[A6 C5 1.9 Tdi] Skacze tempratura silnika
[A6 C5 1.9 Tdi] Skacze tempratura silnika
Witam,
od tygodnia mam problem z utrzymaniem stałej temperatury silnika, a jestem po wymianie termostatu na oryginalny audi. Wczesniej miałem zamiennik i padł, czyli łapał temp do 75 i stał tak już, ni mniej ni wiecej.A teraz auto nagrzewa sie do 90' a po kilku minutach temperatura spada do 65' i za chwilę znowu rośnie do 90' i znowu spada przykladowo do 70' i przez dłuższy czas sie utrzymuje 70-80 stopni i tak albo zostaje, albo idzie do 90' i tak w kółko, a tyle rzeczy dzieje sie np na odcinku 40 km. Termostatu juz chyba nie bede wymienial bo przeciez oryginal kupiłem, ale jak nie termostat to co? Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc!
od tygodnia mam problem z utrzymaniem stałej temperatury silnika, a jestem po wymianie termostatu na oryginalny audi. Wczesniej miałem zamiennik i padł, czyli łapał temp do 75 i stał tak już, ni mniej ni wiecej.A teraz auto nagrzewa sie do 90' a po kilku minutach temperatura spada do 65' i za chwilę znowu rośnie do 90' i znowu spada przykladowo do 70' i przez dłuższy czas sie utrzymuje 70-80 stopni i tak albo zostaje, albo idzie do 90' i tak w kółko, a tyle rzeczy dzieje sie np na odcinku 40 km. Termostatu juz chyba nie bede wymienial bo przeciez oryginal kupiłem, ale jak nie termostat to co? Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc!
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
piotras72 pisze:Obawiam się że jednak termostat znów będzie do wymiany- to że nowy nie znaczy że jest dobry (u mnie tak było- a mam 2.5- przeje...e). Temperatura ci skacze bo jak jedziesz to go chłodzi i temp. spada, a jak zwolnisz lub staniesz to się nagrzewa i temp. rośnie- tyle.
No właśnie juz na to zwróciłem uwagę i nie ma reguły, przynajmniej ja nie zauważyłem. Po prostu niezależnie od prędkości, temp. spada albo rośnie.
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
Tak zgadza się nie zerkałem na dział o ogrzewaniu, ale z tego względu, że u mnie klimatronik jest wyłączony, klimatyzacja wyłączona, a włączony jest tylko malutki nawiew i ustawione na 20stopni, wiec nie mysle zeby to miało z tym związek. A jak tak spada i wzrasta temp. silnika nie to nie reguluję temperaturą w wewnątrz auta, tak jak napisałem jest cały czas ustawione na 20stopni i maly nawiew 2 kreski. A tak na marginesie, pewnei też trzeba płyn spuscic żeby wymienić ten czujnik temp.? 

Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
Tylko mnie sie wydaje, że jest jeszcze jakiś czujnik przy chłodnicy, dostęp z tylko od spodu auta. Więc może poleciał jeden z dwóch czujników, ten przy silniku, lub przy chłodnicy...a jak przy chłodnicy to na 100% trzeba spuścić wszystek płyn. Dziś zrobię logi i zobaczę o co cho. I oczywiście wrzucę te logi na forum by z Wami się podzielić :D
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
taki mam błąd:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 038 906 019 GF
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC
G000SG 1434
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info:
WAUZZ
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62):
Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
po przjechaniu 12km w aucie mam 90 stopni a VAG pokazuje:
coolANT TEMP 86,4
FUEL TEMP 72
INTAKE AIR 36
pozdrawiam
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 038 906 019 GF
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC
G000SG 1434
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info:
WAUZZ
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62):
Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
po przjechaniu 12km w aucie mam 90 stopni a VAG pokazuje:
coolANT TEMP 86,4
FUEL TEMP 72
INTAKE AIR 36
pozdrawiam
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
A wiec tak jeszcze dziś sobie podłączyłem VAG-a no i na desce rozdzielczej mialem 60,70,80,90 stopni, a na Vagu caaały czas pokazywało 87,3*. Wiec faktycznie chyba czujnik poleciał. Spróbuję jeszcze z tymi stykami, bo przy wymianie termostatu musiałem płyn spuścić i spuszczałem właśnie wyjmyjąc czujnik przy chłodnicy, bo przecież normalnie nie ma jakiegoś spustu na wierzchu. Podobno jest ale trzeba zdjać zderzak wiec poszedłem na łatwizne i tutaj spuściłem płyn.
pzdr
pzdr
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.