Witam.
Mam w domu 2 A6tki z silnikami 2.5TDI 180KM. Obie jeżdżą identycznie. Nic ich nie muli itd. Jednak jedna chodzi głośniej. Tzn. słychać o wiele głośniej niż w tej drugiej "klekot" pompy wtryskowej. Taki charakterystyczny odgłos diesla ale chyba trochę przesadnie.
W tej drugiej jest to dużo ciszej i wyraźniej słychać pracę całego silnika a nie klekot.
Co to może być? Zły kąt wtrysku? Coś z pompą nie tak?
Bardzo mnie to zastanawia.
[A6 C5 2.5TDI AKE] Głośna praca pompy...
[A6 C5 2.5TDI AKE] Głośna praca pompy...
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 22:59 przez LeszekA6, łącznie zmieniany 1 raz.
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
zapewne logi statyczne duzo by pomogly:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0
u mnie jest podobna sytuacja i z zainteresowaniem bede sledzil temat.
u mnie akurat sytuacja pogorszyla po wymianie walkow i blednym zamontowaniu napinacza paska rozrzadu. specyficzny dzwiek slychac najbardziej przy obrotach 2000 - 2400.
[ Dodano: 2011-01-14, 20:14 ]
dodam ze ustawilem kąt wtrysku tak jak powinien byc ustawiony i wymienilem pompe vacum na nowke bo dawala oznaki do wymiany ale to nic nie zmienilo - dzwiek pozostal ten sam. moze minimalnie przycichlo
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0
u mnie jest podobna sytuacja i z zainteresowaniem bede sledzil temat.
u mnie akurat sytuacja pogorszyla po wymianie walkow i blednym zamontowaniu napinacza paska rozrzadu. specyficzny dzwiek slychac najbardziej przy obrotach 2000 - 2400.
[ Dodano: 2011-01-14, 20:14 ]
dodam ze ustawilem kąt wtrysku tak jak powinien byc ustawiony i wymienilem pompe vacum na nowke bo dawala oznaki do wymiany ale to nic nie zmienilo - dzwiek pozostal ten sam. moze minimalnie przycichlo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
proszac o zachowanie odpowiedniego dystansu do 'diagnozy' przez internet (kiedy nikt z nas nawet nie uslyszal tego dzwieku).....
Leszek, zakladajac ze obie a6 to ten sam model silnika AKE, sprawdzilbym pokolei:
- regulacje kata poczatku wtrysku (jak sugerowal Damian)
- czy jest czynny egr
- odczyty grup 001, 013 oraz 014
- hydraulike zaworowa
- wtryskiwacze
Damian, zle ustawiony kat poczatku wtrysku moze powodowac rozne efekty dzwiekowe..... bo akurat opozniony (za bardzo) powoduje zdecydowane lagodniejszy dzwiek niz przyspieszony (tez za bardzo)..... Ale probujac sklasyfikowac ten dzwiek (za bardzo przyspieszonego) nazwalbym go 'warczeniem' a nie 'klepaniem'.... Niestety, lecz statystycznie 'klepanie' wskazuje na zbyt duze luzy hydrauliki zaworowej. Tak duze przyspieszenie kata poczatku wtrysku, aby mozna bylo nazwac silnik 'duzo glosniejszym' (jak okreslil autor watku), musialoby skutkowc 550 w sterowniku silnika.D@mi@n 2.8 pisze:stawiał bym na kąt wtrysku - źle ustawiony powoduje "klepanie"
Leszek, zakladajac ze obie a6 to ten sam model silnika AKE, sprawdzilbym pokolei:
- regulacje kata poczatku wtrysku (jak sugerowal Damian)
- czy jest czynny egr
- odczyty grup 001, 013 oraz 014
- hydraulike zaworowa
- wtryskiwacze
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
kolego a obie są zalane tym samym olejem?I mają chociaż zbliżone przebiegi?
Ostatnio w warsztacie u kumpla było takie 2,5 tdi o też klokotało było zalane olejem 5w40 i filtr filtrona.
Wymiana oleju na 10w40 oraz filtr Knehta odrazu złagodziły objawy klokotania auto miało wymieniane walki, hydrualika a i tak klekotało.po wymianie oleju i filtra było zdecydowanie ciszej.Auto dla jasności miało 300tyś.
A bym zapomnał wtryski też były nowe.
Ja bym stawiał na luzy w silniku lub słabą wydajność pompy.Co do kąta wtrysku to żeby był tak żle ustawiony że auto by klokotało to miałbyś jakieś inne objawy (słabo by palił na ciepłym, słabiej by chodził itd,itd.)
Ostatnio w warsztacie u kumpla było takie 2,5 tdi o też klokotało było zalane olejem 5w40 i filtr filtrona.
Wymiana oleju na 10w40 oraz filtr Knehta odrazu złagodziły objawy klokotania auto miało wymieniane walki, hydrualika a i tak klekotało.po wymianie oleju i filtra było zdecydowanie ciszej.Auto dla jasności miało 300tyś.
A bym zapomnał wtryski też były nowe.
Ja bym stawiał na luzy w silniku lub słabą wydajność pompy.Co do kąta wtrysku to żeby był tak żle ustawiony że auto by klokotało to miałbyś jakieś inne objawy (słabo by palił na ciepłym, słabiej by chodził itd,itd.)
Postaram zrobić się logi statyczne. Dźwięk wyraźnie dochodzi z pompy a nie z głowic. To takie "dieslowate klekotanie" nie dające dźwięków jakichś stuków itp. Jak starszy diesel.
Silniki zalane są innymi olejami. A filtr hmm... ale w serwisie bosha filtrona by chyba nie wkręcili. Sprawdzę jaki jest. Ogólnie auto kupiłem krótko po wymianie rozrządu, oleju, filtrów, klocków itd. na wszystko jest faktura (może tam pisze jaki filtr). Możliwe że kąt nie skorygowali.
Tak więc bez logów to możemy chyba sobie pisać i pisać. Będą logi to pomożecie mi to zdiagnozować (mam nadzieję
).
[ Dodano: 2011-01-15, 17:31 ]
Wklejam logi statyczne (proszę nie krzyczeć jak źle wykonane - uczę się
)
Grupy normalne
000
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32225.html
001
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32229.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32230.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32235.html
007
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32226.html
011
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32227.html
013
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32236.html
014
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32228.html
018
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32237.html
Grupy BS
000
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32234.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32232.html
Jak EGR był na OFF to klekotanie pompy uspokajalo się i silnik pracował podobnie jak w tej drugiej A6tce.
004
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32231.html
011
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32233.html
Przy okazji oceńcie co jest nie tak...
Ocena logów to chyba w dziale diagnostyka VAG.
Jak by była taka potrzeba to proszę o przeniesienie do innego działu.
Silniki zalane są innymi olejami. A filtr hmm... ale w serwisie bosha filtrona by chyba nie wkręcili. Sprawdzę jaki jest. Ogólnie auto kupiłem krótko po wymianie rozrządu, oleju, filtrów, klocków itd. na wszystko jest faktura (może tam pisze jaki filtr). Możliwe że kąt nie skorygowali.
Tak więc bez logów to możemy chyba sobie pisać i pisać. Będą logi to pomożecie mi to zdiagnozować (mam nadzieję

[ Dodano: 2011-01-15, 17:31 ]
Wklejam logi statyczne (proszę nie krzyczeć jak źle wykonane - uczę się

Grupy normalne
000
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32225.html
001
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32229.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32230.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32235.html
007
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32226.html
011
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32227.html
013
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32236.html
014
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32228.html
018
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32237.html
Grupy BS
000
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32234.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32232.html
Jak EGR był na OFF to klekotanie pompy uspokajalo się i silnik pracował podobnie jak w tej drugiej A6tce.
004
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32231.html
011
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32233.html
Przy okazji oceńcie co jest nie tak...
Ocena logów to chyba w dziale diagnostyka VAG.
Jak by była taka potrzeba to proszę o przeniesienie do innego działu.
Mógłbyś kolego coś więcej napisać bo nie bardzo zrozumiałem o co chodzi :oops:oli80 pisze:Sprawdził bym jeszcze rozrząd na blokadach bo ta jedna głowica coś nie pasuje
Założyć blokady na pompę itd. i co sprawdzić?
Czego może być wina, że coś nie tak z tą korekcją lewej głowicy. Czego się spodziewać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
LeszekA6,
wszystkie cylindry lewej glowicy wykazuja nieco powiekszone korekcje - powodem moze byc (nie musi) np nieco zle ustawiony rozrzad. (na marginesie, spowoduje glosniejsza prace silnika), warto sie upewnic zakladajac blokady na wal korbowy (trzpien) + walki rozrzadu (konieczne odkrecenie wcumpompy oraz zdjecie zaslepki na walek prawek glowicy)
wszystkie cylindry lewej glowicy wykazuja nieco powiekszone korekcje - powodem moze byc (nie musi) np nieco zle ustawiony rozrzad. (na marginesie, spowoduje glosniejsza prace silnika), warto sie upewnic zakladajac blokady na wal korbowy (trzpien) + walki rozrzadu (konieczne odkrecenie wcumpompy oraz zdjecie zaslepki na walek prawek glowicy)