Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2,5TDI] Jak sprawdzić, czy membranka w EGR jest OK?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

[A6 C5 2,5TDI] Jak sprawdzić, czy membranka w EGR jest OK?

Post autor: swiado » 30 kwie 2010, 10:55

Witam,
Mam wyciągnięty EGR. Wyczyściłem go. Ale zastanawia mnie czy jest w 100% sprawny.
Jak sprawdzić czy membranka w środku nie przepuszcza powietrza?
Czy można go zanurzyć w wodzie i dmuchać?
Swiado

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 30 kwie 2010, 12:06

Pewnie można. Zasysając powietrze ustami lub delikatnie wdmuchując nie może uchodzić gdzieś tam.
W moim przypadku sprawdzania membrany, zassałem ustami powietrze (podciśnienie).Trzpień powinien być nieruchomy. Nieszczelność powodowała delikatne zasysanie powietrza i cofanie ( wydłużanie) trzpienia. Takim sposobem okazało się ze membrana na turbo jest do wymiany bo po prostu nie trzyma podciśnienia.
Po wymianie autko odżyło no i zniknął błąd w postaci " za małe ciśnienie doładowania" <ok> .
Koszt takiej membrany to ok 420pln.

Pozdrawiam

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 30 kwie 2010, 13:21

kolego Citrin chodzi mi o EGR, a nie o gruszkę turbiny. Gruszkę- jak masz dobre płuca możesz zassać ustami i będzie chodzić. W EGR membrana chyba jest z blachy, lub coś takiego. Płucami nie mogę jej poruszyć.
Swiado

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 03 maja 2010, 19:29

Piotruś, dzięki że się odezwałeś. Szkoda, że nie mieszkam na południu Polski. Za twoje rady należy Ci się dobra i duuża Wódeczka.
Nadal walczę z moim AKE, który po regeneracji turbo pokazuję błąd o przeładowaniu turbiny. Ostatnio trochę rozbebeszyłem silnik.
1. Wyjąłem Turbo. Byłem na reklamacji u gościa, który ją regenerował. Po obejrzeniu turbiny na moje pytanie: Dlaczego wyskakuję błąd przeładowania turbiny?- powiedział, że
to nie wina turbiny. Geometria po zdjęciu gruszki lekko chodzi.(sugerował przepływomierz)
Moim zdaniem turbina ma trochę duży luz poprzeczny. (dolot powietrza do kolektorów jest w oleju) Nie wiem czy ten olej wydostaję się z turbo, czy z odmy, czy pozostał po katastrofie turbiny.(mechanik, który montował mi turbo po regeneracji twierdzi, że czyścił dolot)
2. Postanowiłem wyczyścić cały układ doprowadzający powietrze do silnika. Rozkręciłem doloty, kolektory, EGR i wszystkie rurki, które są przy nim.( co zobaczyłem: smoła o grubości około 3-4 mm)
3. Przy okazji odkręciłem odmę. Nie wiem czy jest sprawna (tam jest sam plastik).
Proszę o pomoc i mam kilka pytań:
1. Czy dym pod pokrywami zaworowymi może się pojawić : Uszkodzony EGR- spaliny przedostają się uszkodzonym Egr-em do instalacji podciśnienia - pompa podciśnienia łączy się z jedną z pokryw zaworowych i tam pompuje powietrze- wraz ze spalinami?
2. Czy smoła w dolotach (3-4mm)powietrza to rzecz normalna?
3. Wyczyściłem dolot powietrza, ale został syf w głowicy (w kanałach dolotowych). Boję się tego ruszyć-bo wszystko może wpaść do środka. Czy może tak zostać?

Proszę o pomoc- nie wiem, co dalej robić?
Na odkręconej rurze wydechowej od turbo- silnik na biegu jałowym dochodził tylko do 3,5tys. obrotów. ( chciałem w ten sposób sprawdzić -czy katalizator nie jest zapchany).Tak samo zachowuję się przy przykręconej rurze.
Po zdjęciu gumowych przewodów z gruszki i EGR silnik wchodzi na 5tys obrotów.
Co to może być?
Swiado

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 04 maja 2010, 14:15

Poprawność połączeń (schemat) instalacji podciśnieniowej sprawdziłeś ???
Podstawę turbiny łączącą kolektory wydechowe sprawdziłeś ???
Połączenia są OK. Zainstalowałem na moim kompie ETKA i wszystko robię według schematów.
Jeśli chodzi o podstawę turbiny to nie wiem jak sprawdzić. Moim zdaniem chyba jest OK. Nic tam nie siedzi oprócz sadzy. Nie jest jej dużo.
Swiado

KrisssA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:20
Lokalizacja: Bialystok-Oxford UK

Post autor: KrisssA6 » 22 sty 2011, 16:46

czesc uzytkowniku piotrus czy moglbys mi pomoc z moja A6 ciage brak mocy a nie ma kto mi logow zrobic,,, :evil:

Awatar użytkownika
skoda00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2010, 17:53
Lokalizacja: Brzozów/Rzeszów

Post autor: skoda00 » 22 sty 2011, 21:43

Można samemu sprawdzić logi : a6-c...4665.htm#268017 , można też wkleić na Forum .

Tutaj krótki instruktaż i spis potrzebnych odczytów:
a6-c...9860.htm#218962 .

pozdrawiam
_____________
BDH quattro

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 sty 2011, 09:16

skoda00, linki które wkleiłeś nie działają :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
skoda00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2010, 17:53
Lokalizacja: Brzozów/Rzeszów

Post autor: skoda00 » 23 sty 2011, 10:21

Poszukaj Sobie na forum. Jest mnóstwo postów na temat logów.
Jak nie masz kabelka to i tak sam nie sprawdzisz.
Poczytaj Sobie :
a6-c6-jaki-vag-vt12307.htm

pozdrawiam
_____________
BDH quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl