Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] problem z bakiem a6c5 2,5 tdi quattro nie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wicia021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2012, 22:47
Lokalizacja: malbork/Pomorskie

[ AKN 2.5 150 KM] problem z bakiem a6c5 2,5 tdi quattro nie

Post autor: wicia021 » 15 mar 2012, 09:33

witam
mam taki problem ponieważ jestem od miesiąca szczęśliwym posiadaczem tego autka :)
już 3 razy tankowałem autko i za każdym razem jeździłem do pokazania się rezerwy.
i pewnego razu zonk, odpaliłem autko i pojechałem do miasta z dzieciakiem do lekarza a tu mi się zapaliła i mruga kontrolka grzania świec, no wiec mam szwagra Elektro-mechanika i mówi że trzeba bo pod kompa podłączyć wiec oki umówiłem się na wieczór a tu zonk auto nie chce odpalić :| zadzwoniłem do niego podjechał i podłączył kompa i wywaliło błąd tylko jeden że czujnika paliwa wykazał brak paliwa po wejściu w inne jakieś ustawienia pokazało że paliwa ma jeszcze 13l szwagier twierdzi że w zbiorniku ma komorę i nie przelał ( na komputerze auta pokazywał jeszcze na 110km paliwa i wskaźnik paliwa był prawie na ćwierć zbiornika) pojechałem drugim autkiem zalałem 20 l ropki i zalałem ale autko nie chce dalej odpalić ( a szwagier pojechał do domu i nie chętnie naprawia te silniki ) i dzwoniłem i prawdopodobnie jest zapowietrzony i moje pytanko brzmi jak odpowietrzyć go? czy co robić jeszcze żeby odpaliło?
z góry dziękuje wszystkim za odp

zbych52
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 mar 2011, 17:15
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: zbych52 » 15 mar 2012, 10:07

kolego podejdz na daleka w malborku 116 sklad wegla powiem ci co i jak
zbych52

Awatar użytkownika
wicia021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2012, 22:47
Lokalizacja: malbork/Pomorskie

Post autor: wicia021 » 15 mar 2012, 10:17

zbych52 pisze:kolego podejdz na daleka w malborku 116 sklad wegla powiem ci co i jak
tylko problem, bo auto nie odpala?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: problem z bakiem a6c5 2,5 tdi quattro nie

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 10:24

wicia021

jezeli ten blad ma numer 1441 to proponuje zapoznac sie np z tym tematem - dotyczy problemow z czujnikiem g210, ktory nie pozwala uruchomic silnika w przypadku zbyt niskiego poziomu paliwa - rzeczywistego lub wirtualnego (jak sie zepsuje)

Awatar użytkownika
wicia021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2012, 22:47
Lokalizacja: malbork/Pomorskie

Re: problem z bakiem a6c5 2,5 tdi quattro nie

Post autor: wicia021 » 15 mar 2012, 10:36

tx-didi pisze:wicia021

jezeli ten blad ma numer 1441 to proponuje zapoznac sie np z tym tematem - dotyczy problemow z czujnikiem g210, ktory nie pozwala uruchomic silnika w przypadku zbyt niskiego poziomu paliwa - rzeczywistego lub wirtualnego (jak sie zepsuje)
właśnie nie wiem jaki był nr błędu tylko to co podał mi szwagier że czujnik paliwa zgłasza brak paliwa
wicia

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 10:44

jezeli na zegarach jest ok (jak napisales) to innych czujnikow poziomu paliwa nie ma - wiec blad musi pochodzic od g210. W tym wypadku przytoczony watek warto przeczytac.
Niewykluczone ze uklad nie jest zapowietrzony i po naprawie (zdrutowaniu - nazwijmy sprawe po imieniu) silnik uruchomisz bez klopotow.
Inaczej - musisz pozbyc sie bledu 1441 - w przeciwnym wypadku silnika nie 'odpalisz'.

Awatar użytkownika
wicia021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2012, 22:47
Lokalizacja: malbork/Pomorskie

Post autor: wicia021 » 15 mar 2012, 11:14

tx-didi pisze:jezeli na zegarach jest ok (jak napisales) to innych czujnikow poziomu paliwa nie ma - wiec blad musi pochodzic od g210. W tym wypadku przytoczony watek warto przeczytac.
Niewykluczone ze uklad nie jest zapowietrzony i po naprawie (zdrutowaniu - nazwijmy sprawe po imieniu) silnik uruchomisz bez klopotow.
Inaczej - musisz pozbyc sie bledu 1441 - w przeciwnym wypadku silnika nie 'odpalisz'.
czyli z tego co przeczytałem muszę wyciągnąć wtyczkę z pompy tą 2 pin wlutować opornik (300ohm) i będę pewien że czujnik pompy g210 do wymiany tylko mam pytanko

- czy wtedy będę mógł jeździć do rezerwy czy jak tu opisują do połowy baka i znowu tankować?
- w jaki kabel mam to wlutować?

i w sedanie to chyba jest pod siedzeniem czy w bagażniku
czy wystarczy samą wtyczkę wyciągnąć

sorki ale w te sprawy jestem Lalikiem a szwagra nie chce mi się prosić (wiecznie płacze)
wicia

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 11:28

wicia021,
obawiam sie ze chociaz problem jest mi znany, to jednak nigdy sam tego nie robilem, wiec nie potrafie tak jednoznacznie odpowiedziec na Twoje pytania.
Wiem ze czujnik jest niewymienny (tzn nie wystepuje jako czesc zamienna, tylko wraz z cala pompa), wiem ze mozna oszukac sterownik podpinajac zamiast czujnika opornik, wiem tez ze sporo osob na forum tak wlasnie zrobilo (oczywiscie nalezy miec swiadomosc ze elektronika wowczas nie zabezpiecza pompy wtryskowej przed zapowietrzeniem z braku paliwa)
Jezeli przytoczony watek nie odpowiedzial w pelni na Twoje watpliwosci to poszukaj na forum - gwarantuje ze tematow zwiazanych z g210 jest wiecej.

bedziesz mogl tak jezdzic - z pelna swiadomoscia ze nie wolno Ci dopuscic do 'pustki w baku'.
Wtyczki nie wystarczy wyciagnac - opornik ('symulator' wskazan z czujnika) jest niezbedny.

Awatar użytkownika
wicia021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2012, 22:47
Lokalizacja: malbork/Pomorskie

Post autor: wicia021 » 15 mar 2012, 12:57

tx-didi pisze:wicia021,
obawiam sie ze chociaz problem jest mi znany, to jednak nigdy sam tego nie robilem, wiec nie potrafie tak jednoznacznie odpowiedziec na Twoje pytania.
Wiem ze czujnik jest niewymienny (tzn nie wystepuje jako czesc zamienna, tylko wraz z cala pompa), wiem ze mozna oszukac sterownik podpinajac zamiast czujnika opornik, wiem tez ze sporo osob na forum tak wlasnie zrobilo (oczywiscie nalezy miec swiadomosc ze elektronika wowczas nie zabezpiecza pompy wtryskowej przed zapowietrzeniem z braku paliwa)
Jezeli przytoczony watek nie odpowiedzial w pelni na Twoje watpliwosci to poszukaj na forum - gwarantuje ze tematow zwiazanych z g210 jest wiecej.

bedziesz mogl tak jezdzic - z pelna swiadomoscia ze nie wolno Ci dopuscic do 'pustki w baku'.
Wtyczki nie wystarczy wyciagnac - opornik ('symulator' wskazan z czujnika) jest niezbedny.
tak już wiem tak jak dałeś w poprzednim poście zrobiłem tym sposobem i faktycznie uwalony mam ten czujnik g210 tylko zastanawiam się teraz czy mogę jeździć normalnie do rezerwy czy trzymać się wskaźnika paliwa na ćwierć baka?

i czemu mi nie przelał z jednej grodzi do drugiej??? jeżeli na kompie było jeszcze 13l paliwa




ps dzięki wszystkim za szybko rozwiązany problem
wicia

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 15:04

wicia021 pisze: tylko zastanawiam się teraz czy mogę jeździć normalnie do rezerwy czy trzymać się wskaźnika paliwa na ćwierć baka?
poniewaz g210 jest 'ostatecznym' sygnalem braku paliwa (gdy go juz po prostu nie ma) i uaktywnia sie na glebokiej rezerwie, wiec wlasciwie mozna jezdzic do zapalenia sie kontrolki rezerwy, wowczas, najbezpieczniej bedzie natychmiastowo udac sie na stacje. Jak widzisz odpowiedz jest uzalezniona od ilosci zaufania jakie masz do siebie :) -
najbezpieczniej jest niedopuszczac do zapalenia sie rezerwy...
wicia021 pisze: i czemu mi nie przelał z jednej grodzi do drugiej??? jeżeli na kompie było jeszcze 13l paliwa
to nie tak - fizycznie tego paliwa Ci nie zabraklo i pewnie bylo we wszystkich 'grodziach', jakich mialo byc ... tylko sterownik 'pomyslal' ze brakuje (na skutek uwalonego czujnika g210) i wylaczyl silnik.

Awatar użytkownika
wicia021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2012, 22:47
Lokalizacja: malbork/Pomorskie

Post autor: wicia021 » 15 mar 2012, 15:13

tx-didi pisze:
wicia021 pisze: tylko zastanawiam się teraz czy mogę jeździć normalnie do rezerwy czy trzymać się wskaźnika paliwa na ćwierć baka?
poniewaz g210 jest 'ostatecznym' sygnalem braku paliwa (gdy go juz po prostu nie ma) i uaktywnia sie na glebokiej rezerwie, wiec wlasciwie mozna jezdzic do zapalenia sie kontrolki rezerwy, wowczas, najbezpieczniej bedzie natychmiastowo udac sie na stacje. Jak widzisz odpowiedz jest uzalezniona od ilosci zaufania jakie masz do siebie :) -
najbezpieczniej jest niedopuszczac do zapalenia sie rezerwy...
wicia021 pisze: i czemu mi nie przelał z jednej grodzi do drugiej??? jeżeli na kompie było jeszcze 13l paliwa
to nie tak - fizycznie tego paliwa Ci nie zabraklo i pewnie bylo we wszystkich 'grodziach', jakich mialo byc ... tylko sterownik 'pomyslal' ze brakuje (na skutek uwalonego czujnika g210) i wylaczyl silnik.
no to oki dzięki kolego za odpowiedzi <piwosz> sie chłodzi jak byś był przejazdem hehehe
wicia

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 16:25

wicia021 pisze: no to oki dzięki kolego za odpowiedzi <piwosz> sie chłodzi jak byś był przejazdem hehehe
Dzieki :), jak bede przejazdem dam znac :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja