Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI AKE] Zapalające się kontrolki ABS+ESP +(Logi)

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

[A6 C5 2.5 TDI AKE] Zapalające się kontrolki ABS+ESP +(Logi)

Post autor: SCORPI » 30 lis 2010, 18:21

Witam
Ostatnim czasem jadąc ze stałą prędkością ok. 70km/h zaświeciły mi się 2 żółte kontrolki od ESP oraz ABS na ok. 3-4 sekundy poczym zgasły i za około 10 km sytuacja się powtórzyła. Podłączyłem vag i pokazało mi 2 błędy zauważyłem
1) W silniku 00550 od kontroli startu wtrysku
2) W ABS 18265 P1857 - 35-10
Dokładnie taki
VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8D0 907 389 D
Component and/or Version: ABS/ESP front D36
Software Coding: 06257
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Czy to kwestia regulacji kąta wtrysku ? Kilka miesięcy temu był ustawiony
Ponadto nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów
Ostatnio zmieniony 03 gru 2010, 13:38 przez SCORPI, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 30 lis 2010, 22:46

Kolego u mnie jest tak samo. Zapala sie po czym czasami gasnie po chwili a czasami trzeba zgasic i odpalic auto. Oddałem auto do magika przepatrzyl skrzyneczke od abs i tam wszystkie kabelki mowi ze wporzodku. Z tyłu pod kanapą pasezarów jest sterownik od ESP u mnie jest delikatnie po nadpalany. Ale wyjał go, włozyl, mocniej dokrecil i bardzo rzadko mi sie te kontrolki zapalaja w porownaniu z tym co bylo. Narazie sie tym chyba nie przejmuj. ;-)

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 02 gru 2010, 23:15

Zrobiłem logi może ktoś by ocenił.
Może coś z tym katem wtrysku faktycznie jest nie tak

http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29648.html

Z góry dziękuje
Mam pytanie jak zrobić logi w tabelkach jak są na forum ?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 04 gru 2010, 12:21

witam mam podobny problem z kontrolkami i myślałem że to sterownik ABSu, czasem zapalają mi się kontrolki i po paru sek gasną nawet nie pomyślałem o kącie wstrysku ale będę teraz robił rozrząd itp to wszystko sprawdzę. Błędów nie mam prócz przepływki bo mi ona szwankuje i chyba jest do wymiany.
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 04 gru 2010, 20:18

u mnie kat wtrysku jest prawie na maksa opozniony ale nie mialem pojecia ze od tego moga sie palic kontrolki esp i abs. ;-)

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

[A6 C5 2.5 TDI AKE] Logi do oceny

Post autor: SCORPI » 06 gru 2010, 00:13

Dziękuje za podpowiedz, że od złego kąta wtrysku mogą sporadycznie zapalać się kontrolki na 3-4 sekundy i wyrzucać powyższe błędy.

Kąt wtrysku wyregulowałem na ciepłym silniku przy 85'C płynu chłodzącego zgodnie z instrukcją Piotrusia na 1 ATDC, choć przy ok 94'C już bylo 1.4 ATDC, powyższych błędów nie ma.

Logi były błędne dlatego zostały usunięte


Odwdzięczam się klikając POMÓGÂŁ
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 20:02 przez SCORPI, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 06 gru 2010, 18:56

Wykonałem powtórnie logi na wolnych obrotach i wszystkie zbędne rzeczy zostaly wyłączone. Dla grupy 003, 004, 011 są w jednym linku 2 rodzaje (czyli zwykłe, oraz nastawy podstawowe).

Grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29775.html

Grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29776.html

Grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29777.html

Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29778.html

Grupa 007 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29779.html

Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29780.html

Grupa 013 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29781.html

Grupa 014 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29782.html

Grupa 018 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29783.html
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 07 gru 2010, 08:52

Powiem szczerze, wydawało mi się, że z autem jest wszystko Ok, wydaje się, że ma normalną moc itd. nie wyrzuca żadnych błędów na silniku. Ale chętnie się tym zajmę.

Mam pytanie, w jakim bloku zauważyłeś, że coś jest nie tak z tym, EGR? I na co on wpływa, (kiedy mogę zauważyć problemy EGR)

Wykonam dodatkowo logi dynamiczne, (czyli jak dobrze rozumiem podczas jazdy) może jakaś krótka instrukcja żeby wykonać je prawidłowo.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 07 gru 2010, 21:56

1) SCORPI napisał/a:
Mam pytanie, w jakim bloku zauważyłeś, że coś jest nie tak z tym, EGR?

003

To ja wiem, ale chodziło mi o bardziej precyzyjną odpowiedz. (czy w zwykłych, czy w ustawieniach podstawowych)
że np w podstawowych jest w nagłówku EGR 40-75% a u mnie pokazuje 27% czy o to chodzi ?

2) Co do EGR to rozumiem, że krótko mówiąc auto powinno być zamulone i dodatkowo na silniku wywalać błąd. Ale u mnie auto nie jest zamulone, bo ma pełną moc, i nie ma żadnych błędów.

3) Zgodnie z instrukcją wykonam logi dynamiczne

Choć w poprzednich logach (wykonałem mieszane logi Grupy 003 statyczno-dynamicznie
i np przy 2784obr/min EGR pokazało na 95,5 %
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 08 gru 2010, 18:57

SCORPI, uszkodzenie EGRu wskazuje w nastawach podstawowych znikomy badź całkowity brak różnicy w kolumnie MAF Actual w momencie kiedy EGR się cyklicznie zamyka i otwiera (ON i OFF). Powinna być różnica bardzo wyrazna, 150 - 200 jednostek

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-12-08, 18:58 ]
A tutaj masz szczegóły odnoście logowania dynamicznie:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0

Pozdro <ok> <ok>

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 08 gru 2010, 20:34

ma_pok pisze:SCORPI, uszkodzenie EGRu wskazuje w nastawach podstawowych znikomy badź całkowity brak różnicy w kolumnie MAF Actual w momencie kiedy EGR się cyklicznie zamyka i otwiera (ON i OFF). Powinna być różnica bardzo wyrazna, 150 - 200 jednostek
To u mnie w powyższych logach Grupa 003 tej różnicy praktycznie nie ma. A auto jest mocne i błędów nie wyrzuca.

Niestety jeszcze nie wyczyściłem EGR.
A nowy EGR (zawór recylkulacji spalin o nr 059 131 503) kosztuje 412zł

Wykonałem logi dynamiczne (bez wymiany EGR)

Grupa 001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29911.html

Grupa 008, 010, 011 http://vaglog.rtnet.pl/scorpi1_29912.html
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 08 gru 2010, 20:40

SCORPI, sam EGR moze nie miec winy tylko zawor sterujacy nim - N18. zgadaj sie z chlopakami z forum i podmien sobie od kogos. Moze podjedz do ÂŁukasza, ja od niego tez kiedys podmienialem ale N75 od sterowania turbina i okazalo sie ze moj byl walniety.

logi dymaniczne powinny byc robione oddzielnie <ok> <ok>

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 08 gru 2010, 23:16

Logi dynamiczne pewnie bym zrobił oddzielnie gdyby były dobre warunki pogodowe, a nie drogi pokryte śniegiem, a poza tym bym musiał rozpędzać się 6 razy do wysokiej prędkości a tak tylko 2 razy.

Co do N18 to pewnie by pokazywało błąd (01265 Zawór cewki regulatora próżniowego EGR - N18) a nie pokazuje

A u siebie czyściłeś lub wymieniałeś EGR ?-i czy dodatkowo logowałeś pod kątem EGR
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 08 gru 2010, 23:20

ja wymienialem ale zawor n75 a n18 wymieniłem profilaktycznie bo kupilem w komplecie. wcale nie musi zapisac bledu w komputerze. ostatnio logowalem auto TOLONDA i mial ta sama sytuacje. dalem mu moj stary zaworek n18, wymienil i teraz jest gitarrrra :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 30 gru 2010, 19:42

Wężyk wydaje się być drożny, a więc chyba w celu testu pozamieniam wężyki.
Wrzucam 2 fotki czy o to chodzi ? Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja