Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.5 TDi AKE] Oberwane łopatki wentylatora

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 lip 2009, 15:43

wiliam_hamlet pisze:Tyle mówi producent. Prawda jest jednak taka, że Visco często ulega awarii i zamiast pracować według własnych obrotów, rozpędza się do obrotów silnika uszkadzając wentylator. Ten z kolei rozpada się niszcząc wszystko co napotka na drodze.
Nie moge zgodzić się z tym co napisałeś, ale konkretnie:
1. Wentylator kręci się z prędkością <= (mniejszą lub co najwyżej równą) prędkości piasty (osi) wisko.
2. prędkość max wcale nie jest równa predkości obrotowej silnika, bo wisko napędzane jest paskiem wieloklinowym z koła pasowego wału korbowego na koło pasowe piasty. ÂŚrednice tych kół nie sa równe, więc -> przełożenie. (Chyba, że ktoś z kolegów ma wisko zamontowane na wale korbowym to wtedy owszem, predkość wentylatora będzie maksymalnie równa obrotom silnika. Jakoś takiego silnika w Audi nie widziałem :mrgreen: )
Ale to i tak żadna prędkość ! 4 czy 5 tys.obr/min (w dieslu) to nie 200 000 obr/min aby miało się cos od tego rozlatywać ! Co w takim razie robiłyby wentylatory starszych benzyniaków, które kręciły się o parę tysięcy obr/min więcej ?
Poza tym gdyby to miało być prawdą, to najpierw rozleciałyby się wentylatory wszystkich naszych (Audi) benzynowców bo wisko pracuje z poślizgiem we wszystkich stanach niedogrzania silnika, natomiast przy normalnym obciążeniu wentylator pracuje bez poślizgu, mało tego i nie zawsze wtedy daje radę - wówczas wspomaga go elektryczny wentylator od klimy.

Nie piszcie zatem proszę, że maksymalne obroty wentylatora sa zabójcze dla jego trwałosci ! To są normalne warunki jego pracy !

Chyba, że plastik wentylatora jest do kitu i na skutek praegrzania ulega destrukcji i odrywa się od wisko ? Tyle, że ktoś pisał, że wymienił już kilka wentylatorów :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl

kohena

Post autor: kohena » 10 cze 2013, 10:12

Stary temat, ale może pomoże komuś.
Przede wszystkim sprawdzić stan poduszek pod silnikiem:)
Unoszenie się silnika to unoszenie wiatraka. W większości wypadków rozpada się właśnie podczas przyśpieszania:)
I wadzi najczęściej w miejscu, które widać na zdjęciu - po kliknieciu, bo coś na podglądzie niewyraÂźnie widać. Zdjęcie robione od przodu auta i od góry.
Oczywiście pomijając zużycie materiału.
Pozdr.

PS. Mnie akurat nie rozwalił chłodnicy, ale tak też bywa:(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja