Witam wszystkich,
Przyszła wiosna a wraz z nią wymiana oleju. Mam pytanie jaki byłby najlepszy olej do A6 1,9TDI AFN? Ostatnio był zalany VALVOLINE DURABLEND 5W-40. Auto ma przejechane 270tys km, silnik sprawuje się świetnie i żadnych problemów z odpalaniem. Podobno (nie wiem ile w tym prawdy) słyszałem że takie silniki z turbiną powinny być zalewane 5W-40 (syntetykiem) żeby było lepsze smarowanie turbiny. Czy na ten wiek i przebieg auta polecicie jakiś inny, lepszy olej czy Valvoline to dobra firma?
[ AFN 1.9 110 KM] JAKI OLEJ POLECACIE DO A6 1,9TDI AFN
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
to olej półsyntetyczny, większa część świadomych użytkowników z forum stosuje pełny syntetyk np: Motul 8100 X-Cess 5W-40 , dlaczego ? było już o tym setki razy ...dammbel pisze:VALVOLINE DURABLEND 5W-40
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
Pierwszy raz słyszę o lepszym smarowaniu turbiny ze względu na dany olej. W aspekcie turbiny chyba bardziej ważne by ostudzić ją po butowaniu. Osobiście zalewam Shell 10W40 i nie mam uwag. A normę oleju jaki powinieneś zalewać masz nawet na górnej pokrywie silnika, czy korku wlewu oleju.
Mayhem 10W40 też półsyntetyk.. rozwiń krótko temat świadomych użytkowników
Mayhem 10W40 też półsyntetyk.. rozwiń krótko temat świadomych użytkowników

- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
z tym się także zgodzę, ale turbo z pewnością ma lepsze smarowanie na pełnym syntetyku niż półsyntetyku. Oczywiście jeszcze ważniejsza jest systematyczna wymiana co 10-13 tys.Miałem już raz swoje turbo na stole hmm 2,5 ,3 lata temu , nie wiem na czym Niemiec jeÂździł wcześniej ale turbo wyglądało całkiem dobrze w SPAM do tego co widziałem u innych. ÂŁopatki działały luÂźnoaras123 pisze: ważne by ostudzić ją po butowaniu
Nie będę wdawał się w polemikę który olej jest lepszy bo te tematy są wałkowane do znudzenia, poszukaj na forum, murzyn robił jakiś czas temu test olejów w audi klub i mówił o efektach, nie powiem też że jeżdżąc na Shell 10W40 będzie gorzej na tyle że to zauważysz ale olej kolegi to " olej bazowy klasy HC (hydrocracking) grupy III, czy III+ to olej o zbliżonych właściwościach do olejów bazowych syntetycznych " i nie mówię że ma go zmienić, tylko to że najlepszy jest syntetyczny. Bez wyszczególniania dlaczego lepszy jest syntetyk od półsyntetyku = lepsze smarowanie na korzyść tego pierwszego i niższa temperatura a miałem okazje testować AFNa w Alpach na wysokości 2000 m.n.p.m i się nie zawiodłem, 115* stopni przy całkowitym obciążeniu na 3 biegu, 2 biegu przez 30 km choc Vag mógł pokazać z 113* do 118* wiadomo że ciężko z tego wskaÂźnika dokładnie odczytać temp oleju
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
wydra wydaje mnie się ze nie tylko sadza z spalin (której jest znikoma ilość) osadza się na łopatkach ale także w sytuacji kiedy za dużo spalin dostaje się z komór spalania do skrzyni korbowej i układ odpowietrzający nie jest w stanie ich odprowadzić, co może doprowadzić do wycieku oleju z turbo do kolektora ssącego układu wydechowego, a niestety nasze silniki mają już sporo nalatane i nie zawsze wszystko działa idealnie tak jak powinno.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1