Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5 tdi c5] nie odpala kopci na bialo...

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

[2.5 tdi c5] nie odpala kopci na bialo...

Post autor: DonVip » 11 sie 2008, 16:32

w piatek zgasl mi silnik tutaj to opisalem mniej wiecej i z poczatku myslalem ze to uszczelka ale jezdzac po mechanikach i szukajac kto mi to zrobi to sie dowiedzialem ze jak by mi padla uszczelka to zapalaby silnik ale nie mialby mocy u mnie silnik wogole nie zapala mowia tez ze to moze byc rozrzad, pompa, wtryski, elektryka, ze brak kompresji (jeden mechanik tak stwierdzil otwierajac tylko korek oleju a ja krecilem :?: :?: - dziwne a zarazem ciekawe :-D ) ogladaja i gadaja ale zaden nie chce sie podjac
ciekawsze jest to ze dzisiaj u mojego ojca w vwT4 silnik 2.5 tdi zrobilo sie to samo identyczne obiawy tez nie zapala i kopci na bialo
co to moze byc jakies sugestie ?? wiem ze ciezko cos zdiagnozowac nie widzac jak sie auto zachowuje ale moze sa jakies proste sposoby zeby naprowadzic na slad co jest nie tak :-(

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 11 sie 2008, 17:09

a czasem niezalaliscie benzyny zamiast ropy?

[ Dodano: 2008-08-11, 16:16 ]
czasem niekupywaliscie ropy z tego samego źródła?

[ Dodano: 2008-08-11, 16:25 ]
no to poszukalem i mam takie wiadomosci ze to najprawdopodobniej uszczelka jesli znikal plyn.

Dym z rury wydechowej

W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.

Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.



Niebieski

Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.
To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.


Biały

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

Czarny

Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.


[ Dodano: 2008-08-11, 16:35 ]
no i tu jeszcze mozesz sobie poczytac. :arrow: :arrow: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=779741
Ostatnio zmieniony 15 sie 2008, 20:29 przez kylo99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 11 sie 2008, 23:24

jest napewno ropa ja tankuje na schellu v powera ojciec przewaznie na statoilu a co do wycieku to tylko ja mialem ojciec nie mial wycieku plynu

czyli wychodzi na to ze prawdopodobnie peknieta glowica bo auta nie zapalaja a ztego co slyszalem ze jak uszczelka by pekla to by odpalaly :-(

[ Dodano: 2008-08-12, 01:04 ]
ten link tez mi duzo nie pomogl bo jak pisalem auta nie odpalaja
przed zdazeniem w jednym i w drugim zadnych objaw silniki pracowaly normalnie zadnego kopcenia temp. prawidlowa i wszystko ok i po chwili same zgasly bez zadnych przyczyn zadnych stukow ani chalasow zgasly nawet lepiej niz kluczykiem :-P i nie odpalaja nawet na chwilke max co daly z siebie to 500 obrotow od razu po zgaszeniu a jak zimne to juz wogole brak reakcji taj jak by byly zapowietrzone :?: :?: no i ten bialy dym wsumie to ostra chmura bialego z szarym :-/
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 12 sie 2008, 09:10

słuchaj ja przegrzałem kiedys bmw 520 i wszystko bylo ok bez zadnych zmian jedynie plyn wywalalo bo sie przegrzala na maxa,i po dojechaniu do koleszki padła i juz sie wiecej nieodezwała.

tomach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:49
Imię: Jerzy
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: włocławek

Post autor: tomach » 12 sie 2008, 10:17

kolego kiedy wymieniales rozrzad moze przeskoczyl ci jak u mnie na pompie.mi przeskoczyl o 4 zobki i tez nie moglem odpalic sprawdz w dobrym serwisie diagnoze bedziesz mial odrazu ja tez pytalem na forum jezdzilem po zwyklym mechanikach nikt nie chcial mi sie podiac naprawy mowili mi ze to pompa wtryskowa do wymiany a jak pojechalem do aso vw do w 1godzinke mialem diagnoze i to tylo przeskoczyl rozrzad na pompie wiec u ciebie moze tez byc drobnostka pozdarwiam

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 12 sie 2008, 11:11

kylo99 pisze:słuchaj ja przegrzałem kiedys bmw 520 i wszystko bylo ok bez zadnych zmian jedynie plyn wywalalo bo sie przegrzala na maxa,i po dojechaniu do koleszki padła i juz sie wiecej nieodezwała.
plyn mi uciekal to racja ale po zdarzeniu byl stan czyli caly nie uciekl
co dwa dni dolewalem plynu ale w momencie jak stanal plyn byl
a auta ani razu nie przegrzalem max temp to byla 90 stopni a oleju to bardzo rzadko wchodzila na 90 stopni zawsze trzymala sie na 80

[ Dodano: 2008-08-12, 11:13 ]
tomach pisze:kolego kiedy wymieniales rozrzad moze przeskoczyl ci jak u mnie na pompie.mi przeskoczyl o 4 zobki i tez nie moglem odpalic sprawdz w dobrym serwisie diagnoze bedziesz mial odrazu ja tez pytalem na forum jezdzilem po zwyklym mechanikach nikt nie chcial mi sie podiac naprawy mowili mi ze to pompa wtryskowa do wymiany a jak pojechalem do aso vw do w 1godzinke mialem diagnoze i to tylo przeskoczyl rozrzad na pompie wiec u ciebie moze tez byc drobnostka pozdarwiam
na tym rozrzadzie powinienem zrobic jeszcze 50000 tys (licze ze po 80000 sie wymienia) a jak przeskoczy na pompie to jak probowales odpalic to miales chmure bialego dymu :?: :?:

tomach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:49
Imię: Jerzy
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: włocławek

Post autor: tomach » 14 sie 2008, 08:26

tak kolego mialem chmure dymu wiec pewnie przeskoczyl dobry warsztat cie czeka bo gienek w garazu nie poradzi sobie i szkoda fure oddac laikowi ja odrazu wymienilem rozrzad caly ze wszystkimi rolkami pompa wody itp...koszt 3100zl <a orzeskoczyl mi dlatego ze plastik od obudowy rozlecial sie i dostal sie pod pasek dobrze ze tylko od pompy bo tak by mi zmielilo glowice itp....pozdrawiam

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 15 sie 2008, 01:12

i rzeczywiscie to wina rozrzdu :-( jak rozkrecili to pompa wody sie rozleciala nie byla wymieniana (teraz musze dorwac goscia ktory mi rozrzad skaladal i spytac sie go gdzie jest moja nowa pompa :evil: ) musialem kupic znowu caly rozrzad + pmpa wody + przy okazji pasek od alternatora i od klimy + rolki i termostat z czesiami i robocizna wyszlo 1400zł :-D wiec chyba dobrze

[ Dodano: 2008-08-15, 01:16 ]
dalem tomach "pomogl" za bezbledna diagnoze ;-) :-P a kylo99 za tak wyczerpujaca odpowiec co do kolorow dymu
temat mozna zamknac i do archiwum :mrgreen:
Audi Back On Track :)

tomach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:49
Imię: Jerzy
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: włocławek

Post autor: tomach » 15 sie 2008, 11:36

1400zl to troche malo mi wyszlo w aso vw dokladnie 3100 ze wszystkim robocizna itp...dodam ze na orginalnych czesciach.i dali mi gwarancje na 120000tys/km i 2 lata gwarancji pozdarwiam

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 15 sie 2008, 12:11

no moze i malo ale za czesci zaplacilem smieszne pieniadze oczywiscie oryginalne a robocizna mnie kosztowala 550zł z gwarancja ale na 100000 a robilem tutaj
ja mam troche dojscia w czesciach i latam i szukam gdzie taniej oryginaly
tak samo jak chodzi o wymiane walkow ze wszystkim z poychaczami dzwikienkami kamieniami i tam jeszcze cos nie pamietam to oryginalne za same czesci zaplacisz 8000zł a ja mam za 4100zł a robocizna w tym VASS to 1000zł wiec po co przeplacac w aso jak mozna po znajomych ktorzy robia w czesciach sie popytac

Beata Ruszkowska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2009, 21:00
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Beata Ruszkowska » 27 kwie 2009, 22:27

Czy możliwe jest ,że audi kopci na biało, odpala jednak najnormalniej,winą tego są wałki rozrządu?Przyspiesz normalnie,odpala normalnie,tylko kopci na biało, strasznie nienormalnie śmierdzi z rury wydechowej.Wnętrze rury wydechowej jest okopcone

Pisałem prosiłem i nic z tego, olewasz uwagi moderatora. Zgodnie z tym co napisałem otrzymujesz ostrzeżenie, jeżeli dalej nie dostosujesz się do regulaminu forum posypią się następne!
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2009, 22:34 przez Beata Ruszkowska, łącznie zmieniany 1 raz.
Beata

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja