Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1,9 TDi] pytanie o silnik 1,9 TDi

Silniki wysokoprężne
R_air_G
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: Kłodzko

[A6 C5 1,9 TDi] pytanie o silnik 1,9 TDi

Post autor: R_air_G » 20 cze 2009, 23:54

Witam
w związku z tym, ze mam do czynienia tylko z silnikiem 110 konnym i w A4 i w Pasku i jestem bardzo do tej jednostki przekonany mam pytanie co sądzicie o silnikach 116 i 130 konnych. Chce kupić A6 i szukam ogólnie 110 konnej ale jest kilka właśnie z tymi mocniejszymi. Warto w nie się ładować, czy są pod jakimś względem lepsze czy gorsze - proszę o poradzenie
R "air" G

TPacu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 08 gru 2008, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TPacu » 21 cze 2009, 00:06

Ja miałem w passacie 1.9 110km i byłem zadowolony, tanie w eksploatacji, bezawaryjne, mały apetyt na paliwo, ale to słynny AFN bez pompowtrysków. Te następne niestety już na nich są, u nas w kraju niestety jest gorsze paliwo i te wtryski lubią siadać co wiąże się niestety z dużymi kosztami, ale są dynamiczniejsze i tak naprawdę mogą Ci wcale nie paść. A najgorszy model to chyba ten 115km, który był pierwszym na pompowtryskach.

To tylko moje zdanie laika po użytkowaniu 110 i przejechaniu się 130.

Czytaj, jest dużo tematów o nich. :)

RAFAÂŁ

Post autor: RAFAÂŁ » 21 cze 2009, 00:39

Polecam motor 130KM AVF ma 6-stke skrzynie i 310 Nm jest jeszcze AWX 130KM 5-tka skrzynia,ale tylko 285Nm :-P

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 21 cze 2009, 00:48

R_air_G, Ja mam właśnie AFN... 110KM jestem mega zadowolony i naprawde nie bież innego jeśli zależy Ci na eksploatacji... Częsci tanie w szczególności rozrząd wyszedł z robocizna około 550-600zł Zreszta co Ci będe mowił sam masz taki motor <ok>

R_air_G
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: R_air_G » 21 cze 2009, 00:58

no własnie ten 110 PS jest rewelka i chciałbym z takim samym, ale tak z ciekawości pytam bo kilka A6 jest z tymi nowszymi silnikami. I własnie wiem, ze te pompowtryski się psują a kij wie jak poprzedni użytkownik dbał o silnik i co tam lał :/
R "air" G

TPacu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 08 gru 2008, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TPacu » 21 cze 2009, 12:50

Jak się uda to szukaj tego samego silnika i wrzuć chip i też będzie ładnie jeździć. ;)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 21 cze 2009, 13:02

110ps w budzie c5 stanowczo za malo <ok>

TPacu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 08 gru 2008, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TPacu » 21 cze 2009, 13:11

Wg mnie też dlatego kupiłem 2.5tdi, ale 110 po chipie też sobie będzie dobrze radzić. :)

Awatar użytkownika
Jaszczur-gl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 21 paź 2008, 23:52
Lokalizacja: G-ce /Śląskie

Post autor: Jaszczur-gl » 22 cze 2009, 00:31

Ja mam 110km AFN i zero problemów. Zrobiłem Chipa na prawie 140KM i jedzie jak 2.5 tdi a pali 7 litrów :-P
Poszukaj dobrego 1.9 110km i będziesz zadowolony.
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była :(
Usunieto pkt 29 regulaminu

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 22 cze 2009, 09:20

AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 cze 2009, 09:40

Buczek pisze:AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.
kolega kupi AFN zapoda wtryski 216 + turbo od awx i ma 170PS i 370Nm przy zdrowej pompie koszt 2,5 tys zl <ok>
wtedy bedzie mogl sie zabierac za 2,8 quattro <ok>

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 22 cze 2009, 09:56

alukard pisze:
Buczek pisze:AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.
kolega kupi AFN zapoda wtryski 216 + turbo od awx i ma 170PS i 370Nm przy zdrowej pompie koszt 2,5 tys zl <ok>
wtedy bedzie mogl sie zabierac za 2,8 quattro <ok>

kolega kupi AWX albo AVF zapoda tylko wtryski i zatrzyma sie w okolicach 200 PS i w okolica 400-410 Nm , a poza tym będzie miał lepiej chłodzony silnik, bo 130 miały bloki z większą ilością kanałów olejowych i wzmacnianym dołem :-P
BTW, po zmianie wtrysków zwiększy się spalanie, ale coś za coś

sorki ale taki tok myślenia do mnie nie przemawia, jak kupi AFN to ma starszy rocznikowo samochód, adruga sprawa to jak porównanie 1.9 z 2.5, bo 1.9 po chipsie to może się brać za 2.5 w serii, ale 2.5 po chipsie to już się robi potwór więc o czym mowa. Po co dokładać do AFN-a turbo z AWX, skoro w AWX już to turbo ma w "gratisie"? Jak dla mnie to błędne koło, jak się chce zwiększać spalanie i to nie o 0,5 litra na 100, to po co kupować 1.9? Chyba lepiej brać od razu 2,7 Biturbo, albo 4.2 V8.

Moja ostatnia rada - nie przekraczasz 130 km/h -> bierz AFN <ok> Będzie ekonomiczny i możesz lać tańszą i nawet lewą ropę. Chcesz czasami mieć możliwość wyprzedzenia w krótszym czasie i bez stresu - bierz mocniejszy. Jak będziesz miał po zakupie wolnego tysiaka, to zamiast pakować chipsa w AFN żeby dorównać AWX czy AVF, załaduj go do 130-ki, żeby mieś na prawdę ładne osiągi.

Pozdro
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 cze 2009, 14:16

Buczek pisze:
alukard pisze:
Buczek pisze:AFN ppojedzie nawet na oleju do smażenia z biedronki, za to AVF czy AWX jest już bardziej wyczulony na paliwo - ale nie popadajmy w paranoję. Trzeba poprostu lać paliwo ze sprawdzonych stacji, a nie "szemranych". Ludzie jeżdżą i jakoś nie ma nalotu na serwisy żeby wymieniać wtryski. Poza tym wszystkie nowe diesle już są bardzo czułe na paliwo i nie ważne czy to pompowtryski czy common rail, czy d-4d. O opałówce też zapomnij. Co do porównania AWX z AFN - różnica jest naprawdę baardzo odczuwalna. Braciak ma lżejsze A4 w avancie i w porównaniu z moim - masakra. Nie wiem jak chodzi C5 z AFN, ale tak jak wszyscy mówią - bez chipa nie będzie za różowo. Moim zdaniem jak kupisz AWX czy AVF i zapodacz chipsa na 160 - 170 KM to będziesz mega zadowolony. Poza tym AFN ma tylko 235 Nm, i po chipie dociągniesz do serii AWX czyli jakieś 280 - 290Nm. Pomyśl ile będą miały wersje 130 konne po chipie. Niewiem czy będzie szybszy od 2.5 bo to przecież V6, ale na pewno nie będzie odstawał.
kolega kupi AFN zapoda wtryski 216 + turbo od awx i ma 170PS i 370Nm przy zdrowej pompie koszt 2,5 tys zl <ok>
wtedy bedzie mogl sie zabierac za 2,8 quattro <ok>

kolega kupi AWX albo AVF zapoda tylko wtryski i zatrzyma sie w okolicach 200 PS i w okolica 400-410 Nm , a poza tym będzie miał lepiej chłodzony silnik, bo 130 miały bloki z większą ilością kanałów olejowych i wzmacnianym dołem :-P
BTW, po zmianie wtrysków zwiększy się spalanie, ale coś za coś

sorki ale taki tok myślenia do mnie nie przemawia, jak kupi AFN to ma starszy rocznikowo samochód, adruga sprawa to jak porównanie 1.9 z 2.5, bo 1.9 po chipsie to może się brać za 2.5 w serii, ale 2.5 po chipsie to już się robi potwór więc o czym mowa. Po co dokładać do AFN-a turbo z AWX, skoro w AWX już to turbo ma w "gratisie"? Jak dla mnie to błędne koło, jak się chce zwiększać spalanie i to nie o 0,5 litra na 100, to po co kupować 1.9? Chyba lepiej brać od razu 2,7 Biturbo, albo 4.2 V8.

Moja ostatnia rada - nie przekraczasz 130 km/h -> bierz AFN <ok> Będzie ekonomiczny i możesz lać tańszą i nawet lewą ropę. Chcesz czasami mieć możliwość wyprzedzenia w krótszym czasie i bez stresu - bierz mocniejszy. Jak będziesz miał po zakupie wolnego tysiaka, to zamiast pakować chipsa w AFN żeby dorównać AWX czy AVF, załaduj go do 130-ki, żeby mieś na prawdę ładne osiągi.

Pozdro
<rotfl2> na turbinie od awx 200PS ?? :mrgreen: tylko w eze <ok>
na 170Ps bym sie bal jezdzic ze ukreci mi walek w awx (niestety)
do takiej mocy potrzebne jest turbo od silnika BRD nowe 1500zl
wieksze pompki
ale co do wzmocnionych korb itd sie zgodze

i tak wole vp <ok>

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 22 cze 2009, 18:57

No fakt, 200 PS - troche poleciałem, ale przy dobrym silniczku 180 jest osiągalne, tylko wtedy już dochodzą za duże koszty: FMIC, większe heble, wtryski... generalnie przestaje sie już wtedy opłacać, bo każdy kolejny konik to już grube tysiące lecą.

Pozdro
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

magic1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 418
Rejestracja: 22 mar 2008, 14:12
Imię: Maciej
Rocznik: 1992
Moje auto: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: magic1977 » 23 cze 2009, 00:33

TPacu pisze:słynny AFN bez pompowtrysków. Te następne niestety już na nich są, u nas w kraju niestety jest gorsze paliwo i te wtryski lubią siadać co wiąże się niestety z dużymi kosztami, ale są dynamiczniejsze i tak naprawdę mogą Ci wcale nie paść. A najgorszy model to chyba ten 115km, który był pierwszym na pompowtryskach.
R_air_G pisze:I własnie wiem, ze te pompowtryski się psują
Z tymi pompowtryskami to taki sam mit jak z wałkami rozrządu w V6.Jak dbasz tak masz.
R_air_G pisze:a kij wie jak poprzedni użytkownik dbał o silnik i co tam lał

R_air_G, tak samo można pytać przy AFN lub innych silnikach czy samochodach.

Pozdro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl