[ BAU 2.5 179 KM] Przysłonięcie chłodnicy tekturą
- Wyrwiząb
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 323
- Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
[ BAU 2.5 179 KM] Przysłonięcie chłodnicy tekturą
Cześć
Koledzy próbował ktoś zasłaniać częściowo lub całkowicie chłodnicę w zimie? Teraz mam firmę dosłownie 4 km od domu i auto notorycznie niedogrzane, co znacznie podnosi spalanie i obniża komfort jazdy z powodu temperatury wewnątrz auta.
Jeżeli zasłonić to całą czy tylko połowę, co z ewentualnym staniem w korku jeżeli temperatura wzrośnie? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Koledzy próbował ktoś zasłaniać częściowo lub całkowicie chłodnicę w zimie? Teraz mam firmę dosłownie 4 km od domu i auto notorycznie niedogrzane, co znacznie podnosi spalanie i obniża komfort jazdy z powodu temperatury wewnątrz auta.
Jeżeli zasłonić to całą czy tylko połowę, co z ewentualnym staniem w korku jeżeli temperatura wzrośnie? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Ja wrzuciłem do swojej chłodnicy karton ale żadnej różnicy nie widać bo i tak termostat jak jest sprawny to zamyka całkowicie obieg wody. Jedynie co może lekko pomagać bo nie wpada zimne powietrze do komory silnika.
Przy temperaturach -10 zauważyłem poprawę w rozgrzewaniu. Przy temperaturach ok 0 karton nic nie zmienia. Przy dużych mrozach to pomaga. Niestety diesel tak ma że wolno się grzeje.
Najlepiej wrzuć jakiś karton i zobacz czy jest różnica.
Przy temperaturach -10 zauważyłem poprawę w rozgrzewaniu. Przy temperaturach ok 0 karton nic nie zmienia. Przy dużych mrozach to pomaga. Niestety diesel tak ma że wolno się grzeje.
Najlepiej wrzuć jakiś karton i zobacz czy jest różnica.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Niestety diesel nie zbyt się nadaje na krótkie trasy bo cierpi na niedogrzanie. Webasto załatwiło by sprawę, bo podgrzewa również płyn chłodzący, jak domyślam się takiego czegoś to nie posiadasz 
Czytałem nie dawno na forum jak jakiś kolega pisał że silniki diesla w audi posiadają elektryczną nagrzewnicę, która działa poniżej 5*C i na wyłączonym trybie Econ.

Czytałem nie dawno na forum jak jakiś kolega pisał że silniki diesla w audi posiadają elektryczną nagrzewnicę, która działa poniżej 5*C i na wyłączonym trybie Econ.
a jak to jest? wszystkie automaty mają chłodnicę?oli80 pisze:Wyrwiząb, Jak tak pojeździsz to rozwalisz tipa,chłodnica wody jest zintegrowana z chłodnicą oleju skrzyni
bo ja w moim nie widzę żeby przewody od skrzyni leciały do przodu.
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
no widzisz też byłem przekonany że każdy ma a szczególnie Allroad, ale jak wymieniałem olej to nie pamiętam żeby leciały rurki od skrzyni do przodu, muszę popatrzeć raz jeszcze, dzięki za odpowiedźoli80 pisze:Karzdy tip ma,popatrz pod maske obok wyntylatora klimy są rurki,jedna górą druga idzie dolem
http://allegro.pl/chlodnica-audi-a6-199 ... 17255.html
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
- Wyrwiząb
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 323
- Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Spoko, dzięki za linka. Skonfrontuję to z moim oswojonym mechezem i może coś uradzi w temacie. Gdy decydowałem się na diesel'a to do pracy miałem 15km, teraz to lipa bo 4km spokojnie przebiegnę w 15-16 minut a bywa że w korkach jadę 30 minutoli80 pisze:Wyrwiząb, znalazłem coś dla ciebie http://allegro.pl/duzy-podgrzewacz-plyn ... 15929.html

SORRRY, już wszystko jasneoli80 pisze:Karzdy tip ma,popatrz pod maske obok wyntylatora klimy są rurki,jedna górą druga idzie dolem
http://allegro.pl/chlodnica-audi-a6-199 ... 17255.html

tak , tak automaty wszystkie mają chłodnice oleju, a niektóre dodatkowo posiadają osobną chłodniczkę.
[ Dodano: 2012-12-05, 16:50 ]
ale w zimie to chyba go nie rozwali, chyba że ostro w terenie będzie jeździć, hm, no ciekawe,oli80 pisze:Wyrwiząb, Jak tak pojeździsz to rozwalisz tipa,chłodnica wody jest zintegrowana z chłodnicą oleju skrzyni
mówisz że lekkie zakrycie chłodnic nie jest wskazane??
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
oli80,
czy to nie jest uzaleznione od samej konstrukcji chlodnicy ? tzn jezeli sa to dwie niezalezne chlodnice 'w jednej obudowie' - to 'kartonowa firanka' wplynie zabojczo na tipa.... ale te nasze chlodnice raczej sa w pelni zintegrowane (znaczy wymmiennik ciepla jest pomiedzy olejem a woda, oraz woda - powietrze), wiec czy w takiej sytuacji, zasloniecie kawalka chlodnicy nie bedzie mialo znaczenia ?
Moze warto pomonitorowac temperature oleju w tipie, ktora (podczas normalnej jazdy) zazwyczaj nie powinna przekraczac 90 stopni....
Zupelnie 'na marginesie' - przy sprawnym termostacie - co dokladnie chcielibysmy uzyskac zaslaniajac chlodnice.... bo przeciez nie szybsze nagrzanie samochodu....
oli80 - masz praktyczne doswiadczenie z montowaniem takiego dodatkowego 'dogrzewacza' w 2.5 tdi ?
czy to nie jest uzaleznione od samej konstrukcji chlodnicy ? tzn jezeli sa to dwie niezalezne chlodnice 'w jednej obudowie' - to 'kartonowa firanka' wplynie zabojczo na tipa.... ale te nasze chlodnice raczej sa w pelni zintegrowane (znaczy wymmiennik ciepla jest pomiedzy olejem a woda, oraz woda - powietrze), wiec czy w takiej sytuacji, zasloniecie kawalka chlodnicy nie bedzie mialo znaczenia ?
Moze warto pomonitorowac temperature oleju w tipie, ktora (podczas normalnej jazdy) zazwyczaj nie powinna przekraczac 90 stopni....
Zupelnie 'na marginesie' - przy sprawnym termostacie - co dokladnie chcielibysmy uzyskac zaslaniajac chlodnice.... bo przeciez nie szybsze nagrzanie samochodu....
oli80 - masz praktyczne doswiadczenie z montowaniem takiego dodatkowego 'dogrzewacza' w 2.5 tdi ?
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Panowie, a czy ktoś myślał nad " PODGRZEWACZ cieczy SILNIKA Z POMPÂĄ" z alledrogo? np: tylko jeśli ktoś ma auto pod domem
lub ma możliwość podłączenia się do jakiegoś gniazdka. Mój szef raczej na to nie pójdzie ale wystarczająco że z ranka będzie ciepło przed wyjazdem do pracy .
Jeśli chodzi o tekturę to sprawdzałem, poniżej -10 efekt w szybkości nagrzewania jest mało zauważalny w 1.9 TDI AFN, lecz silnik się tak szybko nie wychładza, w czasie jazdy, ja nie używałem tektury tylko takiej pianki którą używa się do pod panele podłogowe owiniętą taśmą aluminiową.
Ktoś wspominał ze AFN ma podgrzewanie płynu, AFN w Audi a6 nie ma, ma 1Z , chyba że wersje skandynawskie
żeby nie było nie polecam żadnej firmy, aukcja wybrana przypadkowo a nie mogłem znaleźć fotek bez podpisu firmy, trochę drogie ale idzie jak na pniu
http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-si ... 30359.html

Jeśli chodzi o tekturę to sprawdzałem, poniżej -10 efekt w szybkości nagrzewania jest mało zauważalny w 1.9 TDI AFN, lecz silnik się tak szybko nie wychładza, w czasie jazdy, ja nie używałem tektury tylko takiej pianki którą używa się do pod panele podłogowe owiniętą taśmą aluminiową.
Ktoś wspominał ze AFN ma podgrzewanie płynu, AFN w Audi a6 nie ma, ma 1Z , chyba że wersje skandynawskie

żeby nie było nie polecam żadnej firmy, aukcja wybrana przypadkowo a nie mogłem znaleźć fotek bez podpisu firmy, trochę drogie ale idzie jak na pniu
http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-si ... 30359.html
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
Webasto, które uruchamia się wraz z włączeniem klimy przy temperaturze mniejszej niż +5 st.C w naszym klimacie też za wiele nie pomaga przy krótkich trasach. O ile w Waszych autach 90 stopni zostaje osiągnięte po 8-10 km to w moim po 5-6km przy włączonym webasto, sprawnym termostacie i niemałym wirze w baku.
Inna rzecz, to jak chcemy wykorzystać ciepło wyprodukowane przez silnik lub silnik i webasto łącznie. Włączenie ogrzewania wnętrza pojazdu na full zaraz po uruchomieniu powoduje szybsze odbieranie ciepła silnikowi przez co dużo wolniej osiąga on swoje optymalne parametry. Dlatego uważam, że powinniśmy dzielić się tym ciepłem z silnikiem a swoją część biorąc pod uwagę względy bezpieczeństwa spożytkować na osuszenie szyb dla lepszej widoczności.
Inna rzecz, to jak chcemy wykorzystać ciepło wyprodukowane przez silnik lub silnik i webasto łącznie. Włączenie ogrzewania wnętrza pojazdu na full zaraz po uruchomieniu powoduje szybsze odbieranie ciepła silnikowi przez co dużo wolniej osiąga on swoje optymalne parametry. Dlatego uważam, że powinniśmy dzielić się tym ciepłem z silnikiem a swoją część biorąc pod uwagę względy bezpieczeństwa spożytkować na osuszenie szyb dla lepszej widoczności.
Visca el Barca
znalazłem coś takiego http://allegro.pl/nagrzewnica-audi-a6-c5-allroad-elektryczna-i2892482016.html
co o tym sądzicie? mam ktoś to w all??
co o tym sądzicie? mam ktoś to w all??
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt: