Nie koloryzuję , nie twierdzę że turbo w pełni działa przy 1000 czy nawet 1400 obrotów. Myślę że należałoby spojrzeć na charakterystykę silnika BDG z multi i widać na wykresie że maksymalny moment obrotowy 310 NM jest dostępny przy 1400 obrotów i ciągnie się płasko do 3600 obrotów co eliminuje właściwie turbo dziurę. Wiadomo że turbinę napędzają gazy spalinowe i od obrotów 1000-1200 turbina zaczyna pracować , moment przy 1400 obrotów skądś się w końcu bierze. Jak pisałem mój BDG idzie od samego dołu cały czas równo i nie czuje żadnego strzału przy większych obrotach , jak ma to miejsce przy 1.9 TDI gdzie jest strzał przy 2000 obrotów. A tak naprawdę jeszcze dobra rada dla zainteresowanego, poczytaj trochę o skrzyni multitronic i zastanów się czy na pewno chcesz robić czip tuning? Jest to fajna skrzynia ( osiągi i spalanie lepsze niż przy ręcznej skrzyni) ale nie nadaje się do tuningu. W naszym modelu znosi moment maksymalnie 310 NM. Pozdrawiam
