Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C5 Sprzęgło Luk czy Sachs

Układ napędowy i skrzynie biegów
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2017, 19:38

Nawet jak padnie Ci dwumasa za rok, czy dwa, to jesteś w plecy tylko 600 zł, co daje miesięczny koszt rzędu 25 zł (600 zł / 24 miesiące). Za dwa lata możesz już sprzedać auto i kupić sobie nowe, a wtedy będziesz stratny już 1200 zł, ponieważ zamiast wydać tylko 600 zł wydałeś 1800 zł i zrobiłeś komuś prezent :p. Jeśli masz zamiar pojeździć trochę dłużej, to wtedy można rozważyć wymianę kompletu, ale wszystko zależy ile kilometrów robisz w ciągu roku, ponieważ jeśli nie przekraczasz 15 tysięcy km, to za 5 lat będzie to tylko 75 tysięcy, a tyle sprzęgło spokojnie wytrzyma. Trzeba tylko się zastanowić czy obecna dwumasa też tyle wytrzyma <mysli>. Przykładowo swoim autem robię rocznie ok. 70 tysięcy km i wtedy na pewno wymieniłbym komplet, ponieważ wolałbym za rok znów nie robić tego ponownie, gdyż robota w obu przypadkach jest prawie taka sama.

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 22 wrz 2017, 20:08

Robię około 12-13 tyś. rocznie, mam plan właśnie pojeździć dwa lub trzy lata i zmienić na coś innego, czyli kwestia dobrej oceny dwumasy <mysli>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2017, 22:10

Jeśli dwumasa według mechanika wytrzyma jeszcze z 40 tysięcy km, czyli w Twoim przypadku ok. 3 lata, to według mnie nie warto montować nowej, ponieważ wydasz 1800 zł zamiat 600 zł. Gdyby jednak dwumasa zaczęła padać po dwóch latach, to przyspieszysz sprzedaż auta, aby nie było jeszcze czuć za mocno drgań. Gdy ktoś jeździ non stop tym samym autem, to szybko wyczuje, że coś się dzieje, a obcy już nie <luzik> . Podczas sprzedaży nikt nie odda Ci różnicy, którą wydałeś montując zestaw sprzęgła z nową dwumasą <uoee> .

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 22 wrz 2017, 22:21

Właśnie o tym myślę, bo to nie jest już nowy samochód, ale nie jest też jakimś wybitym autem, bo był zadbany. Ale ta dwumasa to mnie przeraża :) A gdy wymienię sprzęgło, a dwumas padnie np. po roku to mogę sam dwumas wymienić czy już komplet?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2017, 22:34

Wtedy już raczej komplet, ponieważ zużyte sprzęgło szybciej wykończy dwumasę. Przy wymianie tarcz hamulcowych należy też wymienić klocki :).

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 22 wrz 2017, 23:34

Znów celnie <okok> czuli kwestia szczęścia, jak to koło będzie wyglądało, a masz może numery sprzęgła jakie by pasowało? Poduszki dopasowałeś mi idealnie :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2017, 02:19

Cieszę się, że części pasowały :].

Zestaw sprzęgła (228 mm) do Twojego auta:
1) tarcza sprzęgła: 028 141 035 M,
2) docisk sprzęgła: 028 141 117 &#187; 06B 141 117 B &#187; 06B 141 117 D,
3) łożysko oporowe: 01E 141 165 B &#187; 01E 141 165 &#187; 012 141 165 E &#187; 0B1 141 165 &#187; 01E 141 165 D,
4) łożysko prowadzące sprzęgła (niekoniecznie :) ): 056 105 313 C &#8594; SACHS 1863 869 001.

Pierwsze trzy pozycje oczywiście lepiej kupić w zestawie, np. SACHS 3000 815 001. Drugie łożysko znajduje się między wałem korbowym a kołem dwumasowym, więc nie musisz koniecznie je zmieniać.

[ Dodano: 2017-09-23, 02:19 ]
W razie czego koło dwumasowe ma numer 028 105 266 A &#8594; SACHS 2294 000 453.

Defetysta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2014, 20:30
Lokalizacja: Międzyrzec Podl.

Post autor: Defetysta » 01 gru 2017, 20:04

Witajcie, odpowie mi ktoś na pytanie czy to prawda, że bywają tarcze sprzęgła/dociski twardsze i miększe, które to odpowiadają później za to, że sprzęgło wciskamy ciężej albo lżej? Podobno w niektórych Vkach sprzęgło chodzi cięzko a w innych już normalnie lekko. Zastanawiam się czy po zmianie zacznie pracować lżej, bo podobno niektórzy pisali że cięższe wciskanie pomimo wymiany sprzęgła i dwumasy nie ustępuje <mysli>

husa66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 01 lis 2017, 12:51
Lokalizacja: Świerzawa

Post autor: husa66 » 29 gru 2017, 16:30

ja przymierzam sie do wymiany. zakupiłem juz zestaw sachsa, dam znać jak założę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl