[A6 C5 1,9 TDi] pytanie o silnik 1,9 TDi
[A6 C5 1,9 TDi] pytanie o silnik 1,9 TDi
Witam
w związku z tym, ze mam do czynienia tylko z silnikiem 110 konnym i w A4 i w Pasku i jestem bardzo do tej jednostki przekonany mam pytanie co sądzicie o silnikach 116 i 130 konnych. Chce kupić A6 i szukam ogólnie 110 konnej ale jest kilka właśnie z tymi mocniejszymi. Warto w nie się ładować, czy są pod jakimś względem lepsze czy gorsze - proszę o poradzenie
w związku z tym, ze mam do czynienia tylko z silnikiem 110 konnym i w A4 i w Pasku i jestem bardzo do tej jednostki przekonany mam pytanie co sądzicie o silnikach 116 i 130 konnych. Chce kupić A6 i szukam ogólnie 110 konnej ale jest kilka właśnie z tymi mocniejszymi. Warto w nie się ładować, czy są pod jakimś względem lepsze czy gorsze - proszę o poradzenie
R "air" G
Ja miałem w passacie 1.9 110km i byłem zadowolony, tanie w eksploatacji, bezawaryjne, mały apetyt na paliwo, ale to słynny AFN bez pompowtrysków. Te następne niestety już na nich są, u nas w kraju niestety jest gorsze paliwo i te wtryski lubią siadać co wiąże się niestety z dużymi kosztami, ale są dynamiczniejsze i tak naprawdę mogą Ci wcale nie paść. A najgorszy model to chyba ten 115km, który był pierwszym na pompowtryskach.
To tylko moje zdanie laika po użytkowaniu 110 i przejechaniu się 130.
Czytaj, jest dużo tematów o nich.
To tylko moje zdanie laika po użytkowaniu 110 i przejechaniu się 130.
Czytaj, jest dużo tematów o nich.

- Jaszczur-gl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 paź 2008, 23:52
- Lokalizacja: G-ce /Śląskie
AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
kolega kupi AFN zapoda wtryski 216 + turbo od awx i ma 170PS i 370Nm przy zdrowej pompie koszt 2,5 tys zlBuczek pisze:AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.

wtedy bedzie mogl sie zabierac za 2,8 quattro

alukard pisze:kolega kupi AFN zapoda wtryski 216 + turbo od awx i ma 170PS i 370Nm przy zdrowej pompie koszt 2,5 tys zlBuczek pisze:AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.
wtedy bedzie mogl sie zabierac za 2,8 quattro
kolega kupi AWX albo AVF zapoda tylko wtryski i zatrzyma sie w okolicach 200 PS i w okolica 400-410 Nm , a poza tym będzie miał lepiej chłodzony silnik, bo 130 miały bloki z większą ilością kanałów olejowych i wzmacnianym dołem :-P
BTW, po zmianie wtrysków zwiększy się spalanie, ale coś za coś
sorki ale taki tok myślenia do mnie nie przemawia, jak kupi AFN to ma starszy rocznikowo samochód, adruga sprawa to jak porównanie 1.9 z 2.5, bo 1.9 po chipsie to może się brać za 2.5 w serii, ale 2.5 po chipsie to już się robi potwór więc o czym mowa. Po co dokładać do AFN-a turbo z AWX, skoro w AWX już to turbo ma w "gratisie"? Jak dla mnie to błędne koło, jak się chce zwiększać spalanie i to nie o 0,5 litra na 100, to po co kupować 1.9? Chyba lepiej brać od razu 2,7 Biturbo, albo 4.2 V8.
Moja ostatnia rada - nie przekraczasz 130 km/h -> bierz AFN

Pozdro
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
Buczek pisze:alukard pisze:kolega kupi AFN zapoda wtryski 216 + turbo od awx i ma 170PS i 370Nm przy zdrowej pompie koszt 2,5 tys zlBuczek pisze:AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.
wtedy bedzie mogl sie zabierac za 2,8 quattro
kolega kupi AWX albo AVF zapoda tylko wtryski i zatrzyma sie w okolicach 200 PS i w okolica 400-410 Nm , a poza tym będzie miał lepiej chłodzony silnik, bo 130 miały bloki z większą ilością kanałów olejowych i wzmacnianym dołem :-P
BTW, po zmianie wtrysków zwiększy się spalanie, ale coś za coś
sorki ale taki tok myślenia do mnie nie przemawia, jak kupi AFN to ma starszy rocznikowo samochód, adruga sprawa to jak porównanie 1.9 z 2.5, bo 1.9 po chipsie to może się brać za 2.5 w serii, ale 2.5 po chipsie to już się robi potwór więc o czym mowa. Po co dokładać do AFN-a turbo z AWX, skoro w AWX już to turbo ma w "gratisie"? Jak dla mnie to błędne koło, jak się chce zwiększać spalanie i to nie o 0,5 litra na 100, to po co kupować 1.9? Chyba lepiej brać od razu 2,7 Biturbo, albo 4.2 V8.
Moja ostatnia rada - nie przekraczasz 130 km/h -> bierz AFNBędzie ekonomiczny i możesz lać tańszą i nawet lewą ropę. Chcesz czasami mieć możliwość wyprzedzenia w krótszym czasie i bez stresu - bierz mocniejszy. Jak będziesz miał po zakupie wolnego tysiaka, to zamiast pakować chipsa w AFN żeby dorównać AWX czy AVF, załaduj go do 130-ki, żeby mieś na prawdę ładne osiągi.
Pozdro



na 170Ps bym sie bal jezdzic ze ukreci mi walek w awx (niestety)
do takiej mocy potrzebne jest turbo od silnika BRD nowe 1500zl
wieksze pompki
ale co do wzmocnionych korb itd sie zgodze
i tak wole vp

No fakt, 200 PS - troche poleciałem, ale przy dobrym silniczku 180 jest osiągalne, tylko wtedy już dochodzą za duże koszty: FMIC, większe heble, wtryski... generalnie przestaje sie już wtedy opłacać, bo każdy kolejny konik to już grube tysiące lecą.
Pozdro
Pozdro
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 418
- Rejestracja: 22 mar 2008, 14:12
- Imię: Maciej
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 80 B4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
TPacu pisze:słynny AFN bez pompowtrysków. Te następne niestety już na nich są, u nas w kraju niestety jest gorsze paliwo i te wtryski lubią siadać co wiąże się niestety z dużymi kosztami, ale są dynamiczniejsze i tak naprawdę mogą Ci wcale nie paść. A najgorszy model to chyba ten 115km, który był pierwszym na pompowtryskach.
Z tymi pompowtryskami to taki sam mit jak z wałkami rozrządu w V6.Jak dbasz tak masz.R_air_G pisze:I własnie wiem, ze te pompowtryski się psują
R_air_G pisze:a kij wie jak poprzedni użytkownik dbał o silnik i co tam lał
R_air_G, tak samo można pytać przy AFN lub innych silnikach czy samochodach.
Pozdro.