Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] vp44 sterownik

Silniki wysokoprężne
P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 31 sie 2014, 11:58

rafal_m pisze: Pomijajac juz fakt, ze nie widzialem nigdy aftermarketowego radia, ktore mialoby taka sama funkcjonalnosc jak to sygnowane znaczkiem VW, ani bylo zblizone wygladem (funkcje wyswietlania tytulow na FIS sterowanie wbudowana kierownica, w pelni dzialajaca gala itp itd). Nawet pomijajac to wszystko; roznica w cenie to wlasnie koszty o ktorych wspomnialem; sprzedajac radio jako sony do sklepow, sprzedajesz produkt i o reszte martwia sie mediamarkty i reszta - oni placa za wynajmy ludzi itp itd.
Sprzedajac radio VW masz odpowiednio mniejsza liczbe punktow dystrybucyjnych, na ktorych utrzymanie zrzucaja sie klienci - wiec musisz miec wieksze ceny.

Nie widziałeś - to znaczy że jesteś fachowcem który zyje w przekonaniu, że elektronika w samochodach to technika kosmiczna - specjalne wykonanie nie do ogarnięcia przez zwykłych śmiertelników. Wystarczy zmienić metke i sprzet staje się nienaprawialny. Idąc Twoim tokiem myslenia naprawa takiego radia przez rzemieslnika powinna być dwa razy droższa od SONEgo bo sztab ludzi musiał zając się odkryciem tego co ukryli specjaliści z VW.
A co do montazu bezołowiowego - ROHS dotyczy nie tylko sprzetu RTV - na co dowodem były przyspieszające Toyoty.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 31 sie 2014, 22:29

P@weł pisze:
rafal_m pisze: Pomijajac juz fakt, ze nie widzialem nigdy aftermarketowego radia, ktore mialoby taka sama funkcjonalnosc jak to sygnowane znaczkiem VW, ani bylo zblizone wygladem (funkcje wyswietlania tytulow na FIS sterowanie wbudowana kierownica, w pelni dzialajaca gala itp itd). Nawet pomijajac to wszystko; roznica w cenie to wlasnie koszty o ktorych wspomnialem; sprzedajac radio jako sony do sklepow, sprzedajesz produkt i o reszte martwia sie mediamarkty i reszta - oni placa za wynajmy ludzi itp itd.
Sprzedajac radio VW masz odpowiednio mniejsza liczbe punktow dystrybucyjnych, na ktorych utrzymanie zrzucaja sie klienci - wiec musisz miec wieksze ceny.

Wystarczy zmienić metke i sprzet staje się nienaprawialny. Idąc Twoim tokiem myslenia naprawa takiego radia przez rzemieslnika powinna być dwa razy droższa od SONEgo bo sztab ludzi musiał zając się odkryciem tego co ukryli specjaliści z VW.
A co do montazu bezołowiowego - ROHS dotyczy nie tylko sprzetu RTV - na co dowodem były przyspieszające Toyoty.

Wiec skoro twierdzisz, ze takowe istnieje i FUNKCJONUJA zgodnie z zalozeniami... poprosze o nazwe takowego produktu. Moze cos zastepujace MMI?

No wiec idac Twoim tokiem rozumowania - wskaz mi jakikolwiek aftermarketowy LineOut do MMI, ktory potrafi, odtwarzac 2 rzeczy na raz (tj leci sobie muzyczka z CD zostaje przyciszona i w tym samym czasie mowi nawigacja - i mowi jak w ori wzmacniaczu a nie tylko po prawej stronie samochodu). Po zakonczeniu monologu zglasnia sie muzyczka i gra dalej.
Analogicznie ten sam modul nie lapie przywieszek na zasadzie ze przestaje grac muzyczka a nawi gada tylko po jednej stronie czy nie zacina sie bluetooth. Ori wzmacniacz nie ma takich problemow... Czy to znaczy ze po prostu ma bardziej dopracowane oprogramowanie?

Idac dalej - prosze wskaz mi jakakolwiek aftermarketowa nawigacje, ktora zintegruje mi sie z FIS'em, bedzie lapala TPM z radia, z wybranej przeze mnie stacji radiowej, bedzie je zapisywala w pamieci jak w MMI, zeby dzialala w tunelach (byla zintegrowana z magistrala CAN), a zeby przewyzszala ta wbudowana - zeby dodatkowo pobierala informacje o stojacych fotoradach z internetu.

Do zwyklego radia sony tez nie znajdziesz schematu - moze do niektorych modeli jak ktos z serwisu udostepnil, ale producent sam z siebie nie dodaje i nawet nie umozliwia jego zakupu... wiec nie wiem o co sie burzysz. Tak samo jak nie dostaniesz schematu do laptopa czy telewizora, chyba ze z podpisem, confidential, a takowego i tak nie powinienes posiadac - pozyskujesz go w sposob niezgodny z prawem.

Grupa VW regeneruje podzespoly, wszystkie te ktore w numerze czesci maja na koncu X, sa tzw. austauschteil - musisz oddac stary - i ten Twoj stary zostaje zregenerowany przez kogos innego.

P@weł pisze: Nie widziałeś - to znaczy że jesteś fachowcem który zyje w przekonaniu, że elektronika w samochodach to technika kosmiczna - specjalne wykonanie nie do ogarnięcia przez zwykłych śmiertelników.
Wyczuwam tutaj osobista wycieczke.
Niezmiernie mnie cieszy fakt ze wiesz o wszystkich aftermarketowych nowinkach do samochodow, wiesz jak sie naprawia kazdy z modulow i potrafisz zrobic to najlepiej, bez lutownicy miernika i systemu diagnostycznego, dlaczego jeszcze nie otworzyles serwisu? Przeciez motoryzacja to nie technika kosmiczna - mozesz naprawiac wszystko co chcesz, przeciez jestes smiertelnikiem i jest to osiagalne, latwe, proste, psuja sie tylko tranzystorki, nic nie trzeba umiec.
Niezmiernie cieszy mnie rowniez fakt, ze jestes swietnym fachowcem od wszystkiego. Sa tylko dwa takie powiedzenia: jak cos jest o wszystkiego to jest do niczego i drugie to krowa ktora duzo muczy malo mleka daje. Tym o to podsumowaniem zamykam ten temat, bo jak powiadala moja babcia:
Nie gadaj z glupcem, bo wpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a nastepnie pokona doswiadczeniem.

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 31 sie 2014, 22:53

Może nie zauważyłeś ale wstawiłem pierwszą stronę dokumentacji serwisowej produktu SONY który powinieneś bez trudu rozpoznać. Ponieważ plik pobrało ponad 30 osob zapewne sądząc, że jest to pełna dokumentacja - jeżeli ktos potrzebuje proszę o kontakt.

Pozwolisz, że nie będziemy ciągnąć tematu o przyrządach diagnostycznych, co i do czego jest potrzebne. Widzę, że ty wierzysz w konieczność posiadania takich czy innych przyrządów bo tak ci przekazano od producenta który i klientom i serwisom wciska kit. Tak naprawdę - producent mógłby udostepnić jedynie program do zwykłego komputera ale po co - kiedy można wsadzić komputer w inną obudowę , wpisać mu na stałe oprogramowanie i sprzedać 10 razy drożej niż zwykły komputer i na dodatek co kilka lat unowocześnic konstrukcję ?

Podsumowując - autor postu miał rację - wymiana samego tranzystora za 700 zł to zdierstwo.
Powiem więcej - wykonanie takiej naprawy w serwisie jest niezgodne z procedurą serwisową producenta.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 01 wrz 2014, 08:02

P@weł pisze:Może nie zauważyłeś ale wstawiłem pierwszą stronę dokumentacji serwisowej produktu SONY który powinieneś bez trudu rozpoznać. Ponieważ plik pobrało ponad 30 osob zapewne sądząc, że jest to pełna dokumentacja - jeżeli ktos potrzebuje proszę o kontakt.

Pozwolisz, że nie będziemy ciągnąć tematu o przyrządach diagnostycznych, co i do czego jest potrzebne. Widzę, że ty wierzysz w konieczność posiadania takich czy innych przyrządów bo tak ci przekazano od producenta który i klientom i serwisom wciska kit. Tak naprawdę - producent mógłby udostepnić jedynie program do zwykłego komputera ale po co - kiedy można wsadzić komputer w inną obudowę , wpisać mu na stałe oprogramowanie i sprzedać 10 razy drożej niż zwykły komputer i na dodatek co kilka lat unowocześnic konstrukcję ?

Podsumowując - autor postu miał rację - wymiana samego tranzystora za 700 zł to zdierstwo.
Powiem więcej - wykonanie takiej naprawy w serwisie jest niezgodne z procedurą serwisową producenta.
NIe moge pobrac tego zalacznika - nawet mi sie nie chce, mam te dokumentacje gdzies i od philipsa i od sonego i blaupunkta. Tak naprawde sa do niczego nie potrzebne. Tego typu radia sa tak proste w budowie jak... nie powiem co. Jezeli cos sie zepsuje, to patrzac na usterke i bloki w radiu jestes w stanie szybko znalezc przyczyne, szybciej niz odnalezc rzadany schemat. Jezeli nie jestes w stanie za pomoca kilku datasheet'ow ocenic co jest czym w urzadzeniu, to i najlepiej obkomentowany schemat nie pomoze Ci go naprawic. Z takiej instrukcji moga sie tylko przydac, np. procedury strojenia - ale to tez mozna zrobic na piechote, mierzac w odpowiednim miejscu OSCYLOSKOPEM sygnal, ktory podajesz generatorem/wobulatorem. Nie mniej jednak, do naprawy takiego radia, jezeli usterka lezy gdzies w W.CZ. nie jestes w stanie jej wykonac bez podstawowego sprzetu, nawet posiadajac najlepsze dokumentacje.

Widzisz, chodziles do szkoly nie? Nauczyli Cie ze, zeby napisac list na kartce papieru potrzebujesz przynajmniej olowka.
W tej samej szkole uczyli, ze jezeli list ma byc profesjonalny, musi zostac napisany dlugopisem, z zachowaniem pewnego schematu tj procedur, data, miejscowosc, poprawny gramatycznie i ortograficznie itp itd. (podejrzewam, ze teraz w szkole ucza, jak napisac ten list na komputerze).

Ja chodzilem tez do szkoly, profilowanej i nauczyli mnie, ze zeby zmierzyc jakas wartosc fizyczna np. prad czy napiecie, mozna uzyc do tego celu np. woltomierza czy dalej idac multimetru (w ladnym okresleniu wskaznika - ale to wynika z konstrukcji tego urzadzenia)). Jezeli pojawia sie sygnal zmienny, tj taki ktory jest o zmiennej czestotliwosci, nalezy uzyc woltomierza TrueRMS, niestety wiekszosc miernikow na rynku, nawet tych z TrueRMS ma problem z czestotliwoscia > 1khz lub >10khz, dlatego tez do tego celu (pomiaru sygnalow zmiennych) stosuje sie najczesciej oscyloskop. Ten podaje wartosc Peak-Peak, ktora nalezy przeliczyc na RMS. Co prawda pomiary oscyloskopem nie sa najdokladniejsze na swiecie, nie mniej jednak wala na glowe wiekszosc popularnych miernikow. Obecnie produkowane oscyloskopy - to sa juz kombajny. Wiekszosc lepiej wyposazonych, to sa tzw. MSO - Mixed Signal Osciloscope, potrafia poza mierzeniem sygnalow stricte zmiennych i stalych, analizowac ramki na magistralach cyfrowych, i tak dalej. Sprzet diagnostyczny? Jest niezbedny do wykonania diagnozy, bez tego sprzetu jestes tylko wymieniaczem i mozesz wymieniac w ciemno pol samochodu, nie usuwajac usterki, albo mozesz wymienic pol samochodu, nie wiedzac ze usterka zostala juz usunieta - uwazajac ze usterka jest dalej, poniewaz dalej jest tryb awaryjny (a wystarczy usunac kody bledow i tryb awaryjny znika). Tak jak bez porzadnego programatora nie jestes w stanie odczytac pamieci z radia/pralki/telewizora czy czego tam chcesz, tak jak bez porzadnego sprzetu serwisowego (nie wazne czy od VW czy aftermarket) nie jestes w stanie przeprogramowac zadnego sterownika. Ani przeprogramowac, ani przekodwac. Co ztego ze wymienisz tranzystorek, jak sterownik zglosil blad pamieci flash? Nawet nie bedziesz o tym wiedzial......bo nie wykonales diagnozy.

P@weł pisze: Tak naprawdę - producent mógłby udostepnić jedynie program do zwykłego komputera ale po co - kiedy można wsadzić komputer w inną obudowę , wpisać mu na stałe oprogramowanie i sprzedać 10 razy drożej niż zwykły komputer i na dodatek co kilka lat unowocześnic konstrukcję ?
Masz na mysli VAS'a??
Jezeli tak, to warto bys dobrze doczytal, bo jeszcze za czasow VAS'a, rzeczywiscie VAS dla serwisow byl sprzedawany na tablecie, ale od dobrych 4 lat, do systemu VW jest dostep poprzez passthrough. Mozesz sobie kupic dowolny kabelek zgodny z ta technologia, pobrac ze strony VW VAS'A / aktualnie ODIS'a i z niego korzystac, tak dlugo na jak dlugo wykupiles sobie licencje.
Program sie rozbudowal, tylko i wylacznie dlatego, ze cala technika poszla do przodu, w SPAM do 10 lat wstecz, w cenie prostego 16bitowego procesorka w tamtych czasach, w obecnych czasach mozesz sobie kupic trzy rdzeniowego tzw TriCore. Wiec skoro cena ta sama, to w obecnie montowanych sterownikach sa wspomniane TriCory, ktore dzieki wiekszej mocy obliczeniowej moga zbierac wiecej danych oraz moga lepiej wykonywac swoje algorytmy. Zwiekszenie ilosci monitorowanych parametrow automatycznie pociaga za soba koniecznosc zmian w systemach diagnostycznych...i ich rozbudowy, nie rozumiem zazalenia, wszystkie systemy sie rozbudowuja, nie tylko diagnostyka w motoryzacji... medycyna jak poszla przez 10 lat do przodu, a przemysl?

10 lat temu byl brzydki XP, bo wtedy byly wolniejsze procesorki, teraz mamy wielordzeniowe, multi-threadowe i7, grafiki, ktore spokojnie rozwalaja mocne algorytmy kryptujace w kilka dni, wiec taka 8 moze ladowac sobie sporo grafiki.moze byc animowana i robic kilkadziesiat innych rzeczy w tle nie obciazajac zbytnio komputera. Taka jest cena postepu.
P@weł pisze: Powiem więcej - wykonanie takiej naprawy w serwisie jest niezgodne z procedurą serwisową producenta.
Podobnie jak naprawa przetwornicy w sprzecie Twojego ulubionego producenta - bo moze skonczyc sie to smiercia uzytkownika. Zreszta nie tylko SONY nie dostarcza schematow przetwornic uzasadniajac to, koniecznoscia wymiany na nowa, takze Samsung trzyma sie tej procedury i kilka innych firm.

Tak samo jak ingerencja w systemy bezpieczenstwa - tudziez ABS/ESP czy wlasnie wspomniana pompe(pytanie,jakie konsekwencje moze niesc ponowne spalenie sie tranzystora w pompie, podczas manewru wyprzedzania?(pytanie pomocnicze: czy jestes pewny, ze ponownie spali sie tylko ten tranzystor??Co sie stanie, jezeli spaleniu ulegnie cala elektronika tego sterownika pompy?))

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 01 wrz 2014, 20:17

Ale żeś wykład przedstawił- tylko komu ? Wiesz, że dzwonią tylko nie do konca wiesz w którym kosciele. W latach 80-tych byłem na jakimś kurszie w Niemczech i wtedy dziwilem się, że Niemieccy inżynierowie nie mają pojęcia o typowych usterkach naprawianych w Polsce.
Teraz mnie uswiadomiłeś dlaczego-u Was się przetwornicę wymienia a u nas naprawia.

Tylko te procesory mnie strasznie poruszyły- rzeczywiście gdy do sterowania samochodem jest niezbędny procesor czterordzeniowy bo to bardzo skomplikowana technika. Takim teleskopem Hubble`a z powodzeniem jeszcze niedawno radził sobie i386 niedawno zmieniony na 486SX (kupiony zresztą w Polsce).
http://www.coreblog.pl/procesory-intel- ... -kosmosie/

Miło było!
PS. Wiem, dlaczego masz takie spaczone poglądy. Gdybyś zarabiał jak wiekszość Polaków około 500Euro, to byś wiedział czy 700 zł za wymianę tranzystora to drogo czy tanio, czy doliczenie za logo na pudełku do ceny producenta 200% narzutu to dużo czy mało.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 01 wrz 2014, 22:25

P@weł pisze:Ale żeś wykład przedstawił- tylko komu ? Wiesz, że dzwonią tylko nie do konca wiesz w którym kosciele.
Mozesz mi wyjasnic co znowu Ci nie pasuje (dzwoni w jakims kosciele?)

Nie wiem, potrafisz czytac ze zrozumieniem? Caly ten wywod byl odnosnie Twoich zarzutow i zastrzezen, ze niby producent ma dodawac jakis kabelek. Producent ulatwia (VW Mercedes BMW i reszta dajac dostep passthrough) o takim dostepie mozesz pomarzyc jezeli chcialbys uzyskac dostep do narzedzi konfiguracyjnych do plyt VESTELA (Tv) czy ogolnie do personalizacji / programowania / diagnozowania jakiegokolwiek sprzetu np. RTV czy AGD.
P@weł pisze: W latach 80-tych byłem na jakimś kurszie w Niemczech i wtedy dziwilem się, że Niemieccy inżynierowie nie mają pojęcia o typowych usterkach naprawianych w Polsce.
Teraz mnie uswiadomiłeś dlaczego-u Was się przetwornicę wymienia a u nas naprawia.
To bylo dawno temu i nie prawda; do tego SONY rowniez w Polsce nie naprawia tych zasilaczy. Wiec nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Niezalezne serwisy zarowno w Polsce jak i w niemczech naprawiaja te zasilacze, ale nie jest to dzialanie autoryzowane przez producenta, podobnie jak naprawa ABS czy sterownikow pomp.
To ze ktos niezrzeszony to robi o niczym nie swiadczy. Lata 80te dawno temu sie skonczyly, obecnie w niemczech tez naprawia sie wszystko jak leci, ale niestety w ASO nikt CI nie zamontuje tak "przerobionego" sterownika pompy V44 tylko sprzeda Ci co najwyzej nowy. Tak jak w serwisie SONY nikt CI nie naprawi tego zasilacza tylko zamontuje nowy.
P@weł pisze:
Tylko te procesory mnie strasznie poruszyły- rzeczywiście gdy do sterowania samochodem jest niezbędny procesor czterordzeniowy bo to bardzo skomplikowana technika. Takim teleskopem Hubble`a z powodzeniem jeszcze niedawno radził sobie i386 niedawno zmieniony na 486SX (kupiony zresztą w Polsce).
http://www.coreblog.pl/procesory-intel- ... -kosmosie/
Gdybys zadal sobie troszke trudu i wysilil swoj mozg, zagladajac chociazby do jakiegokolwiek SSP, wiedzialbys do czego niezbedna jest wieksza moc obliczeniowa w motoryzacji. Do czego sluzy przetwarzanie DSP i dlaczego wiekszosc systemow zbudowana jest o system czasu rzeczywistego, gdzie czasy reakcji liczone sa w pojedynczych ms - chcialbys miec, reakcje ABS'u po 300 czy 400ms? czy tak samo szybka zmiane biegu? Co z tego ze sprzegla sa wstanie sie przelaczyc w przeciagu 50ms, jak sterownik skrzyni potrzebuje 300? Tak sie sklada - ze zadzialanie ABS. czy reakcja skrzyni biegow zalezna jest od sporej liczby parametrow, ktore trzeba przetworzyc z wartosci elektycznych na cyfrowe... a do tego potrzebujesz mocy obliczeniowej. I czytanie ze zrozumieniem - wspominalem o trzech rdzeniach - TRICORE, jeden z rdzeni jest jakby niezaleznym procesorem DSP.
P@weł pisze: Miło było!
PS. Wiem, dlaczego masz takie spaczone poglądy. Gdybyś zarabiał jak wiekszość Polaków około 500Euro, to byś wiedział czy 700 zł za wymianę tranzystora to drogo czy tanio, czy doliczenie za logo na pudełku do ceny producenta 200% narzutu to dużo czy mało.
Po pierwsze primo, kto Ci broni wyjechac za granice i zarabiac te kokosy? Powiedz kto? Wyjezdz - bedziesz zarabial setki tysiecy euro miesiecznie...

Pracowalem w Polsce, zanim wyjechalem do niemiec, placilem duzo wiecej za serwis mojego samochodu niz 700 zl za naprawe sterownika i jakos dawalem rade. Moze dlatego ze nie zarabialem 500 euro, moze dlatego ze nie wychodzilem z roszczeniami (musisz mi to zrobic taniej, wszyscy wszystko musza mi dostarczyc (kabelki softy i tysiac innych rzeczy bo zarabiam malo), tylko w tym czasie sie po prostu uczylem i pracowalem, co zaowocowalo z czasem? Co prawda, jezdzilem tanszym samochodem, bo na drozszy i bardziej kosztowny nie bylo mnie stac, moze skoro przerastaja Cie koszty serwisu, czas pomyslec o jakims tanszym w eksploatacji samochodzie? Nie wszyscy musza jezdzic samochodami klasy premium, ba nie wszyscy musza miec samochody, jest jeszcze komunikacja publiczna no i jest jeszcze fiat panda. Skoro kupiles taki samochod to chyba liczyles sie z faktem, ze jego serwisowanie moze byc drozsze niz fiata pandy? czy moze producent obiecal CI ze ten samochod bedzie bez kosztowy? Takie typowo polskie - zastaw sie a postaw. Patrz, mam audi a6 2.5 TDI.

Nie wiem o co wlasciwie walczysz? Nie ma nic za darmo na tym swiecie, za darmo nawet w zeby nie dostaniesz bo Ci portfel zabiora.

I co z tego ze radio ze znaczkiem VW jest 200% drozsze? czy ktos Cie zmusza do jego zakupu? nie stac Cie na cos to tego nie kupujesz.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga