[ A6 C5 2.5 Tdi] odpowietrzenie czy uszkodzony sterownik pom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2009, 00:13
- Lokalizacja: Wielkopolska
[ A6 C5 2.5 Tdi] odpowietrzenie czy uszkodzony sterownik pom
Witam,
jest kilka tematów o tym, ale nie udało mi się sprecyzować dlatego piszę..
Tydzień temu po raz pierwszy zabrakło mi paliwa (jak sądzę, chociaż komp pokazywał, że jeszcze 20 km przejadę). W każdym razie auto zgasło i już nie odpaliłem. Po dolaniu kilku litrów odpalił na pyk i zadowolony pojechałem dalej. Ale piszę o tym bo dzisiaj w czasie jazdy stało się coś podobnego tyle że przy pełnym baku! Jak chciałem przyspieszyć to usłyszałem lekki trzask i auto zdechło. Nie chce zapalić choć kręci dobrze. Sprawdziłem czy przewodami podaje paliwo i leci ale nie z wszystkich pod mocnym ciśnieniem, z niektórych jakby słabiej.
Wyskoczył błąd: 01318 - komp sterujący pompy wtryskowej J399.
Czy to może być kwestia zapowietrzenia czy raczej uszkodzony sterownik pompy wtryskowej?
Jeżeli to drugie to czy radzicie kupić nowy (koszt ok 1150 zł) czy można używkę? Czy wymiana sterownika załatwi sprawę czy muszę jeszcze coś robić?
Jeżeli to pierwsze to jak odpowietrzyć?
Od czego radzicie zacząć?
I jeszcze jedna sprawa:
Wyskakuje często błąd 00553 - przepływomierz G70
Czy to oznacza, że muszę kupić nowy? Jak można sprawdzić (poza Vagiem) czy faktycznie jest uszkodzony? Czy taki byłby dobry:
http://allegro.pl/przeplywomierz-powiet ... 56083.html
Dzięki za pomoc
jest kilka tematów o tym, ale nie udało mi się sprecyzować dlatego piszę..
Tydzień temu po raz pierwszy zabrakło mi paliwa (jak sądzę, chociaż komp pokazywał, że jeszcze 20 km przejadę). W każdym razie auto zgasło i już nie odpaliłem. Po dolaniu kilku litrów odpalił na pyk i zadowolony pojechałem dalej. Ale piszę o tym bo dzisiaj w czasie jazdy stało się coś podobnego tyle że przy pełnym baku! Jak chciałem przyspieszyć to usłyszałem lekki trzask i auto zdechło. Nie chce zapalić choć kręci dobrze. Sprawdziłem czy przewodami podaje paliwo i leci ale nie z wszystkich pod mocnym ciśnieniem, z niektórych jakby słabiej.
Wyskoczył błąd: 01318 - komp sterujący pompy wtryskowej J399.
Czy to może być kwestia zapowietrzenia czy raczej uszkodzony sterownik pompy wtryskowej?
Jeżeli to drugie to czy radzicie kupić nowy (koszt ok 1150 zł) czy można używkę? Czy wymiana sterownika załatwi sprawę czy muszę jeszcze coś robić?
Jeżeli to pierwsze to jak odpowietrzyć?
Od czego radzicie zacząć?
I jeszcze jedna sprawa:
Wyskakuje często błąd 00553 - przepływomierz G70
Czy to oznacza, że muszę kupić nowy? Jak można sprawdzić (poza Vagiem) czy faktycznie jest uszkodzony? Czy taki byłby dobry:
http://allegro.pl/przeplywomierz-powiet ... 56083.html
Dzięki za pomoc
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2009, 00:13
- Lokalizacja: Wielkopolska
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Kolego po pierwsze bierzesz kogoś do pomocy przy furce , luzujesz o 1-1,5 obrótu przewody cisnnienia przy wtryskiwaczach wszystkie
! i kręcisz . Obłóż szmatami wszystko co jest wokół pokryw bo będzie ostro tryskać jak już chwile pokręcisz to podokręcaj przewody mocno i odpalaj jak nie odpali to linka i jazda tylko delikatnie żeby pasek nie przeskoczył z trójęczki bądz z czwórki jak nie da rady to masz kolego zasyfioną pompe śmieciami z dna baku ,efekt jeżdzenia na oparach i tylko regeneracja ci pomoże ,sterownik w pompie to nie wszystko bo to naprawa tylko skutku nie przyczyny ,przyczyną w wypadku przepalonego sterownika jest zatarty zawór dawki paliwa ,tylko regeneracja pompy cie może czekać bo trzeba wymienić ten zawór i skalibrować pompe.
[ Dodano: 2011-05-17, 10:55 ]
co do przeplywki jeżeli ta jest padnięta nie mechnicznie tylko zabrudzona to kup sobie preparat do czyszczenia przepływomierzy to koszt 15zł jednym to pomaga innym nie warto podjąć się tego zawsze możesz zaoszczędzić 350zł za oryginał boscha innych nie polecam

[ Dodano: 2011-05-17, 10:55 ]
co do przeplywki jeżeli ta jest padnięta nie mechnicznie tylko zabrudzona to kup sobie preparat do czyszczenia przepływomierzy to koszt 15zł jednym to pomaga innym nie warto podjąć się tego zawsze możesz zaoszczędzić 350zł za oryginał boscha innych nie polecam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2009, 00:13
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2009, 00:13
- Lokalizacja: Wielkopolska
rozumiem, że macie na myśli odpowietrzanie polegające na poluzowaniu przewodów wtryskowych i kręceniu rozrusznikiem - tak?
Czy taka operacje należy ponawiać, czy tylko raz i powinno być ok?
I jeszcze jedno - czy znacie przypadki, że siada sam sterownik a pompa paliwowa sama w sobie jest ok?
[ Dodano: 2011-05-17, 17:56 ]
A czy odpowietrzając robię to na wszystkich przewodach jednocześnie czy każdy po kolei?
Czy taka operacje należy ponawiać, czy tylko raz i powinno być ok?
I jeszcze jedno - czy znacie przypadki, że siada sam sterownik a pompa paliwowa sama w sobie jest ok?
[ Dodano: 2011-05-17, 17:56 ]
A czy odpowietrzając robię to na wszystkich przewodach jednocześnie czy każdy po kolei?
Tak kolego u mnie tak właśnie było z pompą ale były jakieś błędy na vagu (nie pamietam jakie) ale coś chyba błąd nastawnika dawki paliwa tak mi się przypomina, poprostu auto zgasło i już miało mnie du... pce powiedziało że dalej nie jedzie i nie ma zamiaru odpalać
do wymiany był zaworek dawki paliwa i sterownik ale auto już miało 210k km więc zrobiłem regeneracje pełną ,po regeneracji jakby miał większy moment obrotowy. Ostatnio wymieniałem odme i musiałem odkręcić przewody wysokiego ciśnienia z pompy do wtrysków i byłem ciekaw jak wszystko poskładam to czy odpali i za chinczyka nie chcial na dokręconych dopiero jak poluzowałem to powietrze poszlo z przewodów potem poszedłem je dokręcić i kręciłem z 5-6 sekund ,złapał. Jak padnięty sterownik to na bank nie będzie ciśnienia .

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2009, 00:13
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Myślisz że z tiptronikiem da rade tak zrobićskype pisze:jak nie odpali to linka i jazda tylko delikatnie żeby pasek nie przeskoczył z trójęczki bądz z czwórki jak nie da rady to masz kolego zasyfioną pompe śmieciami z dna baku


Kiedy zajdzie taka potrzeba i z jakiś względów się zapowietrzy.midimaniak pisze:A kiedy jest potrzeba odpowietrzania pompy wg. tego oppisu , który jest w linku?
Czy również wtedy, gdy wymieniam filtr paliwa, albo gdy zakładam nowy sterownik pompy wtryskowej?
Umiejętne podejście do wymiany filtra w żadnym wypadku nie zmusza nas do uciążliwego odpowietrzania, opisane sa sposoby jak tego uniknąć. W przypadku wymiany sterownika nie ma potrzeby odpowietrzania. W tym jednak przypadku radziłbym się udać do serwisu Boscha który profesjonalnie powinien zdiagnozować ewentualną wymianę sterownika i kalibrację pompy.
Nie pchaj się w pseudo-naprawy sterowników pompy, powinien to zrobić porządny serwis Bosch.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2009, 00:13
- Lokalizacja: Wielkopolska
upsss.
za późno. Właśnie wysłałem sterownik do naprawy. Facet wypowiadał się rzeczowo i jakby znał temat od podszewki. Opinie też ma ok! W każdym razie czekam na diagnozę. Na czym polega kalibracja pompy? Czy robi się to za każdym razem jak naprawiany jest sterownik? Mieszkam w kraju w którym nie ma oprócz ASO żadnych innych zakładów naprawczych. A ASO jest tak drogi, że jak tylko mogę to próbuję naprawiać sam, chyba, że nie da rady to wtedy ASO.
[ Dodano: 2011-05-19, 15:47 ]
za późno. Właśnie wysłałem sterownik do naprawy. Facet wypowiadał się rzeczowo i jakby znał temat od podszewki. Opinie też ma ok! W każdym razie czekam na diagnozę. Na czym polega kalibracja pompy? Czy robi się to za każdym razem jak naprawiany jest sterownik? Mieszkam w kraju w którym nie ma oprócz ASO żadnych innych zakładów naprawczych. A ASO jest tak drogi, że jak tylko mogę to próbuję naprawiać sam, chyba, że nie da rady to wtedy ASO.
[ Dodano: 2011-05-19, 15:47 ]
Jak doszedłeś do tego, że zaworek też był trzaśnięty? Pytam, bo może u mnie też jest do wymiany to bym nie czekał bezczynnie na diagnozę sterownika, ale jednocześnie wymieniał ten zaworek. Jak to sprawdzić?skype pisze:do wymiany był zaworek dawki paliwa i sterownik
Zaworek dawki to przyczyna spalenia tranzystora w sterowniku ,no chyba że ktoś grzebał w sterowniku i zrobił zwarce.Ja do tego nie dochodziłem ,wystarczy podzwonić po warsztatach i powiedziec ze masz zepsuty sterownik i nie wiesz czemu tak sie stało na bank udziela ci info co było tego przyczyna. tutaj poczytaj sobie napewno unikniesz kolejnej naprawy sterownika.
[ Dodano: 2011-05-19, 16:17 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1650865.html
[ Dodano: 2011-05-19, 16:17 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1650865.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lip 2009, 00:13
- Lokalizacja: Wielkopolska
Dokładnie tak jak piszesz to jest na tej samej zasadzie ,że jak nie będzie oleju w silniku to go zatrzesz (przyczyna = brak oleju , skutek= silnik na szrot , dolanie oleju już nic nie pomoże) czyli powodem uszkodzenia sterownika zawsze jest podanie większego napięcia na gdzieś wyżej wspomniany tranzystorek , zaworek dawki się przycina na wskutek podobno suchej ropy wtedy robi większe napięcie i sterownik kaput ,wymienisz sterownik a zaworek może się odblokuje i za jakiś czas znowu sie może zatrzeć zrobi się większe napięcie i kolejny sterownik ,jak robisz już tą pompe to do porządku ,pojedziesz gdzieś stanie ci fura i będziesz w czarnej du...pie
w 99,9% uszkodzonych sterowników pompy przyczyną jest ten zaworek w pompie. 0.01% to mycie silnika ,gdzieś kiedyś słyszałem ,że ktoś umył sobie silniczek i po sterowniku było ale ile w tym prawdy i jak tam mogła dostać się woda nie mam pojęcia
. Wiem że na bank chcesz tanio zrobić autko ale uwierz jak chcesz miec spokojną głowe to wymontuj pompe zabierz ten nowy sterownik do jakiegoś pompkarza lub serwisu boscha i ci zrobią to profesjonalnie .
[ Dodano: 2011-05-21, 09:06 ]
Co do diagnozy tego zaworku dawki to wyszły jakieś błędy na vagu świadczące o tym.


[ Dodano: 2011-05-21, 09:06 ]
Co do diagnozy tego zaworku dawki to wyszły jakieś błędy na vagu świadczące o tym.