Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2.5TDI Avant 150 KM Tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
oski1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:24
Lokalizacja: Tczew

[A6 2.5TDI Avant 150 KM Tiptronic

Post autor: oski1984 » 05 wrz 2010, 01:17

W czasie ostatnich ulew przytrafiła mi się przygoda, że zgasł mi samochód 2 razy(skrzynia automatyczna) :-? oraz trzymał wyższe obroty niż zwykle. Jednakże następnego dnia wszystko było ok. Dwa dni później znowu mi zgasł podczas ruszania-dalsza jazda ok, więc po powrocie podłączyłem VAG-a i tylko błąd -przepływomierz masowy powietrza G70 nieprawidłowy sygnał. Skasowałem jada próbna i nic, ale i tak wymieniłem filtr powietrza. Dziś jadąc do pracy było na początku wszystko ok dopóki nie zaczął intensywnie padać deszcz. Początkowo zaczęło się od wyższych obrotów o jakieś 200, natomiast po ok 20 km trzymał obroty pomiędzy 3000-4000 po około 2 km zatrzymałem się aby nie zagrzać silnika. No i niestety nie ruszyłem pod samochodem pojawiła się plama oleju ze skrzyni :cry: Bez lawety ani rusz. Czy ktoś może mi pomóc co może być tego przyczyną- czy tylko przepływomierz i od wysokich obrotów jakaś uszczelka niewytrzymała :?:
W chwili obecnej jestem po uzupełnieniu oleju w skrzyni i weszło mi 2 litry, jednakże problem jest jak w temacie. Choć spróbowałem dodać gazu i to przy obrotach około 2,5 tyś ciężko rusza jednakże dalej nie próbowałem. Sprawdzałem ponadto spód i brak wycieku. Usłyszałem też o możliwości zapowietrzenia układu czy to możliwe :?:
Ten lans jest zarezerwowany :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 08 wrz 2010, 17:35

oski1984, Nawiązałeś do ulew i deszczu... masz plastikową osonę pod silnikiem? Jeśli tak, moim zdaniem można wykluczyć kwestę zalania przewodów bo tak woda nie powinna się dostawać do komory silnika.

Wyciek oleju to już poważna i inna sprawa... bo nie wiem jak to ma się do obrotów silnika.

Ja bym zrobił taki eksperyment, żeby stwierdzić czy to od silnika, czy od skrzyni: jak podskoczą i zablokują się obroty podczas jazdy to wrzuć na N -jeśli się utrzymają to problem dotyczy silnika, jeśli spadną coś jest z elektroniką skrzyni.
Jak to zrobicz możesz znowu wrzucić na D (bez hamulca) i odczekaj 3 sek. zanim dodasz gazu aż bieg załapie.
Dodam, że jeżeli będziesz w takiej kryzysowej sytuacji to lepiej mimo wszystko wrzucić na N i się zatrzymać, niż mieć na D i "walczyć".
(ktoś może powiedzieć, że nie wolno wrzucać na N podczas jazdy, ale ja osobiście mam inne zdanie)
-ja bym tak zrobił, ale nie namawiam, żeby nie było, hehe ;-)

oski1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:24
Lokalizacja: Tczew

Post autor: oski1984 » 09 wrz 2010, 00:27

Jak na razie to już nie sprawdzę. Diagnoza mechanika to taka, że dostała się woda do jakiegoś układu od sterowania skrzyni której nikt osobno nie sprzedaje. Zakupiłem już drugą skrzynię z przebiegiem 160 tyś km zobaczymy :shock:
Ten lans jest zarezerwowany :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 09 wrz 2010, 09:22

oski1984, 3mam kciuki i mam nadzieję, że będziesz miał problem z głowy <ok>

nr sterownika skrzyni do Twojego tiptronic'a to 4b0 927 156 DK -te ost. dwie literki określają do jakiej skrzyni na podstawie silnika auta, u Ciebie przypuszczam właśnie DK.

Twój mechanik żyje w epoce jeszcze zanim "odkryto" Allegro :lol: Luknij sobie tutaj wyniki Allegro, ale akurat teraz nie ma wystawionego sterownika DK.

oski1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:24
Lokalizacja: Tczew

Post autor: oski1984 » 19 wrz 2010, 06:31

Po wstawieniu skrzyni pojawiał się błąd: brak sygnały prędkości wejściowej czujnik G182 co skutkowało przełączeniem sie w tryb awaryjny. Udało się sprawę załatwić wystarczyło podpiąć orginalny komputer od tej skrzyni ;-)
Ten lans jest zarezerwowany :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 20 wrz 2010, 08:20

Dobrze, że już po kłopocie.
Rozumiem, że teraz masz "nową" skrzynię i stary komputer skrzyni i wszystko jest OK.

oski1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:24
Lokalizacja: Tczew

Post autor: oski1984 » 20 wrz 2010, 20:41

Tak jest jak pisałem wcześniej wszystko dział już poprawnie: nowa skrzynia razem z komputerem który był przyporządkowany do niej z taśmy. Pewnie stary komp dało by sie zaprogramować ale nie było potrzeby w zabawę skoro ten dostałem za free <piwo>
Ten lans jest zarezerwowany :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja