
Jeśli tylko aku naładowany, świece sprawne, filtr paliwa wymieniony to na 99,999% MUSI odpalić

Przy takich temperaturach trzeba dolać dodatek na wszelki wypadek. Jak ci się wytrąci parafina w przewodach (tak jak u mnie rok temu :tomekw2086 pisze:wnioskuje że paliwo zgęstniało za bardzo:/
tomekw2086 pisze:ewody grzał.
Masz rację chyba, ale żeby się nie bawić miernikiem, bo może nie umiesz nie masz czasu ochoty itp. Jest prosty sposób. Przed przekręceniem kluczyka włącz oświetlenie na podsufitce. Jak świece zaczną brać prąd na 100% przygaśnie i jak strzeli stycznik to zacznie świecić mocniej.tomekw2086 pisze:jak kontrolka od świec gaśnie na kokpicie po 10 sekundach i po chwili słychać strzał stycznika to chyba jest...
Inna metoda jak sprawdzić świece? Potrzebny jest kabel około 1,5 metra. ÂŚciągasz kable ze świecy i łączysz je bezpośrednio z aku, czyli przykładasz koniec kabla do świecy a drugi przykładasz do aku, jak się pojawi iskierka to znaczy że świeca działa.
Ja tak sprawdzałem i okazało się że 4 świece![]()
![]()
Gorzej jeśli świece iskrzą, a po przekręceniu kluczyka nie przygasa lampka wewnętrzna. Wtedy najprawdopodobniej masz nieżywy czujnik ... (niech ktoś pomoże bo mi wypadło z głowy - taki niebieski kwadratowy na rurze od płynu chłodzącego). Znajduje się on pod podszybiem - za silnikiem patrząc sprzed auta. Możesz też kontrolnie odpiąć od niego wtyk i komp dostanie info że jest -50* i automatycznie włączy świece.
Jak to z 12v spada ci do 0tomekw2086 pisze:no dobra koledzy...świece sprawdziłem metodą "na kabel" wszystkie sprawne...co do ich grzania...w naszych "Audiczkach" mamy wskaźnik ładowania tudzież naładowania akumulatora...jak się przekręci kluczyk i świece zaczynają grzać wskazówka ładnie zaczyna opadać ku zeru, jak kontrolka od świec gaśnie wskazówka wraca w okolice 12V...wnioskuje z tego że grzeją:) "uszlachetniacz" wlany i dziś odpaliła bez żadnych podgrzewaĂą filtra czy przewodów:)