Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2,5 TDI 180KM QUATTRO] SEDAN demontaż pompy paliwa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Szybki

[2,5 TDI 180KM QUATTRO] SEDAN demontaż pompy paliwa

Post autor: Szybki » 28 lis 2010, 15:49

Zaczęło się od tego, że miał problemy z odpalaniem...
Potem po prostu stanął i już nie zapalił.
Doszedłem do tego, że pompa paliwa (ta w zbiorniku) nie podaje w ogóle paliwa...
Po podpięciu jej "na krótko" do prostownika pompa niby kręci, ale...
Zdjąłem przewód wychodzący z pompy i spodziewałem się tryśnięcia paliwem... tymczasem nic takiego się nie stało.

1. Jak wyjąć pompę po odpięciu i odkręceniu wszystkiego, co można było?
Udało mi się zdjąć górną część, ale to, co siedzi w zbiorniku... jak zaklęte...
2. Jak zdjąć przewód powrotny z pompy? (na razie jest obcięty, ale żeby go na nowo podłączyć, muszę zdjąć do z pompy)

<beczy>

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 28 lis 2010, 16:41

Witam kolego!! Temat ten przerabiałem miesiąc temu wydaje mi się ,że szukasz winy w złym miejscu!!!! Jeżeli podłączyłeś pompę pod prostownik to czy odezwała się???? tz (br br br) W moim przypadku było tak ,że pompka chodziła na krótko podłączona ale nic do filtra nie podawała-wymieniłem na nową(zamiennik) i tu okazał się zonk bo dalej to samo. Sterownik pompy powiedział pa pa pa-to on załącza pompę kiedy potrzebuje na rozruch paliwo a reszt już sama ziągnie pompa wtryskowa vp44. Widzę ,że autko masz po lifcie więc vp44 powinna być lepszej jakości ale nim zaczniesz do niej się dobierać to napisz jakie błędy Ci wywala na vagu???
Jak nie ma żadnych błędów to masz szczęście ,że to tylko powinna być pompka paliwa w zbiorniku lub nieszczelność układu paliwowego.
Natomiast wracając do Twojego pytania jak ją wyjąć:
-odkręcasz tą wielka plastikową nakrętkę
- zdejmujesz przewody (zasilanie przelew elektryke)
-odpinasz szybkozłączke na trójniku (trzeba go pociągnąć do góry i wtedy będzie widać) po wyjęciu tego będziasz miał więcej miejsca na manewry ręką.
-najlepiej użyć pomocy drugiej osoby która podniesie do góry wszystkie kabelki do góry oraz wężyki a Ty wkładasz tam ręke.
-patrząc z góry na pompę ,do okoła jej będą takie trzy zatrzaski ale nie myl z tymi co dotykają samej pomy.
-te klipsy które trzymają pompę na końcu mają okrągłe łepki i je powinieneś ustawić (odchylić)w pozycje z otworkami w obudowie
-jak wszystkie trzy będą już w otworach to za kabel zasilający pociągasz pompę do góry i wszystko masz na wierzchu.

Mam nadzieje ,że opisałem to dokładnie i w miare zrozumiale dla Ciebie. Pamiętaj ,że pompa ma wyjść z czarną plastikową obudową którą zdejmiesz dopiero po wyjęciu na zewnątrz a dlatego na zewnątrz bo sitko blokuje od spodu i w zbiorniku jest to niemożliwe. <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Szybki

Post autor: Szybki » 28 lis 2010, 19:30

No i zonk.. Zupełnie inna pompa...

Piszesz, że jak podpiąłeś pod inne źródło zasilania, to pompa też Ci nie pompowała??
U mnie robi "zig zig :) " ale paliwa nie podaje.
Odkręciłem najpierw przewód od filtra- mówię: może zapchany... ale potem odkręciłem przewód od pompy i też paliwa nie podawała.. mimo, że robi "zig zig :) "

No i mam inną pompę :( A6 w diesel'u w sedanie Quattro wygląda tak:

http://motoallegro.pl/pompa-paliwa-audi ... 59023.html

i dokładnie takie złącza mam na niej...

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 28 lis 2010, 19:43

Szybki,
Stop...!!! W twoim autku możesz wymieniać pompkę ale paliwa nie zobaczysz przy filtrze ;-) . Pompka w baku służy do napełniania kosza w zbiorniku z którego VP sama sobie zaciąga ON.

Szybki

Post autor: Szybki » 28 lis 2010, 19:48

Czyli jak rozumiem, poskładać wszystko do qpy i szukać dalej?

Co zatem odpowiada za paliwo przy filtrze?
Tylko pompa wtryskowa?

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 29 lis 2010, 00:05

Napisz jakie błędy vag wywala bo w przeciwnym razie rozkopiesz całe auto i dalej będzię zonk!!!
To co mi się przypomina to jeden forumowicz miał poluzowaną wtyczkę na pompie vp44-więc radze też to sprawdzić bo może okazać się pierdoła!!!
Szybki pisze:Co zatem odpowiada za paliwo przy filtrze?
Tylko pompa wtryskowa?
Jak najbardziej pompa wtryskowa!!!
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Szybki

Post autor: Szybki » 29 lis 2010, 05:12

Pompa VP-44?
Jestem chwilowo wypłukany z kasy więc będę musiał sam spróbować dzielnie stanąć do boju... Piszcie tak, żebym zrozumiał proszę.

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 29 lis 2010, 14:11

Szybki pisze:Piszcie tak, żebym zrozumiał proszę.
Musisz najpierw ustalić czy to jest na pewno wina pompy vp44,do tego potrzebujesz interfejs vag ,vcds aby się połączyć z sterownikiem pompy wtryskowej.Jeżeli nie masz takowego interfejsu to popytaj okolicznych mechaników,może znajdzie się ktoś kto podjedzie do Ciebie i zobaczy jakie błędy wywala sterownik(spisz je). Ewentualnie z Wrocka jest dużo forumowiczów z naszego klubu więc warto napisać komuś wiadomość na PW z prośbą o przeskanowanie autka <ok>
Jest opcja(najlepsza) zakup swojego interfejsu od polecanego kolegi z forum o niku jakos78 <ok>
Tak czy siak vag w tych statkach jest potrzebny jak lewarek czy koło zapasowe-zawsze się przydaje <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Szybki

Post autor: Szybki » 29 lis 2010, 14:32

Czy coś takiego wystarczy?

http://motoallegro.pl/interfejs-diagnos ... 16275.html

Jaki soft do tego?
Mam Polski VAG 2,5. Wystarczy?

[ Dodano: 2010-12-03, 07:53 ]
Kupiłem kabelek VAG.

Niestety nie mogę się połączyć z pompą wtryskową ani elektryką silnika :(

Wszystkie pozostałe błędy udało mi się usunąć, nic poważnego nie było...

Jakieś pomysły?
Pomysł holowania do mechanika ze względu na warunki na dworze odpadł :(

HELP.

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 05 gru 2010, 04:39

Witam.chcialbym sie podzielic swoim doswiadczeniem odnosnie pompki w zbiorniku.na wolnych obrotach silnik pyrkal ladnie natomiast o jezdzie nie bylo mowy bo brakowalo paliwa i zapowietrzal sie uklad.po wymianie pompki w zbiorniku wszystko wrocilo do normy.ciekawi mnie natomiast skad niektorzy koledzy czerpia infgormacje na temat zadania pompki w zbirniku?wedlug mnie ta pompka spelnia takie samo zadanie jak w benzynie,ze podaje paliwo na filter gdyz pompa wtryskowa nie ma az tyle sily aby zaciagnac wystarczajaca ilosc paliwa aby silnik chodzil na wyrzszych obrotach i pod wiekszym obciazzeniem.dodatkowo przewody paliwowe w silnikach 2,5 i wieekszych sa grubsze niz jednostkacch 1,9 2,0 natomiast kosz w zbiorniku ma za zadanie utrzymanie paliwa w miejscu aby nie chlupotalo po calym zbiorniku.z wyjeciem pompki jest troch gimnastyki ale idzie to zrobic i nie wrozyl bym od razu pompy wtrtyskowej :-D
pozdro VALDI

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2010, 20:00

valdi,

Kolego...jeżeli przyjrzysz się budowie kosza w baku w którym zamontowana jest pompka , to można zauważyć ,że przewód ciśnieniowy z tej pompki nie jest podłączony do ssania VP . Ssanie Vp jest podłączone do bezciśnieniowego kosza paliwowego.
Pompka w 2,5 w tych rocznikach ma ciśnienie pracy ok 0,125 - 0,14 MPa tzn. ze zakładając brak oporów pchnie paliwo na troszeczkę więcej niż 1m wysokości. Ciągnąc dalej temat, to aby zapewnić na tej odległości odpowiednią dawkę paliwa + straty przepływu, dla pompy wtryskowej musiałaby pompować ze 2x więcej. To tak na marginesie dla zrozumienia zas. działania, a nie wymądrzania. :-P
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl