Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.5TDI] Reanimacja zaworów N75 i N18 :-)

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

[A6 C5 2.5TDI] Reanimacja zaworów N75 i N18 :-)

Post autor: ma_pok » 15 mar 2009, 15:32

Witam wszytskich.

W związku z moim utrapieniem jakim jest spadek mocy zacząłem kombinować na własną rękę. Poczytałem trochę na forum, nie tylko tym, i zdecydowałem się podjąć ryzyko i wyczyścić zaworki N75 i N18 nie posiadając zapasowych.

Może komuś się przyda więc poniżej przedstawie zdjęcia z pracy.

Jeśli chodzi o opis to posłuże się opisem wykonanym przeż użytkownika spons z forum vwgolf - mam nadzieję że nie będzie miał nic przeciwko.

Gdyby ktos chcial sie pobawic:

1. Sciagnac metalowa spinke laczaca lepek (to biale) z zaworkiem, mozna ja nawet pociac bo nie bedzie juz potrzebna ale przy odrobinie chęci zejdzie i będziemy mogli go później założyć spowrotem

2. Wyciagnac tloczek i sciagnac membrane.

3. Ladnie wyczyscic miejsce pracy tloczka (czyli sam zaworek w srodku), ja uzylem do tego patyczki do uszu i WD40.

4. U gory tloczka (tam gdzie byla membrana) jest dziurka, a w niej kolejny tloczek, nalezy wyczyscic ta dziurke z brudu, wcisnac tloczek i wpsikac tam WD poczym rozruszac naciskajac i wyczyscic. Czynnosc powtorzyc pare razy.

Po tym zabiegu, nalezy dmuchnac w ten tloczek, powietrze powinno przechodzic bardzo ciezko (czyli trzeba mocno dmuchac zeby tloczek sie wcisnal, jezeli dalej mozna dmuchac jak w pusta rurke nalezy powtorzyc pkt. 4).

5. Zalozyc membrane na tloczek i calosc wlozyc do zaworka (ja posmarowalem to jeszcze WD), ukladajac ladnie membrane w plastyku.

6. Sprawdzic droznosc kanalow w lebku i ewentualnie wyczyscic.

7. Zalozyc lepek i scisnac tak zeby dobrze dolegal do zaworka (ja uzylem do tego scisku stolarskiego) i do porzadku skleic, tak zeby bylo szczelne (uzylem kropelki). Poczekac az klej zaschnie, sciagnac scisk.

8. Zaworek jest gotowy do montażu


No i teraz fotki


PS. U mnie niestety wina nie leży w tych zaworkach ale przynajmniej mam pewność że oni mi już nie wykręcą jakiegoś numeru <ok>


Mam nadzieję że komuś się przyda

<ok>

Sorrki za odwrotną kolejność zdjęć :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 15 mar 2009, 17:56

Mi bardzo się ten opis przyda ponieważ moje auto gubi gdzieś moc, nawet 150 ps mi odjeżdża:(:(.Możesz mi powiedzieć gdzie znajduje się ten biały element?
1. Sciagnac metalowa spinke laczaca lepek (to biale) z zaworkiem, mozna ja nawet pociac bo nie bedzie juz potrzebna ale przy odrobinie chęci zejdzie i będziemy mogli go później założyć spowrotem
ps. wiesz już w czym tkwi problem u Ciebie z mocą?
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2011, 13:23 przez Levuss, łącznie zmieniany 1 raz.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 15 mar 2009, 18:04

U mnie znajduje się tak jak widać na zdjęciu nr 1 (ostatnie) koło filtra paliwa. to ten z prawej strony z szarą kostką (z czarną N18).

U mnie nie wiem jeszcze co jest. Muszę przepływkę wymienić i katalizator wywalić

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 15 mar 2009, 19:48

ma_pok pisze:U mnie znajduje się tak jak widać na zdjęciu nr 1 (ostatnie) koło filtra paliwa. to ten z prawej strony z szarą kostką (z czarną N18).

U mnie nie wiem jeszcze co jest. Muszę przepływkę wymienić i katalizator wywalić
A dzięki teraz wiem, że chodzi o zawory:):). Proponuję sprawdzić również wszystkie wężyki podciśnienia bo jak się domyślam to z tym masz problem , że turbulum nie osiąga zadanego ciśnienia ( u mnie tak jest:( ) jak i również zbiornik podciśnienia a i membranę w gruszce od T.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 15 mar 2009, 19:54

To zobacz na moje logi dynamiczne

a6-c5-25tdi-prosba-o-analize-logow-dyna ... vt8047.htm

Moze bedziesz mial propozycje co go boli

szorstki77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2009, 15:11
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: szorstki77 » 06 sty 2010, 23:34

co do zaworów N75 i N18 to jeden z magików kazał mi je zamrozić w zamrażarce ,podobno pomaga :-/ :roll: właśnie to robie bo wykorzystałem juz wszystkie rady z forum i nic :evil: jak mocy brakowalo po magicznych 3000 obrotów tak brakuje :!: :!:

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 07 sty 2010, 19:42

hehe nie trzeba wkladac do zamrazarki - wystarczy ze zostawisz auto pod chmurka i samo zamarznie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl