Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ MANUAL] 1.8T AEB Szarpie przy puszczeniu pedału gazu

Układ napędowy i skrzynie biegów
areva2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2013, 17:26
Lokalizacja: Siedlce

[ MANUAL] 1.8T AEB Szarpie przy puszczeniu pedału gazu

Post autor: areva2008 » 16 sie 2013, 19:54

Witam serdecznie
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z którym nie mogę sobie dać rady , a mianowicie z szarpaniem przy puszczeniu pedału gazu .
Przeczytałem chyba wszystkie fora z tym związane , byłem z tym problemem u 2 mechaników jeden powalczył z tym wymieniając kompletne sprzęgło (było do wymiany), dwumasę (miała spory luz , wszystko nowe LUKa), wszystkie poduszki pod skrzynią i silnikiem (wyglądały na dobre) oraz odbój w zderzaku , sparciałe przewody podciśnieniowe , a drugi powiedział że sobie coś ubzdurałem bo nie chciało mu się przejechać wiekszą prędkością .
Wymieniając sprzęgło i dwumasę pozbyłem sie delikatnego szarpania przy ruszaniu i np.jadąc 100 km/h dodając lub puszczając gaz samochód zamyślał się na sekundę poczym ciągnął.
Natomiast pozostało denerwujące szarpanie przy puszczeniu i dodaniu gazu (było od samego początku kupna) które zaczyna sie uwidaczniac od 2 biegu a na 5 najbardziej odczuwalne .Jest to podwójne szarpnięcie lub może drugie to tak jak by chamowanie (drugie szarpnięcie w różnych odstępach czasu w zależności od biegu im wyższy bieg tym krótszy czas do drugiego szarpnięcia ), np jadąc na 3 puszczam gaz najpierw szarpnie a po ok.pół sek drugi raz , jadąc na 5 biegu 120 km/h puszczam gaz najpierw szarpnie i po ułamku sekundy drugi raz .
Dodam iż niema żadnego metalicznego stukania , puszczając delikatnie gaz wszystko jest OK , najgorzej przy gwałtownym puszczeniu gazu .Samochód ma przejechane orginalnie 200 tys
Proszę o pomoc

[ Dodano: 2013-08-16, 20:05 ]
zapomniałem dodać iż jest to na benzynie i LPG , VAG nie pokazuje żadnych błędów , żaden przegub nie terkocze , niby jeden ma minimalny luzik ale mech powiedział że to nie może byc od tego

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 sie 2013, 14:49

Mycie przepustnicy i adaptacja, dynamiczne logowanie MAF.

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 20 sie 2013, 15:44

mam to samo u siebie - odpuściłem i nie szukam przyczyny. Było w automacie, jest i w manualu :(
początkowo myślałem, że to coś z przegubami wewnętrznymi, ale nie.

auto jak mniemam po wirusie?
przepustnica myta i adaptowana ;) wymienione chyba wszystko z osprzętu co można było wymienić.
disco to dla mnie wszystko :)

areva2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2013, 17:26
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: areva2008 » 21 sie 2013, 18:14

moje auto jest bez wirusa
co do przepustnicy to prawdę powiedziawszy jeszcze tam nie zaglądałem , zabiorę się za to w sobotę ,
jeśli to nie pomoże to też myślę że mogą to być wewnętrzne lub zewnętrzne przeguby ale luzu tam za bardzo niema a koszt wymiany 4 spory

zauważyłem jeszcze że linka od gazu przy przepustnicy ma dosyć spory luz i czy to aby nie od tego , bo jeśli puszczam delikatnie gaz wszystko jest cacy , czy tą linkę da się jakoś wyregulować ? może ktoś się orientuje ?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 21 sie 2013, 18:52

Sprawdziłeś czy te szarpnięcia, czy luzy nie są powodowane luzami na skrzyni biegów? <mysli>
Warsztat, naprawy Audi A6.

areva2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2013, 17:26
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: areva2008 » 21 sie 2013, 19:02

poduszki pod skrzynią mam wymienione , luzów w skrzyni nie sprawdzałem , biegi wchodzą leciutko , wajcha nie drży

ale biorę pod uwagę że ostatecznie problem tkwi w skrzyni

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 21 sie 2013, 19:57

areva2008 pisze:biorę pod uwagę że ostatecznie problem tkwi w skrzyni
Też to biorę pod uwagę i stąd moje pytanie. Kiedyś w C4 przerabiałem podobne szarpnięcia. Biegi wchodziły elegancko, nic nie drżało, tylko luz się powiększał aż skrzynia się wysypała. Udało mi się kupić używkę za 600zł.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 21 sie 2013, 21:37

szalony pisze:Udało mi się kupić używkę za 600zł.
szalony, a po zmianie skrzyni na drugą dalej szarpało?? czy nie pamiętasz?? <figielek>
Mam ten sam problem chociaż już nie zwracam na niego bardzo uwagi, wymieniłem wszystkie poduchy, oleje i nic :[

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 21 sie 2013, 21:44

Hubert21, szarpania ustały, bo pochodziły ewidentnie od mechanizmu skrzyni, o czym wiedziałem. Nie było stuków, tylko luz.
Warsztat, naprawy Audi A6.

areva2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2013, 17:26
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: areva2008 » 22 sie 2013, 06:52

w jaki sposób sprawdzić ten luz w skrzyni , da radę zrobić to samemu bez jej wyjmowania ? jak ty sprawdziłeś swoją ?
używki wachają się od 200 do 500 czyli mniej więcej tyle co 2 nowe przeguby lub komplet używanych listew ozdobnych, więc cena do przyjęcia i pokusił bym się nawet o zmianę tylko jak ją sprawdzić aby nie wpędzić się w niepotrzebne koszty ?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 21 paź 2013, 21:57

Panowie podłączę się do tematu. Jak sprawdzić te luzy? czy dolanie oleju coś pomoże?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 21 paź 2013, 22:58

miałem to samo zaraz po założeniu instalki lpg na wyższych biegach przy gwałtownym bucie lub odpuszczeniu masakra o mało nie wyrywało skrzyni z dyfrem .
wróciłem do gazownika i poprawił .obecnie jest super już 2 lata .
najlepiej sprawdzić kasująć korekty krótkie i długie i zrobić próbę na benzynie jeśli to kwestia regulacji to powinno ustąpić pod warunkiem sprawnego osprzętu silnika .jeśli nie ustąpi to zlogować dynamicznie i posprawdzać wartości

Awatar użytkownika
Dzunior86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 13 paź 2013, 14:01
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Dzunior86 » 21 lis 2013, 02:05

i jak tam Kolego udało Ci się pozbyć tych szarpnięć?
Było

Opel Astra GSi 2.0 8V
BMW e36 318IS coupe

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 05 sty 2014, 10:59

Odświeżę troche temat ;D Pytanie mam czy dyfer od 2.8 będzie pasował do 1.8T?? Bo kumpel zmienił przed świętami dyfer i stukania/ szarpnięcia ustały <okok> Proszę o pomoc ;)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 05 sty 2014, 14:38

tego co się obczytałem to jest wiele rzeczy które mogą stukać. Ja miałem też stukania , u mnie podpora wału była już wygnieciona i wymieniłem na nową, miałem też zużyty uchwyt od tylnego mostu. Te zabiegi pomogły ale jeszcze delikatnie pukało. Okazało się że poduchy pod silnikiem są już wysłużone. Wymieniłem i jest ok. Ale jeżeli te rzeczy masz dobre to prawdopodobnie możesz mieć luz w tylnym moście. Te luzy można kasować ale w tej kwestii już nie pomogę bo sam tego nie robiłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl