Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.5tdi]Pompa spietrzajaca w zbiorniku

Silniki wysokoprężne
dani5236
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 18 paź 2009, 15:40
Imię: daniel
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: szczecin

[A6 C5 2.5tdi]Pompa spietrzajaca w zbiorniku

Post autor: dani5236 » 11 lut 2010, 21:21

Witam.mam pytanie co do sprawdzenia pompki spiętrzającej w zbiorniku.zabierałem sie do odpowietrzania układu i znalazłem instrukcje co do tego i jest tam opisane podłaczenie tej pompy na krotko poprzez podanie plusa pod bezpiecznik nr.28.wyciagnołem ten bezpiecznik i podłączyłem tam plus,i nie słychac aby tam cos pracowało.czy wogole powinno byc słychac tą pompe???postanowiłem odpowietrzyc układ po tym jak jechalem ostatnio(prawie) na suchym zbiorniku i teraz po dłuższym postoju mam problem z odpaleniem.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 18:11 przez dani5236, łącznie zmieniany 2 razy.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 12 lut 2010, 09:41

dani5236 pisze:wyciagnołem ten bezpiecznik i podłączyłem tam plus,i nie słychac aby tam cos pracowało.czy wogole powinno byc słychac tą pompe???
A ile masz paliwa w zbiorniku?? Jeżeli masz ponad połowe czyli ok 3/4 i więcej to nawet na krótko nie usłyszysz pompki. Ponieważ ty podłączając do plusa prawy zacisk bezpiecznika ,obchodzisz tylko przekaźnik przez który załącza się pompka ale tylko wtedy gdy silnik chodzi. Pompka ta jest sterowana czujnikiem poziomu paliwa w zbiorniku i sygnał załączania pompki dostaje od niego tylko wtedy gdy jest mniej niż 3/4 zbiornika.

Jeżeli masz dużo paliwa tzn więcej niż 3/4 to na dobrą sprawę nie musi działać/ i nie działa pompka w zbiorniku bo pompa VP sama sobie zasysa ON. ;-)

Jeżeli masz mało paliwa i nie słyszysz pompki jak się położysz z tyłu na podłodze, tzn że dorżnołeś pompeczkę lub twój czujnik coś szwankuje, ale w zaistniałej sytuacji mało prawdopodobne
dani5236 pisze:na suchym zbiorniku i teraz po dłuższym postoju mam problem z odpaleniem.
A w takim przypadku mogłeś zapieprzyć filterek syfami no i pompka nie daje rady i robi się to co się robi. :-(
Pozdrawiam

A6 05

Post autor: A6 05 » 24 lut 2010, 14:55

Witam i od razu zapytowywowuje mam problem z A6 01 AKE 180 koni Quattro, mianowicie nie wyciąga mi do końca paliwa i w najmniej odpowiednim momęcie auto staje, wskaźnik schodzi do mniej więcej 1/4 rezerwa sie nie zapala i auto gaśnie mimo wszysko że wleje np: 15 litrów ropy auto nie odpali, kręci jak szalone i nic. Dopiero pomaga linka lub samostart wtedy to tak ale też nie do końca jest dobrze bo chwile nie reaguje na gaz(są tylko wolne obroty) po chwili wszysko wraca do normy. i znowu jade z dusza na ramieniu kiedy stanie z braku owsa.
Pompka w baku działa ale czegoś nie przepompowuje z lewego baku do prawego,no i dlaczego pompa VP nie zaciąga sama paliwa.
A jezcze nawiasem mówiąc auto nie ma takiej mocy jak dawniej zrobiło się jakieś mułowate

Awatar użytkownika
bartek915
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: bartek915 » 24 lut 2010, 16:20

A6 05 pisze:Witam i od razu zapytowywowuje mam problem z A6 01 AKE 180 koni Quattro, mianowicie nie wyciąga mi do końca paliwa i w najmniej odpowiednim momęcie auto staje, wskaźnik schodzi do mniej więcej 1/4 rezerwa sie nie zapala i auto gaśnie mimo wszysko że wleje np: 15 litrów ropy auto nie odpali, kręci jak szalone i nic. Dopiero pomaga linka lub samostart wtedy to tak ale też nie do końca jest dobrze bo chwile nie reaguje na gaz(są tylko wolne obroty) po chwili wszysko wraca do normy. i znowu jade z dusza na ramieniu kiedy stanie z braku owsa.
Pompka w baku działa ale czegoś nie przepompowuje z lewego baku do prawego,no i dlaczego pompa VP nie zaciąga sama paliwa.
A jezcze nawiasem mówiąc auto nie ma takiej mocy jak dawniej zrobiło się jakieś mułowate
Kolego a filtr paliwa wymieniany był ? Ja u siebie w T4 miałem takie objawy jak właśnie "skończył" się filtr paliwa
80 B2 81' 1.8i 82kW
A6 C4 97' 2.5 TDi 85kW
A6 C5 00' 2.5 TDi 110kW

A6 05

Post autor: A6 05 » 24 lut 2010, 16:53

z 3 szt tych filtrów wymieniałem razem z tym zaworkiem nawet i nic

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 lut 2010, 17:48

A6 05 pisze:Pompka w baku działa ale czegoś nie przepompowuje z lewego baku do prawego
A po czym wnosisz że pompa w baku działa?? Sprawdzałeś na krótko ?

Jeżeli palio wypompujesz , do tych jak mówisz :1/4 zbiornika i nie załączy się pompka w zbiorniku to VP może się zapowitrzyć i się zapowietrza :roll: .
Po nalaniu jakiejkolwiek ilości paliwa nie odpalisz autka bo musisz odpowietrzyć, chyba że stosujesz drastyczne środki o których lepiej nie będę wspominał..... i wtedy po jakimś czasie odpala.
Wolne obroty mogą być skutkiem nie do końca dobrze odpowietrzonego układu, który to układ potrzebuje troszeczkę czasu aby samoczynnie się odpowietrzyć - wtedy gdy już odpalisz. ;-)
Pozdrawiam

A6 05

Post autor: A6 05 » 24 lut 2010, 19:05

citrin pisze:A po czym wnosisz że pompa w baku działa?? Sprawdzałeś na krótko ?
Bo działa, sprawdzałem, podniosłem siedzenie i obydwa te wielkie otwory do baku otworzyłem i w tym lewym za kierowcą paliwo jest a w prawym pusto, a pompa działa ale to jakos tak anemicznie ciśnie tą rope

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 24 lut 2010, 20:54

citrin pisze:Jeżeli masz dużo paliwa tzn więcej niż 3/4 to na dobrą sprawę nie musi działać/ i nie działa pompka w zbiorniku bo pompa VP sama sobie zasysa ON. ;-)
Nie do konca tak jest. Powyzej 3/4 w zbiorniku komora spietrzająca zalewa się samoczynnie i wowczas czujnki nie załancza pompki.NAjlepiej jest zalac do pelna paliwa i kropka.Zeby sprawdzic czy pompka działa to po wypaleniu ok połowy zb.paliwa zacznie mrugać kontrolka świec w liczniku i wowczas wiadomo ze to czyjnik lub pompka.
Najl;epiej podpiąc Vaga i po sprawie.
Wiem bo miałem podobny problem :-|
A6 05,
Ciebie to własnie jak najbardziej dotyczy kolego. :-|

A6 05

Post autor: A6 05 » 24 lut 2010, 21:00

No ale ,że co? kontrolka sie nie zapala a auto staje i kiszka.pompka chodzi auto nie jedzie, a VAG na to nic, znaczy VCDS

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 25 lut 2010, 07:09

Voytec pisze:zalewa się samoczynnie i wowczas czujnki nie załancza pompki
Tak oczywiście, zreszta tak też napisałem. :mrgreen:
Voytec pisze:Zeby sprawdzic czy pompka działa to po wypaleniu ok połowy zb.paliwa zacznie mrugać kontrolka świec w liczniku i wowczas wiadomo ze to czyjnik
Niekoniecznie i niezawsze....Więcej , w większości przypadków niedziałającej pompki czy czujnika nie uraczysz mrugającej kontrolki i VAG nic nie pokaże. Wtedy jednak trzeba własnymi sposobami dochodzić poprawnego działania całego kosza w baku (pompka+czujnik). :-D
Pozdrawiam

A6 05

Post autor: A6 05 » 25 lut 2010, 08:50

A dzisiaj postał przez noc i wogóle rano nie zapalił. Nic to daje pompe VP do regeneracji i zobaczymy

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 25 lut 2010, 18:40

citrin, niezbyt dokładnie napisałem o co mi chodziło.
W moim przypadku było tak że po zalani 3/4 zb.paliwa nadal komora sp.była nie zalana.Dopiero zatankowanie do pełna rozwiązało problem i kazdemu bede to polecał :-)
Co do czujnika to u mnie tak włąsnie było że pompka nie napełniała komory i wywalało bład komora pusta (nie pamiętam nr.błędu) :-)
A6 05 pisze:iaj postał przez noc i wogóle rano nie zapalił. Nic to daje pompe VP do regeneracji i zobaczymy
A6 05 pisze:A dzisiaj postał przez noc i wogóle rano nie zapalił. Nic to daje pompe VP do regeneracji i zobaczymy
jaka masz pewność że to wina VP :?: prpopnował bym zapodać jej paliwo bezpośrednio i wówczas będziesz miał jakiś obraz.Naprawa będzie kosztowna a mozliwe że przyczyna leży gdzieś indziej :-|

A6 05

Post autor: A6 05 » 25 lut 2010, 19:51

Już za puźno pompa oddana do roboty.
a i tak była jakas zdechła bo dawniej to auto aż rwało do przodu a od jakiegoś czasu straciło ducha, nie miało tej mocy co dawniej 160 to już był problem, a niby zadnej usterki nie ma.więc jedynie zostaje porobić pompe

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 25 lut 2010, 20:06

A6 05 pisze:Już za puźno pompa oddana do roboty.
No cóż :-/ ,życzę powodzenia i aby to było to. Dawaj znać co dokładnie było w pompie i w ogóle ceny itd. Czekamy na wieści :-D

A6 05

Post autor: A6 05 » 25 lut 2010, 21:35

Naprawa około 2500zł, ale facio coś bąkał,że ma pompe igłe w tych pieniądzach na którą daje 2 lata gwarancji więc sie zastanawiam, co zrobić czy robić czy kupić hmm...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl