[A6 C5 1.9 TDI AFN] za niska temperatura silnika ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 paź 2008, 22:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
[A6 C5 1.9 TDI AFN] za niska temperatura silnika ?
witam. niedawno temu zmieniłem auto i zastanawiam się nad temperaturą silnika.
po porannym rozruchu przy temp. zewn. ok. +10 st C wskazówka zaczyna piąć się w górę dopiero po przejechaniu ok. 5-6 km i czasie 15-20 min. po jakimś czasie osiąga poziom przedostatniej kreski przed 90 st C czyli jak domniemam 80 st C. i w zasadzie na tym koniec, gdyż naprawdę w wyjątkowych sytuacjach (jakieś dłuższe przejazdy na rozgrzanym silniku po ok. 15-20 km) zbliża się do 90 st C.
wydaje mi się też, że auto trochę więcej pali niż powinno (9 - 9,2 l/100km). tu chcę jednak zaznaczyć, że jest to tylko jazda w mieście, do tego zakorkowanym, często na krótkich odcinkach. w trasie palił mi z klimatyzacją 6-6,5 więc OK).
wydaje mi się, że sytuacja jakby pogorszyła się, po wymianie rozrządu, przy okazji której to wyczyszczono mi chłodnicę z wszelkiego rodzaju syfu.
do sedna, zakupiłem już termostat (otwarcie przy 87 st C - był też dostępny na 83 st C) i czekam na jego wymianę (w najbliższy poniedziałek). mam nadzieję, że to pomoże. czy wg was może to być również czujnik temperatury ...?
ps. klimatronic kanał 51 pokazuje wskazania od 10 (zaraz po włączeniu silnika) do ok. 50 (silnik rozgrzany co odpowiada 80 st C na zegarach).
proszę o pomoc - dzięki.
po porannym rozruchu przy temp. zewn. ok. +10 st C wskazówka zaczyna piąć się w górę dopiero po przejechaniu ok. 5-6 km i czasie 15-20 min. po jakimś czasie osiąga poziom przedostatniej kreski przed 90 st C czyli jak domniemam 80 st C. i w zasadzie na tym koniec, gdyż naprawdę w wyjątkowych sytuacjach (jakieś dłuższe przejazdy na rozgrzanym silniku po ok. 15-20 km) zbliża się do 90 st C.
wydaje mi się też, że auto trochę więcej pali niż powinno (9 - 9,2 l/100km). tu chcę jednak zaznaczyć, że jest to tylko jazda w mieście, do tego zakorkowanym, często na krótkich odcinkach. w trasie palił mi z klimatyzacją 6-6,5 więc OK).
wydaje mi się, że sytuacja jakby pogorszyła się, po wymianie rozrządu, przy okazji której to wyczyszczono mi chłodnicę z wszelkiego rodzaju syfu.
do sedna, zakupiłem już termostat (otwarcie przy 87 st C - był też dostępny na 83 st C) i czekam na jego wymianę (w najbliższy poniedziałek). mam nadzieję, że to pomoże. czy wg was może to być również czujnik temperatury ...?
ps. klimatronic kanał 51 pokazuje wskazania od 10 (zaraz po włączeniu silnika) do ok. 50 (silnik rozgrzany co odpowiada 80 st C na zegarach).
proszę o pomoc - dzięki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 paź 2008, 21:02
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Możliwe że to termostat, ale jeśli dysponujesz VAGIEM można by w nim sprawdzić temperature silnika, ja miałem podobny problem w mojej a6 2.5TDI, tylko u mnie wymiana termostatu to masakra, roboty tyle co przy rozrządzie i cytując jednego kolege z forum "trza cały ryj ściągać" , u ciebie będzie łatwiej napewno.
Termostat czaczej do wymiany ale nie jest powiedziane iż wskaźnik nie oszukuje... vagiem go niestety nie sprawdzisz bo vag odczyta tą sama rezystencje co i wskaźnik wiec pokarze tyle samo, a raczej to samo ale wyrażone w cyfrach, rano możesz po odpaleniu i zaczekania z 10-15minut na wolnych obr. sprawdzić samemu czy to wina termostatu, porównując dolny i górny waż od chłodnicy jeśli dolny będzie wyczuwalnie nawet minimalnie letni to termostat puszcza i z tąd problem z osiąganiem temperatury... inna sprawa diesle dość słabo się grzeją z racji swojej budowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 paź 2008, 22:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
[quote="Solskier"]vagiem go niestety nie sprawdzisz bo vag odczyta tą sama rezystencje co i wskaźnik wiec pokarze tyle samo, a raczej to samo ale wyrażone w cyfrach.
Tu sie kolego mylisz ECU tego silnika kozysta z drugiego czujnika, ktory podaje temperature. Jest to czujnik G82 prawdopodobnie, a na blat jest temperatura podawana z czujnika G60. i moze byc tak ze którys z czujników przekłamuje prawdopodobnie jest to czujnik G60 one sie czesciej psuły. A termostat to swoja droga nalezalo by spawdzić. wiec jezeli chodzi o temperature to miarodajny bedzie vag, zreszta mozesz sprawdzic ze podaje rózne temperatury w sekcji liczniki i w sekcji silnik. pozdrawiam.
Tu sie kolego mylisz ECU tego silnika kozysta z drugiego czujnika, ktory podaje temperature. Jest to czujnik G82 prawdopodobnie, a na blat jest temperatura podawana z czujnika G60. i moze byc tak ze którys z czujników przekłamuje prawdopodobnie jest to czujnik G60 one sie czesciej psuły. A termostat to swoja droga nalezalo by spawdzić. wiec jezeli chodzi o temperature to miarodajny bedzie vag, zreszta mozesz sprawdzic ze podaje rózne temperatury w sekcji liczniki i w sekcji silnik. pozdrawiam.
Jeśli tak to nich kolega mi pokaże który to czujnik w silnku AFN jest tym drugim. Bo z tego co wiem i co podają wszelkiego rodzaju programy jest jedne czujnik temp 4 stykowy, no ale może one się myląlopsol pisze:Tu sie kolego mylisz ECU tego silnika kozysta z drugiego czujnika, ktory podaje temperature. Jest to czujnik G82 prawdopodobnie, a na blat jest temperatura podawana z czujnika G60. i moze byc tak ze którys z czujników przekłamuje prawdopodobnie jest to czujnik G60 one sie czesciej psuły. A termostat to swoja droga nalezalo by spawdzić. wiec jezeli chodzi o temperature to miarodajny bedzie vag, zreszta mozesz sprawdzic ze podaje rózne temperatury w sekcji liczniki i w sekcji silnik. pozdrawiam.

00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62
00769 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G82
TO sa kody bledów które, wyraznie rozruzniaja dwa rodzaje sensorów, i oba sa od tego samego, ale swe odczyty wysyłaja do róznych urządzeń. Wiec nie wydaje mi sie zebym sie mylił akurat w tym temacie. Mylic sie rzecz ludzka...
00769 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G82
TO sa kody bledów które, wyraznie rozruzniaja dwa rodzaje sensorów, i oba sa od tego samego, ale swe odczyty wysyłaja do róznych urządzeń. Wiec nie wydaje mi sie zebym sie mylił akurat w tym temacie. Mylic sie rzecz ludzka...
Witam !
Mam Polskiego Vag-a i proszę o instrukcję jak mam sprawdzic temp. chłodziwa ?
Też mam ten problem.Dopiero po przejechaniu 15 km wskazówka rusza do góry,nie może osiągnąc 90 stopni. Jezdząc po Wa-wie mam jakies 70-80 stopni ale wystarczy że jade szybciej odcinek 5 km i spada do 60 stopni !
Mam Polskiego Vag-a i proszę o instrukcję jak mam sprawdzic temp. chłodziwa ?
Też mam ten problem.Dopiero po przejechaniu 15 km wskazówka rusza do góry,nie może osiągnąc 90 stopni. Jezdząc po Wa-wie mam jakies 70-80 stopni ale wystarczy że jade szybciej odcinek 5 km i spada do 60 stopni !
pozdrawiam Aciu
Gdyby były do tego samego to nie było by ich dwóch tylko jeden to raz a daw to że w spisie kodów błędów taki sensor istanieje to nie znaczy od razu ze jest on przy silniku AFN (o którym w temacie mowa) bo prędzej taki czujniki będą przy silniku V6 i tylko o to mi chodzi bo nie kwestionuje tego że nie stanieją bo dobrze wiem iż są ale chodzi mi tylko o to że przy AFNie nie występują obydwa na raz takie moje zdanie, może ktoś z użytkowników silników AFN się wypowie na ten temat i będzie jasne bo jak kolega napisał mylić się jest rzeczą ludzką wiec tez mogę się mylić.lopsol pisze:00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62
00769 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G82
TO sa kody bledów które, wyraznie rozruzniaja dwa rodzaje sensorów, i oba sa od tego samego, ale swe odczyty wysyłają do rożnych urządzeń. Wiec nie wydaje mi sie zebym sie mylił akurat w tym temacie. Myślic się rzecz ludzka...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Witam
Ja na nieszczęście zauważyłem podobny stan w swojej A6 - dotychczas juz po kilku minutach silnik "łapał" 90 stopni i dzielnie to trzymał, a 2 dni temu po niewielkiej przerwie w podróży (na kawę) nie chciał się wspiąć powyżej 70-ciu kilku stopni mimo, że przed "kawką" wszystko było OK (a jechałem jeszcze ponad 50 km). Nie miałem okazji jeszcze się tym zająć i zobaczyć, czy to tylko chwilowe wahnięcie formy, czy tak coś na poważnie :-? Jakby co, to się tu odezwę po ratunek
Czy może to np. zależeć od jakości oleju, bo już nadeszła pora na jego wymianę po 12 tys km (Castrol Magnatec 10W40)
?
Pozdro

Czy może to np. zależeć od jakości oleju, bo już nadeszła pora na jego wymianę po 12 tys km (Castrol Magnatec 10W40)

Pozdro
gwizdek
- czeslaw555
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
- Lokalizacja: GKA
- Kontakt:
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
wymiana jest bardzo prosta
jak wejdziesz sobie pod auto
to zaraz obok papy wody (czyli strona kierowcy ) dochodzi moze srednicy 4cm przewod gumowy jest przylrecony 2 czy 3 srobami
odkrecassz (uwaga na goracy plyn:) ) plyn zcieka wkladasz termostat (TYLKO ORI Z ASO Z NOWYM ORINGIEM koszt okolo 100zl ) no i zakladasz
oczywiscie wymien plyn chlodzacy g12 w SPAM 1:1 z WODA DESTYLOWANA!!!
musi ci tego wejsc do silnika jakies 5,5 do 5,7 litra
cala filozofia
jak cos pytajcie na gg
jak wejdziesz sobie pod auto
to zaraz obok papy wody (czyli strona kierowcy ) dochodzi moze srednicy 4cm przewod gumowy jest przylrecony 2 czy 3 srobami
odkrecassz (uwaga na goracy plyn:) ) plyn zcieka wkladasz termostat (TYLKO ORI Z ASO Z NOWYM ORINGIEM koszt okolo 100zl ) no i zakladasz
oczywiscie wymien plyn chlodzacy g12 w SPAM 1:1 z WODA DESTYLOWANA!!!
musi ci tego wejsc do silnika jakies 5,5 do 5,7 litra
cala filozofia
jak cos pytajcie na gg
OLI nie daj zrobic na sobie walka to prawda ze trzeba rozebrac przod ale nie za 500 zl mi mechanik wymienil w mojej dodam ze mamy taki sam silnik V6 za 150zl.pozdrawiam i negocjuj ceneoli80 pisze:aciu, Na bank termostat masz do wymiany,ja mam identyczne objawy byłem z tym
u mechanika posprawdzał wszystko na kompie i niestety termostat do wymiany,
500 zł za samą robocizne mi zaśpiewał,bo cały przód trzeba rozebrać :evil:
[A6 Q C5 2.5 tdi 180KM AKE]
też wymieniłem termostat i woda pięknie stoi na 90 *C.
silnik od razu lepiej pracuje !
przy okazji wymieniłem pompe wody.Koszt wymiany termostatu w Piastowie k/Pruszkowa 400 zł.
silnik od razu lepiej pracuje !
przy okazji wymieniłem pompe wody.Koszt wymiany termostatu w Piastowie k/Pruszkowa 400 zł.
pozdrawiam Aciu