A6 C5 Sprzęgło Luk czy Sachs
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nawet jak padnie Ci dwumasa za rok, czy dwa, to jesteś w plecy tylko 600 zł, co daje miesięczny koszt rzędu 25 zł (600 zł / 24 miesiące). Za dwa lata możesz już sprzedać auto i kupić sobie nowe, a wtedy będziesz stratny już 1200 zł, ponieważ zamiast wydać tylko 600 zł wydałeś 1800 zł i zrobiłeś komuś prezent
. Jeśli masz zamiar pojeździć trochę dłużej, to wtedy można rozważyć wymianę kompletu, ale wszystko zależy ile kilometrów robisz w ciągu roku, ponieważ jeśli nie przekraczasz 15 tysięcy km, to za 5 lat będzie to tylko 75 tysięcy, a tyle sprzęgło spokojnie wytrzyma. Trzeba tylko się zastanowić czy obecna dwumasa też tyle wytrzyma
. Przykładowo swoim autem robię rocznie ok. 70 tysięcy km i wtedy na pewno wymieniłbym komplet, ponieważ wolałbym za rok znów nie robić tego ponownie, gdyż robota w obu przypadkach jest prawie taka sama.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli dwumasa według mechanika wytrzyma jeszcze z 40 tysięcy km, czyli w Twoim przypadku ok. 3 lata, to według mnie nie warto montować nowej, ponieważ wydasz 1800 zł zamiat 600 zł. Gdyby jednak dwumasa zaczęła padać po dwóch latach, to przyspieszysz sprzedaż auta, aby nie było jeszcze czuć za mocno drgań. Gdy ktoś jeździ non stop tym samym autem, to szybko wyczuje, że coś się dzieje, a obcy już nie
. Podczas sprzedaży nikt nie odda Ci różnicy, którą wydałeś montując zestaw sprzęgła z nową dwumasą
.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Cieszę się, że części pasowały
.
Zestaw sprzęgła (228 mm) do Twojego auta:
1) tarcza sprzęgła: 028 141 035 M,
2) docisk sprzęgła: 028 141 117 » 06B 141 117 B » 06B 141 117 D,
3) łożysko oporowe: 01E 141 165 B » 01E 141 165 » 012 141 165 E » 0B1 141 165 » 01E 141 165 D,
4) łożysko prowadzące sprzęgła (niekoniecznie
): 056 105 313 C → SACHS 1863 869 001.
Pierwsze trzy pozycje oczywiście lepiej kupić w zestawie, np. SACHS 3000 815 001. Drugie łożysko znajduje się między wałem korbowym a kołem dwumasowym, więc nie musisz koniecznie je zmieniać.
[ Dodano: 2017-09-23, 02:19 ]
W razie czego koło dwumasowe ma numer 028 105 266 A → SACHS 2294 000 453.
Zestaw sprzęgła (228 mm) do Twojego auta:
1) tarcza sprzęgła: 028 141 035 M,
2) docisk sprzęgła: 028 141 117 » 06B 141 117 B » 06B 141 117 D,
3) łożysko oporowe: 01E 141 165 B » 01E 141 165 » 012 141 165 E » 0B1 141 165 » 01E 141 165 D,
4) łożysko prowadzące sprzęgła (niekoniecznie
Pierwsze trzy pozycje oczywiście lepiej kupić w zestawie, np. SACHS 3000 815 001. Drugie łożysko znajduje się między wałem korbowym a kołem dwumasowym, więc nie musisz koniecznie je zmieniać.
[ Dodano: 2017-09-23, 02:19 ]
W razie czego koło dwumasowe ma numer 028 105 266 A → SACHS 2294 000 453.
-
Defetysta
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 8
- Rejestracja: 13 maja 2014, 20:30
- Lokalizacja: Międzyrzec Podl.
Witajcie, odpowie mi ktoś na pytanie czy to prawda, że bywają tarcze sprzęgła/dociski twardsze i miększe, które to odpowiadają później za to, że sprzęgło wciskamy ciężej albo lżej? Podobno w niektórych Vkach sprzęgło chodzi cięzko a w innych już normalnie lekko. Zastanawiam się czy po zmianie zacznie pracować lżej, bo podobno niektórzy pisali że cięższe wciskanie pomimo wymiany sprzęgła i dwumasy nie ustępuje 









