem przy 60K km od nowości.
Kolejne wymiany oleju co 30K km, wymiana filtra co druga wymiana -czyli co 60K km.
Podobno filtr jest tam gdzieś głęboko i to nie takie proste jak w Tiptronic'u...
Druga sprawa to wiec co mam zrobić z moim problemem? wymieniem olej czy porostu sprawdzić jego stan i ewentualnie uzupełnić i czy zrobić to samemu czy tez zlecić to specjaliście i gdzie polecacie to zrobić w warszawie
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
W przypadku multitronika nic nie daje gwarancji na cieszenie się bezawaryjnością.M0NEER pisze:Jeżeli przełączysz na tryb manualny i wyświetla 6 biegów tzn.że masz skrzynię Multitronic (tzw. skrzynia bezstopniowa).
Jeżeli ktoś chciałby się cieszyć bezawaryjną eksploatacją tej skrzyni to powinien pierwszy raz wymienić olej z filtrem przy 60K km od nowości.
Wystarczy tylko obejrzeć jak ta skrzynia jest zbudowana. Metalowy łańcuch pracujacy na metalowych stożkach. Owszem jak jest to nowe to idzie plynnie ale w końcu się zużywa. To jest nieuchronne.
I Panowie w multi nie ma biegów jako takich. Jest przełączanie pomiedzy 6 programami pracy, a to ciągle ten sam lańcuch zasuwa po tych samych stożkach, tyle że w innym ich miejscu. Jak trafia na wyzłobienia powierzchni stożka to idzie to nierówno.
No ale koniec offtopa, temat jest o tiptroniku

Części samochodowe online - Motostacja pl