Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI AKE] Głośna praca pompy...

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

[A6 C5 2.5TDI AKE] Głośna praca pompy...

Post autor: LeszekA6 » 13 sty 2011, 19:33

Witam.
Mam w domu 2 A6tki z silnikami 2.5TDI 180KM. Obie jeżdżą identycznie. Nic ich nie muli itd. Jednak jedna chodzi głośniej. Tzn. słychać o wiele głośniej niż w tej drugiej "klekot" pompy wtryskowej. Taki charakterystyczny odgłos diesla ale chyba trochę przesadnie.
W tej drugiej jest to dużo ciszej i wyraźniej słychać pracę całego silnika a nie klekot.
Co to może być? Zły kąt wtrysku? Coś z pompą nie tak?
Bardzo mnie to zastanawia.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 22:59 przez LeszekA6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 13 sty 2011, 19:58

stawiał bym na kąt wtrysku - źle ustawiony powoduje "klepanie" ale nic więcej nie napiszę bo się na tym akurat nie znam :oops:
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 14 sty 2011, 20:11

zapewne logi statyczne duzo by pomogly:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0

u mnie jest podobna sytuacja i z zainteresowaniem bede sledzil temat.

u mnie akurat sytuacja pogorszyla po wymianie walkow i blednym zamontowaniu napinacza paska rozrzadu. specyficzny dzwiek slychac najbardziej przy obrotach 2000 - 2400.

[ Dodano: 2011-01-14, 20:14 ]
dodam ze ustawilem kąt wtrysku tak jak powinien byc ustawiony i wymienilem pompe vacum na nowke bo dawala oznaki do wymiany ale to nic nie zmienilo - dzwiek pozostal ten sam. moze minimalnie przycichlo

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 sty 2011, 02:30

proszac o zachowanie odpowiedniego dystansu do 'diagnozy' przez internet (kiedy nikt z nas nawet nie uslyszal tego dzwieku).....
D@mi@n 2.8 pisze:stawiał bym na kąt wtrysku - źle ustawiony powoduje "klepanie"
Damian, zle ustawiony kat poczatku wtrysku moze powodowac rozne efekty dzwiekowe..... bo akurat opozniony (za bardzo) powoduje zdecydowane lagodniejszy dzwiek niz przyspieszony (tez za bardzo)..... Ale probujac sklasyfikowac ten dzwiek (za bardzo przyspieszonego) nazwalbym go 'warczeniem' a nie 'klepaniem'.... Niestety, lecz statystycznie 'klepanie' wskazuje na zbyt duze luzy hydrauliki zaworowej. Tak duze przyspieszenie kata poczatku wtrysku, aby mozna bylo nazwac silnik 'duzo glosniejszym' (jak okreslil autor watku), musialoby skutkowc 550 w sterowniku silnika.

Leszek, zakladajac ze obie a6 to ten sam model silnika AKE, sprawdzilbym pokolei:
- regulacje kata poczatku wtrysku (jak sugerowal Damian)
- czy jest czynny egr
- odczyty grup 001, 013 oraz 014
- hydraulike zaworowa
- wtryskiwacze

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 15 sty 2011, 11:59

kolego a obie są zalane tym samym olejem?I mają chociaż zbliżone przebiegi?
Ostatnio w warsztacie u kumpla było takie 2,5 tdi o też klokotało było zalane olejem 5w40 i filtr filtrona.
Wymiana oleju na 10w40 oraz filtr Knehta odrazu złagodziły objawy klokotania auto miało wymieniane walki, hydrualika a i tak klekotało.po wymianie oleju i filtra było zdecydowanie ciszej.Auto dla jasności miało 300tyś.
A bym zapomnał wtryski też były nowe.
Ja bym stawiał na luzy w silniku lub słabą wydajność pompy.Co do kąta wtrysku to żeby był tak żle ustawiony że auto by klokotało to miałbyś jakieś inne objawy (słabo by palił na ciepłym, słabiej by chodził itd,itd.)

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 15 sty 2011, 13:23

Postaram zrobić się logi statyczne. Dźwięk wyraźnie dochodzi z pompy a nie z głowic. To takie "dieslowate klekotanie" nie dające dźwięków jakichś stuków itp. Jak starszy diesel.
Silniki zalane są innymi olejami. A filtr hmm... ale w serwisie bosha filtrona by chyba nie wkręcili. Sprawdzę jaki jest. Ogólnie auto kupiłem krótko po wymianie rozrządu, oleju, filtrów, klocków itd. na wszystko jest faktura (może tam pisze jaki filtr). Możliwe że kąt nie skorygowali.
Tak więc bez logów to możemy chyba sobie pisać i pisać. Będą logi to pomożecie mi to zdiagnozować (mam nadzieję ;-) ).

[ Dodano: 2011-01-15, 17:31 ]
Wklejam logi statyczne (proszę nie krzyczeć jak źle wykonane - uczę się ;-) )

Grupy normalne
000
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32225.html

001
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32229.html

003
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32230.html

004
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32235.html

007
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32226.html

011
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32227.html

013
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32236.html

014
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32228.html

018
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32237.html

Grupy BS
000
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32234.html

003
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32232.html
Jak EGR był na OFF to klekotanie pompy uspokajalo się i silnik pracował podobnie jak w tej drugiej A6tce.

004
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32231.html

011
http://vaglog.rtnet.pl/leo-1982_32233.html

Przy okazji oceńcie co jest nie tak...

Ocena logów to chyba w dziale diagnostyka VAG.
Jak by była taka potrzeba to proszę o przeniesienie do innego działu.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 16 sty 2011, 10:45

jezeli masz taka mozliwosc to podazylbym za sugestia oli80 - sprawdzic rozrzad na blokadach

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 16 sty 2011, 21:07

oli80 pisze:Sprawdził bym jeszcze rozrząd na blokadach bo ta jedna głowica coś nie pasuje <ok>
Mógłbyś kolego coś więcej napisać bo nie bardzo zrozumiałem o co chodzi :oops:
Założyć blokady na pompę itd. i co sprawdzić?
Czego może być wina, że coś nie tak z tą korekcją lewej głowicy. Czego się spodziewać?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 16 sty 2011, 21:33

LeszekA6,
wszystkie cylindry lewej glowicy wykazuja nieco powiekszone korekcje - powodem moze byc (nie musi) np nieco zle ustawiony rozrzad. (na marginesie, spowoduje glosniejsza prace silnika), warto sie upewnic zakladajac blokady na wal korbowy (trzpien) + walki rozrzadu (konieczne odkrecenie wcumpompy oraz zdjecie zaslepki na walek prawek glowicy)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja