Witam,
Mam wyciągnięty EGR. Wyczyściłem go. Ale zastanawia mnie czy jest w 100% sprawny.
Jak sprawdzić czy membranka w środku nie przepuszcza powietrza?
Czy można go zanurzyć w wodzie i dmuchać?
[A6 C5 2,5TDI] Jak sprawdzić, czy membranka w EGR jest OK?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Pewnie można. Zasysając powietrze ustami lub delikatnie wdmuchując nie może uchodzić gdzieś tam.
W moim przypadku sprawdzania membrany, zassałem ustami powietrze (podciśnienie).Trzpień powinien być nieruchomy. Nieszczelność powodowała delikatne zasysanie powietrza i cofanie ( wydłużanie) trzpienia. Takim sposobem okazało się ze membrana na turbo jest do wymiany bo po prostu nie trzyma podciśnienia.
Po wymianie autko odżyło no i zniknął błąd w postaci " za małe ciśnienie doładowania"
.
Koszt takiej membrany to ok 420pln.
Pozdrawiam
W moim przypadku sprawdzania membrany, zassałem ustami powietrze (podciśnienie).Trzpień powinien być nieruchomy. Nieszczelność powodowała delikatne zasysanie powietrza i cofanie ( wydłużanie) trzpienia. Takim sposobem okazało się ze membrana na turbo jest do wymiany bo po prostu nie trzyma podciśnienia.
Po wymianie autko odżyło no i zniknął błąd w postaci " za małe ciśnienie doładowania"

Koszt takiej membrany to ok 420pln.
Pozdrawiam
Piotruś, dzięki że się odezwałeś. Szkoda, że nie mieszkam na południu Polski. Za twoje rady należy Ci się dobra i duuża Wódeczka.
Nadal walczę z moim AKE, który po regeneracji turbo pokazuję błąd o przeładowaniu turbiny. Ostatnio trochę rozbebeszyłem silnik.
1. Wyjąłem Turbo. Byłem na reklamacji u gościa, który ją regenerował. Po obejrzeniu turbiny na moje pytanie: Dlaczego wyskakuję błąd przeładowania turbiny?- powiedział, że
to nie wina turbiny. Geometria po zdjęciu gruszki lekko chodzi.(sugerował przepływomierz)
Moim zdaniem turbina ma trochę duży luz poprzeczny. (dolot powietrza do kolektorów jest w oleju) Nie wiem czy ten olej wydostaję się z turbo, czy z odmy, czy pozostał po katastrofie turbiny.(mechanik, który montował mi turbo po regeneracji twierdzi, że czyścił dolot)
2. Postanowiłem wyczyścić cały układ doprowadzający powietrze do silnika. Rozkręciłem doloty, kolektory, EGR i wszystkie rurki, które są przy nim.( co zobaczyłem: smoła o grubości około 3-4 mm)
3. Przy okazji odkręciłem odmę. Nie wiem czy jest sprawna (tam jest sam plastik).
Proszę o pomoc i mam kilka pytań:
1. Czy dym pod pokrywami zaworowymi może się pojawić : Uszkodzony EGR- spaliny przedostają się uszkodzonym Egr-em do instalacji podciśnienia - pompa podciśnienia łączy się z jedną z pokryw zaworowych i tam pompuje powietrze- wraz ze spalinami?
2. Czy smoła w dolotach (3-4mm)powietrza to rzecz normalna?
3. Wyczyściłem dolot powietrza, ale został syf w głowicy (w kanałach dolotowych). Boję się tego ruszyć-bo wszystko może wpaść do środka. Czy może tak zostać?
Proszę o pomoc- nie wiem, co dalej robić?
Na odkręconej rurze wydechowej od turbo- silnik na biegu jałowym dochodził tylko do 3,5tys. obrotów. ( chciałem w ten sposób sprawdzić -czy katalizator nie jest zapchany).Tak samo zachowuję się przy przykręconej rurze.
Po zdjęciu gumowych przewodów z gruszki i EGR silnik wchodzi na 5tys obrotów.
Co to może być?
Nadal walczę z moim AKE, który po regeneracji turbo pokazuję błąd o przeładowaniu turbiny. Ostatnio trochę rozbebeszyłem silnik.
1. Wyjąłem Turbo. Byłem na reklamacji u gościa, który ją regenerował. Po obejrzeniu turbiny na moje pytanie: Dlaczego wyskakuję błąd przeładowania turbiny?- powiedział, że
to nie wina turbiny. Geometria po zdjęciu gruszki lekko chodzi.(sugerował przepływomierz)
Moim zdaniem turbina ma trochę duży luz poprzeczny. (dolot powietrza do kolektorów jest w oleju) Nie wiem czy ten olej wydostaję się z turbo, czy z odmy, czy pozostał po katastrofie turbiny.(mechanik, który montował mi turbo po regeneracji twierdzi, że czyścił dolot)
2. Postanowiłem wyczyścić cały układ doprowadzający powietrze do silnika. Rozkręciłem doloty, kolektory, EGR i wszystkie rurki, które są przy nim.( co zobaczyłem: smoła o grubości około 3-4 mm)
3. Przy okazji odkręciłem odmę. Nie wiem czy jest sprawna (tam jest sam plastik).
Proszę o pomoc i mam kilka pytań:
1. Czy dym pod pokrywami zaworowymi może się pojawić : Uszkodzony EGR- spaliny przedostają się uszkodzonym Egr-em do instalacji podciśnienia - pompa podciśnienia łączy się z jedną z pokryw zaworowych i tam pompuje powietrze- wraz ze spalinami?
2. Czy smoła w dolotach (3-4mm)powietrza to rzecz normalna?
3. Wyczyściłem dolot powietrza, ale został syf w głowicy (w kanałach dolotowych). Boję się tego ruszyć-bo wszystko może wpaść do środka. Czy może tak zostać?
Proszę o pomoc- nie wiem, co dalej robić?
Na odkręconej rurze wydechowej od turbo- silnik na biegu jałowym dochodził tylko do 3,5tys. obrotów. ( chciałem w ten sposób sprawdzić -czy katalizator nie jest zapchany).Tak samo zachowuję się przy przykręconej rurze.
Po zdjęciu gumowych przewodów z gruszki i EGR silnik wchodzi na 5tys obrotów.
Co to może być?
Swiado
Połączenia są OK. Zainstalowałem na moim kompie ETKA i wszystko robię według schematów.Poprawność połączeń (schemat) instalacji podciśnieniowej sprawdziłeś?
Podstawę turbiny łączącą kolektory wydechowe sprawdziłeś?
Jeśli chodzi o podstawę turbiny to nie wiem jak sprawdzić. Moim zdaniem chyba jest OK. Nic tam nie siedzi oprócz sadzy. Nie jest jej dużo.
Swiado
Można samemu sprawdzić logi : a6-c...4665.htm#268017 , można też wkleić na Forum .
Tutaj krótki instruktaż i spis potrzebnych odczytów:
a6-c...9860.htm#218962 .
pozdrawiam
_____________
BDH quattro
Tutaj krótki instruktaż i spis potrzebnych odczytów:
a6-c...9860.htm#218962 .
pozdrawiam
_____________
BDH quattro
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Poszukaj Sobie na forum. Jest mnóstwo postów na temat logów.
Jak nie masz kabelka to i tak sam nie sprawdzisz.
Poczytaj Sobie :
a6-c6-jaki-vag-vt12307.htm
pozdrawiam
_____________
BDH quattro
Jak nie masz kabelka to i tak sam nie sprawdzisz.
Poczytaj Sobie :
a6-c6-jaki-vag-vt12307.htm
pozdrawiam
_____________
BDH quattro