[A6 C5 2,5 TDI AKN] spada temperatura - dziwne
[A6 C5 2,5 TDI AKN] spada temperatura - dziwne
Witam obecnych
na zewnatrz -12 st temperatura silnika 90 st wskazanie prawidłowe podczas jazdy (wolno szybko misto czy autostrada) ale wystarczy że zatrzymam sie na jakieś 10 - 15 min kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach, temperatura spada do około 70 st. podczas jazdy temperatura wraca do normy tj 90 st. w ogóle musze powiedziec że na wolnych obrotach bardzo wolno łapie temperaturę może sobie pracowac nawet godzinę a temperatura na wskażniku ledwie przekracza 60 st. przejade 2-3 km temperatura 90. czegoś takiego jeszcze nie widziałem - podpowie ktos co jest grane ?! :roll:
pozdrawiam
na zewnatrz -12 st temperatura silnika 90 st wskazanie prawidłowe podczas jazdy (wolno szybko misto czy autostrada) ale wystarczy że zatrzymam sie na jakieś 10 - 15 min kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach, temperatura spada do około 70 st. podczas jazdy temperatura wraca do normy tj 90 st. w ogóle musze powiedziec że na wolnych obrotach bardzo wolno łapie temperaturę może sobie pracowac nawet godzinę a temperatura na wskażniku ledwie przekracza 60 st. przejade 2-3 km temperatura 90. czegoś takiego jeszcze nie widziałem - podpowie ktos co jest grane ?! :roll:
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Często w takich przypadkach pomaga wymiana czujnika temperatury który znajduje się u góry na lewo od pompy,jak stoisz przed silnikiem.Bardzo dobry dostęp. Najlepiej zaopatrzyć sie w orginał który kosztuje ok 80-90pln. Sam dasz radę wymienić. Czujnik ten odpowiada za wiele innych rzeczy ,nie tylko związanych ze wskazaniem temperatury,dlatego zalecana jest jego profilaktyczna wymian np.:co 4lata aby wszystko grało w tych tematach.
Dlatego, moim zdaniem, od tego powinieneś zacząć.
Dlatego, moim zdaniem, od tego powinieneś zacząć.
termostat nowy wymieniony jakieś 2 miesiące temu
czujnik temperatury nowy wymieniony razem z termostatem ori ASO wymieniany dwa razy pierweszy był uszkodzony
temperatura nie "szalała" :roll: w tak dziwny sposób kiedy nie było obecnych mrozów wszystko było ok do okolo -4 st choć może nie zwracałem wcześniej na to specjalnej uwagi - z nawiewów dmucha gorące powietrze w aucie ciepełko ..... tylko te wskazania lekko dziwne są


- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Witaj.
Wg mnie to czujnik temp. wody - tak jak powyzej napisal citrin
. Piszesz, ze termostat i czujnik nowy i wymieniany w ASO a wiec nie masz powodow do zmartwien - jedz do tego samego ASO z reklamacja, bo jedno z dwoch nawalilo (oczywiscie nie upieram sie na 100 %, ale nic innego nie przychodzi mi do glowy
) . Ja obstawiam czujnik - skoro gorace powietrze masz w kabinie a na FIS-ie wskazowka lata w dol i gore. G62/G2 (zielony czteropinowy) podaje dane do silnika oraz na deskĂŠ.
Poczytaj sobie tutaj i popatrz na fotki:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 2&start=20
oraz
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... emperatury
pozdr.
Wg mnie to czujnik temp. wody - tak jak powyzej napisal citrin


Poczytaj sobie tutaj i popatrz na fotki:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 2&start=20
oraz
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... emperatury
pozdr.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2009, 22:57 przez paw1972, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 TDI AYM 2002
ja mam tak samo i ztego co zauwazylem problem poleha na tym ze caly czas pracuje wiatrak, wydaje misie ze nie jest to normalne i pierwsze co mi wpadlo do glowy to czujnik temperatury, ztym ze jeszcze nie wymienilem i pewny nie jestem , a jak wy koledzy myslicie co moze byc przyczyna tego ze ten wiatrak caly czas pracuje ? z gory dziekuke za podpowiedzi :roll:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
No właśnie,;kolega gacuś dobrze pisze
Ja ma kupiony nowy czujnik,ale na razie leży w garażu dlatego, że po podobnych objawach co autor tematu, poruszałem kostką która dochodzi właśnie do tego czujnika,problem na na razie znikł. Po mrozach trza będzie wymienić ten czujnik bo on jest głównym sprawcą wahań temperatury.
Co do wiatraka,to u mnie także sie zaczyna obracać zaraz po odpaleniu- właśnie siłą odśrodkową: bezwładnie. Dlatego w przypadku kolegi Gor-stawiam na ten czujnik. Pozdrawiam

Ja ma kupiony nowy czujnik,ale na razie leży w garażu dlatego, że po podobnych objawach co autor tematu, poruszałem kostką która dochodzi właśnie do tego czujnika,problem na na razie znikł. Po mrozach trza będzie wymienić ten czujnik bo on jest głównym sprawcą wahań temperatury.
Co do wiatraka,to u mnie także sie zaczyna obracać zaraz po odpaleniu- właśnie siłą odśrodkową: bezwładnie. Dlatego w przypadku kolegi Gor-stawiam na ten czujnik. Pozdrawiam
chyba znalazłem odpowiedź
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=98486
moze faktycznie ten typ tak ma

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=98486
moze faktycznie ten typ tak ma

- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
ÂŚledzę temat od początku
Każdy ma inny silnik i nie ma konkretnej odpowiedzi. W moim V6 TDI termostat nowy (przy rozrządzie jakieś 20 tys. km temu), czujnik G62/G2 nowy (ma z 30 tys. km), przepływomierz Hitachi wyczyszczony (jakieś 15 tys. km temu) - temp. dochodzi bez problemu (oczywiście długo) do 90 st. C i bez względu na stanie, jazdę w korkach, szybką autstradę, jazdę po bułki itd. wskaźnik nawet nie myśli zmienić położenia z 90 st. C - tak jak powinno być. Wymień czujnik a jak nic się nie zmieni to odkupię go od ciebie i flaszkę postawię za kłopoty i mokrą robotę na darmo
pozdr.


pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
Witam. Podłącze się do tematu ponieważ mam podobny problem.Silnik nie mógł osiągnąć 90 stopni myślałem że to termostat , wymieniłem u mechanika na nowy i po wymianie objaw taki sam myśleliśmy już że to wada nowego termostatu i wymieniliśmy drugi nowy termostat i dalej nic.Jak pogonię auto na wysokich obrotach to temperatura skacze powoli do 90 ale kiedy się zatrzymam zaczyna spadać prawie do 60 stopni.Mechanik twierdzi że to może być wina pompy cieczy , jest tam podobno plastikowy wirnik na metalowej ośce i może się na niej ślizgać nie wiem czy to prawda czy nie.Jeśli kto ma podobnie proszę o pomoc