Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1,9 TDi] pytanie o silnik 1,9 TDi

Silniki wysokoprężne
konewkaxp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: konewkaxp » 17 gru 2010, 11:32

Mam juz jakiś czas AWXa i jeżeli dbasz o wszystko i nabierząco wymieniasz to AVF lub AWX może bez problemu robic w polsce przebiegi rzędu nawet 100000 km bez jekiej kolwiek ingeręcji w silni ( mówie o jakiejś poważnej ingeręcji ) :mrgreen:
MADE IN GERMANY

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 17 gru 2010, 12:04

avf polecam na pompowtryskach u mnie smiga na 156 KM i jest spoko
treść podpisu niezgodna z regulaminem

Awatar użytkownika
jelen05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 22 sie 2009, 18:05
Lokalizacja: Brzesko Okocim

Post autor: jelen05 » 18 gru 2010, 13:52

witam, moja opinia co do AFN-a jest taka. Silnik słaby do A6, po chipie juz lepiej ale dalej za mało. Bezawaryjny, pali ok 6L/100km, bardzo tani w eksploatacji, prosty w budowie jak i w naprawach, ale jak wcześniej wspomniałem praktycznie nie ma się co zepsuć, no chyba że ma 500 tyś albo więcej. Jeśli chodzi o kulturę pracy pracy, nie podoba mi się jego dźwięk. Ogólne jestem zadowolony, ale jakbym teraz kupował na pewno wybrałbym ten 131 konny.
Kuzyn ma A4 z 2004 roku z silnikiem 131 KM, nie wiem jakie oznaczenie, ale jeździ już długo, też mu się nie psuje. Pali tyle samo co mój, przy czy ma troszkę przyjemniejszy dźwięk i oczywiście różnica w mocy jest spora.

Tak więc na twoim miejscu poszukałbym młodszego auta z mocniejszym silnikiem, ale decyzcja należy oczywiście do Ciebie. Pozdro

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 18 gru 2010, 20:50

Pamiętajcie że AFN/AVG w A6 ma troszkę więcej niż 110KM. Do audi pakowali chyba najmocniejsze serie - mój w serii miał 123KM i 270NM. Sam tuner był zdziwiony...
Jeździło się całkiem przyjemnie i dynamicznie. Teraz jest 140KM i 300NM bez strachu, że coś klęknie. To są silniki idioto odporne i z takim zapasem mocy, że tunerzy nie boją się z nich robić 160-170KM. Jedyne co się podda to sprzęgło... A tak buda się rozleci a silnik dalej będzie klekotał :) Tam poprostu nie ma się co popsuć :)
Po zabiegu jeździ się bardzo fajnie w spalanie schodzi poniżej 6l

AWX/AVF też bym nie pogardził bo też wiele znoszą, mają lepsze osiągi i mają przyjemniejszą kulturę pracy.
Delikatny soft na seryjnych i mamy 160-170KM - wtedy robi się naprawdę przyjemnie.

unikałbym wersji 115-konnej bo to 5 koni różnicy a niestety już pompowtryski - za 5 konikó nie warto ryzykować :)

Jesli miałbymw wybierać pomiędzy AFN/AVG po chipie a seryjnym AWX/AVF to wybrałbym tą pierwszą jednostkę napędową - niezniszczalna łącznie układem wtryskowym, ciut mnieijsze spalanie i mniejsze koszty eksploatacji. Kompletny wzmocniony rozrząd do AFN-a kosztuje 220zł a robocizny nawet nie liczę, bo to jest tak prosty silnik, że wszystko przy odrobinie zamiłowanie do motoryzacji można zrobić sobie samemu :)

Moja rada jest taka - jak znajdziesz prawdzwią perełkę (o co nie łatwo)to bierz z obojętnie którym silnikiem 1.9 a będziesz zadowolony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja